Dotaz (asi na Fučiho), když zapnu u tý A8 erhöhte Notleistung, zapínám tím MW50 (byla jím A8 vybavena?) nebo se jen zvýší maximální povolený plnící tlak? Je totiž divný, že limit na 1,42ATA jsou 2 minuty a na erhöhte Notleistung (1,58/1,65ATA) je to 10 minut... Většinou se sice píše, že A8 měla MW50, nicméně třeba tady v tom přeloženym manuálu https://issuu.com...andbuch_-_ sem o tom nenašel ani slovo, u zvýšenýho výkonu akorát popisujou, jak se dosáhne zvýšeného tlaku a že ho lze použít na 10 minut.
De mi o to, že pokud A8 v tomhle režimu nepoužívá MW50, tak nechápu, proč má tento režim povolený déle, než 1,42ATA?
Toto bolo myslim vysvetlovane uz z cias stareho Il2.
Erhote notleistung je viacmenej MW50 ktore namiesto zmesi vody a methanolu pouziva palivo na chladenie vzduchu v kompresore.
No pokud se nemílím, tak erhöhte Notleistung je v překladu akorát zvýšený výkon, a ten lze dosáhnout samozřejmě mnoha různými způsoby. Jedním z nich je MW50 což je zkratka pro směs mathanol-wasser 50:50, kterou když vstříkneš do válců společně s benzínem tak za 1. zvýšíš účinnost pracovního cyklu motoru zvýšením rozdílu teplot ohřívače a chladiče během pracovního cyklu (proto ta voda), za 2. upravíš ideální stechiometrický poměr směsi ve prospěch více benzínu (proto ten methanol) a více benzínu spáleného za jednotku času znamená více výkonu a za 3. tím nějak zklidníš chod motoru viz třeba P47 a proto bych pak chápal, že s použitím systému MW50 může motor na daný plnící tlak vydržet déle, než bez MW50 s nižším plnícím tlakem... Problém ale je, že v tom manuálu se píše jen o zvýšení plnícího tlaku a nic o MW50...
Upravil/a Hot_Dog dne 19-07-2018 13:05
Preto som pisal "viacmenej MW50" Tu sa myslim vstrekuje palivo do nasavania co zchladi vzduch v kompresore a dosahuje sa vyssej kompresie. Princip o nieco odlisny ale tebe pri lietani to moze byt jedno. Akurat nenosis tu nadrz s MW50 zmesou ako mrtvu vahu ked to nepouzivas ale pouziva sa na to palivo.
Ok, to bych chápal, ale pak furt nechápu, jak to dovolí běžet motoru déle při plnícím tlaku 1,65ATA, než když je toto vypnuté a plnící tlak je 1,42ATA.
...
Nakoniec sa vratim k vete "Podle těch obrázků jsem se právě bál, že si budu znovu kupovat úplně stejně vypadající letadla, které jsem si už jednou zaplatil v ROF". Pokial si ich kupoval, mas narok na zlavu z ceny FC. Podmienky su uverejnene na fore, mna vysiel cely FC na 49 € ako som uz pisal vyssie. Oproti plnej cene cca 70 € (79,99 USD podla oficialnej stranky) je to hodne dobra zlava. Ocenujem, ze isli touto cestou, nic im nebranilo dat vsetkym natvrdo cenu rovnaku.
Ano, už druhý den kvůli té slevě komunikuji se Supportem Včera měli asi nějaký zahlcený server pod náporem nově příchozích hráčů, takže mi po zadání PROMO kódu z ROF a kliknutí na nákup FC přes PayPal jejich web spadl. Jenže když jsem ten nákup opakoval, tak už mi to ten PROMO kód nechtělo vzít, protože už byl jednou aktivovaný. To se může stát jenom mně Těch 20 USD slevu bych klidně oželel, ale jde mi o princip, protože chyba je na jejich straně
Já si Leone dopisuji s podporou dva roky... nejsou schopni opravit fatální stuttering při kombinaci FFB/Trackir.
Když ta vada praskla na veřejnost, tak osobně Jasson slíbil nápravu.
Já kvůli jejich neschopnosti ušetřil hromadu peněz, vlastně bych jim měl ve výsledku poděkovat.
no ono za 70 vočí se tam placatit se dvěma WWI letadlama či tankama ... to bude ještě dlohuo trvat něž to bude cenově "použitelné."
A ten fokáč A-8 je zklamání? Zmršený FM?
Konečně mi Support vygeneroval nový PROMO kód a hra už funguje. Bohužel jsem ještě nenašel žádný server, kde by se s hadraplány dalo létat... FFB jsem musel bohužel vypnout také...
no ono za 70 vočí se tam placatit se dvěma WWI letadlama či tankama ... to bude ještě dlohuo trvat něž to bude cenově "použitelné."
A ten fokáč A-8 je zklamání? Zmršený FM?
Omyl Magote. Za 70 "oci" nemas 2 ale 10 lietadiel (de facto 13 ak beriem aj verzie D. VIIF a dalsie) + nove bojisko (mapu z obdobia WWI), a hromadu dalsich veci.
Dotaz (asi na Fučiho), když zapnu u tý A8 erhöhte Notleistung, zapínám tím MW50 (byla jím A8 vybavena?) nebo se jen zvýší maximální povolený plnící tlak? Je totiž divný, že limit na 1,42ATA jsou 2 minuty a na erhöhte Notleistung (1,58/1,65ATA) je to 10 minut... Většinou se sice píše, že A8 měla MW50, nicméně třeba tady v tom přeloženym manuálu https://issuu.com...andbuch_-_ sem o tom nenašel ani slovo, u zvýšenýho výkonu akorát popisujou, jak se dosáhne zvýšeného tlaku a že ho lze použít na 10 minut.
De mi o to, že pokud A8 v tomhle režimu nepoužívá MW50, tak nechápu, proč má tento režim povolený déle, než 1,42ATA?
pSipi napsal:
Toto bolo myslim vysvetlovane uz z cias stareho Il2.
Erhote notleistung je viacmenej MW50 ktore namiesto zmesi vody a methanolu pouziva palivo na chladenie vzduchu v kompresore.
Hot_Dog napsal:No pokud se nemílím, tak erhöhte Notleistung je v překladu akorát zvýšený výkon, a ten lze dosáhnout samozřejmě mnoha různými způsoby. Jedním z nich je MW50 což je zkratka pro směs mathanol-wasser 50:50, kterou když vstříkneš do válců společně s benzínem tak za 1. zvýšíš účinnost pracovního cyklu motoru zvýšením rozdílu teplot ohřívače a chladiče během pracovního cyklu (proto ta voda), za 2. upravíš ideální stechiometrický poměr směsi ve prospěch více benzínu (proto ten methanol) a více benzínu spáleného za jednotku času znamená více výkonu a za 3. tím nějak zklidníš chod motoru viz třeba P47 a proto bych pak chápal, že s použitím systému MW50 může motor na daný plnící tlak vydržet déle, než bez MW50 s nižším plnícím tlakem... Problém ale je, že v tom manuálu se píše jen o zvýšení plnícího tlaku a nic o MW50...
pSipi napsal:
Preto som pisal "viacmenej MW50" Tu sa myslim vstrekuje palivo do nasavania co zchladi vzduch v kompresore a dosahuje sa vyssej kompresie. Princip o nieco odlisny ale tebe pri lietani to moze byt jedno. Akurat nenosis tu nadrz s MW50 zmesou ako mrtvu vahu ked to nepouzivas ale pouziva sa na to palivo.
Hot_Dog napsal:Ok, to bych chápal, ale pak furt nechápu, jak to dovolí běžet motoru déle při plnícím tlaku 1,65ATA, než když je toto vypnuté a plnící tlak je 1,42ATA.
...máte štěstí, že jdu zrovna kolem
MW 50 se u Fw 190 A používal pouze experimentálně během testování na jednom testovacím Fw 190 A-4, nebo A-5. Během tohoto testování mělo být ověřeno více možností, jak zvýšit výkon u Fw 190, resp. u motoru BMW 801.
Způsoby zvýšení výkonu nějakého spalovacího motoru jsou v podstatě jen dva: Povolit vyšší otáčky, nebo zvýšit plnicí tlak a tím i krouticí moment. Vyšší otáčky vedou k extrémnímu nárůstu namáhání a opotřebení, což nebyl dobrý nápad. Proto se prakticky všichni výrobci motorů vydávali směrem (citlivého!) zvyšování plnicích tlaků.
MW 50 i Erhöhte Notleistung für Jäger (EN) jsou systémy pro zvýšení výkonu právě zvýšením plnicího tlaku. Jenže zatímco EN používá pro Fw 190 A standardní vysokooktanové palivo C3, tak MW 50 dokázalo pracovat i s levnějším nízkooktanovým palivem B4. To, že byla do sání vstřikována směs metanolu a vody mělo především ten důsledek, že se snížily detonační tendence paliva a tím se zvýšilo oktanové číslo. To, že se směs poněkud ochlazovala (a do válce se jí tak vešlo více) je sice pravda, ale u těchto konkrétních přeplňovaných motorů to nijak zásadní vliv nepředstavovalo (viz níže).
Výsledky onoho zmíněného testování byly dopředu očekávatelné. Rozdíly čistě ve výkonech motorů obou systémů byly velmi malé, ale přesto ve prospěch EN. Praktické rozdíly ale favorizovaly EN zcela jednoznačně. Nejen že zařízení bylo jednodušší, ale hlavně nebylo třeba sebou nahoru vozit X desítek kilo směsi. Místo ní pozdní Focke-Wulfy nosily klasický benzin. Jiná věc je D-9, kde se obecně šlo právě cestou paliva B4 a méně často cestou C3, tam se MW 50 prosadil mnohem více.
Takže:
EN - zvýšený plnicí tlak se standardním palivem
MW 50 - zvýšený plnicí tlak s horším palivem aditivovaným vodou.
No a jak je to v BOX?
EN se začalo u Fw 190 standardně používat od července 1944. Pokud si hrajeme na podzim a zimu 1944/45, pak je jeho začlenění správné. Výkony jsou v tuto chvíli ještě trochu rozhašené a nemá úplně smysl je detailně rozebírat. Co se týká povolených časů, tak jsou samozřejmě 2 minuty na 1,42 a 10 minut na 1,58 ATA nesmysl. Reálně mělo letadlo povoleno 10 minut na 1,58/1,65 (Erhöhte Notleistung) a 30 minut na 1,42 ATA (Notleistung). Starší Kampfleistung (1,32 ATA) byl v případě motoru vybaveného EN povolený neomezeně. Jen tedy pilot samozřejmě musel hlídat teploty motoru.
no ono za 70 vočí se tam placatit se dvěma WWI letadlama či tankama ... to bude ještě dlohuo trvat něž to bude cenově "použitelné."
A ten fokáč A-8 je zklamání? Zmršený FM?
Omyl Magote. Za 70 "oci" nemas 2 ale 10 lietadiel (de facto 13 ak beriem aj verzie D. VIIF a dalsie) + nove bojisko (mapu z obdobia WWI), a hromadu dalsich veci.
P. S. Treba povedat, ze Fuci sa tiez svojim sposobom podielal na vyvoji A8/F8. Konzultoval som s nim veci ohladne A8 pocas testu a tie som potom posunul vyvojarom.
Díky Fuči, to sem chtěl vědět, dostáváme se k tomu, že ty časový limity sou takle prostě blbost... Asi tuším jak vývojáři k nim došli, bohužel těm motorum zas tolik nerozuměj, a když pohledaj na netu najdou ten výše zmíněný přeložený manuál pro A8, který všeho všudy říká, že EN režim můžete použít po dobu 10 minut, tolik k režimum v tomto manuálu... No a když googlíte dál, dostanete pak časový limity v různých tabulkách pro 1,2ATA, 1,32ATA a 1,42ATA tak jak sou nyní uvedené ve hře... Vývojáři bohužel tyhle dvě informace prostě spojili jak leží a běží do jedné...
Jediné kdy bych to právě chápal by bylo, kdyby to bylo spojené s MW50, která snižuje ty detonační tendence paliva... Takto nějak to právě je u P47, v zásadě si tam můžete pomocí páky turbokompresoru nastavit plnící tlak jak potřebujete až po nějaký limit a zdálo by se na první pohled, že metanol s vodou jsou tam proto zbytečné. Ve skutečnosti ale nejsou, jelikož od nějakého plnícího tlaku právě musel být zapnut systém metanolu a vody z důvodu šetření motoru...
Edit: tak teď sem si přečet, že jim s tim Fuči pomáhal, ale předpokládám, že ty časový limity tam furt nejsou takle od něj No ono ve skutečnosti to zas nebude mít takovej vliv na hru, jelikož si prostě v boji zapnete EN a máte něco přes 10 minut jako v reálu, což je až až. Jiná pohádka je bohužel třeba ta P40, kde ty časový limity to letadlo totálně do*****.
Upravil/a Hot_Dog dne 19-07-2018 16:38
...
Za seba mozem povedat, ze FC je kdesi inde ako je RoF. Nie som v tomto nestranny, priznavam. Ked som si vcera pustil znovu RoF, uz som ho nedokazal lietat, musel som sa vratit k FC. A to je este iba velmi velmi rana verzia lietadiel z FC.
...
Vím, že by se takhle ranná alfa verze už z principu moc hodnotit neměla, ale z prvních několika hodin poletování offline i online FC jsem trochu zklamaný, z úplně nové hry jsem čekal, že bude prostě na první pohled a ohmat jiná než ROF
Ale 3D modely letadel se mi jeví až na pár detailů stejné jako v ROF, nehezké rozplizlé textury v kokpitu (povrch sedadla Spadu nebo křídla nad hlavou apod.) co se mi nelíbily v ROF jsou i tady (i s nastavením na 4K textures), letový projev se mi zdá na první ohmat prakticky shodný, nebo alespoň nijak dramaticky odlišný. Naopak mě tu tahají za oči ty kulometné střely nesmyslně vybuchující na plátěném potahu, nebo havarovaná letadla explodující jako napěchované dynamitem, nakonec i těch barev světlic je tu míň... Co tedy měl FC přinést nového oproti ROF, kromě podpory VR? Jsem z toho trochu zmatený
[img]https://cdn.discordapp.com/attachments/466937706539122688/469134716591931413/SPAD_3.jpg.dc64612ad89d5028db2bef674f262e11.jpg[/img] is not a valid Image.
S High-Res retexturovacími mody od Fubara a Ankora ROFko také nádherně prokouklo, nesrovnatelně se základním ROF, ale Baron tu psal o tak velkém rozdílu, že by ho už nebavilo se k ROF vracet, tak jsem se chtěl zeptat co to tedy bylo, protože mě tam spíš mlátily do očí ty zmiňované nedostatky (vybuchující projektily na plátně a ohromné exploze letadel), v tom mi přišlo ROF zpracované lépe. Jasně, vlnící tráva a švitoření ptáčků je pěkné, ale to Baron předpokládám na mysli neměl, spíš nějaké prvky, které teprve do FC přijdou. To mě právě zajímá
S High-Res retexturovacími mody od Fubara a Ankora ROFko také nádherně prokouklo, nesrovnatelně se základním ROF, ale Baron tu psal o tak velkém rozdílu, že by ho už nebavilo se k ROF vracet, tak jsem se chtěl zeptat co to tedy bylo, protože mě tam spíš mlátily do očí ty zmiňované nedostatky (vybuchující projektily na plátně a ohromné exploze letadel), v tom mi přišlo ROF zpracované lépe. Jasně, vlnící tráva a švitoření ptáčků je pěkné, ale to Baron předpokládám na mysli neměl, spíš nějaké prvky, které teprve do FC přijdou. To mě právě zajímá
Očekávání co přinese FC nového jsou určitě velká. FC je ale ještě takový novorozenec, až bude starý jako ROF v nejlepších letech, počítám, že bude také vymazlený. Mě třeba těší už jen samotný polet nad mapou Kubáně, graficky je to už podle mého názoru opravdu jinde (proti ROFce). Také mi přijde jiné (méně jankovité) chování letadel a zlepšení AI, ikdyž je to třeba jen pocit. Hlavně, že ještě nějaký sim z WWI vzniká, máme se tedy myslím na co těšit.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.