Battle of Stalingrad - žvanírna !!!Locked!!!
|
Tapi |
Přidané 27-02-2018 18:34
|
Uživatel
Příspěvek: 1141
Založený: 08.04.09
|
Moc se mi nezdá, že by tříkanónová La-5FN byla sériově vyráběná. Lovím jen v paměti, ale tříkanónové snad byly jen La-7 a to snad pouze až poválečné....
Nicméně koukám, že podle toho Rumcajsova úryvku, by s forsáží měla u země dělat dokonce 630 (!).
|
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 27-02-2018 18:46
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
Asi je třeba ten článek přelouskat celej. Páčto se tam píše o různých letadlech a i o La 7. Z toho mýho úryvku není jasné, o jakém letadle je řeč a úplně se mi to nechce dešifrovat z okolního kontextu. Přeci jen jsem azbuce odvyknul a čtu to jak negramot.
Nicméně v předchozím odstavci píšou něco o motoru z La 7 a přímo to letadlo nazývají takto Самолет, получивший официальное название "Гибрид" - tedy hybrid. |
|
|
|
Saburo |
Přidané 27-02-2018 19:04
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 218
Založený: 22.12.08
|
on samotný článek bude takový trochu mix všeho dohromady..
ale podle rychlosti a data se asi jedná o "206" což byla upravená lavina (nic u ní ale nepíšou o třech laufech) seriálu 39210206
měl to být "ETALON" tedy takový vzor pro La-5 1944, což se ale nestalo a nakonec z toho byl jeden z kroků na cestě k La-7 |
|
|
|
1stCL_Werner |
Přidané 27-02-2018 19:24
|
Uživatel
Příspěvek: 720
Založený: 21.08.10
|
Ty sovětský rychlostní testy jsou všeobecně divný. Ve většině případů jsou jejich letadla schopný vyvinout mnohem vyšší rychlosti při stejném výkonu motoru než zbytek světa...
1st Czech Lions - Resistance is futile...
|
|
|
|
1stCL_SaBot |
Přidané 27-02-2018 19:32
|
Uživatel
Příspěvek: 787
Založený: 29.09.05
|
1stCL_Werner napsal:
Ty sovětský rychlostní testy jsou všeobecně divný. Ve většině případů jsou jejich letadla schopný vyvinout mnohem vyšší rychlosti při stejném výkonu motoru než zbytek světa...
to proto, ze rusove ty letadla vyrabeli s laskou ke sve vlasti, je v nich i kus toho srdicka a to pak leti jako pi.a |
|
|
|
CSW_Cassius Chaerea |
Přidané 27-02-2018 19:52
|
Diskutující
Příspěvek: 4360
Založený: 14.02.13
|
1stCL_SaBot napsal:
1stCL_Werner napsal:
Ty sovětský rychlostní testy jsou všeobecně divný. Ve většině případů jsou jejich letadla schopný vyvinout mnohem vyšší rychlosti při stejném výkonu motoru než zbytek světa...
to proto, ze rusove ty letadla vyrabeli s laskou ke sve vlasti, je v nich i kus toho srdicka a to pak leti jako pi.a A hlavně i zkušební piloti museli plnit plán třetí pětiletky a někteří, jako třeba pilot Čkalov i na 120%. A není proto divu, že v rukách politicky myslícího pilota úderníka sovětská letadla překonávala veškeré meze. |
|
|
|
RH_Killer |
Přidané 27-02-2018 20:23
|
Uživatel
Příspěvek: 540
Založený: 14.05.10
|
Mám tu pdf Leonard Herbert - Encyklopedie sovětských stíhacích letadel a tam je o prvních FN tohle:
6300m - 648 km/h
595 na úrovni hladiny moře
výstup na 5000m za 4m 42s
zatáčka za 18,5 |
|
|
|
magot |
Přidané 27-02-2018 20:33
|
Fusioner
Příspěvek: 17611
Založený: 19.06.08
|
Z knihy La-5 (Veštšík/ Vraný/ M. Bílý Praha 2006)
[img]https://s25.postimg.org/485yf26in/La-5_FN-_V_t_k-_Vran.jpg[/img] is not a valid Image. |
|
|
|
jirik |
Přidané 27-02-2018 20:36
|
Uživatel
Příspěvek: 560
Založený: 12.05.08
|
Nedalo mi to a kouknul jsem na starého šturma. Tam se píšou údaje: hladina moře - 583 km/h, výška 6250 m - 634 km/h, zatáčka v 1000 m - 18,5 s. Otázka je, jestli je to tak modelováno i ve hře.
To překvapení, že La5-FN bude výkonově namakaná nějak moc nechápu - byla a zase bude. Se na to zapomělo ? |
|
|
|
magot |
Přidané 27-02-2018 20:41
|
Fusioner
Příspěvek: 17611
Založený: 19.06.08
|
Ono to vypadá že všechny ty "positivní" výkony jsou blíže tomu výkonějšímu prototypu, než té sériové verzi .. |
|
|
|
Tapi |
Přidané 27-02-2018 20:56
|
Uživatel
Příspěvek: 1141
Založený: 08.04.09
|
magot napsal:
Ono to vypadá že všechny ty "positivní" výkony jsou blíže tomu výkonějšímu prototypu, než té sériové verzi ..
Vidím to podobně...
Dotaz na znalce ruských mašin v simu: jak je to s výkony u ostatních (Jak, Lagg, Mig) - odpovídají jejich parametry spíše prototypům nebo jsou mírně nižší, aby se tak zohlednily horší vlastnostoi sériových verzí? (osobně bych si tipnul spíš na ty prototypy...)
|
|
|
|
Saburo |
Přidané 27-02-2018 21:02
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 218
Založený: 22.12.08
|
Killer napsal:
Mám tu pdf Leonard Herbert - Encyklopedie sovětských stíhacích letadel a tam je o prvních FN tohle:
6300m - 648 km/h
595 na úrovni hladiny moře
výstup na 5000m za 4m 42s
zatáčka za 18,5
to nejsou hodnoty prvníCH, ale jen té jediné první vyrobené FN, testované pilotem Nikašinem ve dnech 24-28 března 43. Naneštěstí sériové byly minimálně o 100kg těžší a samozřejmě i daleko hůře vyrobené se všemi z toho vyplývajícími následky pro výsledné hodnoty...
(jen pro představu, gumové těsnění deklů motoru u Fw 190D-9 přineslo 10-15 km/h, bohužel gumy bylo málo a tak měli smůlu..) tak co mohl udělat blbě slícovanej dekl motoru u laviny nebo takového kaJaka
problémem je zoufalá "kvalita" výroby (přesněji NEkvalita), kdy rozdíly mezi jednotlivými kusy (o sériích nemluvě) byly neuvěřitelné a bohužel neumožňují určit tu jedinou a správnou hodnotu a tvůrci si musí něco vybrat...
a mi o tom můžem akorát tak debatovat a každej bude mít pravdu i když se nikdy neshodnem |
|
|
|
ukulele |
Přidané 27-02-2018 21:19
|
Uživatel
Příspěvek: 1769
Založený: 21.03.15
|
Tvůrci by měli označit sérii ze které vycházejí. |
|
|
|
LesniHU |
Přidané 27-02-2018 21:33
|
Stařešina
Příspěvek: 5855
Založený: 30.09.05
|
Za zminku take stoji, ze v Rechlinu namerili FN 520km/h pri hladine more.
Obecne se neda verit sovetskym testum, bohuzel, je to spolecnost, ktera je obeti sama sebe. Vyrobce da samozrejme k testum specialne vyslechteny kus, nedivim se, jde jim o zivot, vladnouci trida z toho vybere to nejlepsi, protoze potrebuje propagandu smerem dovnitr, ke svym lidem, a vsechny dalsi generace to opisuji, protoze jsou k podobnemu vychovavany jiz od skoly. |
|
|
|
Mira |
Přidané 27-02-2018 22:14
|
Uživatel
Příspěvek: 1668
Založený: 26.04.14
|
Zifi napsal:
Tvůrci by měli označit sérii ze které vycházejí.
Dle vývojářů jde o La5-FN serie 2 |
|
|
|
magot |
Přidané 27-02-2018 22:50
|
Fusioner
Příspěvek: 17611
Založený: 19.06.08
|
typ 39 nebo 41? |
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 27-02-2018 23:12
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10827
Založený: 26.01.13
|
LesniHU napsal:
Za zminku take stoji, ze v Rechlinu namerili FN 520km/h pri hladine more.
Ještě dodám, že stav daného kusu v Rechlinu hodnotili jako dobrý. Povrchová úprava dobrá, lícování slotů a bočních klapek jako velmi přesné. Ty sloty a klapky jsou asi vypíchnuté proto, že i Luftwaffe věděla, že právě v těchto místech jsou u Lavoček obvykle velké nepřesnosti.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
magot |
Přidané 27-02-2018 23:14
|
Fusioner
Příspěvek: 17611
Založený: 19.06.08
|
Z knihy La–5/7 vs Fw 190 (Grada 2012)
Lerche zdůrazňoval skutečnost, že La-5FN je pomalejší než německé stíhačky.
Avšak když se v roce 1944 v SSSR zkoušela ukořistěná Fw-190A,
zdálo se, že opak je pravdou. Nebylo to žádné překvapení, protože Lavočkin
při testech použil nově vyrobený stroj, zatímco La-5FN, na které létal
Lerche, byla již zcela jistě olétaná.
Jak výše v této kapitole vzpomínal Leonid Maslov, výkon M-82FN se
mohl kus od kusu výrazně lišit v závislosti na délce bojového nasazení na
Frontě. Například. když se letělo dlouho na maximální výkon bez dostatečného
chlazení, motor se roztahoval a přehříval. Mechanici rychle rozpoznali,
co se stalo. protože vysoká teplota vycházející 2 motoru způsobovala
„puchýře“ na barvě kapoty motoru a ta potom odpadávala. Motory, které
pravidelně běžely na maximální výkon, brzy výkon ztrácely, a ten se již nezvýšil
ani po generální opravě. Je pravděpodobné, že Lerche zkoušel právě
takový letoun. Na druhé straně, také ukořistěné německé stíhačky byly již
poškozené a olétané, což vysvětluje, proč výkony různých Fw 190A v sovětských
zkušebních centrech dosahovaly tak nízkých hodnot.
Lerche ve svém hlášení poznamenal, že La-5FN je vysoce obratná
v horizontální rovině v malých až středních výškách. Německé piloty tvrdé
lekce naučily, že ve snaze setřást Lavočkina není dobré přecházet do boje
v zatáčkách.
Upravil/a magot dne 27-02-2018 23:28
|
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 27-02-2018 23:18
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10827
Založený: 26.01.13
|
Magot napsal:
Z knihy La–5/7 vs Fw 190 (Grada 2012)
S velkým přehledem nejhorší kniha, jakou jsem za posledních 10 let četl. Informace v ní jsou často zavádějící a občas dokonce naprosto chybné. Absolutní odpad. Tím nemyslím tuhle konkrétní citaci, ale celek.
Nicméně jsou v ní parádní malby.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
magot |
Přidané 27-02-2018 23:29
|
Fusioner
Příspěvek: 17611
Založený: 19.06.08
|
Naprostý souhlas. Nicméně ta citace odněkud musí zřejmě pocházet, tak jsem si na ni právě vzpomněl .. přece si ji nevymysleli, no i když ..
Nicméně Lerche se ve své knize zmiňuje o La-5FN jen velmi krátce v tom smyslu, že pod 3000m je lavina důstojným soupeřem pro německé stíhače (Fw/ Bf)
Nic víc tam k výkonům neuvádí .. |
|
|