November 24 2024 23:57:25
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 6

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,747
· Nejnovější pilot: carramba66
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2: Battle of Stalingrad (letový bojový simulátor z období bitvy o Stalingrad) » IL-2: BoS diskuse
 Vytisknout diskuzi
Battle of Stalingrad - žvanírna !!!Locked!!!
Baron
petsild napsal:

Čtu že poslední patch způsobuje pro majitele starších grafik jako je GTX 780 Bosko nehratelné?
Více zde: https://forum.il2...ter-v2011/
Sranda je že Dev Boska dostal od podpory Nvidia jasně najevo, že problém není v jejich ovladačích, jak bývá zvykem Jason nic problém jinde. Připomíná starší chybu konfliktu při použití MSFFB2 a TrackIR pěkně pohromadě, jako je zvykem u ostatních simů.


Podivne. Mam GTX 670, lietam to na maximalnuch moznych detailoch bez akychkolvek problemov.
Hals - und Beinbruch!
 
Aces_Wild
Rumcajs napsal:
Prdlajs. Se snažím popsat, jak to funguje. Vůbec se nesnažím, aby to působilo nějak sofistikovaně. Naopak, kdybys uměl trošku matematiku, hned by ti došlo, že popsaný způsob řešení je extrémně triviální a vůbec se nesnaží simulovat cokoli, k čemu v tom motoru dochází. Je to funkce na jeden řádek zpestřená generátorem náhodných čísel. Takže možná k tvému překvapení, ale celý ten text je jen podtržení toho, že se s tím v BOSku neserou a řešej to cestou nejmenšího odporu.
S Ruskýma lítadlama jsi taky mimo. Páčto ty motory tak byly opravdu stavěný a neměly limity na výkonové režimy. Asi tušili, že by se s limitama nikdo moc nebabral.
Do BOKu nejdi, bylo by tě na to škoda.

Na nějaký domněnky jak umí nebo neumí někdo jiný matematiku a argumentaci druhého stupně základní školy nemám věk ani chuť. Zkus to na alik.cz.
S ruskými letadly co umí v BoX lítat na plnej knédl od rána do večera si začal ty, ne já. Moje reakci byla, že pokud to tak je, pak je to WT+.

Baron napsal:

Pre Aceho: Chapem tvoje rozhorcenie nad Spitom, ovsem neviem povedat, z akych pramenov cerpal informacie. Mozno pouzil aj prave tu knihu dostupnu na Amazone. Dovolujem si upozornit na jednu podstatnu vec, ktora sa tu velmi casto prehliada - vsetky stroje, ktore budu v BoK su tzv. Early Access, cize finalna verzia (nielen) Spitu bude az potom, ked bude BoK oficialne vydany. To, ze prihliadaju na nazor komunity by som bral ako plisovy bod, nie naopak.
Apropos k tomu, ze ruske masiny nemaju ziadny limit, cize WT atd. Nuz, motor na Ruskych masinach mozes odfajcit takisto, a treba ich manazovat. Nielen kvoli motoru ako takemu, ale aj kvoli optimalnym vykonom. Ze su na ovladanie jednoduchsie, s tym suhlasim. K porovnaniu s WT odporucam vziat si Jak-1 tak z BoS ako i z WT, alebo cokolvek zo sovietskych lietadiel a porovnat. Za seba mozem povedat, ze nejake tie drobne rozdiely som tam nasiel. Mozno ale ty nenajdes nic.
Vsetko je to o osobnom nazore Úsměv

Aci, chcem sa ale opytat - pretoze nevlastnis BoK a teda ani Spitfire, odkial pramenia tvoje poznatky? Nic v zlom len sa pytam.

Ohledně ruských letadel se obrať na toho, kdo je přitáh do debaty.

Jestli si našel pouze drobné rozdíly, tak je to špatně. Ty rozdíly by měly být podstatně větší. Jedno mají ale společné. Zkus následující, vem Spita, vysuň klapky a pak mi napiš jestli šel čumák nahoru nebo dolu. Mrknutí Ale to určitě opraví v nějaké další revizi FM... určitě...

Poznatky jsem se snažil zjistit zde Úsměv, jinak z reakcí a diskuzí na oficálním fóru, na youtube kde čučim hlavně na budíky. Na tak ikonický letadlo s tunama materiálů k dispozici, prvky nového FM, jsem zkrátka čekal víc.
 
Rumcajs
@Aces - nojo, rozčilil jsem tě. Ale i tak si zkus přečíst, co jsem vlastně napsal. A jaks to komentoval. Píšeš o něčem jiném. Tedy o přehřívání motorů. Já psal o výkonových režimech. A tam tyhle Jaky fakt nemaj omezení. Omezení je ta teplota, ale ne čas, ve kterém ten motor na daném režimu běží.
Vlastně fakt nevím, co tě tak namíchlo. Psal jsem zcela nezaujatě o tom, jak je to v BOSku udělané a tys reagoval alergicky. Navíc jen díky tomu, žes to nepochopil. Žes nepochopil, že to vidíme stejně.

@Farky - myslím, že nebudou měnit přístup. Oni se zaměřili čistě na minimum věcí potřebných pro smysluplně věrohodné souboje. Nebudou modelovat motory ani přístroje jako v DCS. Jak to je, tak to i bude. Mají hezký FM (tedy počítám, že to dál bude jak s tím Spitem), který je vysoko v rámci těchto simů. Mají simplifikovanou správu motoru. Mají minimum dalších přístrojů a generický bombardovací zaměřovač. To je základní charakteristika, která jim asi přináší nějaký ten zisk. Zůstanou u toho.
 
1stCL_Fucida
Farky napsal:
1stCL_Fucida napsal:
U Focke-Wulfa v létě není nejmenší problém motor právě takhle zničit Úsměv.


Focke-co? Neznám, nelítám.
No vida, tak alespoň u jednoho éra v BoX vesmíru teploty motoru dávají nějaký smysl. Sláva, první vlaštovka ...
Já jen jestli jsi s tím náhodou divoce nekroutil (díky 310_cibule), všichni víme že to máš ve zvyku.


Jo, já jsem známej kroutič Šklebící se Imho se dá utavit většina letadel, hodně mi hřála Lavočka, Emil taky. 109 F i G zase naopak moc ne, jejich chladiče mi stačí i na letním Stalingradu. Když se v Fw 190 A-5 úplně zavřou chladicí štěrbiny, tak je to zvláště rychlé Úsměv
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Baron
Aces_Wild napsal:

Rumcajs napsal:
Prdlajs. Se snažím popsat, jak to funguje. Vůbec se nesnažím, aby to působilo nějak sofistikovaně. Naopak, kdybys uměl trošku matematiku, hned by ti došlo, že popsaný způsob řešení je extrémně triviální a vůbec se nesnaží simulovat cokoli, k čemu v tom motoru dochází. Je to funkce na jeden řádek zpestřená generátorem náhodných čísel. Takže možná k tvému překvapení, ale celý ten text je jen podtržení toho, že se s tím v BOSku neserou a řešej to cestou nejmenšího odporu.
S Ruskýma lítadlama jsi taky mimo. Páčto ty motory tak byly opravdu stavěný a neměly limity na výkonové režimy. Asi tušili, že by se s limitama nikdo moc nebabral.
Do BOKu nejdi, bylo by tě na to škoda.

Na nějaký domněnky jak umí nebo neumí někdo jiný matematiku a argumentaci druhého stupně základní školy nemám věk ani chuť. Zkus to na alik.cz.
S ruskými letadly co umí v BoX lítat na plnej knédl od rána do večera si začal ty, ne já. Moje reakci byla, že pokud to tak je, pak je to WT+.

Baron napsal:

Pre Aceho: Chapem tvoje rozhorcenie nad Spitom, ovsem neviem povedat, z akych pramenov cerpal informacie. Mozno pouzil aj prave tu knihu dostupnu na Amazone. Dovolujem si upozornit na jednu podstatnu vec, ktora sa tu velmi casto prehliada - vsetky stroje, ktore budu v BoK su tzv. Early Access, cize finalna verzia (nielen) Spitu bude az potom, ked bude BoK oficialne vydany. To, ze prihliadaju na nazor komunity by som bral ako plisovy bod, nie naopak.
Apropos k tomu, ze ruske masiny nemaju ziadny limit, cize WT atd. Nuz, motor na Ruskych masinach mozes odfajcit takisto, a treba ich manazovat. Nielen kvoli motoru ako takemu, ale aj kvoli optimalnym vykonom. Ze su na ovladanie jednoduchsie, s tym suhlasim. K porovnaniu s WT odporucam vziat si Jak-1 tak z BoS ako i z WT, alebo cokolvek zo sovietskych lietadiel a porovnat. Za seba mozem povedat, ze nejake tie drobne rozdiely som tam nasiel. Mozno ale ty nenajdes nic.
Vsetko je to o osobnom nazore Úsměv

Aci, chcem sa ale opytat - pretoze nevlastnis BoK a teda ani Spitfire, odkial pramenia tvoje poznatky? Nic v zlom len sa pytam.

Ohledně ruských letadel se obrať na toho, kdo je přitáh do debaty.

Jestli si našel pouze drobné rozdíly, tak je to špatně. Ty rozdíly by měly být podstatně větší. Jedno mají ale společné. Zkus následující, vem Spita, vysuň klapky a pak mi napiš jestli šel čumák nahoru nebo dolu. Mrknutí Ale to určitě opraví v nějaké další revizi FM... určitě...

Poznatky jsem se snažil zjistit zde Úsměv, jinak z reakcí a diskuzí na oficálním fóru, na youtube kde čučim hlavně na budíky. Na tak ikonický letadlo s tunama materiálů k dispozici, prvky nového FM, jsem zkrátka čekal víc.


Nuž mojko, pokiaľ nepoznáš sarkazmus...Šklebící se

Aha, takže z youtube. Nemám ďalšie otázky.Úsměv
Upravil/a Baron dne 12-07-2017 06:29
Hals - und Beinbruch!
 
Deschain

Zkus následující, vem Spita, vysuň klapky a pak mi napiš jestli šel čumák nahoru nebo dolu. Mrknutí Ale to určitě opraví v nějaké další revizi FM... určitě...


Není co opravovat to tak vypadá https://forum.il2.../?p=486972
 
Saburo
no když není co opravovat

je to sice z Mk.IX, ale to je jedno, křídlo a klapky byly stejné

i.imgur.com/GZMWFGy.png
přeložit si to asi dokážete, je to z Pilot`s Notes for Spit MK.IX, XI a XVI..
Upravil/a Saburo dne 12-07-2017 08:00
 
1stCL_Fucida
Saburo nedokážeme, zobrazí se jen error Úsměv
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Saburo
no já teď ráno taky ne Zamračený snad už to jde...
 
Deschain
Saburo napsal:

no když není co opravovat

je to sice z Mk.IX, ale to je jedno, křídlo a klapky byly stejné

i.imgur.com/GZMWFGy.png
přeložit si to asi dokážete, je to z Pilot`s Notes for Spit MK.IX, XI a XVI..


No vidíš a v tomhle dokumentu (přímo pro pětku) zas píšou něco jinýho, pak si vyber http://jsbsim.sou...flying.pdf

imagizer.imageshack.us/v2/xq90/922/1WNrqm.png
 
Saburo
no ono na sestupu se řídí rychlost klesání výkonem motoru, tak je jasné, že při 44in.HG a 2850RPM, což bude u pětky tak něco kolem "climb power setting" bude letadlo držet horizont i s klapkama venku, to dává vcelku smysl...

ALE pokud bys rozuměl tomu co postuješ, tak by sis všiml, že níže v tabulce jsou hodnoty pro power off a tehdy aby udržely spita na horizontu musí pilot TAHAT za knipl silou 2lbs s podvozkem nahoře a 3lbs s podvozkem dole

a tahat za knipl znamená, že se pilot snaží srovnat čumák klasající dolu...
čím se to liší od těch pilots note? pro mě ničím
 
Deschain
Saburo napsal:

no ono na sestupu se řídí rychlost klesání výkonem motoru, tak je jasné, že při 44in.HG a 2850RPM, což bude u pětky tak něco kolem "climb power setting" bude letadlo držet horizont i s klapkama venku, to dává vcelku smysl...

ALE pokud bys rozuměl tomu co postuješ, tak by sis všiml, že níže v tabulce jsou hodnoty pro power off a tehdy aby udržely spita na horizontu musí pilot TAHAT za knipl silou 2lbs s podvozkem nahoře a 3lbs s podvozkem dole

a tahat za knipl znamená, že se pilot snaží srovnat čumák klasající dolu...
čím se to liší od těch pilots note? pro mě ničím


nebavíme se snad o přistávací konfiguraci ale právě o horizontálním letu, snad u všech letadel kde bude křídlo ve spodní rovině letadla bude klesat čumák po zvednutí odporu klapkama, u spitu to bude v některých rychlostech jenom neznatelný, a proto se mi zdá dobře vymodelovanej,

PS: ted sem to teda jeste vyzkousel a cumak pri klapkach venku normalne klesa, takze v cem je problem ?
Upravil/a Deschain dne 12-07-2017 08:58
 
magot
Deschain napsal:
PS: ted sem to teda jeste vyzkousel a cumak pri klapkach venku normalne klesa, takze v cem je problem ?

Strongly nebo jen tak piánko?

Jo a všechny letadla nemusí jít po vysunutí klapek vždy okamžitě na čumák, jsou i vyjímky při efektu balónování to může být na krátko invertně. Myslím že to měli některé bombardéry a dopraváky ..
 
Deschain
magot napsal:

Deschain napsal:
PS: ted sem to teda jeste vyzkousel a cumak pri klapkach venku normalne klesa, takze v cem je problem ?

Strongly nebo jen tak piánko?

Jo a všechny letadla nemusí jít po vysunutí klapek vždy okamžitě na čumák, jsou i vyjímky při efektu balónování to může být na krátko invertně. Myslím že to měli některé bombardéry a dopraváky ..


Docela dost, ale bylo to ve vyšší rychlosti než co máme ty tabulky
 
Rumcajs
Nejsem expert na Spitfajry a tak vůbec. Ale čtu ten dokument, co postoval Deschain. A tam se na stránce 7 a 8 popisuje chování výškovky a páky. A praví se tam, že při nízkých rychlostech je vyžadována tažná síla na páce. Přisuzují to tomu, že dochází k odtržení proudu vzduchu u kořene křídla a to má vliv na výchylku výškovky. Tedy ta síla na páce není kvůli tomu, aby se letadlo udrželo v rovině, ale proto, že při nízkých rychlostech dochází k samovolnému vychýlení výškovky dolů vlivem aerodynamických sil.

Dál hned na začátku stránky 8:
In all conditions an increased pull force on the stick was required near the minimum speed. This increased pull force served as a desirable stall warning. It was associated with the separation of flow near the wing root and the up elevator angles required at the stall.


Tedy možná je to tak, že daná tendence Spitu klopit na čumák byla způsobena tím, že se v některých konfiguracích páka sama posouvá dopředu a byla vyžadována tažná síla, aby ji pilot udržel. My virtuálové s klacíkem, na který nepůsobí aerodynamické síly tohle nemůžeme smysluplně zhodnotit, protože klacík nám drží perfektní střed ať se děje co se děje. Sice si umím představit, že by se tohle simulovalo a střed klacíku by vždy odpovídal rovnovážné poloze, ale asi tohle nesimulují.

Tohle by chtělo někoho, kdo to opravdu lítá. Zeptat se ho, zda Spit padá na čumák sám, nebo jestli je to tím, že tahá za páku dopředu.
 
ukulele
tenhle frajer by na to asi znal odpověď https://www.faceb...83?fref=ts
 
606_JuLB
Prosím bez urážky, ale nebolo by vhodnejšie si najprv niečo naštudovať zo základov aerodynamiky?
Aspoň z En wikipedie?
https://en.m.wiki..._stability

Aj pozdĺžne vyváženie hornoplosnika sa po vysunutí vztlakových klapiek tiež môže zmeniť na "ťažký na hlavu“.
 
datelko
Baron napsal:

petsild napsal:

Čtu že poslední patch způsobuje pro majitele starších grafik jako je GTX 780 Bosko nehratelné?
Více zde: https://forum.il2...ter-v2011/
Sranda je že Dev Boska dostal od podpory Nvidia jasně najevo, že problém není v jejich ovladačích, jak bývá zvykem Jason nic problém jinde. Připomíná starší chybu konfliktu při použití MSFFB2 a TrackIR pěkně pohromadě, jako je zvykem u ostatních simů.


Podivne. Mam GTX 670, lietam to na maximalnuch moznych detailoch bez akychkolvek problemov.


Aj mne to slape v pohode na GTX 560 TiŠklebící se
Mrknutí
 
magot
Však 560tka ta je věčná, jako Lenin.
 
Baron
Novy DD: https://forum.il2...ntry490067
Hals - und Beinbruch!
 
Přejít na fórum:
HANÁCKÉ SLET
HANÁCKÉ SLET 14.6.-16.6.
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

31-10-2024 09:57
ČTK: Z dosud nezjištěných příčin se dnes v noci zřídilo letadlo na solární pohon.

21-10-2024 20:04
Intel vydal novou aktualizaci mikrokódu.

02-10-2024 14:07
To není dobrá myšlenka. Belzebub každého stáhne do pekel a přes zvolené zástupce i nás obyčejné lidi. Vyděšený

27-09-2024 11:19
Pokud ti co zvolím budou plnit svůj program, ať se klidně spojí i s Belzebubem.

26-09-2024 16:00
Kdokoliv bude v koalici s kýmkoliv. Jím nejde o smysl, ale o prachy a to politiky spojuje.

25-09-2024 16:44
Příští volby vyhraje ANO a bude v koalici s ODS. Ostatní strany budou v opozici.

23-09-2024 08:17
Prognostik z tebe už nebude. Úsměv

19-09-2024 19:18
Jelikož se blíží ten čas, tak bych jen skromně řekl: Nacionalisti všech zemí, vyližte si prdel! Šklebící se

13-09-2024 15:43
Kroměříž a Olomouc - Pravděpodobnost 3. povodňového stupně >90%

12-09-2024 16:09
A toto je noční můra Troubek: https://hydro.chm.
..ekt/307354

36,038,134 návštěv