No, nemíchám a vím přesně co jsem napsal. A opakuji se páč jsem to už ve vlákně o VR psal...
Přiznám se, že to nemohu ukázat na kole od tanku, protože jsem ve VR neviděl zatím ani jednu hru s tanky ale to, že pro potřeby VR se sice (jak spr. píšeš) nastavuje vzdálenost očí, ale vzdálenost kamer (ať už skut., nebo těch virtuálních) je větší, než vzdál. očí, a to proto aby se "umocnil dojem" 3D, je nejen všeobecně známá věc, ale dokonce se tím výrobci 3D VR udělátek chlubí.
A je to skutečně totéž, jako to, proč se pro potřeby vojenské (zvědné) stereofotografie umísťují kamery dva metry (i více) od sebe, ale na stole když si to stereoprohlížíš, máš ty dvě fotky deset centimetrů od sebe.
Takže, to první je věc napsaná přímo v materiálech výrobců, to druhé vím, páč tohle jsem dělal (mj.). Mám totiž ten dar, že mi 3D pom. stereozobrazení (tedy i VR) nejen nedělá blbě, ale mohu sešvidrat i rozešvidrat oči klidně i když se s tebou budu bavit, můžu ti to kdykoli ukázat třeba v hospě - tedy mohu si dát před oči dva prsty, a podle vzdálenosti těch prstů od očí pak buď sešvidrám a čumím na ten "prostřední" prst zdánlivě z poloviční vzdálenosti, nebo rozešvidrám a vidím jej naopak ze zdánlivé dvojnásobné.
Tento princip se využíval i u 3D filmů, s takovými těmi barevnými brýlemi, kdy se kamery pro jednotl. kanály umísťovaly několik decimetrů od sebe, i když oči jsou několik cm.
Znovu, dělá se to pro větší "dojem" 3D a záleží to tedy na tvůrcích scény - může to být rozdíl nulový, ale také dost velký.
Takže, v jednotl. filmech či hrách, kolo od tanku může mít dvě možnosti:
1) mít určitý pozorovací úhel, to samozřejmě, ale ten nebude totožný se skutečným v každé vzdálenosti, "sedět" bude jedině v takové vzdálenosti, která byla tvůrci scény předpokládána jako nominální.
Pokud ten tank bude u baráku, tak potom bude v každé vzdálenosti sedět i poměr mezi barákem a tankem, ale s rostoucí vzdáleností jednak tvojí od tanku a druhak tanku od baráku to už sedět nebude.
Jinak řečeno - jistě znáš ten pohled z okna vlaku kdy se vzdál. objekty neposunují ale blízké se posunují. Ve filmech a hrách toto může být zvýrazněno, pro "pocit" větší hloubky či rychlosti. A běžně se to dělá.
2) mít úhly totožné se skutečností (tedy virt. kamery budou ve vzdál. očí), ale pak bude paralaxní vidění fungírovat tak, jako u očí, tj. cca do vzdál. 60-70 cm, protože naše oči se nad tuto vzdálenost koukají rovně - rovnoběžkózně. Nad tuto vzdálenost totiž obrazy objektů na které čučíme dopadají na obě žluté skvrny, takže si zbytek dopočítá mozek aniž by skut. došlo k paralaxe - tuto schopnost se učíme po celý život. Důkazem je, že i jednooký "vidí 3D svět" ačkoli nemá možnost paralaxy, a také to, že ve skut. 3D dojem vyvolaný za pom. dvou objektivů položených před očmamima nevidí kdekdo, VR nemůžou používat všichni - buď že se jim dělá šoufelíni, nebo že to prostě "nevidí" páč to jejich mozek neumí, a oni přesto mohou bezpečně přes ulici nebo třeba hrát fotbal...
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Nene, porad michas dve veci, co se da delat na fotkach, filmu a co se da delat ve VR.
Rozdil je, ze ve VR se clovek muze pohybovat. Tudiz velikost sveta a modelu v nem musi byt stejna jako ve skutecnosti, protoze presne takovou bude hrac vnimat. Protoze kdyz se nakloni nebo udela krok a bude o dum vedle, bude ten dum vnimat jako modylek velky jeden krok. Meziocni vzdalenost a tudiz i vzdalenost kamer ve hre musi byt presne stejna, jako ma dotycny, jinak se s nim zeme zahoupe nahoru a dolu, kdyz udela drep. Presne sedet znamena presne, plus minus milimetr uz je hodne znat a to nejsou ani dve procenta rozdilu.
Zbytek nekomentuju, neni jasne, co myslis spojenim pozorovaci uhel. Ale silhat umim taky a s sedesati centimetry ses sekl tak o dva rady...
To by mne zajímalo, kolik se za těmi 6ti minutami skrývá celkový počet odlítaných hodin v 2017. Jen škoda hudebního podtextu. Přeci jen bych si představoval něco víc uvědomělého :
To by mne zajímalo, kolik se za těmi 6ti minutami skrývá celkový počet odlítaných hodin v 2017.
Hodin nevím, ale když to vezmu že Druidin jich dá za večer 3-6 a létá tak 3-4 do týdne, tak je to výběr z tak 600+ sestřelů, Kdyby tedy nahrával vše, což asi nenahrával.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.