Já jsem si představoval, že ten tearing je důsledek právě toho nezobrazování některých snímků, takže na sebe ty snímky dokonale nenavazují a vznikne ten zlom. Takže to asi nebude pravda. Podívám se na to a opravím svoji mapu
Přesně tak. Hodně to zjednoduším. Dejme tomu, že první snímek je třeba o 0.01s starší, než druhý. Pokud tedy třeba letíš v letadle, tak hodně zjednodušeně v horní polovině je snímek z polohy, kde jsi byl před 0.01s+input lag a ve spodní polovině je snímek, kde jsi aktuálně+inupt lag. Proto tam je ten zlom. Protože ve spodním snímku jsi už třeba o metr dál, než v horním.
A přesně naopak Vsync a vícenásobný buffering při kolísajících FPS způsobuje to, co ti údajně vadí - tedy časovou neplynulost.
Já například Vsync musím mít vypnutej a lítám na 60 Hz monitoru s FPS kolem 100. Nic se neděje, obraz se neláme. ( nemám tam dva snímky současně) Zapnu Vsync, lítám offline, drží to na 60 Hz a jede to krásně. Problém nastane, když vlezu na server. Tam se to z nějakýho důvodu propadá až na 30. Prostě škubačka. Bez Vsync online hra drží kolem 100 FPS a všechno v pohodě. Přeberte si to. Já to jen popsal a vy to určitě vysvětlíte.
Killere, to, co popisuješ, je dost možná nějak nevhodná interference mezi VSYNC a síťovým modulem. Totiž pokud VSYNC nestíhá zvolenou frekvenci, spadne na další nižší frekvenci, ktrou má k dispozici. V případě 60Hz monitoru je další možná frekvence 30Hz a pak 20Hz. Úplně polopaticky, něco nestíhám, tak podržím předchozí frame ještě jeden cyklus. No a to nestíhání může být způsobeno právě nějakým zásahem síťového modulu. Jak už jsem psal, VSYNC znamená čekání na správnou chvíli, no a pokud do toho čekání vletí ještě něco, pak tu správnou chvíli může prošvihnout. Pokud to tak skutečně je, jedná se o nevhodnou implementaci síťové vrstvy. Je tam někde synchronizace v místě, který na to není úplně vhodný.
Jinak přepínání mezi 60 a 30 FPS je škubání jak prase, zejména pokud je to častý.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.