November 24 2024 09:26:21
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 4

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,747
· Nejnovější pilot: carramba66
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2: Battle of Stalingrad (letový bojový simulátor z období bitvy o Stalingrad) » IL-2: BoS diskuse
 Vytisknout diskuzi
Battle of Stalingrad - žvanírna !!!Locked!!!
Rumcajs
Myslím, že cílem bylo omezit nereálně rychlé změny trimu. Je celkem veřejné tajemství, jak vypadají virtuální souboje. Jsou to vyšší školy použití trimu a klapek. Možná tohle chtěli alespoň trochu omezit.
No zkraje jim to poněkud nevycházelo, si vzpomeňte na pečeného Jaka na klapkách, či Mezka visícího na vrtuli jak ozdoba na stromečku. Ale časem se to urovnalo. Tak jestli teď udělají trim na osu bez omezení rychlosti pohybu, bude to z mého úhlu pohledu krok zpět. Pokud bude trim na ose s omezením rychlosti pohybu, tak to vás zase bude sr...štvát, že to je pomalý a nešikovný.
 
1stCL_Jiricek
Rumcajs napsal:

Myslím, že cílem bylo omezit nereálně rychlé změny trimu. Je celkem veřejné tajemství, jak vypadají virtuální souboje. Jsou to vyšší školy použití trimu a klapek. Možná tohle chtěli alespoň trochu omezit.

Hele, min. z německých (!) memoárů je práce s klapkama celkem běžně popisovaná. Práce s trimem (tím myslím soustavná) je naprosto normální a samozřejmá i v civilním / sportovním letectví, což teprve v boji na krev. Jestli to někomu přijde jako něco, co by měl "trochu omezit", je holt mimo on...

No zkraje jim to poněkud nevycházelo, si vzpomeňte na pečeného Jaka na klapkách, či Mezka visícího na vrtuli jak ozdoba na stromečku. Ale časem se to urovnalo. Tak jestli teď udělají trim na osu bez omezení rychlosti pohybu, bude to z mého úhlu pohledu krok zpět. Pokud bude trim na ose s omezením rychlosti pohybu, tak to vás zase bude sr...štvát, že to je pomalý a nešikovný.


Jasně, to asi všichni chápeme. Jde o to, jak nastavili tu rychlost. Koukli se na jisté německé insturktážní video k Bf109, kde borec na zemi demonstruje práci s trimem, z jedné polohy do druhé. Čas přetrimování položili to jako bernou hodnotu. Položme si ale nabízející se otázku - bude statista v instruktážním filmu pro letecké školy toičt kolečkem max. možnou rychlostí nebo naopak pomalu, aby šlo všechno hezky vidět?

Vlez si do kabiny a pootoč tím trimem. Ne, takto skutečně netrimuje člověk v boji o život, ale znuděný mechanik zabíjející čas na šichtě. Befko tou změnou rychlosti trimování přišlo o polovinu své útočné hodnoty. Čímž nechci tvrdit, že si s tou zbylou půlkou nevystačíme pořád dost dobře .)
 
LesniHU
1stCL_Jiricek napsal:

Rumcajs napsal:

Myslím, že cílem bylo omezit nereálně rychlé změny trimu. Je celkem veřejné tajemství, jak vypadají virtuální souboje. Jsou to vyšší školy použití trimu a klapek. Možná tohle chtěli alespoň trochu omezit.

Hele, min. z německých (!) memoárů je práce s klapkama celkem běžně popisovaná. Práce s trimem (tím myslím soustavná) je naprosto normální a samozřejmá i v civilním / sportovním letectví, což teprve v boji na krev. Jestli to někomu přijde jako něco, co by měl "trochu omezit", je holt mimo on...

No zkraje jim to poněkud nevycházelo, si vzpomeňte na pečeného Jaka na klapkách, či Mezka visícího na vrtuli jak ozdoba na stromečku. Ale časem se to urovnalo. Tak jestli teď udělají trim na osu bez omezení rychlosti pohybu, bude to z mého úhlu pohledu krok zpět. Pokud bude trim na ose s omezením rychlosti pohybu, tak to vás zase bude sr...štvát, že to je pomalý a nešikovný.


Jasně, to asi všichni chápeme. Jde o to, jak nastavili tu rychlost. Koukli se na jisté německé insturktážní video k Bf109, kde borec na zemi demonstruje práci s trimem, z jedné polohy do druhé. Čas přetrimování položili to jako bernou hodnotu. Položme si ale nabízející se otázku - bude statista v instruktážním filmu pro letecké školy toičt kolečkem max. možnou rychlostí nebo naopak pomalu, aby šlo všechno hezky vidět?

Vlez si do kabiny a pootoč tím trimem. Ne, takto skutečně netrimuje člověk v boji o život, ale znuděný mechanik zabíjející čas na šichtě. Befko tou změnou rychlosti trimování přišlo o polovinu své útočné hodnoty. Čímž nechci tvrdit, že si s tou zbylou půlkou nevystačíme pořád dost dobře .)
No trochu to omezit musis, kdyz napriklad definujes, ze pilot dokaze vyvinout 50 kilo tahu na vyskovku, musis vzapeti dodat, ze ve chvili, kdy pilot tim trimem toci, tak taha za knipl jen jednou rukou, a tedy ne padesat kilo. To je jedno omezeni. Druha vec je, jakou rychlosti tim trimem budes tocit pri trech geckach. A na ctyrech? Peti? To je vubec zanedbavana cast simulatoru, management vlastniho tela, zkousel jste se nekdo ohlednout treba pri trech G? Myslim ve skutecnosti. Ja ne, nemel jsem odvahu, aby mi nekruplo v krku. Neslo o zivot, ano, ale zase to nebylo 6G a nemel jsem na hlave helmu. Spoustu cinnosti je treba delat zpusobem, ze snizim gecka, neco udelam (rozhlednu se apod) a pak je zase nalozim. Ono udelat z toho RPG a zvysovat staty pilota by v mnoha ohledech nebylo od veci.
 
Ajvn
Je mi fuk jestli pujde trimovat rychle nebo pomalu. Klidně třeba pomalu, třeba v závislosti na Géčkach.
O čem se bavíme? O simulátoru? Takže takže trimy na páku či kolečko ("poťák"Mrknutí.
Na čudlík- jasná kravina.
Avšak jsem v klidu určitě tu časem opraví. ( viz vyjádření výše teď nevím koho.Úsměv)
 
Baron
Ajvne, napr. BF-110 mali iba cudliky. Fw-190 tiez. Na Bf mas stabilizator na ose. Osobne ma stve, ze sovietske stroje, co maju mat trim na ose, ho maju iba na tlacitka.
Hals - und Beinbruch!
 
toci
Chlapci ,spamatajte sa- v skutočnosti, bojová hodnota tej malej plosky na elevatore je zanedbatelna.Naše sim.toto hodne skreslili. V skutočnosti je to skor ako pisal Lesni Hu- išlo o fyzicku silu,teda nie tak, ako lietadlo točilo /to je dané plošným zaťažením a polohou tažiska/ , ale ako dlho dokazal/vydržal pilot prekonávať sily v riadení./Lipfert, Šrom/ Napr.Bubo dokazal lietať len rovno,zatočiť nevládal,taký štúply harant :-)
 
www.aircombat.sk
1stCL_Jiricek
LesniHU napsal:
No trochu to omezit musis, kdyz napriklad definujes, ze pilot dokaze vyvinout 50 kilo tahu na vyskovku, musis vzapeti dodat, ze ve chvili, kdy pilot tim trimem toci, tak taha za knipl jen jednou rukou, a tedy ne padesat kilo. To je jedno omezeni. Druha vec je, jakou rychlosti tim trimem budes tocit pri trech geckach. A na ctyrech? Peti? To je vubec zanedbavana cast simulatoru, management vlastniho tela, zkousel jste se nekdo ohlednout treba pri trech G? Myslim ve skutecnosti. Ja ne, nemel jsem odvahu, aby mi nekruplo v krku. Neslo o zivot, ano, ale zase to nebylo 6G a nemel jsem na hlave helmu. Spoustu cinnosti je treba delat zpusobem, ze snizim gecka, neco udelam (rozhlednu se apod) a pak je zase nalozim. Ono udelat z toho RPG a zvysovat staty pilota by v mnoha ohledech nebylo od veci.

Ahoj Hu,

jistě, vliv géček na pilota jsou neřešený problém a jakékoli myslitelné řešení způsobí vlnu nevole, kterou zřejmě nikdo nechce riskovat. V tom, co píšeš, máš pravdu. Trimovat (mechanicky) pod géčky by mělo způsobit neschopnost vyvinout max. sílu na knipl. Kdyby zavedli omezení pod zatížením, ani bych neípnul. Ale ono je stejné omezení v přímém letu na jednom G, dokonce i na zemi. A to je jistě nesmysl.

Hlavní problém ale souvisí s těmi silami v řízení, které do Bf109 zavedl poslední patch. Letadlo je bez trimu fakticky neřiditelné. Už na středních rychlsotech ti dovede klonit tak, že bez trimu to pouhým kniplem nepřekonáš. Defacto si před bojem musíš tipnout manévr (kladný/záporný) + rychlost, na to si deset vteřin trimovat, pak to zkusit a pokud dojde k nějakému jinému než očekávanému manévru, v lepším případě boj prolétáš, v horším případě umíráš v důsledku vytuhnutí a zařazení se rusa za tebe. Německá páteřní stihačka je teď méně řiditelná než všechny bombardéry ve hře.

Ale jak říkám - nebrečím, pořád námto stačí .)


toci napsal:
Chlapci ,spamatajte sa- v skutočnosti, bojová hodnota tej malej plosky na elevatore je zanedbatelna.Naše sim.toto hodne skreslili. V skutočnosti je to skor ako pisal Lesni Hu- išlo o fyzicku silu,teda nie tak, ako lietadlo točilo /to je dané plošným zaťažením a polohou tažiska/ , ale ako dlho dokazal/vydržal pilot prekonávať sily v riadení./Lipfert, Šrom/ Napr.Bubo dokazal lietať len rovno,zatočiť nevládal,taký štúply harant :-)

Nebýt té "zanedbatelné plošky", neměl by pilot sílu dostate se na ty hodnoty točení, plynoucí z plošného zatížení atd., jak píšeš. Nemluvě o tom, že jinak se ti míří, když máš na kniplu 5 Kg a když tam máš 50 Kg. Myslím, že ta "zanedbatelná ploška" je jendou z nejdůležitějších věcí na letadle.
 
606_Druindin

Hlavní problém ale souvisí s těmi silami v řízení, které do Bf109 zavedl poslední patch. Letadlo je bez trimu fakticky neřiditelné. Už na středních rychlsotech ti dovede klonit tak, že bez trimu to pouhým kniplem nepřekonáš. Defacto si před bojem musíš tipnout manévr (kladný/záporný) + rychlost, na to si deset vteřin trimovat, pak to zkusit a pokud dojde k nějakému jinému než očekávanému manévru, v lepším případě boj prolétáš, v horším případě umíráš v důsledku vytuhnutí a zařazení se rusa za tebe. Německá páteřní stihačka je teď méně řiditelná než všechny bombardéry ve hře.

Ale jak říkám - nebrečím, pořád námto stačí .)


Nesedim v tom tak často jak ty, ale že bych z toho měl pocit že je to míň říditelny jak bombardér, to teda ani náhodou. Jistě na vysokejch rychlostech to tuhne, to ale i ruský éra (navíc nemaj ten trim na ose). V tomhle je třeba o dost lepší P-40ka Úsměv
 
1stCL_Novotny
A k čemu je trim na ose lepší, teda pokud na ose byl?? V téhle simulaci stejně vytrimování, klapky i ostatní fičury trvají časově naprosto stejně ať na tlačítku, tak na ose. A dokonce pokud jste si všimli pokud je letadlo v jistém režimu (velké G, či jiné), tak se nic neděje, až po návratu do jistých mezí začne daná operace pracovat.
Ale asi je to na ose holt lepší. Ač stačilo v reálu stlačit ele. tlačítko a vše se událo samo. Úsměv
 
Hot_Dog
toci napsal:

Chlapci ,spamatajte sa- v skutočnosti, bojová hodnota tej malej plosky na elevatore je zanedbatelna.Naše sim.toto hodne skreslili. V skutočnosti je to skor ako pisal Lesni Hu- išlo o fyzicku silu,teda nie tak, ako lietadlo točilo /to je dané plošným zaťažením a polohou tažiska/ , ale ako dlho dokazal/vydržal pilot prekonávať sily v riadení./Lipfert, Šrom/ Napr.Bubo dokazal lietať len rovno,zatočiť nevládal,taký štúply harant :-)


Bojová hodnota té malé plošky rozhodně není zanedbatelná ale kryticky důležitá. Oni totiž ty síly v řízení pak dosahujou takový hodnoty, že to třeba nebylo možný nevytrimované utáhnout. Sám mám jen krátké a již letité zkušenosti ze zlínů 142, 43, a 126 kdy sem si je mohl krátce zapilotovat a síla lehce nevytrimovaného kniplu je i u takto lehkých letadel značná. A druhá věc je, že půlka lidí kdo tohle píše asi furt netuší, co je to nastavitelný stabilizátor u 109 a 190. Dohledejte si to, nebo si v bosku dejte vnější pohled a koukněte se co to dělá. Tam to asi skutečně značný vliv může mít.
 
magot
tedy Macchi má nastavitelný stabilizátor a ne trim, že?
 
1stCL_Jiricek
[url=http://vwings.net/forum/viewthread.php?thread_id=5550&pid=270953#post_270953][b]606_Druindin napsal:
Nesedim v tom tak často jak ty, ale že bych z toho měl pocit že je to míň říditelny jak bombardér, to teda ani náhodou. Jistě na vysokejch rychlostech to tuhne, to ale i ruský éra (navíc nemaj ten trim na ose). V tomhle je třeba o dost lepší P-40ka Úsměv

To teda nevím, na jakých rychlostech s tou stodevítkou lítáš. Od cestovní rychlosti + 50 km je bez použití trimu prakticky mrtvá. A pokud trim použiješ, platí, co jsem psal výše - nelze provést manévr na opačném Gé, než kam sis vytrimoval.

Ale třeba jsem poleno já, to nevylučuju Úsměv
 
1stCL_Jiricek
1stCL_Novotny napsal:

A k čemu je trim na ose lepší, teda pokud na ose byl?? V téhle simulaci stejně vytrimování, klapky i ostatní fičury trvají časově naprosto stejně ať na tlačítku, tak na ose. A dokonce pokud jste si všimli pokud je letadlo v jistém režimu (velké G, či jiné), tak se nic neděje, až po návratu do jistých mezí začne daná operace pracovat.
Ale asi je to na ose holt lepší. Ač stačilo v reálu stlačit ele. tlačítko a vše se událo samo. Úsměv

Hele, většina "páčkařů" si to po posledním patchi přemapovává na tlačítka. To proto, že na páčce - jak to teď dlouho trvá - nevíš, kam sis přesně vytrimoval a zda to "jetš běží nebo už doběhlo". A často ti to "dovytuhne". U tlačítek najedeš na nějaké číslo a přesně víš, kde to máš a kde se to zastaví.

Je to torchu smutné, že je výhodnější nemít to na páčce. (já si to na ni ale nechal z pocitových důvodů).
 
Hot_Dog
U Macchi teď konkrétně nevim, skoro sem jí nelítal, musí odpovědět někdo jinej, nebo se večer kouknu až budu hrát.

magot napsal:

tedy Macchi má nastavitelný stabilizátor a ne trim, že?
 
Rumcajs
Taky bych řekl, že se vliv těch malých věcí nedá bagatelizovat. Na podstatné síly v řízení si stěžovali i piloti WW1 lítadel, kterým se snad jen zdálo o rychlostech přes 200km/h. Befko bylo tuhnutím výškovky proslavené. Máte někdo informace k tomu, jak to bylo s Ruskýma lítadlama? Opravdu byl ten Jak takhle hodnej?

Si vzpomínám na ten článek pilota, co zkoušel tu jedinou letuschopnou 109 E4 bez fungujícího automatu na vrtuli. Tak tam třeba ukazoval na dramatické propady ve výkonu, pokud se vrtule neustále i v průběhu manévrů neštelovala na optimální otáčky. A že neustále řídit vrtuli tou páčkou musela být v manévrování strašná opruz. Taky taková drobná věc s zásadním dopadem.
 
606_Druindin
1stCL_Jiricek napsal:

[url=http://vwings.net/forum/viewthread.php?thread_id=5550&pid=270953#post_270953][b]606_Druindin napsal:
Nesedim v tom tak často jak ty, ale že bych z toho měl pocit že je to míň říditelny jak bombardér, to teda ani náhodou. Jistě na vysokejch rychlostech to tuhne, to ale i ruský éra (navíc nemaj ten trim na ose). V tomhle je třeba o dost lepší P-40ka Úsměv

To teda nevím, na jakých rychlostech s tou stodevítkou lítáš. Od cestovní rychlosti + 50 km je bez použití trimu prakticky mrtvá. A pokud trim použiješ, platí, co jsem psal výše - nelze provést manévr na opačném Gé, než kam sis vytrimoval.

Ale třeba jsem poleno já, to nevylučuju Úsměv



Neboj poleno nejseš, jste jenom obecně piloti Luftwaffe těma mašinama moc zhejčkaní Úsměv

Pro mě je přirozenější trimovat na poťáku (G940 má přímo pod kniplem) to že nemůžu mě sere, ale zvyk sem si.
Vy to tam máte a brblete, že se to točí pomalu atp. přitom kdo z vás v tom befku seděl a tím trimem kroutil aspoň na zemi ne tak ve vzduchu v dajvu s rychlostí 750-800, řek bych že nikdo Úsměv
 
606_Smis
Práve včera som videl video kde pilot-inštruktor s tisíckami hodín čo vraj lietal aj na F-4 Phantome učil žiaka v Cesne držat aj horizont v zatáčke trimom výškovky :-) Ale bol to prvý let toho žiaka tak po 15tich rokoch tak neviem či sa to tak robí bežne :-) Ale jedna super hláška inštruktora: "Trim is poor mans autopilot." Šklebící se
 
1stCL_Jiricek
606_Druindin napsal:
Pro mě je přirozenější trimovat na poťáku (G940 má přímo pod kniplem) to že nemůžu mě sere, ale zvyk sem si.
Vy to tam máte a brblete, že se to točí pomalu atp. přitom kdo z vás v tom befku seděl a tím trimem kroutil aspoň na zemi ne tak ve vzduchu v dajvu s rychlostí 750-800, řek bych že nikdo Úsměv

Ještě jednou - trim na páčce (u Bf109) přestal být výhodou. I páčkaři přecházejí na tlačítka. Jediný důvod mít to na poťáku je "pro ten pocit". Pro mě je to důležité, ale zdaleka ne pro každého.

Brbláme nad tím, že "je nám modifikováno letadlo směrem k horšímu". Každý brblá, když "o něco přijde". To je asi normální. Že to v reálu všechno bylo trochu jinak a že nikdo z nás neví jak - to je jasné.

606_Smis napsal:

Práve včera som videl video kde pilot-inštruktor s tisíckami hodín čo vraj lietal aj na F-4 Phantome učil žiaka v Cesne držat aj horizont v zatáčke trimom výškovky :-)

Já pořád nevím, co je na tom tak úsměvného Úsměv Že se (s trochou nadsázky) trim používá častěji než knipl ti potvrdí snad každý reálný pilot včetně těch zde diskutujících. Jen "čistí virtuálové" trim pořád považujou za cosi mystického či nespravedlivě pomáhajícího.
 
LesniHU
606_Smis napsal:
Práve včera som videl video kde pilot-inštruktor s tisíckami hodín čo vraj lietal aj na F-4 Phantome učil žiaka v Cesne držat aj horizont v zatáčke trimom výškovky :-) Ale bol to prvý let toho žiaka tak po 15tich rokoch tak neviem či sa to tak robí bežne :-) Ale jedna super hláška inštruktora: "Trim is poor mans autopilot." Šklebící se
My jsme v zakladnim vycviku zkouseli i priblizeni na pristani bez vyskovky, jen trimem (bez podrovnani a dosednuti). A taky bez kridelek jen smerovkou a naopak. Neni to zadna magie.
 
Rumcajs
LesniHU napsal:

606_Smis napsal:
Práve včera som videl video kde pilot-inštruktor s tisíckami hodín čo vraj lietal aj na F-4 Phantome učil žiaka v Cesne držat aj horizont v zatáčke trimom výškovky :-) Ale bol to prvý let toho žiaka tak po 15tich rokoch tak neviem či sa to tak robí bežne :-) Ale jedna super hláška inštruktora: "Trim is poor mans autopilot." Šklebící se
My jsme v zakladnim vycviku zkouseli i priblizeni na pristani bez vyskovky, jen trimem (bez podrovnani a dosednuti). A taky bez kridelek jen smerovkou a naopak. Neni to zadna magie.
To nic není, my kolikrát v ROFku přistávali bez vnějších částí křídel (a tedy bez křidélek) a s utrženou výškovkou s letadlem řízeným jen plynem a směrovkou Cool
 
Přejít na fórum:
HANÁCKÉ SLET
HANÁCKÉ SLET 14.6.-16.6.
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

31-10-2024 09:57
ČTK: Z dosud nezjištěných příčin se dnes v noci zřídilo letadlo na solární pohon.

21-10-2024 20:04
Intel vydal novou aktualizaci mikrokódu.

02-10-2024 14:07
To není dobrá myšlenka. Belzebub každého stáhne do pekel a přes zvolené zástupce i nás obyčejné lidi. Vyděšený

27-09-2024 11:19
Pokud ti co zvolím budou plnit svůj program, ať se klidně spojí i s Belzebubem.

26-09-2024 16:00
Kdokoliv bude v koalici s kýmkoliv. Jím nejde o smysl, ale o prachy a to politiky spojuje.

25-09-2024 16:44
Příští volby vyhraje ANO a bude v koalici s ODS. Ostatní strany budou v opozici.

23-09-2024 08:17
Prognostik z tebe už nebude. Úsměv

19-09-2024 19:18
Jelikož se blíží ten čas, tak bych jen skromně řekl: Nacionalisti všech zemí, vyližte si prdel! Šklebící se

13-09-2024 15:43
Kroměříž a Olomouc - Pravděpodobnost 3. povodňového stupně >90%

12-09-2024 16:09
A toto je noční můra Troubek: https://hydro.chm.
..ekt/307354

36,033,546 návštěv