Mate prosim nekdo zkusenosti s joystickem s vibracemi, tj. ne plny FFB, jen tresouci se?
Primarne me zajima nasledujici:
-vibrace, maji jen dva stupne (vypnuto-zapnuto), nebo to sebou umi trast i vice a mene?
-funkcnost vibraci v DCS a jinych soucasnych simulatorech
-pripadne, pokud vite, tak existence ci neexistence driveru na win7 a win10
O kvalitu zpracovani a bytelnost konkretnich modelu mi nejde.
Já zkoušel nějaký "vibration stick" od Saiteku, nebo Logitechu. Vibrace měly určitě více stupňů intenzity. Ve starém Šturmovi to pracovalo celkem bezproblémově, reálně to ale bylo naprosto k ničemu. Myslím, že jsem to testoval pod W7, ale už je to fakt dávno, dost dobře to mohly být ještě Visty.
Taky jsem měl Black widow s vibrací. Vibrace se často porouchaly, mnohokrát jsem to opravoval. Vibroval s různou intenzitou podle situace na bojišti. Ve starém Šturmovi to fungovalo, v ostatních hrách často nefungovala.
Já zkoušel nějaký "vibration stick" od Saiteku, nebo Logitechu. Vibrace měly určitě více stupňů intenzity. Ve starém Šturmovi to pracovalo celkem bezproblémově, reálně to ale bylo naprosto k ničemu. Myslím, že jsem to testoval pod W7, ale už je to fakt dávno, dost dobře to mohly být ještě Visty.
Stejne k nicemu jako "plnohodnotny" force feedback?
LesniHU napsal:
Stejne k nicemu jako "plnohodnotny" force feedback?
"Plnohodnotny" force feedback nie je k nicemu.
Napr. v DCS u mixerov (Mi-8, Uh-1) funguje velmi pekne trimmer -- ked zmacknem cudl, mam paku uplne bez sil (presne ako v reale), kde cudl pustim, tam mi paka zostane ako stredova poloha (presne ako v reale). Takze ked chcem letiet s Uh-ckom rychlo, mam paku vytrimovanu (= nulovu polohu sil) v prednom pravom kvadrante. To mi prijde uzitocne.
V BoS sa mi tiez stredova poloha hybe s trimom (napr. u Stuky), ale tam to maju chlapci uplne naho** naimplementovane, takze vo vysledku to az tak dobre nefunguje (bije sa im asi kod implementacie trimu pre non-FF joystick s tym, ze u FF joysticku posuvaju (zaroven) stredovu polohu joysticku). Ale to je vadou programatorov, nie FF joysticku.
LesniHU napsal:
Stejne k nicemu jako "plnohodnotny" force feedback?
nn, u něj docela dobře fungovaly stavy při nízké rychlosti a na hranici pádu. Rukou se tak dalo vnímat, jak moc velkou rezervu ještě máš, resp. jak rychle letíš. Vibration pákky mi přišly, že jediné, co dělají, je, že kazí střelbu
Hlavně pokud už si jednou na FFB zvyknete (jedno jak je obecně FFB užitečný nebo neužitečný) a nějakou dobu s ním lítáte, návrat na "mrtvý" klacek je pro ruce strašný nezvyk, to už snad ani nejde přejít zpět
Hlavně pokud už si jednou na FFB zvyknete (jedno jak je obecně FFB užitečný nebo neužitečný) a nějakou dobu s ním lítáte, návrat na "mrtvý" klacek je pro ruce strašný nezvyk, to už snad ani nejde přejít zpět
Jde to. Kdysi jsem FFB měl, pak se to nějak rozbilo, tak jsem to vyhodil. A posléze si zvyknul na pružiny. Je to sice rozdíl a souhlasím, že FFB se asi především projevuje tak, že ztěžuje míření. Ale FFB je další dimenze zážitku. Buhužel neumím posoudit, jak moc reálné to je. A taky si umím představit, že realisticky modelované FFB by si vyžádolo HW, který je pro nás obyčejné virtuální lítavce zcela nedostupný. Ale pocitově je to hezké.
LesniHU napsal:
Stejne k nicemu jako "plnohodnotny" force feedback?
"Plnohodnotny" force feedback nie je k nicemu.
Napr. v DCS u mixerov (Mi-8, Uh-1) funguje velmi pekne trimmer -- ked zmacknem cudl, mam paku uplne bez sil (presne ako v reale), kde cudl pustim, tam mi paka zostane ako stredova poloha (presne ako v reale). Takze ked chcem letiet s Uh-ckom rychlo, mam paku vytrimovanu (= nulovu polohu sil) v prednom pravom kvadrante. To mi prijde uzitocne.
Fungovalo by to, kdyby soudruzi nezmrvili implementaci. Kdyz nemas krivky uplne linearni, tak se po stisku tlacitka vytrimuje uplne jinam :-(
LesniHU napsal:
Stejne k nicemu jako "plnohodnotny" force feedback?
nn, u něj docela dobře fungovaly stavy při nízké rychlosti a na hranici pádu. Rukou se tak dalo vnímat, jak moc velkou rezervu ještě máš, resp. jak rychle letíš. Vibration pákky mi přišly, že jediné, co dělají, je, že kazí střelbu
no to ano, ale abys mohl vnimat sily, musis byt mimo stred, a potom joy proste nechodi hladce, jsou citit zuby prevodovky a jednotlive civky v motorcich. Potom se neridi ani tak podle sily, co vyvijis, ale podle polohy paky, pro me suma plusu a minusu v minusu.
Jak píše Rumcajs, FFB je o zintenzivnění POCITU z letu v těch našich simulátorech, samozřejmě že se klacík s cívkami nebude chovat 100% stejně jako mechanická páka v letadle. Stejně tak, jako když si pod sebe dáte FFB Jet Seat https://www.gamet...-livesense
a budete pod sebou cítit, jak při pojíždění poskakujete na nerovnostech, tak se nedá tvrdit, že člověk dostane 100% stejné kopance do zadku jako v reálném letadle, ale POCIT z letu je s jet Seatem celkově opravdu tak nějak intenzivnější, když člověk cítí ze sedačky jako vibrace motoru, jako střelbu kulometů, nebo jako výbuchy flaků.
Jak píše Rumcajs, FFB je o zintenzivnění POCITU z letu v těch našich simulátorech, samozřejmě že se klacík s cívkami nebude chovat 100% stejně jako mechanická páka v letadle. Stejně tak, jako když si pod sebe dáte FFB Jet Seat https://www.gamet...-livesense
a budete pod sebou cítit, jak při pojíždění poskakujete na nerovnostech, tak se nedá tvrdit, že člověk dostane 100% stejné kopance do zadku jako v reálném letadle, ale POCIT z letu je s jet Seatem celkově opravdu tak nějak intenzivnější, když člověk cítí ze sedačky jako vibrace motoru, jako střelbu kulometů, nebo jako výbuchy flaků.
No a to je prave ono, ja z toho mam ustavicne ten pocit, ze jsem u joysticku a ne v letadle. A ze ten joy me brani "tam byt".
Ad magneticky FFB, pripadne hydraulicky nebo nejaky jiny exot, tak ty zhodnotim, az budou dostupnym skoro mainstreamem.
S tím co napsal LesníHU bych vyloženě souhlasil.
Zvláště v DCS má z implementace FFB celkem divný pocit a občas i když jsem se velice snažil to poladit tak se dostávám do situací kdy je to znát. Kupodivu BOS je v tomhle daleko lepší zvláště po poslední úpravě FM.
Ale zase u obou (BOS i DCS) je tam problém kdy hodně letadel nejde s FFB podéně vyvážit a s klasickým joystikem jde. Je vidět že autoři her na FFB čím dál víc kašlou. Není divu když se žádný joystick s FFB vlastně nevyrábí.
Naposledy jsem měl Logitech G940 s FFB, kde jsem celkově nebyl s technickým provedením FFB spokojený. Serva se po hodině letu přehřály a tak ochrana snížila intenzitu FFB na 50%, aby nedošlo ke spálení. Tedy špatně chlazená serva.
Při snížení intenzity FFB došlo ke snížení jeho přesnosti vystředění. Tedy u středu byla celkem velká vůle.
Poslední takovýto technicky problém mě ale štval ze všech nejvíce. Síla působící proti ruce byla "nelineární" Když jste chtěli udělat přesný pohyb pákou, tak to nebylo možné. Pohon se choval tak, že v určitých polohách byla síla výrazně vyšší, jako by jste se snažili přejít přes "zub", a jakmile jste přes něj přešli, síla náhle poklesla a narazili jste na další "zub", kde opět velmi vzrostla.
Joystick byl jinak zřejmě kvůli technickým problémům s plynovkou stažen z prodeje.
Ve FSX byl nepoužitelný, ale to bylo asi simulátorem, než pákou. FFB byl ve hře velmi zpožděný a tím pádem i nepoužítelný. v DCS pracoval dobře.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.