November 24 2024 11:46:57
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 8

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,747
· Nejnovější pilot: carramba66
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2: Battle of Stalingrad (letový bojový simulátor z období bitvy o Stalingrad) » IL-2: BoS diskuse
 Vytisknout diskuzi
Battle of Stalingrad - žvanírna !!!Locked!!!
Rumcajs
Cassius Chaerea napsal:

"Neutrálové..., to jsou ti nejhorší."
Ano, to mi říkají všichni. Občas i vynechají ty neutrály a rovnou ukazují prstem. Někdo tu černou vovci musí dělat.
 
Rumcajs
Zifi napsal:

A čím ty trimovací osy tedy ovládáš?
No kroutíkem. Prostě mám dvě osy fyzického zařízení (nebo dvou zařízení) spojený do jedný osy. Jedna osa je hlavní a ta druhá v ráci té první posouvá střed. Úplně stejně jako funguje skutečný trim. Kroucením trimu posouváš rovnovážný střed hlavní osy. Pusť si ROFko a vomrkni nastavování těch os v ROFku. A teď si představ, že to posouvání rovnovážné polohy můžeš dělat za letu kroutíkem, že nemusíš do nastavení. Dokonce umím i měnit tvar té křivky, ale to už je pro HC fajnšmekry.
 
ukulele
Co je to kroutítko?
 
Rumcajs
Zifi napsal:

Co je to kroutítko?
Takovej ten .. no .. hajzlík, co tím kroutím potenciometr. Ale může být klidně i posuvný potenciometr. Zkrátka mám trim box, což je škatulka s nějakou elektronikou píchnutou na USB, a v tom sadu otočných potenciometrů, který ovládám takovejma kolečkama.
 
Hot_Dog
Rumcajs napsal:

Zifi napsal:

A čím ty trimovací osy tedy ovládáš?
No kroutíkem. Prostě mám dvě osy fyzického zařízení (nebo dvou zařízení) spojený do jedný osy. Jedna osa je hlavní a ta druhá v ráci té první posouvá střed. Úplně stejně jako funguje skutečný trim. Kroucením trimu posouváš rovnovážný střed hlavní osy. Pusť si ROFko a vomrkni nastavování těch os v ROFku. A teď si představ, že to posouvání rovnovážné polohy můžeš dělat za letu kroutíkem, že nemusíš do nastavení. Dokonce umím i měnit tvar té křivky, ale to už je pro HC fajnšmekry.


Nutno ovšem Rume poznamenat, že si tímto způsobem naopak mužeš škodit u letadel, který ve hře mají trim. Konkrétně si tím mužeš zhoršit aerodynamickou čistotu letu a tím zejména rychlosti a to i v případě, kdy máš krásně vytrimováno do vodorovného letu. 100% pak takto činíš, pokud tímhle způsobem trimuješ i fokáče a befka, která nemají vlastně trim, ale nastavitelný celý stabilizátor. Vodorovného letu totiž mužeš dosáhnout různou kombinací nastavení stabilizátoru a pohyblivé plochy a je jasné, že v případě, kdy stabilizátor s pohyblivou plochou tvoří jakoby písmeno V nebo obráceně jakoby stříšku, je aerodynamický odpor větší, než pokud jsou v jedné rovině ve stejném režimu letu. Pro trimovací plošky pak platí to samé, jen v menší míře. Sem si skoro jistý, že tento jev je v BOSku simulován, neříkám však jaký konkrétní vliv v km/h to muže mít, to nemám vyzkoušené. Vše má tedy své pro a proti, nemožnost používat trim na osách tam kde to bylo v reálu možné mě taky štve, ale budu muset vydržet, až to přidělaj tvůrci do hry. Mají to v plánu, mělo to být již hotové, ale na můj poslední dotaz někdy na jaře Han odpověděl, že je tato fičura pozdržena, jelikož upravovali tu Směrovku a to jim sebralo čas a konkrétního vývojáře na další věci, které měli v plánu včetně trimů, ovládání palivových nádrží, API atd...
 
Rumcajs
Tak je třeba říct, že mám profily, kde si podle potřeby zapínám či vypínám trim té které osy. V ROFku mám skoro pro všechny letadla trim zaplý na všech osách, páčto ty krámy většinou neznají trim vůbec. Vyjímku, tuším, tvoří SE5a a Bristol Fighter. V BOSku pak mám standardní profil, kde trim mám jen na směrovku a křidélka, ale mám i profil, kde nemám trim žádný.
Tedy já to trimování osou používám jen tam, kde to je fakt potřeba. Pokud třeba zrovna letím Miga 3, pak trimuju jeho trimama a ne osama. A výškovku v BOSku v principu jen prostředkama hry.
 
Ajvn
V BoX jdou přece trimy: P-R-Y nastavit jen na čudlíky.
Tak jaké kroucení či posouvání poťáků?
 
1stCL_Jiricek
57_OTU ajvn napsal:

V BoX jdou přece trimy: P-R-Y nastavit jen na čudlíky.
Tak jaké kroucení či posouvání poťáků?

Když mělo éro trim polohový (elektrický nebo hydraulický), jde to nastavit jen na čudlíky. Když mělo trim plynulý (mechanický), jde to na tlačítka i na osu. Bohužel tvůrci při modelování rychlosti ručního trimování vycházeli z fyziologie pilota s obrnou...
 
606_JuLB
1stCL_Jiricek napsal:

57_OTU ajvn napsal:

V BoX jdou přece trimy: P-R-Y nastavit jen na čudlíky.
Tak jaké kroucení či posouvání poťáků?

Když mělo éro trim polohový (elektrický nebo hydraulický), jde to nastavit jen na čudlíky. Když mělo trim plynulý (mechanický), jde to na tlačítka i na osu. Bohužel tvůrci při modelování rychlosti ručního trimování vycházeli z fyziologie pilota s obrnou...


Asi som niečo minul...

Jak, Lagg, Lavocka mali trimi aké?

A v hre sa dá ju namapovať aké?
 
magot
jako 777 by měli vydat ke každým letadlu nějakou matrix tabulku a přesně popsat ten a ten element XXX (jméno v nastavení) lze namapovat pouze na tlačítka nebo i na osy (případně pouze na osy). Takhle aby se v tom prase vyznalo ...

Případně si vytvořit náš komunitní matrix zde:
http://www.battle...i-ovladani
 
1stCL_Jiricek
EDIT: smazáno, neboť šlo odpoveď na příspěvek, který byl smazán.
 
310_cibule
1stCL_Jiricek napsal:

EDIT: smazáno, neboť šlo odpoveď na příspěvek, který byl smazán.


JJ, sorry (smazal jsem to za deset vteřin po uveřejnění :-). Mechanicky to mají německá éra, ne? Kde jde o naklánění stabilizátoru, ne trim? Nebo se pletu?
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
 
ukulele
Rumcajs napsal:

Zifi napsal:

Co je to kroutítko?
Takovej ten .. no .. hajzlík, co tím kroutím potenciometr. Ale může být klidně i posuvný potenciometr. Zkrátka mám trim box, což je škatulka s nějakou elektronikou píchnutou na USB, a v tom sadu otočných potenciometrů, který ovládám takovejma kolečkama.


můžeš to vyfotit? To by mě zajímalo
 
Rumcajs
Takto to vypadá https://photos.ap...n4c40lyEX2
 
ukulele
Díky. To je moc pěkná záležitost
 
1stCL_Jiricek
310_cibule napsal:

1stCL_Jiricek napsal:

EDIT: smazáno, neboť šlo odpoveď na příspěvek, který byl smazán.


JJ, sorry (smazal jsem to za deset vteřin po uveřejnění :-). Mechanicky to mají německá éra, ne? Kde jde o naklánění stabilizátoru, ne trim? Nebo se pletu?

Jo, mechanicky to má zřejmě jen Bf109. Ostatní německá éra to mají elektricky. Odpovídá to skutečnosti.


Jinak při mapování není potřeba vědět, jak to bylo. Buď vám to u daného éra v key-settings dovolí osy nebo nedovolí. Není to tak, že někde jinde v nastavení jde najít řádek s analogovým nastavením. Nastavení pro daný stroj je jediné.



P.S.
Mechanicky to mají německá éra, ne? Kde jde o naklánění stabilizátoru, ne trim? Nebo se pletu?

Fakt, že jde o stavění stabilizátoru a nikoli o trimovací plošku nepředurčuje, zda je to mechanicky nebo jinak. To jen kdyby to tak někdo vyrozumněl...
 
Ajvn
Které letadlo(a) má(jí) trim, třeba výškovky ,jinak než na klavesu?
Žádné takové jsem ještě nepotkal. Ale fakt je,že nemám všechny.

Rumcajs mohl bys třeba vysvětlit jak bych mohl ten tvůj mechanický čít dostat konkrétně třeba do P-40 ?
 
Rumcajs
57_OTU ajvn napsal:Rumcajs mohl bys třeba vysvětlit jak bych mohl ten tvůj mechanický čít dostat konkrétně třeba do P-40 ?
Napsal bych do Googlu UJR. No a měl po ruce nějaké volné osy. Nebo na to jdi jako já, začni programovat.
 
1stCL_Jiricek
57_OTU ajvn napsal:

Které letadlo(a) má(jí) trim, třeba výškovky ,jinak než na klavesu?
Žádné takové jsem ještě nepotkal. Ale fakt je,že nemám všechny.


1stCL_Jiricek napsal:
... mechanicky to má zřejmě jen Bf109. Ostatní německá éra to mají elektricky. Odpovídá to skutečnosti.

Tedy na "páčku" to může mít jen Bf109.
 
606_Druindin
Ve hře je třeba čistě tlačítkovej fokáč a čistě na osu befko - což je správně.
Rusky era jako Mig, Jak, lagg by měly být taky na osu, ale maj to kikoti na tlačítka. Proč tomu tak je netušim, asi by bylo moc drahý udělat to správně jak němcom.
 
Přejít na fórum:
HANÁCKÉ SLET
HANÁCKÉ SLET 14.6.-16.6.
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

31-10-2024 09:57
ČTK: Z dosud nezjištěných příčin se dnes v noci zřídilo letadlo na solární pohon.

21-10-2024 20:04
Intel vydal novou aktualizaci mikrokódu.

02-10-2024 14:07
To není dobrá myšlenka. Belzebub každého stáhne do pekel a přes zvolené zástupce i nás obyčejné lidi. Vyděšený

27-09-2024 11:19
Pokud ti co zvolím budou plnit svůj program, ať se klidně spojí i s Belzebubem.

26-09-2024 16:00
Kdokoliv bude v koalici s kýmkoliv. Jím nejde o smysl, ale o prachy a to politiky spojuje.

25-09-2024 16:44
Příští volby vyhraje ANO a bude v koalici s ODS. Ostatní strany budou v opozici.

23-09-2024 08:17
Prognostik z tebe už nebude. Úsměv

19-09-2024 19:18
Jelikož se blíží ten čas, tak bych jen skromně řekl: Nacionalisti všech zemí, vyližte si prdel! Šklebící se

13-09-2024 15:43
Kroměříž a Olomouc - Pravděpodobnost 3. povodňového stupně >90%

12-09-2024 16:09
A toto je noční můra Troubek: https://hydro.chm.
..ekt/307354

36,034,397 návštěv