... Pri polohe zlomeny vaz vidim akurat na kridlo, dalej ako za 4ku to nejde. ...
Není to v podstatě realistické? Když sedím upoutaný do sedadla, dál než na čtrvrtou se nepodívám. Neupoutaný se sice podívám až na šestou, ale musím se zkroutit jak vývrtka a přitom zaručeně pohnu klackem a obrátím to na záda.
No sice som v bojovom lietadle nesedel, ale aky vyznam potom malo zavedenie novych kokpitov s 360 rozhladom, miesto starych s doskou az nad hlavu? Alebo inak, pilot nemal moznost pohladu aspon na stvrt na 6?
Třeba tady. Ten chlap by se musel napůl otočit tělem a přitisknout tvář až na sklo. Už teď je tam nacpaný jak sardinka, tak si představ ten hadí výkon. A navíc má na p..eli padák, který by mu to ještě znesnadnil.
Kdysi jsem seděl v kokpitu spitfira, známý v jednom zahraničním muzeu mi to umožnil. Dozadu prostě pořádně vidět není. Možná tak na pátou, dál ne. A to jsem nebyl upoutaný a nemusel držet klacek.
Připouštím ale, že v takovém déčkovém mustangu bez pancéřové desky za hlavou a s větším prostorem v kokpitu by to mohlo být o něco lepší. Ale do něj mě nepustili.
A proč to tam je? V "simulátoru" je možné ledaco, třeba vyklonit se metr daleko z kabiny a podívat se dozadu dolů pod ocas a nepustit se přitom řízení. Anebo zoomovat tam a zpátky na jednu klávesu ve zlomku času, místo abych musel rozepnout pouzdro dalekohledu, zvednout k očím, ustálit na cíl, koukat, spustit ho dolů, uložit do pouzdra a pečlivě zapnout, aby mi náhodou nezačal běhat po kabině. Což by všechno stálo pěkných pár vteřin.
Tak proč tedy nemít i otáčení hlavou o 360 stupňů všemi směry jako sova.
JM napsal:
A proč to tam je? V "simulátoru" je možné ledaco, třeba vyklonit se metr daleko z kabiny a podívat se dozadu dolů pod ocas a nepustit se přitom řízení. Anebo zoomovat tam a zpátky na jednu klávesu ve zlomku času, místo abych musel rozepnout pouzdro dalekohledu, zvednout k očím, ustálit na cíl, koukat, spustit ho dolů, uložit do pouzdra a pečlivě zapnout, aby mi náhodou nezačal běhat po kabině. Což by všechno stálo pěkných pár vteřin.
Tak proč tedy nemít i otáčení hlavou o 360 stupňů všemi směry jako sova.
Tak třeba zrovna v BOS se mi metr z kabiny vyklonit nedaří a otáčet hlavu v režimu 360° tam také možné není. Je to mimochodem simulátor, kde mě ani jako člověka, co občas létá v reálu, nastavené limity nijak neiritují . Jasně, když jsi na zemi, tak se můžeš z kabiny trochu vyklonit, ale pak už ne. V reálu to probíhá a probíhalo tak, že si piloti dotahovali jen bederní pásy a ramena si nechávali volná, ta se dotahovala jen na start a přistání. Tím horní polovina jejich těla získala dostatečnou pružnost pro dívání se za sebe. Jinak panoramatické kabiny samozřejmě své opodstatnění mají, člověk vidí nejen to, kam otočí hlavu, ale i pěkných pár desítek stupňů navíc díky pohybu očí a jejich relativně velkému zornému úhlu. Pokud pilot sedí dostatečně vysoko, tak na 6. jakž takž vidí. Typicky třeba Me 262, Mustang, Fw 190...
... Pri polohe zlomeny vaz vidim akurat na kridlo, dalej ako za 4ku to nejde. ...
Není to v podstatě realistické? Když sedím upoutaný do sedadla, dál než na čtrvrtou se nepodívám. Neupoutaný se sice podívám až na šestou, ale musím se zkroutit jak vývrtka a přitom zaručeně pohnu klackem a obrátím to na záda.
Ja to jednou za letu zkousel a vysledek byl: z bublinove kabiny za letu je videt na patou velmi dobre, na sestou je, ale spatne (uz se musi hodne, ale hodne klopit oci, takze moznost pozorovani utrpi), opacny konec vyskovky, ktery se pry u Tempesta podle nekterych dal zahlednout, se zahlednout da, ale skutecne jen zahlednout.
Predstava, ze presne dozadu uvidime "doty" stejne jako pri pozorovani dopredu, ta obecne neni realisticka. Ale videt letadlo na stovky metru nebo i na par kilaku, pokud neni na pestrem pozadi, to asi problem nebude, takze zavedeni bublinovych kabin hodnotim jako velmi velky pokrok. Navic nejde jen o zpozorovani letadel, ale i treba viditelnost horizontu pri nekterych manevrech nebo treba polohy letiste nebo cile.
Dva v simulatorech nedocenene faktory jsou sklon sedacky, operadlo vice naplocho zvysi odolnost vuce pretizeni, ale otaceni se dozadu je vice unavne az nemozne, a zvladnuti rozhlizeni behem manevru. Ono totiz nalozit 5G a tocit hlavou jak na pouti je v simulatoru v pohode, ale ve skutecnosti ...
EDIT: zoomovani ve hre, spis bych si to predstavoval jako ne moznost priblizit obraz, ale zorny uhel rozsirit. Zazoomovany obraz v soucasne dobe odpovida lidskemu videni rozlisenim i uhlem (plus minus, pri pouziti rozumneho rozliseni, monitou a vzdalenosti oka od nej), zatimco ten siroky je jen berlicka, jak neztratit orientaci. Neni to simulace dalekohledu a momentalne nemame lepsi reseni (i kdyz "lupa" letadel ve falconu, IIRC, byla take velmi zajimava varianta).
Upravil/a LesniHU dne 17-12-2017 19:03
Ano aj pocas letu sa da vyklonit cez 'sklo'. Problem je v tom, ze 'ostry' pohlad mas cez VR len v strede, cize aj ked otocim hlavu na max, povedzme na 4., cheat s ocami este viac dozadu nepomoze, pac to mas jak po 12 pivach rozmazane.
Moje laborovanie s VR ma svoje ovocie. Ked ho vypnem a idem cez TR, mam fps 122. Predtym som to ani za boha nedal.
* o módu kariéra
* o kooperačním módu pro více hráčů
* ukázka kokpitu Bf 109 G-6
* dokončený efekt kapek
* o tancích
* vánoční slevy jak na oficiálních stránkách tak i na Steamu:
-- 50% na Fw-190 A-3 a La-5 (série 8)
-- 40% na Ju-52, Yak-1B, P-40E a Mc.202
-- 50% na BoM a BoS
-- 50% na kampaň 10 Days of Autumn
-- 33% na kampaň Blazing Steppe
-- 66% na celý obsah RoF
-- 25% na Cliffs of Dover BLITZ
Kuňa mám dojem, že se tohle už tady řešilo , ale už si nepamatuju.
Koupil jsem na Steamu: Bitvu o Moskvu + P-40.
Steam hlásí ,že toto "zboží" vlastním a JE NAINSTALOVÁNO.
Když spustím hru tak to tam není.
Mám to někde nějak aktivovat?
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.