Battle of Stalingrad - žvanírna !!!Locked!!!
|
Rumcajs |
Přidané 08-12-2017 15:57
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
Hehe, to je super progresívní Magotův optimizmus.
Optimalizace, to je proces, při kterém se vyhledávají zprasená místa v programech a to původní zprasení se opravuje. Tedy pokud někdo něco hodně zoptimalizuje, pak to nejprve o to víc musel zprasit. Já bych v samotné "skutečné optimalizaci" až tak velký pozitiva neviděl.
Navíc je tu ona bájná schopnost, kterou ovládá nejeden člen kdejakého fóra. Totiž nejprve udělat nějaký předpoklad, ke kterému nemá žádný pražádný podklad a nad tímto výcucem z prstu se pak pohorší až vybleje. To už je vyšší dívčí. To by se mělo ocenit vysokou známkou za umělecký dojem. |
|
|
|
magot |
Přidané 08-12-2017 17:30
|
Fusioner
Příspěvek: 17611
Založený: 19.06.08
|
V podstatě máš pravdu, na převrtaném ROF enginu toho moc optimalizovat asi nejde, specielně když se pokoušej zvětšit dohlednost na co nebyl původně designován .. |
|
|
|
Baron |
Přidané 08-12-2017 18:00
|
Diskutující
Příspěvek: 4840
Založený: 18.02.10
|
Dovolim si len upozornit, drahy M, ze nepojde o optimalizaciu ale o pouzitie noveho systemu zobrazovania a upravu aktualnych map. Na Kubani je pouzity odlisny graficky system zobrazovania, nie ten, ktory pouzili v BoS a BoM. Preto ho aj nazvali inak. Vzhladom na zvysenu dohladnost, vyssiu detailnost "zeme", nove mraky (o.i. viacurovnove atd.), a hromadu dalsich novych veci je dovodny predpoklad, ze bude narocnejsi na vypocty - pokial teda neosekam grafiku, a to nechcem - bude potrebny upgrade mojej grafickej karty GTX 670.
P.S. Optimalizovat to samozrejme budu (vratane Kubane, kde zdaleka nie je vsetko, je to len Early access) aj s ohladom nato, aky HW este pouzivaju hraci Velkej zeme.
Hals - und Beinbruch!
|
|
|
|
magot |
Přidané 08-12-2017 18:08
|
Fusioner
Příspěvek: 17611
Založený: 19.06.08
|
Baron napsal:
je dovodny predpoklad, ze bude narocnejsi na vypocty
Špatně jsem se předtím vyjádřil. Chtěl jsem říct že DCS je příkladem toho že i nový mnohem hezčí engine s novými efekty a renderováním je příkladem toho že i na starších PC to běhá velmi dobře a dokonce ještě lépe než na předchozím starém enginu. Takže tento předpoklad jako ty nemám. Nepředpokládám že je nutné aby byl potřeba za každou cenu silnější HW.
Ale u BOS je krapet jiná situace, jednak ROF/ BOS engine není sprasenost typu DCS 1.5 (optimalizace tam byla jednu dobu velmi špatná) a pak je otázka jak si povedou vývojáři s BOK enginem, zda jsou schopný to naprogramovat tak aby člověk nemusel protočit kanálem 40K za nové PC a zároveň to k něčemu vypadalo.
Pak by GTX 670 měla dostačovat. |
|
|
|
Baron |
Přidané 08-12-2017 18:22
|
Diskutující
Příspěvek: 4840
Založený: 18.02.10
|
Aha, tak to sme sa nerozumeli. V tomto pripade v zasade s tebou suhlasim.
Hals - und Beinbruch!
|
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 08-12-2017 18:35
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
Já bych se nechal překvapit. Ono to časem vyjde, sice ne na vánoce, ale někdy snad v lednu jo, takže to už se dočkáme. Pak se uvidí. Nemá smysl do té doby dělat závěry.
Nicméně co víme je toto:
Dohlednost zvýší až 4x. To je 16x větší nárok na vykreslování povrchu země. Zatím nevíme, jak přesně se to bude týkat zničitelných pozemních cílů. Zda i tam jdou na 4 násobek, nebo ne. A zatím jsem taky neslyšel, zda se to týká letících cílů.
Můj závěr: Zvládnutí 16x více není otázka optimalizace. To museli něco zásadně přepsat. Kdyby to původní řešení šlo takto optimalizovat, pak by to už dávno udělali. Něco zásadně přepsat asi znamená nějaký pokrok v paralelizaci. Připomíná mi to moje vlastní pokroky na straně paralelizace, kde jsem se dostal na cca 10x násobek jednovláknového řešení. Tohle je samozřejmě závislé na konkrétní úloze a na paralelizovatelnosti dané úlohy a na frekvenci synchronizací. Některé úlohy rostou s počtem vláken lineárně, jiné nějak degresivně a některé dokonce nerostou vůbec. Většina úloh má ale nějaký limit, ke kterému se lze přiblížit, či ho dosáhnout a víc vláken už pak nemá smysl. A to bude zcela jistě případ všech simů a to i v budoucnosti.
Ať je to jak chce, protáčení kanálů bych nechal až na tu chvíli, kdy to vyjde. A nejlépe bych to nechal sednout do prvního patche. Nakonec tam určitě budou mít tu volba na násobek dohlednosti, tak mezitím si to člověk bude moc snížit.
Pro rozmařilce jen uvedu, že GTX 1070 chodís suprově už teď a co teprv 1080. |
|
|
|
LesniHU |
Přidané 08-12-2017 19:06
|
Stařešina
Příspěvek: 5855
Založený: 30.09.05
|
Rumcajs napsal:
Optimalizace, to je proces, při kterém se vyhledávají zprasená místa v programech a to původní zprasení se opravuje. Tedy pokud někdo něco hodně zoptimalizuje, pak to nejprve o to víc musel zprasit. Tohle proste neni pravda, alespon obecne ne.
Optimalizace [taky] je, ze dva programatori sedi sedm mesicu a pisou kod, ktery zorganizuje strasne mnozstvi dat na zaklade myslenek z nekolika univerzitnich vyzkumnych praci, takze je nakonec dostupna informace, ze tovarni komin padesat kilometru daleko od kamery je skryt za kopcem. Nebo neco. Dostupna v rozumnem case. A vysledkem je treba taky sepsani algoritmu a nabytych zkusenosti do balicku, ktery se da odprednaset napriklad na siggraphu. |
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 08-12-2017 19:15
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
Ale jo HU, říkáš to samé co já. Jen pro mě (a asi i pro většinu programátorského světa) nový algoritmus není optimalizace. To je nový algoritmus. Nový algoritmus není optimalizovaný starý program, to je nová implementace. A to je přesně to, co si myslím, že přijde teď s novou verzí BOSka. Bude tam nová implementace nějaké podstatné části grafického enginu, nebo možná enginu jako takového.
On je to jistě úhel pohledu. Když se poví, že výměna podstatné části programu je nová implementace a ne již optimalizace, pak je otázka, při jaké velikosti už to není optimalizace a začíná to být nová implementace. A na to není žádná přesná definice. Prostě když je to ucelená část, která má víc než triviální komplexitu, tak její výměna je považována za novou implementaci. Když je to změna v rámci smyslu fungování a v rámci původní koncepce - tedy se jen odstraňují či opravují nevhodně implementované detaily, je to optimalizace. |
|
|
|
LesniHU |
Přidané 08-12-2017 19:25
|
Stařešina
Příspěvek: 5855
Založený: 30.09.05
|
Nesouhlasim. Vzdycky se resi ukol, uloha. A optimalizuje se ukol ci uloha. Jestli se kod vymeni, resp. kolik z nej se vymeni, to zajima jen sefprogramatora, vsichni ostatni resi fps pri velke dohlednosti, coz je optimalizace ("mam vic"), naprosto nezavisla na pripadnych zmenach hluboko dole. A onen "hodne zpraseny" kod muze byt take to nejlepsi, co v dane dobe bylo zname a co HW podporoval.
Ze 4* vetsi dohlednost bude znamenat 16* vetsi naroky mi take prijde prilis zjednodusene. V necem ano, v necem ne, uz jen proto, ze velikost pixelu se nezmenila, takze (obecne) pribyvaji nove objekty, ale (obecne) ne detaily na nich. |
|
|
|
Lanc |
Přidané 09-12-2017 09:47
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 280
Založený: 02.01.11
|
Chlapci potrebujem pichnut s HTC vive. Na nete som nasiel par nastaveni ale nejako to neni ono.
Mam GTX 1060 6GB, i7-4790 3.60GHz, 8.00 GB RAM a cerny kibord.
Dobra dusa?
2/JG26_Krak
|
|
|
|
Baron |
Přidané 09-12-2017 10:26
|
Diskutující
Příspěvek: 4840
Založený: 18.02.10
|
No, bolo by fajn dat nejaky blizsi popis problemu.
Hals - und Beinbruch!
|
|
|
|
falkon |
Přidané 09-12-2017 10:38
|
Uživatel
Příspěvek: 1478
Založený: 29.09.05
|
LesniHU napsal:
A vysledkem je treba taky sepsani algoritmu a nabytych zkusenosti do balicku, ktery se da odprednaset napriklad na siggraphu.
Hu, mas na mysli nejake konkretne zaujimave publikacie? Mozes, prosim, pripisat referencie? Mohlo by to byt zaujimave na precitanie... |
|
|
|
Lanc |
Přidané 09-12-2017 10:55
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 280
Založený: 02.01.11
|
A sice, nedari sa vytunit hrany, su zubate.
Aj ked mam zmeranu vzdialenost na bulvy a nastavenu v sete, stale to nie je 'ostre',
Neviem najst nastavenie rozhladu ako u Tir. Pri polohe zlomeny vaz vidim akurat na kridlo, dalej ako za 4ku to nejde.
Nasiel som co ktora funkcia znamena, rozne kombinacie medzi nimi ale terazky som v rici.
Ty to mas Baron?
2/JG26_Krak
|
|
|
|
Baron |
Přidané 09-12-2017 12:17
|
Diskutující
Příspěvek: 4840
Založený: 18.02.10
|
Nemam, HTC u nas pouziva Nechy. Uz som mu pisal, nech ti s tym helpne.
Hals - und Beinbruch!
|
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 09-12-2017 12:31
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10827
Založený: 26.01.13
|
Dej pak vědět, jestli to v BOX s 1060 aspoň trochu fungovalo, protože 970 je pro 1440p 16:9 dost na hraně .
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
606_Smis |
Přidané 09-12-2017 13:28
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 222
Založený: 24.06.09
|
Ja som skúšal BoSko u bratranca vo VRku (Vive) asi hodinu na 1060ke alebo neviem či to dokonca nebola len 1050ka a išlo to dosť slušne a celkom plynulo aj keď teda samozrejme detaily neboli najvyššie a FPSko by mohlo byť aj lepšie ale dalo sa to dosť dobre hrať. A to som skúšal na kubáni aj nad kopcami a tak...
EDIT.: Ale keď už by som mal ísť do VRka tak by som asi už išiel do 1080... |
|
|
|
LesniHU |
Přidané 10-12-2017 20:21
|
Stařešina
Příspěvek: 5855
Založený: 30.09.05
|
falkon napsal:
LesniHU napsal:
A vysledkem je treba taky sepsani algoritmu a nabytych zkusenosti do balicku, ktery se da odprednaset napriklad na siggraphu.
Hu, mas na mysli nejake konkretne zaujimave publikacie? Mozes, prosim, pripisat referencie? Mohlo by to byt zaujimave na precitanie... Ne, nemam, ne z grafiky, ale prihlizel jsem implementaci voxeloveho objektu velikosti radove stovky trilionu bunek, plne dynamickeho, editovatelneho hracem. Docela me to presvedcilo, ze kdyz se do cehokoliv vrazi dost usili, tak jde jakakoliv blbost, a ze ten zaklad je organizace dat dole, nejaka "optimalizace" o deset procet plus nebo minus nekde na vrstve graficke karty, kterou se holedbaji at uz vyrobci her nebo HW, je proti tomu uplne o nicem. |
|
|
|
310_cibule |
Přidané 15-12-2017 23:14
|
Fusioner
Příspěvek: 15069
Založený: 29.09.05
|
Tak nám přejmenovali Kocfeldu na Kochfeldu :-) Ale i tak je fajn, že budou mít Češi v BoX zastoupení.
https://forum.il2.../?p=546886
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
|
|
|
|
TozziFan |
Přidané 15-12-2017 23:29
|
Uživatel
Příspěvek: 1431
Založený: 05.05.08
|
Burani |
|
|
|
JM |
Přidané 16-12-2017 02:46
|
Nováček
Příspěvek: 35
Založený: 16.10.09
|
... Pri polohe zlomeny vaz vidim akurat na kridlo, dalej ako za 4ku to nejde. ...
Není to v podstatě realistické? Když sedím upoutaný do sedadla, dál než na čtrvrtou se nepodívám. Neupoutaný se sice podívám až na šestou, ale musím se zkroutit jak vývrtka a přitom zaručeně pohnu klackem a obrátím to na záda. |
|
|