Sice jsem neměl v plánu dělat teď upgrade svého lítacího HW, ale osud tak nějak chtěl, že mi na stole přistála slušná sestava.
i7 7700K
32 GB DDR4 @ 2666MHz
GTX 1070
Asus ROG Swift PG279Q (165Hz, g-sync 2, IPS, 2560 * 1440)
M2 SSD Samsung 960 EVO 500GB
Tak jsem na to nainstaloval BOSko. Víc jsem zatím nestihnul. No a zkusil to offline 3 versus 3 na Moskevský letní mapě. Grafiku jsem dal na Ultra, zapnul HDR, AA dal 2x, dohled 4x, bez omezení FPS. Vlastně jsem nečekal moc rozdíl proti původní sestavě, která byla i7 4790 + GTX 970. BOSko není moc limitované grafickou kartou a ta GTX 970 je furt slušný kus. i7 4790 mi běí na 4.5GHz, takže tady jsem taky nečekal nic zásadního když ta i7 7700K jede na 4.2GHz.
A výsledek mě ale překvapil. BOSko jelo u země někde kolem 140 FPS. Ve výšce cca 160 - 180 a prvně v životě jsem viděl FPS 2xx. FPS jsem měřil pomocí GeForce Experience, což by mělo být poměrně spolehlivé, když je to od výrobce grafiky a driverů.
Původní sestava rozhodně nechodí špatně. U země dělá 70 - 80, ve výšce pak kolem 100 a pohled do nebe ji vystřelí i na 120 FPS. (stejné nastavení, stejné rozlišení)
No ale ten rozdíl je docela velkej. Nevím tedy, čím je tak velký rozdíl způsobený. Nějak to neodpovídá poměru výkonů CPU a GPU těch dvou sestav. Ale je dost možné, že se jedná třeba o nějaký další limit někde v počítači a že ta původní sestava je v BOSku vlastně limitovaná něčím jiným než CPU / GPU. Dál pak nerozumím, jak to může s g-sync jít přes frekvenci monitoru. Ta by měla být 165Hz. Tak nevím, jestli g-sync 2 umí něco víc než původní g-sync, nebo zda monitor umí vlastně víc než těch 165. Taky monitor s tím IPS panelem je pokork proti mýmu původnímu. Taky to byl ROG Swift, ale ten prapůvodní g-sync s TN panelem. No a na tomhle IPS panelu jsou barvičky nějaký lepší a lítadýlka jsou vo něco lépěji vidět.
Ještě na to nainstaluju DCS a podělím se o výkon nad Normandií. V každém případě to vypadá slibně. Tedy tolik zatím pro zhýralce, kteří se mlsně ohlížejí po něčem novém a nevědí, do čeho nacpat svůj mrzký peníz.
Tak DCS Normandie s Dorou 2560*1440 bodíků rychlá mise - volný let.
Zkoušel jsem to ve výškách od 0 do 3000 metrů. U země je FPS celkem očekávaně nižší. S přibývající výškou stoupá. Extrémních FPS se dosáhne pohledem do nebe nebo nad moře.
Nízké detaily: 100 - 150 FPS
Střední detaily: 65 - 80 FPS
Vysoké detaily: 42 - 55 FPS
Pro všechny údaje platí, že FPS nevykazovalo žádné velké výkyvy. Hra byla plynulá i na vysoké detaily. Nic neškubalo, netahalo za oči.
V zásadě je citelný rozdíl mezi detailem nízkým a středním. U nízkých detailů vystupuje rozmazání krajiny rušivě, protože je poměrně blízko. Čistě pocitově jsem neměl výrazně lepší dojem z grafiky při přechodu ze středních na vysoké detaily. Zisk dojmu je již menší než při přechodu z nízkých na střední detaily.
Závěr je: tahle sestava stačí na aktuální DCS 2.x na střední detaily dost slušně. Na nízké detaily se člověk zbytečně okrádá o dojem, asi by to volil jen čistokrevný dogfighťák, který honí FPS pro co nejlepší míření. Vysoké detaily jsou již poněkud náročné. Jsou použitelné, hra je plynulá a kdo není citlivý na nízké FPS po tom klidně sáhne. Rozhodně to nebylo nic trhaného či lagujícího.
Dál se dá předpokládat, že se nastavení dá doladit. Zkoušel jsem jen ty tři předvolby. Určitě se to dá poštelovat jemněji. Střední detaily ale vypadají jako rozumná a hezky koukatelná volba. Je to fakt dobrý.
To je teda dost katastrofalne optimalizovany pokud to na i7 7700 + GTX1070 jede jenom na 40-50 fps,nezapina to na ty vysoky detaily nahodou AA na nejakou crazy uroven?Spis by me zajimalo jak to jede ve fullHD.
Přepnutí na jen full HD bude minimální nárůst fps.
[img]https://img25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DCS.jpg[/img] is not a valid Image.[img]https://img25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DR_2.jpg[/img] is not a valid Image.
Zrovna dodělávám instalace a válčím s aktivací. Až to dokopu do kulatého tvaru, zkusím to.
Co se týká AA a jiných nastavení, na nic jsem nesahal a otestoval jen ty tři presety. Na 2K rozlišení je AA prakticky zbytečné, takže to asi stačí vypnout. Podobně si lze asi hrát i se zbylýma parametrama, ale pro jednoduchost jsem prostě zkusil jen ty přednastavené úrovně.
To je teda dost katastrofalne optimalizovany pokud to na i7 7700 + GTX1070 jede jenom na 40-50 fps,nezapina to na ty vysoky detaily nahodou AA na nejakou crazy uroven?Spis by me zajimalo jak to jede ve fullHD.
já myslím že to není katastrofální, DCSko je krapet šílený ...
To je teda dost katastrofalne optimalizovany pokud to na i7 7700 + GTX1070 jede jenom na 40-50 fps,nezapina to na ty vysoky detaily nahodou AA na nejakou crazy uroven?Spis by me zajimalo jak to jede ve fullHD.
já myslím že to není katastrofální, DCSko je divoká alfa a ten engine je dost náročnej ...
Jakou verzi ovladačů GPU používáš? Na ED fórech reportují na 10x0 narůst FPS pod verzí 382.xx.
Dále na ED fórech doporučují v nastavení DCS vypnout vyhlazování a anizotropní filtrování a nastavit hodnoty v NVIDIA ovládacím panelu pro DCS.exe profil.
U mne, R9 380 4GB, se nedaří vnutit nastavení přes RADEON profil, takže jsem použil Reshade 3 s jediným zapnutým efektem, FXAA. Výsledek je nepoměrně lepší, ovšem na plynulý polet to narozdíl od NTTR ještě není. Uvidíme co vylepší ve středu.
Takto to má nastavené BIGNEWY (NVIDIA PALIT 1080 GAME ROCK 8GB, INTEL i7 4790K, 16GB DDR3):
Na fórech DCS a ostatních se traduje vážná chyba nastavení ohledně antialiasingu. Mylně se domnívají že základní MSAA vynutí v ovladačích Nvidia nebo Radeonu. To ale nebude fungovat... protože tahle funkce platí pouze pro hry které jsou pod DX9 api.
Jediné co by šlo je v nastavení AA ve hře nechat hodnotu na minimálně 2x a vylepšit ji metodou, buď transparetním supersamplingem nebo sparse gridem, no jak to česky jen pojmenovat.
Pak je tady ještě poslední možnost mutantí FXAA metoda, nejde o klasické vyhlazování, které pracuje s hrany objektů, spíš obraz trochu rozmázne včetně textu a lze ho efektivně aplikovat i pro hodně staré hry a nebere vlastně téměř žádný výkon.
[img]https://img25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DCS.jpg[/img] is not a valid Image.[img]https://img25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DR_2.jpg[/img] is not a valid Image.
Už jsem to psal, podle mě není AA při 2K rozlišení skoro potřeba a při 4K, až se tam dopracujeme, to bude už asi zbytečné. Zkusím to odpoledne a pohraju si s tím nastavením.
Pro AA platí základní pravidlo, čím je vyšší rozlišení tím méně je potřeba ho kompenzovat.
Tak pro 4k bude teoreticky MSAA 2x dostačující a vypadat podobně jako 8x pod FHD rozlišením.
[img]https://img25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DCS.jpg[/img] is not a valid Image.[img]https://img25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DR_2.jpg[/img] is not a valid Image.
Na fórech DCS a ostatních se traduje vážná chyba nastavení ohledně antialiasingu. Mylně se domnívají že základní MSAA vynutí v ovladačích Nvidia nebo Radeonu. To ale nebude fungovat... protože tahle funkce platí pouze pro hry které jsou pod DX9 api.
Jediné co by šlo je v nastavení AA ve hře nechat hodnotu na minimálně 2x a vylepšit ji metodou, buď transparetním supersamplingem nebo sparse gridem, no jak to česky jen pojmenovat.
Pak je tady ještě poslední možnost mutantí FXAA metoda, nejde o klasické vyhlazování, které pracuje s hrany objektů, spíš obraz trochu rozmázne včetně textu a lze ho efektivně aplikovat i pro hodně staré hry a nebere vlastně téměř žádný výkon.
On ale o MSAA nikdo nemluví, řeč je o základním AA. Viz. obrázky ovládacího panelu NVIDIA, z kterých je to poměrně jasné.
[img]https://img25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DCS.jpg[/img] is not a valid Image.[img]https://img25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DR_2.jpg[/img] is not a valid Image.
Chlapi, pri vsetkej ucte, nechcete sa s tou HW diskusiou o (ne)moznosti zohnania GPU presunut do patricneho HW vlakna?
Kukulo, velmi sa tesim, ze mas novu F-14 v hangari, ale nerob nam tu v tom bordel! :-P
Jasan, no problem. Nak som sa nechal uniest. Ale to magot Budeme pokracovat tu.
No, toto vlakno hovori o I7 7700 a gtx 1070. Vzhladom na rozpocet mam namierene na tu GTX 1070 a doska co mam podporuje aj I7 7700. Chcel som vymenit len grafiku. Ako obvykle... naposledy potom bolo cele nove zelezo. Ako som pisal denne sa ukaze na bazare viacero zaujimavych kariet. Ale v principe to nejak nehori. Kludne mozem pockat ci ceny pojdu nizsie. Len ma palec svrbi ked kukam na ten bazar
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.