November 24 2024 06:49:26
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 6

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,747
· Nejnovější pilot: carramba66
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2: Battle of Stalingrad (letový bojový simulátor z období bitvy o Stalingrad) » IL-2: BoS diskuse
 Vytisknout diskuzi
Battle of Stalingrad - žvanírna !!!Locked!!!
Tapi
Moc se mi nezdá, že by tříkanónová La-5FN byla sériově vyráběná. Lovím jen v paměti, ale tříkanónové snad byly jen La-7 a to snad pouze až poválečné....
Nicméně koukám, že podle toho Rumcajsova úryvku, by s forsáží měla u země dělat dokonce 630 (!).
WARBIRDS-BLOG.CZ
http://www.warbir...
 
Rumcajs
Asi je třeba ten článek přelouskat celej. Páčto se tam píše o různých letadlech a i o La 7. Z toho mýho úryvku není jasné, o jakém letadle je řeč a úplně se mi to nechce dešifrovat z okolního kontextu. Přeci jen jsem azbuce odvyknul a čtu to jak negramot.
Nicméně v předchozím odstavci píšou něco o motoru z La 7 a přímo to letadlo nazývají takto
Самолет, получивший официальное название "Гибрид"
- tedy hybrid.
 
Saburo
on samotný článek bude takový trochu mix všeho dohromady..

ale podle rychlosti a data se asi jedná o "206" což byla upravená lavina (nic u ní ale nepíšou o třech laufech) seriálu 39210206
měl to být "ETALON" tedy takový vzor pro La-5 1944, což se ale nestalo a nakonec z toho byl jeden z kroků na cestě k La-7
 
1stCL_Werner
Ty sovětský rychlostní testy jsou všeobecně divný. Ve většině případů jsou jejich letadla schopný vyvinout mnohem vyšší rychlosti při stejném výkonu motoru než zbytek světa...
1st Czech Lions - Resistance is futile...
 
1stCL_SaBot
1stCL_Werner napsal:

Ty sovětský rychlostní testy jsou všeobecně divný. Ve většině případů jsou jejich letadla schopný vyvinout mnohem vyšší rychlosti při stejném výkonu motoru než zbytek světa...

to proto, ze rusove ty letadla vyrabeli s laskou ke sve vlasti, je v nich i kus toho srdicka a to pak leti jako pi.a Úsměv
 
CSW_Cassius Chaerea
1stCL_SaBot napsal:

1stCL_Werner napsal:

Ty sovětský rychlostní testy jsou všeobecně divný. Ve většině případů jsou jejich letadla schopný vyvinout mnohem vyšší rychlosti při stejném výkonu motoru než zbytek světa...

to proto, ze rusove ty letadla vyrabeli s laskou ke sve vlasti, je v nich i kus toho srdicka a to pak leti jako pi.a Úsměv
A hlavně i zkušební piloti museli plnit plán třetí pětiletky a někteří, jako třeba pilot Čkalov i na 120%. A není proto divu, že v rukách politicky myslícího pilota úderníka sovětská letadla překonávala veškeré meze.
 
RH_Killer
Mám tu pdf Leonard Herbert - Encyklopedie sovětských stíhacích letadel a tam je o prvních FN tohle:

6300m - 648 km/h
595 na úrovni hladiny moře
výstup na 5000m za 4m 42s
zatáčka za 18,5
 
magot
Z knihy La-5 (Veštšík/ Vraný/ M. Bílý Praha 2006)
[img]https://s25.postimg.org/485yf26in/La-5_FN-_V_t_k-_Vran.jpg[/img] is not a valid Image.
 
jirik
Nedalo mi to a kouknul jsem na starého šturma. Tam se píšou údaje: hladina moře - 583 km/h, výška 6250 m - 634 km/h, zatáčka v 1000 m - 18,5 s. Otázka je, jestli je to tak modelováno i ve hře.
To překvapení, že La5-FN bude výkonově namakaná nějak moc nechápu - byla a zase bude. Se na to zapomělo ? Úsměv
 
magot
Ono to vypadá že všechny ty "positivní" výkony jsou blíže tomu výkonějšímu prototypu, než té sériové verzi ..
 
Tapi
magot napsal:

Ono to vypadá že všechny ty "positivní" výkony jsou blíže tomu výkonějšímu prototypu, než té sériové verzi ..


Vidím to podobně...

Dotaz na znalce ruských mašin v simu: jak je to s výkony u ostatních (Jak, Lagg, Mig) - odpovídají jejich parametry spíše prototypům nebo jsou mírně nižší, aby se tak zohlednily horší vlastnostoi sériových verzí? (osobně bych si tipnul spíš na ty prototypy...)
WARBIRDS-BLOG.CZ
http://www.warbir...
 
Saburo
Killer napsal:

Mám tu pdf Leonard Herbert - Encyklopedie sovětských stíhacích letadel a tam je o prvních FN tohle:

6300m - 648 km/h
595 na úrovni hladiny moře
výstup na 5000m za 4m 42s
zatáčka za 18,5


to nejsou hodnoty prvníCH, ale jen té jediné první vyrobené FN, testované pilotem Nikašinem ve dnech 24-28 března 43. Naneštěstí sériové byly minimálně o 100kg těžší a samozřejmě i daleko hůře vyrobené se všemi z toho vyplývajícími následky pro výsledné hodnoty...
(jen pro představu, gumové těsnění deklů motoru u Fw 190D-9 přineslo 10-15 km/h, bohužel gumy bylo málo a tak měli smůlu..) tak co mohl udělat blbě slícovanej dekl motoru u laviny nebo takového kaJaka

problémem je zoufalá "kvalita" výroby (přesněji NEkvalita), kdy rozdíly mezi jednotlivými kusy (o sériích nemluvě) byly neuvěřitelné a bohužel neumožňují určit tu jedinou a správnou hodnotu a tvůrci si musí něco vybrat...
a mi o tom můžem akorát tak debatovat a každej bude mít pravdu i když se nikdy neshodnem Úsměv
 
ukulele
Tvůrci by měli označit sérii ze které vycházejí.
 
LesniHU
Za zminku take stoji, ze v Rechlinu namerili FN 520km/h pri hladine more.

Obecne se neda verit sovetskym testum, bohuzel, je to spolecnost, ktera je obeti sama sebe. Vyrobce da samozrejme k testum specialne vyslechteny kus, nedivim se, jde jim o zivot, vladnouci trida z toho vybere to nejlepsi, protoze potrebuje propagandu smerem dovnitr, ke svym lidem, a vsechny dalsi generace to opisuji, protoze jsou k podobnemu vychovavany jiz od skoly.
 
Mira
Zifi napsal:

Tvůrci by měli označit sérii ze které vycházejí.


Dle vývojářů jde o La5-FN serie 2
 
magot
typ 39 nebo 41?
 
1stCL_Fucida
LesniHU napsal:

Za zminku take stoji, ze v Rechlinu namerili FN 520km/h pri hladine more.


Ještě dodám, že stav daného kusu v Rechlinu hodnotili jako dobrý. Povrchová úprava dobrá, lícování slotů a bočních klapek jako velmi přesné. Ty sloty a klapky jsou asi vypíchnuté proto, že i Luftwaffe věděla, že právě v těchto místech jsou u Lavoček obvykle velké nepřesnosti.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
magot
Z knihy La–5/7 vs Fw 190 (Grada 2012)
Lerche zdůrazňoval skutečnost, že La-5FN je pomalejší než německé stíhačky.
Avšak když se v roce 1944 v SSSR zkoušela ukořistěná Fw-190A,
zdálo se, že opak je pravdou. Nebylo to žádné překvapení, protože Lavočkin
při testech použil nově vyrobený stroj, zatímco La-5FN, na které létal
Lerche, byla již zcela jistě olétaná.

Jak výše v této kapitole vzpomínal Leonid Maslov, výkon M-82FN se
mohl kus od kusu výrazně lišit v závislosti na délce bojového nasazení na
Frontě. Například. když se letělo dlouho na maximální výkon bez dostatečného
chlazení, motor se roztahoval a přehříval. Mechanici rychle rozpoznali,
co se stalo. protože vysoká teplota vycházející 2 motoru způsobovala
„puchýře“ na barvě kapoty motoru a ta potom odpadávala. Motory, které
pravidelně běžely na maximální výkon, brzy výkon ztrácely, a ten se již nezvýšil
ani po generální opravě. Je pravděpodobné, že Lerche zkoušel právě
takový letoun. Na druhé straně, také ukořistěné německé stíhačky byly již
poškozené a olétané, což vysvětluje, proč výkony různých Fw 190A v sovětských
zkušebních centrech dosahovaly tak nízkých hodnot.

Lerche ve svém hlášení poznamenal, že La-5FN je vysoce obratná
v horizontální rovině v malých až středních výškách. Německé piloty tvrdé
lekce naučily, že ve snaze setřást Lavočkina není dobré přecházet do boje
v zatáčkách.

Upravil/a magot dne 27-02-2018 23:28
 
1stCL_Fucida
Magot napsal:
Z knihy La–5/7 vs Fw 190 (Grada 2012)


S velkým přehledem nejhorší kniha, jakou jsem za posledních 10 let četl. Informace v ní jsou často zavádějící a občas dokonce naprosto chybné. Absolutní odpad. Tím nemyslím tuhle konkrétní citaci, ale celek.

Nicméně jsou v ní parádní malby.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
magot
1stCL_Fucida napsal:
S velkým přehledem nejhorší kniha, jakou jsem za posledních 10 let četl.

Naprostý souhlas. Nicméně ta citace odněkud musí zřejmě pocházet, tak jsem si na ni právě vzpomněl .. přece si ji nevymysleli, no i když .. Šklebící se

Nicméně Lerche se ve své knize zmiňuje o La-5FN jen velmi krátce v tom smyslu, že pod 3000m je lavina důstojným soupeřem pro německé stíhače (Fw/ Bf)
Nic víc tam k výkonům neuvádí ..
 
Přejít na fórum:
HANÁCKÉ SLET
HANÁCKÉ SLET 14.6.-16.6.
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

31-10-2024 09:57
ČTK: Z dosud nezjištěných příčin se dnes v noci zřídilo letadlo na solární pohon.

21-10-2024 20:04
Intel vydal novou aktualizaci mikrokódu.

02-10-2024 14:07
To není dobrá myšlenka. Belzebub každého stáhne do pekel a přes zvolené zástupce i nás obyčejné lidi. Vyděšený

27-09-2024 11:19
Pokud ti co zvolím budou plnit svůj program, ať se klidně spojí i s Belzebubem.

26-09-2024 16:00
Kdokoliv bude v koalici s kýmkoliv. Jím nejde o smysl, ale o prachy a to politiky spojuje.

25-09-2024 16:44
Příští volby vyhraje ANO a bude v koalici s ODS. Ostatní strany budou v opozici.

23-09-2024 08:17
Prognostik z tebe už nebude. Úsměv

19-09-2024 19:18
Jelikož se blíží ten čas, tak bych jen skromně řekl: Nacionalisti všech zemí, vyližte si prdel! Šklebící se

13-09-2024 15:43
Kroměříž a Olomouc - Pravděpodobnost 3. povodňového stupně >90%

12-09-2024 16:09
A toto je noční můra Troubek: https://hydro.chm.
..ekt/307354

36,032,635 návštěv