Hele máte nález, tak se to děje. Nicméně pak je v podezření to PC, kterému ten čas utíká. Já na celkem 5 PC, kde jsem kdy BOS provozoval, žádné dilatace času nepozoroval. Aktuálně to mohu zkusit tuším na 4 různých sestavách, ale ne, fakt mi čas nikde neutíká. Takže pokud máte někde rozdíl v utíkání palubního času mezi dvěma PC, zkuste to změřit, který to PC jde blbě, nebo dokonce zda obě. Předpokládám, že jedno PC bude bez problému a druhému PC bude čas ujíždět. Pak je chyba v tom PC. To se může stát. Nebo to PC nemáte pod kontrolou a někdo na to nainstaloval hack na systémové hodiny. Takové softíky existují.
No a pak taky, ten Heinkel letěl normálně nedilatovaně. Dostal zásah, provedl manévr a najednou dilatoval. To nevypadá na to, že by se jeho PC běželo rychleji. To vypadá na zrychlení na vyžádání.
Jo a to zrychlování času v BOSku pak zkuste nasnímat. Jako WEBkamerkou na scénu, kde poběží skutečné hodiny (jako ne ty v PC, ale třeba digitálky) a současně s tím pohled na hodiny na palubce v BOSku za letu online.
Tenhle problém s "dilatací času" je tu znám už od začátků rof. Dějese a dokáže se stvořit i v Off line. Pokud je procesor s grafikou na neůnosné míře pro potřebu hry, jako příklad vše na max plus veškeré možné objekty na velké mapě, je veškerá děj hry spomalen. FPS jedou, ale vněm je stejný jako při použití spomalení hry. Po jistém zničení (odepsání) objektů a následnému dostatku výkonu nastane časový "hop" a obraz pár sekund zrychlí (asi dopočet) a vše najede do normálu.
Můj názor je že pokud se na server dá mapa s nesprávně utvořeným obsahem a přemrštěným množstvím cílů, není možné zaruči plinulost hry. To celé násobý veškeré připojivší se PC s menším výkonem.
Z mé prkse hostování hry je vše jen o tom co je zdíleno. A pak se již vše jen veze.
Ps: LM_Iceman a další dobře ví že vše co se dá utvořit ve hře se musí sakra dobře udělat, jinak to prostě nejde jak má.
Rume, jenže Ty nejsi kdejakej uživatel!! Co Tě znám nikdy jsi neměl slabou, leč dostačující sestavu!
Já k vůli tomu přešel na jinej level. A pak to konečně přestalo.
Ano Novi, moje PCčka jsou všechny i7, nebo alespoň se tu válí jedna i5.
Co popisuješ, že PC nestíhá, je jistě popis reálné situace. Pak se to po pár vteřinách srovná, jak píšeš. Jakýkoli sim (hra), má proměnlivou náročnost na výpočet dalšího stavu hry (jako pozice objektů a tak podobně). Navíc jsou tu okolní vlivy. No takže každá ta hra se musí vyrovnat s tím, že se nelze spolehnout na to, že ten výpočet běží s konstantní rychlostí. Takže každá ta gameska se s tím musí umět vyrovnat. Tedy zas se napasovat na hodiny. A dělá se to bez ohledu na rychlost či pomalost. Seberychlejší PC je tím postiženo stejně jako to nejpomalejší. Musí se synchronizovat na reálný čas ... který mu měří systémové hodiny. A dokonce to dělá po každém cyklu. Skutečně každý další frame, který vidíte, si ta hra zasazuje do skutečného času. Každá pozice, kterou to vygeneruje, má svůj čas, kam patří. Pokud někomu utíkají hodiny v letadle, pokud mu letí letadlo rychleji, pak mu musí jít rychleji systémové hodiny. Je jistě možné i to, že by BOSko bylo tak blbě, že by utíkalo samo od sebe, ale to by to byl problém tak veliký, že by se o ničem jiném na forech nepsalo.
Jiříčku a jak slabej ten PC/ntb je? U nás máme široky spektrum strojů a nic co popisuješ jsme zatím nezaznamenali, nebo aspoň já o ničem nevim.
Hele, žádná úplná bída: CPU i5 2500 (3.3 GHz), 8GB RAM, GTX 770.
Létám s nastavením vše na max (detaily, mraky, stíny, antialiazing), jen Landscape mám minimální (40km). Naopak mám vypnuté všechy ty věci roztodivných zkratek vč. vert. synchronizace. Typické FPS před patchem byly 60 - 100, po patchi 40-60. Výkon CPU ani GPU nepřesahuje 55%, ani při těch dilatacích.
Jiříčku a jak slabej ten PC/ntb je? U nás máme široky spektrum strojů a nic co popisuješ jsme zatím nezaznamenali, nebo aspoň já o ničem nevim.
Hele, žádná úplná bída: CPU i5 2500 (3.3 GHz), 8GB RAM, GTX 770.
Létám s nastavením vše na max (detaily, mraky, stíny, antialiazing), jen Landscape mám minimální (40km). Naopak mám vypnuté všechy ty věci roztodivných zkratek vč. vert. synchronizace. Typické FPS před patchem byly 60 - 100, po patchi 40-60. Výkon CPU ani GPU nepřesahuje 55%, ani při těch dilatacích.
No něco podobnýho má u nás Smis (i5-2500K, grafiku nevim) a po 3.001 si dost pohoršil v fpskách, ale že by nám to při letu ve formaci dělalo to cos popisoval to teda ee.
Zeptej se Casse určitě si bude pamatovat podobné situace na InWaru, kde jsme divem ze 2 km nedohnali startující Migy
Mig je mašina .Se podívej na ten úžasnej obrovskej motor .
Mě se stalo tuhle na Finech ,že se za mě pověsila 110tka a dostal jsem dávku možná 2s a neutrpěl jsem žádné poškození .ani dirku v křídle .
A 5 minut na to bylo nesestřelitelné befko nad naším letištěm .za ním asi pět našich a nic .
Pak spadnul server .
Ale jinak nemám pocit ,že by bylo něco divně . Fini lagujou ,wings je zvláštní .
Spíš ty nefungující letiště a frustrující připojování by potřebovalo pořešit .
Kucí, jedna věc je čítování, který se prostě děje. Druhá věc je, že může být nějaká nedokonalost těch mechanismů, který jsem letmo popsal a která může vést k tý "dilataci času". Docela bych rád, pokud tedy existuje PC v dosahu členů VWings, aby se to zdokumentovalo. Protože já u sebe a na svých PC nepozoruji žádný takový efekt. Podle mě to bude izolovatelné na to jedno PC, na kterém se to děje. A to PC může být nějak divný. Klidně může být zavirovaný, třeba na tom někdo těží virtuální měny. Chci říct, že pokud BOS neobsahuje kritickou chybu, je jediné vysvětlení vadná funkčnost systémového timeru. Tedy pokud máte důkaz pro tu "časovou dilataci", zveřejněte to. Tedy nechte prachvobyčejné a všudypřítomné podvádění stranou a soustřeďme se na technickou stránku věci.
V této rovině to máme několikrát prokázané: je nás několik na TS, odstartujeme si "tři dva jedna teď" a koukáme na stopky. A každý dojdeme k jiným hodnotám. Můžeme si věřit nebo se můžeme nazvat lháři.
Důkaz, jak jej navrhl Rumcajs (natočit na jednom videu palubní budík s hodinama Windows a ukázat na nesoulad) nemám. Necítil jsem potřebu něco někomu dokazovat a ani k tomu nemám prostředky. Jestli někoho napadá, jak to udělat bez nějkých softíků, navrhnětě.
Jinak každý, kdo létá aspoň trochu, musel minimálně na WoL zažít onu hlášku "server overloaded, erratic planes behaviour..." Tak toto je "ono". I ta hra to o sobě ví (!). V tuto chvílí je vysoce pravděpodobné, že se velké části pilotů začne dilatace projevovat. Někomu třeba sotva znatelně, někomu zásadně. Na Kubáni se stává, že lidi téměř stojí ve vzduchu, ikdyž mají na budíku 500. Až tu hlášku příště uvidíte, schválně:
1) se zaměřte na to, jestli vám připadá, že všechno běží standardně (ne jen rychlost, ta je ošemetná, ale třeba rychlost rolování, rozhlížení kloboučkem atd.)
Tuhle jsem s FW musel pojíždět na 60% plynu a sotva jsem se hejbal. Nějaká cukačka byla, ale server nic nehlásil. FPS v normálu. Turbo zas hlásil zpomalenej Opentrack. To bylo při tý hlášce serveru. Budem to tedy taky sledovat. Chci se ještě zeptat. Kope vás to taky bezdůvodně ze hry za letu? Pak hláška. Nevim jaká.
Jiříku, nejde o to něco někomu dokazovat. My (si troufám říct) věříme, že co říkáš, se děje. Jde o to, přijít na to, co je důvod toho ujetého času. Protože se to neděje obecně a plošně, pravděpodobně to bude souviset s něčím blbě fungujícím a izolovatelným. Může to být asi tak 1000 věcí. A podezřelé je celkem samozřejmě PC, na kterém se to děje. To není nic osobního, blbě fungující HW či SW se týká nás všech. Ale rozuměj, že to není obecné a běžné chování BOSka, páčto jinak by byl na forech skutečný poplach a reportovalo by to víc lidí.
Rumcajs napsal:
...To není nic osobního, blbě fungující HW či SW se týká nás všech. Ale rozuměj, že to není obecné a běžné chování BOSka, páčto jinak by byl na forech skutečný poplach a reportovalo by to víc lidí.
Jasně, neberu to osobně. Ale chápu, že kdo to nezažil na vlastní kůži, těžko tomu bez důkazu uvěří. Já měl řeči přesně jako ty - že přece není v dnešní době možné, aby hra něco takového umožňovala (ať už vinou serveru nebo klienta). Že když už by nějaký účastník takto nestíhal, buď to u něj bude počítat každou x-tou scénu (a tedy lagovat u něj) nebo ho to kikne...
Jak píše Werner - máme opravdu silý statistický vzorek. Létáme hodně a v relativně velkém počtu. Fakt nejde o domněnky.
K otázce, proč se to nikde nepropírá... Zaprvé, podíl on-linu v BoS-ku je poměrně marginální. Aktuálně máš večer v jednu chvíli celkem na všech serverech max. 150 lidí (srovnej se zlatou érou Sturmu). Část lidí jsme my notorici. Část jsou ale méně aktivní piloti (jako např. ty), které problém nemusí potkat. Nebo je potká, ale možná si ho nevšimnou (neletí zrovna poblíž někoho, s kým by se srovnali). Nebo si "něčeho" všimnou, ale chybně to interpretujou. Nebo to interpretujou správně, ale pro svou nižší angažovanost mají na háku to kamkoli psát...
Zadruhé - na jednu stranu tvůrci hry dělají mnoho práce, kterou lidi vůbec nedoceňují. Všechna čest. To zdůrazňuji, abych nebyl nařčen ze zaujatosti. Na druhou stranu jsme si všichni zvykli na jistý - řekněme národní - postoj tvůrců k "pravdě". Prakticky vždy, když jsou upozorněni na nějaký problém, popřou ho. A když máme štěstí, příští patch to v tichosti upraví. A oni pro změnu popřou, že cokoli změnili, ačkoli je to zjevné. Řekl bych, že lidi ztratili víru, že něco hlásit má smysl. Dále je tady problém i v tom, jak tento konkrétní problém popsat a prokázat. Vem si, že i my tady se pohybujeme od zcela přesvědčených, přes pochybující až po zcela nevěřící. A všichni to lítáme. A všichni mluvíme česky a všichni jsme na stejné straně zainteresovanosti. Neumím si představit, jak navázat úspěšný komunikační kanál v takovémto problému směrem k tvůrcům. Navíc jsem přesvědčený o tom, že o tom vědí (soudě dle té hlášky o "erratic behavour planes...").
Věřím, že tvůrci by nejdříve řekli, že nic takového neexistuje, a následně by řekli, že to existuje, ale v tak malé míře, že nemá smysl to řešit. Což ostatně je přesvědčení i většiny lidí zde, protože jim ještě nikdy neuletěl Heinkel :)
Upravil/a 1stCL_Jiricek dne 31-03-2018 20:37
Však jo, natočte reálné hodiny versus hodiny na palubce. Jestli máte poměr 18:10, pak stačí pár minut, aby byl rozdíl víc než úplně jasný. Dokonce při 18:10 stačí několik vteřin.
Jak jsem řekl, nikdy v svém BOSkovém angažmá jsem necítil nějaký podezřelý výkonnostní náskok mého aeroplánu nad ostatníma. Nicméně jsem byl n krát konfrontován s výkonama jistých zcela konkrétních pilotů, který byly z jiného světa. Nikdy jsem to ale nepřičítal samovolné dilataci času. Vždy a bez vyjímky to byli lidi kolem písmen FB a pak jeden němec, který shodou okolností provozoval ten server, na kterém se zrovna lítalo.
Však jo, natočte reálné hodiny versus hodiny na palubce. Jestli máte poměr 18:10, pak stačí pár minut, aby byl rozdíl víc než úplně jasný. Dokonce při 18:10 stačí několik vteřin.
Jak jsem řekl, nikdy v svém BOSkovém angažmá jsem necítil nějaký podezřelý výkonnostní náskok mého aeroplánu nad ostatníma. Nicméně jsem byl n krát konfrontován s výkonama jistých zcela konkrétních pilotů, který byly z jiného světa. Nikdy jsem to ale nepřičítal samovolné dilataci času. Vždy a bez vyjímky to byli lidi kolem písmen FB a pak jeden němec, který shodou okolností provozoval ten server, na kterém se zrovna lítalo.
ok, dávám si závazek :) Tedy jesli mi žena půjčí telefon, abych to mohl natočit. Budík uloupím v kuchyni .)
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.