Battle of Stalingrad - žvanírna !!!Locked!!!
|
CSW_Cassius Chaerea |
Přidané 14-03-2018 09:38
|
Diskutující
Příspěvek: 4360
Založený: 14.02.13
|
Rumcajs napsal:
Já nevím kucí, ale mě na mapě Kavkazu nejvíc irituje, že mě furt někdo sundavá. Nějaký políčka a řeky ... pchá, to mě nemůže rozhodit. Když se díváš za padajícím hořícím letadlem, tak si takových nesrovnalostí chtě nechtě všimneš.
|
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 14-03-2018 09:43
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
Cassius Chaerea napsal:
Rumcajs napsal:
Já nevím kucí, ale mě na mapě Kavkazu nejvíc irituje, že mě furt někdo sundavá. Nějaký políčka a řeky ... pchá, to mě nemůže rozhodit. Když se díváš za padajícím hořícím letadlem, tak si takových nesrovnalostí chtě nechtě všimneš. No já když se dívám za padajícím cizím letadlem, tak mám tak propocený trenky, že sháním nějaký převlečení. |
|
|
|
1stCL_SaBot |
Přidané 14-03-2018 09:50
|
Uživatel
Příspěvek: 787
Založený: 29.09.05
|
Cassius Chaerea napsal:
Rumcajs napsal:
Já nevím kucí, ale mě na mapě Kavkazu nejvíc irituje, že mě furt někdo sundavá. Nějaký políčka a řeky ... pchá, to mě nemůže rozhodit. Když se dívám z padajícího hořícího letadla, tak si takových nesrovnalostí chtě nechtě všimnu.
Cassi mels tam chybu, ale uz jsem Ti to opravil
Upravil/a 1stCL_SaBot dne 14-03-2018 09:52
|
|
|
|
1stCL_SaBot |
Přidané 14-03-2018 09:51
|
Uživatel
Příspěvek: 787
Založený: 29.09.05
|
..double |
|
|
|
CSW_Cassius Chaerea |
Přidané 14-03-2018 10:02
|
Diskutující
Příspěvek: 4360
Založený: 14.02.13
|
1stCL_SaBot napsal:
Cassius Chaerea napsal:
Rumcajs napsal:
Já nevím kucí, ale mě na mapě Kavkazu nejvíc irituje, že mě furt někdo sundavá. Nějaký políčka a řeky ... pchá, to mě nemůže rozhodit. Když se dívám z padajícího hořícího letadla, tak si takových nesrovnalostí chtě nechtě všimnu.
Cassi mels tam chybu, ale uz jsem Ti to opravil To si hodný, za to ti při nejbližší příležitosti opravím letadlo.
|
|
|
|
1stCL_SaBot |
Přidané 14-03-2018 10:16
|
Uživatel
Příspěvek: 787
Založený: 29.09.05
|
Cassius Chaerea napsal:
Defacto ty ještě žiješ?
Co se týká těch šachovnic. Jako jo, ale ne. Strašně mě tam irituje, že šachy vedou přes řeky a cesty jako by se nechumelilo. Sovětskému traktoristovi asi bylo jedno, prostě překážku projel a pokračoval dál v plnění plánu x hektarového pole podle obdélníkové předlohy. Jako mohli se trochu více snažit, aby ty pole kopírovala překážky a jen je tupě nepřekračovala.
ty reky a cesty tam prave udelal ten sovetsky traktorista, kdyz nastavil pluh na "za rodinu" a zapomnel na to |
|
|
|
magot |
Přidané 14-03-2018 10:29
|
Fusioner
Příspěvek: 17611
Založený: 19.06.08
|
1stCL_Fucida napsal:
Magote, zamykání ostruhy přitažením bylo už ve starým Šturmovi ty ostudo!
Stydíš se aspoň?
Stydím, to víš strýc Alzheimer mě do toho hází vidle
Nicméně šlo mě spíš o to, že když se za to "rafne" a dá se hned plnej knédl, nebyl náhodou ten moment vrtule tak silný že to směrovka nepobrala? |
|
|
|
magot |
Přidané 14-03-2018 10:42
|
Fusioner
Příspěvek: 17611
Založený: 19.06.08
|
Šlo mě spíš co systém copy/ paste, že si detailem moc nevyhráli, působí to na mě dost umělohmotně ..
Když se mrkneš na G mapu, tak z toho ten pocit člověk úplně nemá, mezi poli (která mají různé velikosti) jsou různé polní cesty, hvozdy, křoví, různé stromy, případně bez stromů. Nepočítaje že G mapa je z roku 2017 ..
Jinak na Kubáni byla pravoúhlá pole o tom nepochybuju ..
[img]http://l450s.alamy.com/450s/c46r5p/second-world-war-german-bridgehead-at-kuban-river-taman-peninsula-c46r5p.jpg[/img] is not a valid Image. |
|
|
|
magot |
Přidané 14-03-2018 12:56
|
Fusioner
Příspěvek: 17611
Založený: 19.06.08
|
Defacto napsal:
Nevím no. Z mého pohledu je zase mnohem hezčí a realnější kavkaz v BOK a to že o třídu. DCS 2.5 zatím zklamání, zejména díky bídné optimalizaci. Možná je to tím, že hraji ve VR, kde momentálně nemá smysl zapínat deferred shading, nebo stíny, které žerou obrovské množství FPS. Např. výškové rozlišení terénu mi také přijde v DCS horší a to nemluvím o stromech roztoucích před letadlem ze země, hnusných texturách atd.
Celkový dojem z BOKu je u mne rozhodně lepší než z BOSu/ BOMu.
Rozhodně to běhá lépe než DCS, který zlehka stutteruje a je celkově náročnější ..
Rostoucí stromy před nosem v DCS nemáš pokud máš nastavení na high.
(To je nevýhoda DCS že se na to nejde koukat na LOW)
Textury má DCS imho mnohem hezčí a ve vyšším rozlišení. Viz hory atd .. Všeobecně DCS má lepší design krajiny, měst a vesnic z mého pohledu. (Ovšem posuzuji pouze moderní Kavkaz)
Pro mne osobně je ale důležité že BOX má první mapu která se mě celkem líbí a budu na ní lítat .. |
|
|
|
CSW_Cassius Chaerea |
Přidané 14-03-2018 13:17
|
Diskutující
Příspěvek: 4360
Založený: 14.02.13
|
Co ti vadí na Moskvě, teda mimo toho že tam není Moskva?
|
|
|
|
magot |
Přidané 14-03-2018 13:36
|
Fusioner
Příspěvek: 17611
Založený: 19.06.08
|
Že tam není Moskva Nedá se startovat z letišť za Moskvou nebo z Moskvy ... nemůže probíhat bombardování Moskvy a tím pádem i obrana. Případně hypotetické obsazení Moskvy v kampani ..
Celkově ta mapa je taková chudá a nezáživná rovina, ty vesnice a města mě přijdou bez smyslu pro detail, málo variability, monotónní lesy a pláně, připomíná mě to starýho šturma kde to bylo podobný ..
Upravil/a magot dne 14-03-2018 14:33
|
|
|
|
CSW_Cassius Chaerea |
Přidané 14-03-2018 13:51
|
Diskutující
Příspěvek: 4360
Založený: 14.02.13
|
magot napsal:
Že tam není Moskva Nedá se startovat z letišť za Moskvou nebo z Moskvy ... nemůže probíhat bombardování Moskvy a tím pádem i obrana. Případně hypotetické obsazení Moskvy v kampani ..
Celkově ta mapa je taková chudá a nezáživná rovina, ty vesnice a města mě přijdo bez smyslu detail, málo variability, monotóní lesy a pláně, připomíná mě to starýho šturma kde to bylo podobný .. No ono to tam takové je. Ale jinak co se týká detailů vesnic máš pravdu, když jsem srovnával Kalinin, tak ten je opravdu odfláknutý. Jinak mě přijde ta mapa nejvíce reál, teda až ze V. Luki.
|
|
|
|
310_cibule |
Přidané 14-03-2018 16:33
|
Fusioner
Příspěvek: 15069
Založený: 29.09.05
|
Už se to sosá?
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
|
|
|
|
Mira |
Přidané 14-03-2018 16:36
|
Uživatel
Příspěvek: 1668
Založený: 26.04.14
|
Ještě ne..nějaké problémy se vyskytly..
Sorry guys, we're working hard to release this update. |
|
|
|
1stCL_Punkey |
Přidané 14-03-2018 16:40
|
Uživatel
Příspěvek: 560
Založený: 21.01.07
|
Master server by měl běžet od 17:00 |
|
|
|
310_cibule |
Přidané 14-03-2018 16:49
|
Fusioner
Příspěvek: 15069
Založený: 29.09.05
|
Tak to je fajn. Dostanu se z práce domů až kolem osmé, takže dřív to pustit nemusí. Bylo by mi to zbytečně líto :-)
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
|
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 14-03-2018 17:00
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
Tak sosejte, už to jede. |
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 14-03-2018 17:02
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10827
Založený: 26.01.13
|
Běží, ale zatím se nestáhlo nic
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
magot |
Přidané 14-03-2018 17:24
|
Fusioner
Příspěvek: 17611
Založený: 19.06.08
|
Jason říkal že se čeká na Cibuleho až se vrátí z práce. |
|
|
|
310_cibule |
Přidané 14-03-2018 17:28
|
Fusioner
Příspěvek: 15069
Založený: 29.09.05
|
To dělá správně :-)
New Content:
1. A-20B bomber is added to the project and all Battle of Kuban owners can fly it now;
2. Yak-7b series 36 fighter is added to the project and all Battle of Kuban owners can fly it now;
3. P-39L-1 fighter is added to the project and all Battle of Kuban owners can fly it now;
4. New Collectors Plane: Bf 109 G-6 fighter;
5. New Collectors Plane: La-5FN series 2;
6. New Career single-player mode replaces the old dynamic campaign;
7. The new Cooperative multiplayer mode is available along with the classic Dogfight;
8. New historical static campaign 'Sea Dragons' designed by Alexander -BlackSix- Timoshkov telling the story of an IL-2 mod. 1943 pilot is added to the project and all Battle of Kuban owners can play it now;
9. Now you can host a multiplayer server from within the game client and play on it yourself;
10. New 'Mods On' mode allows modifying the game files. Multiplayer server owners can allow or disallow players with the modified game files to connect;
11. Bf-109 G-6 Collector Plane comes with painstakingly researched paint schemes created by community enthusiasts III/JG2_Gustav05 and I./ZG1_Panzerbar;
12. La-5FN series 2 Collector Plane comes with painstakingly researched paint schemes created by the community enthusiast I./ZG1_Panzerbar;
13. IL-2 mod. 1943 now comes with all of its textures made in 4K quality (default and all official paint schemes, bump, specular and damage textures) created by the community enthusiast =BlackHellHound1=;
Graphics:
14. Terrain visibility distance has been increased from 40 to 150 kilometers with Settings option;
15. New raindrops effect on the cockpit and pilot glasses;
16. Clouds visibility distance has been increased from 40 to 150 kilometers;
17. Heavy cumulus clouds were made more complex, some of the weather variations now have two level clouds;
18. Because of the increased rendering distance, cumulus cloud patterns were reworked for all weather types;
19. Fixed the issue where clouds could drop shadows on the mountains above them;
20. Cloud 'moving' effect when you fly very close to it has been minimized;
21. Large white horizon band has been removed thanks to the new rendering distance;
22. Skydome lighting has been made bluer;
23. Cirrus clouds rendering has been improved;
24. Winter lighting has been tuned for more contrast shadows with a slight blue hue;
25. Completely redone texturing of summer and autumn Stalingrad maps: overall steppe look was made more authentic, fields tiling has been removed;
26. Landscape texture flickering on the big and steep mountains has been eliminated;
27. Tree crowns drop more detailed shadows;
28. Landscape detail change with distance has been made less apparent on Ultra graphics preset;
29. There is a new graphics option that enables or disables 4K textures (when set to On, the game will use 4K textures if available);
30. Player controlled tanks use the new visual tech that simulates prismatic optical instruments;
31. Player controlled tank Panzer III now has a movable prismatic visor and armor hatches that can cover the view slits;
32. Main menu and aircraft settings hangar scene now has a different lighting; welding blinks and sounds were removed;
33. Player controlled tank T-34 now uses the new tech that allows very detailed tank tracks (it will be used for the Tank Crew vehicles);
AI Aircraft and Game World:
34. Damage to large objects from small explosions now calculated more accurately;
35. Some trees (on tree-line, along with the roads, individual ones) can be toppled with a powerful impact;
36. AI pilots evade mountains and hills better;
37. Shallow dive ground attack procedure has been improved for cases with high initial aircraft altitude;
38. AI pilots evade ground objects during shallow dive ground attack procedure better;
39. AI pilots will follow the flight leader even if the wingman player decides to fly elsewhere;
40. AI Hs-129 B-2 takes off correctly;
41. Heavy loaded AI planes take off correctly;
42. All AI planes in the group attack targets if there are enough of them;
43. All AI planes in the group choose targets correctly and won't attack the same target if there are enough of them;
44. AI priorities during the ground attack were updated. Primary targets are AAA, then locomotives, then tanks, then artillery, then everything else. Targets closer to the center of the ground attack area have more priority;
45. Ships damage modeling has been improved, they are harder to destroy;
46. Large ships except tankers have simulated damage control;
47. AI groups taxi to a flight strip faster;
48. Parachutes are correctly modeled in multiplayer;
Physics, Aircraft Systems and Models:
49. Yak-1 machinegun synchronizer C2K-19 has been replaced with C2K-26 that fires three rounds per one propeller revolution instead of one;
50. UB machineguns and ShVAK dispersion on Yak-1 fighters has been corrected using the newly found test data;
51. IL-2 canopies can be fixed in the open position;
52. Ultimate load factor calculations were updated for all aircraft;
53. 'Unbreakable' difficulty option now works correctly - an aircraft won't explode from a powerful impact when it is on;
54. The issue with He-111 engines having different initial throttle control positions after starting a mission in the air has been fixed;
55. IL-2 mod. 1943 instruments illumination works correctly now;
56. Compass locator on all aircraft now works only when powered and won't show strange readings when power is turned on or off or whenever a beacon signal is found or lost;
57. 'Unbreakable' difficulty option now works correctly for Bf-110, He-111, Ju-88, Ju-52, IL-2 and Pe-2;
58. 'Unbreakable' difficulty option now correctly turns flopped over MiG-3 and Hs-129 B2 back to normal position;
59. 'Unbreakable' difficulty option now turns flopped over planes back to normal position without excessive overload and won't cause shaking of aircraft laying on the ground with retracted landing gear;
60. An aircraft or its parts won't kick up a dust or snow hitting a runway or other hard surface;
61. An aircraft losing a small part won't display a debris cloud effect;
62. Damage model issue has been fixed (a fractured part won't break off when completely stationary);
63. Aircraft canopies now break off at correct places;
64. Jettisoned Bf-109 Е7 canopy now correctly adds drag, broken off parts have corrected aerodynamic characteristics;
65. Oil viscosity changes with temperature, causing an engine to be damaged faster when the maximum oil temperature is exceeded;
66. The control wheel of the R-7 constant speed governor rotates much slower according to reference data resulting in much slower propeller RPM switching (IL-2, MiG-3, Pe-2 series 87, Yak-1 series 69 and Yak-7b series 36 are affected);
67. Because of the slower propeller RPM switching on IL-2, MiG-3, Pe-2 series 87, Yak-1 series 69 and Yak-7b series 36, 'Engine auto control' difficulty option automatically lowers the propeller pitch if the landing gear is released and IAS is dropping (to make go-around during landing possible);
68. Ammo counters on Fw-190 A-3, Fw-190 A-5, Bf-110 G-2 and MC.202 ser. 8 were corrected;
69. Metal surfaces on P-40E-1, P-39L-1, A-20B and MC.202 series 8 now rendered differently for polished metal visual effect (others to come in the future);
70. IL-2 mod. 1943 visual damage effects were corrected so fractured parts won't appear hanging in the air;
71. Rear armored glass joints on Yak-1b series 127 now look better;
72. MG 15 reload handle position on Ju 52 has been corrected;
Statistics System:
73. Remnants of the aircraft unlocking system in statistics are completely gone;
74. Statistics data in all game modes made more detailed with subcategories;
75. Statistics screen shows secondary objective status in all game modes;
76. Completed and failed objectives can be displayed on the flight map in all game modes if enabled by a mission designer;
77. Victory points are now calculated differently and don't depend on difficulty level;
78. All game modes now share the same flight status system. Point modifiers are changed in Dogfight mode;
79. Pilot capture by the enemy now works in all game modes (if a mission designer has set up the friendly and enemy territories using Influence Area instrument). Tank crews can't be captured;
Multiplayer:
80. Multiplayer server options now don't depend on the difficulty level;
81. Player ban time can be specified in server options;
82. Players can view Dogfight statistics and vote for a ban in the lobby or during flight;
83. Dogfight servers now recognize Trigger Mission Objective conditions (completing Primary Objective grants a win to one of the teams while completing Secondary Objectives reduces the 'life points' of a team;
User interface:
84. Mission route on the map made clearer;
85. Single mission lists made more convenient and compact;
86. Campaign designers can now block aircraft loadouts and modifications separately (previously it was possible to block them only simultaneously);
87. Many user interface elements made more compact;
88. New option added: user interface scaling (useful for monitors with high DPI);
89. Credits added to the main menu;
90. The game client won't hang anymore on the very first run during input devices initialization;
'Blazing Steppe' campaign:
91. The campaign has been updated to the current mission design standard;
92. Map tactical overlays are updated to be more detailed;
93. Waypoint following logic has been improved;
94. Take-off is counted when 30 meters altitude is reached instead of 200, making the take-off of large joint groups faster and reducing the possibility of skipping the first waypoint;
95. Text translations are updated.
'10 Days of Autumn' campaign:
96. The campaign has been completely reworked;
97. Map tactical overlays are redone;
98. Waypoint following logic has been improved;
99. Take-off is counted when 30 meters altitude is reached instead of 200, making the take-off of large joint groups faster and reducing the possibility of skipping the first waypoint;
100. Skipping intermediate waypoints won't interfere with the mission progress and landing on the home airfield anymore;
101. Now there are more aircraft in the air at the same time in some missions, somewhat increasing the difficulty level;
102. Text translations are updated.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
|
|
|