to já také a proto si od nich koupím další pitomej houpající se model kaJaku nebo Befka (i když ho nakonec ani nevyzkouším) a budu doufat, že se k tomu Pacifiku dopracujou...
Nerozumím vaší skepsi. IL2-BOS je jednoznačně nejúspěšnější WW2 sim dneška. Jistě že i proto, že druhý není. Ne, DCS zatím nemá WW2 sim. CloD je sice sim, ale bohužel se spíš profiluje jako WW2 teaser sim.
Že v průběhu realizace projektu přijdou na těžkosti, který zkouší vyřešit i skrz komunitu, to je přeci běžná a legitimní věc. Pokud sami nepřispíváte, pak vás to nic nestojí a pak ani nemůžete mrmlat, že vám někdo něco prodává. A pokud byste přispěli, se vsadím, že tu svojí licenci dostanete jako poděkování za účast, takže platit nebudete. Prostě mrmlat nemáte důvod. Schválně, kdo z mrmlalů jim na něco přispěl, aby se mohl považovat za tu část komunity, která jim něco dodává? He? ... ticho ... No tak nic.
Koupil jsem BoS s tím, že to není žádná alfa nebo beta verze, ale finální produkt. Tak to bylo prezentováno. Dodnes není dokončený. Viz. např. ohlášená předělávka implementace směrovky, která byla podle 1C Studios nějakou tu dobu v pořádku a najednou není.
Nevidím jediný důvod, proč bych je měl dotovat. Buď si nastaví obchodní model tak, aby vydělával nebo budou dál brečet, že nemají peníze. Dost to připomíná hokus pokus DCS WWII 1944 od Ilji. Velký oči a pak zjistili, že to chce víc než nadšení.
Mně přijde logičtější nejprve dokončit/doladit stávající projekty a teprve pak začít shánět dostatek dat, abych mohl projekt jako je Pacifik vůbec ohlásit. Ale jsem si jistý, že případně zaimprovizují...
Potíž je v tom, že ačkoli to není dokonalý, je to jednoduše nejlepší.
Směrovku měli blbě už od ROFka, kde to ale podávali jako realističnost svérázných letových vlastností těch hadraplánů. Si pamatuju, jak jsem četl nějaký interview, asi s Jásoněm, který tehdá tvrdil, že je nikdy nenapadlo, jak moc důležitá byla směrovka pro řízení WW1 letadel a teprve lítáním v ROFku si uvědomili, jak moc to bylo odlišné od dnešních letadel. No asi se zamilovali do své simulace a věřili ji víc jak realitě, tedy pokud se lze někde k reálnému WW1 lítání smysluplně dostat. Takže to tam zůstalo a až BOS to ukázal v plné nahotě. Holt to tak je. Trvalo to dlouho, než si to přiznali a ještě si počkáme na tu předělávku. S tím my asi nic nenaděláme, nezbývá než počkat.
Obchodní model maj nastavenej dobře. Žijou, jsou tu již leta a zjevně maj perspektivu. Každý obchodník zkouší svoje zákazníky popostrkovat k větší útratě. Někdo na to jde přes reklamu, jinaj přes skrytou reklamu, třetí prostě přímo poví, jak to je. Já radši ten přímej přístup. Nemám rád podprahové ovlivňování. Nechápu, proč vás to štve.
Jo a meditování o tom, jak to maj nastavený úplně špatně a že jsou to amatéři a neuměj to a ... no všechen ten hnůj, co se na ně kydá, ten tu byl před BOSkem, před BOMkem, před Kubání, je tu před Pacifikem .... chci říct, že to je folklor. To je prostě omáčka, která k tomu už tak nějak patří. Zátím však jedou obdivuhodně konzistentně podle svého plánu. Což je tedy vlastnost, která se nedá říct o žádném jiném flight simu, nu ni?
Nehaním obchodní model ani politiku prodeje. Kupoval bych i kdyby to bylo dražší. Ale už od dob starýho šturma je jasný, že sázka na Pacifik je prostě špatná. Samozřejmě, létal se, ale v jakém poměru oproti Evropě/Středomoří/Africe ? Stačí se kouknout na foru, odkud je většina aktivních hráčů. Rus, rus, evropan, rus, evropan, semtam australan/novozélanďan. Když do toho ještě započteš kolik rusů létá LW stroje, jasná volba pro další mapu je západní Evropa nebo Afrika. Navíc stroje LW už mají částečně hotové. Stačí kouknout, kolik lidí létá CLod. Mít mapu La Manche v BoX, CLod by umřel.
Je hezké, že Jásoň má svůj sen, ale komunita také a Pacifik to není.
Nehaním obchodní model ani politiku prodeje. Kupoval bych i kdyby to bylo dražší. Ale už od dob starýho šturma je jasný, že sázka na Pacifik je prostě špatná. Samozřejmě, létal se, ale v jakém poměru oproti Evropě/Středomoří/Africe ? Stačí se kouknout na foru, odkud je většina aktivních hráčů. Rus, rus, evropan, rus, evropan, semtam australan/novozélanďan. Když do toho ještě započteš kolik rusů létá LW stroje, jasná volba pro další mapu je západní Evropa nebo Afrika. Navíc stroje LW už mají částečně hotové. Stačí kouknout, kolik lidí létá CLod. Mít mapu La Manche v BoX, CLod by umřel.
Je hezké, že Jásoň má svůj sen, ale komunita také a Pacifik to není.
já jsem pacifista, po té pouštní nomád a na konci znuděný evropan ...
Upravil/a magot dne 26-05-2017 22:52
Tozzi, ak myslis europsku komunitu - suhlas. Na druhej strane - mali sme v ramci JG1 debatu s pilotmi z II./JG1, ktoru tvoria americania a kanadania (prevazne ovsem amici) a tym viac hovori Pacifik. Je to vcelku pochopitelne, pre nich to bolo hlavne bojisko, nie Europa a uz vobec nie Vychodny front. Kazdy ma nieco - Taliani chcu Afriku, Siciliu a Taliansko, Rusi zase chcu pokracovanie.na Vychode... PTO v konecnom dosledku nemusi byt zla volba. Otazka je, ako ho urobia atraktivnym. Kvalitne spravene PTO tu este nebolo (modovaneho Sturma neratam), WT sa o to neuspesne pokusil. Mozno Midway nie je uplne idealny, ale Okinawa by mohla byt sakramentsky zaujimava. Pre mna urcite bude. Mam slabost pre klenoty typu Hayate, Shiden, Tony alebo Corsair, Hellcat, Helldiver a dalsie. V konecnom dosledku aj Buffalo, Wildcat, Zero a dalsie stroje maju co povedat.
Pochybuji, že se Grumman uvolí k povolení co se týká letadel. Když to nedovolil u klasiky 1946, tak zde to nepustí také. Ano, Pacifik není špatný a hráči z USA a Canady budou hooodně šťastný, ale tady je Evropa a na serverech BoX je 90% hráčů také z Evropy. Stačí zalovit v minulosti, kolik lidí létalo na AOE a kolik na AOP ? A pokuď jde o mapu, tak Midway je mnohem rozumnější než Okinawa, protože vše po Guadalu je ze strany Japonska jen o Kamikadze.
Jak tady Cibule mluvil o logice trhu, tak je přece logické, když žebráte o peníze na další vývoj, že se máte zeptat komunity co vlastně chce a ne si plnit své vlhké sny. Udělám anketu a na jejím základě vymíšlím další předražený datadisk, protože logika je že výrobek prodám více lidem, když ho více lidí bude chtít.
Pro Rumcajse je asi BoX normální obchodní model pro mne nikoli. Nechápu jejich ignorování základů marketingu, nechápu jejich přístup ke komunitě, nechápu jejich slepé vývojové cesty (Ju 52, tanky, kampaně, skiny). Vím, že jako zákazník za to zaplatím +- o to více o co méně tu hru bude hrát lidí, vývoj bude také o to delší o co méně na to mají peněz a bohužel ještě platím za vývoj co nereflektuje požadavky komunity, ale plní si své vlastní sny.
Doteď nechápu proč třeba na blbé skiny nevypíšou soutěž. Komunita by jim ušetřila trochu času a ještě by jsi měl ve hře výběr skutečně nejlepších defaultních skinů.
Za úspěšný obchodní model považuji prostě Star Citizen, kde autor komunitě nabídl sny, řekl co všechno a za kolik může nabídnout a ona mu za ně zaplatila. Jiná věc je, že to vázné na přemrštěné kvalitě zpracování, což není BoX případ.
Ale tihle z BoX se komunity neptají, ti jen žebrají. Když nepočítám ty offline kampaně, vyšel mě jejich obchodní model zatím na cca 280 dolarů a dostanu za to 3 (4) mapy a 30 respektive spíše 15-20 letadel. Říkám tomu daň za blbost autorů.
TozziFan napsal:
A pokuď jde o mapu, tak Midway je mnohem rozumnější než Okinawa, protože vše po Guadalu je ze strany Japonska jen o Kamikadze.
Tak Kamikadze se začaly masově používat až někdy na konci října 44. Stále to ale neznamenalo konec "nesebevražedných" bombardérů. Okinawa je určitě zajímavá planesetem. Midway je klasika, ale rychle se okouká.
Podle mě to je úhel pohledu bez porovnání. Vlastně jediný alespoň trochu porovnatelný produkt je DCS WW2. Jak už jsem psal, ještě to ani není produkt. Je to zatím jen alfa. Planeset je nevěrohodný a neumožňuje vlastně nic jiného než dogfight a případně likvidaci ne příliš pevných pozemních cílů. Sundavat AI B17 by mě asi dlouho nebavilo. No a teď jak dlouho to trvá? A kolik to stojí? V tu ránu je BOSko zlaté. A to nemluvím o osobních preferencích ale o spočitatelném poměru cena/výkon. CloD je sice zásadně levnější, dnes již téměř zdarma, ale má jen jedno bojiště a velmi nejistou budoucnost. Navíc přes snahu TF je ten stávající patch stále ve stavu polotovaru. Jestli nevyjde TF5, pak tam budoucnost není žádná.
BOS nemusí sedět každému. Stejně tak jako jejich obchodní model. Nicméně se jim nedá upřít, že jako jediní mají aktuálně fungující produkt, ve kterém lze tvořit online i offline mise/kampaně, které se náplní smysluplně podobají WW2 bojovým aktivitám. Mapy jsou aktuálně Stalingrad, Moskva, Velikie Luky. V dohledné době bude Kubáň. Letadla máme od stihaček přes bitevníky až k bomberům. To je obsah, který dnes nikdo jinej nemá. Stařičký IL2 je již za zenitem. A nic jiného alespoň trochu porovnatelného jednoduše není.
Slepé vývojové větve já naopak chápu zcela přesně. Totiž nikdy se dopředu neví, co bude fungovat a co ne. Ani se dopředu nedá jednoduše určit, kolik to bude stát práce (peněz). Kdokoli kdo dělá ve vývoji čehokoli ví, že jakýkoli produkt vzniká tak, že se zkouší různé cesty a ono to musí vykrystalizovat. Třeba design aut. Proč nejprve dělají sadu těch hliněných modelů? No aby si na tom ozkoušeli slepé uličky. Slepým cestám se nedá vyhnout, nikdo to neumí. A zaplaťpánbůh se 777 nebojí jít do zkoušení různých cest. Totiž ono to stojí peníze. A na to musí mít jeden koule, aby vzal svůj balík peněz a řekl, dobře kluci, zkuste to to a to, a co se nepovede, to jsem holt prodělal. Každý takový pokus se počítá v milionech minimálně. A kdyby to nedělali, produkovali by jen bezpečně odzkoušený věci bez šance na inovaci. Tyhle konsekvence bývají lidem, kteří nedělají vývoj, zamlženy oparem neznáma. Ono všechno, co dělají, má nějaký důvod. Nejsou to pitomci, či spíš by byl důkaz pitomosti je za pitomce považovat. A že člověk do jejich důvodů nevidí? Nevidí. Protože se s každým důvodem nesvěřují. Ale to rozhodně neznamená, že důvody nemají.
Rumcajs napsal:
1)Podle mě to je úhel pohledu bez porovnání. Vlastně jediný alespoň trochu porovnatelný produkt je DCS WW2. Jak už jsem psal, ještě to ani není produkt. Je to zatím jen alfa. Planeset je nevěrohodný a neumožňuje vlastně nic jiného než dogfight a případně likvidaci ne příliš pevných pozemních cílů. Sundavat AI B17 by mě asi dlouho nebavilo. No a teď jak dlouho to trvá? A kolik to stojí? V tu ránu je BOSko zlaté. A to nemluvím o osobních preferencích ale o spočitatelném poměru cena/výkon. CloD je sice zásadně levnější, dnes již téměř zdarma, ale má jen jedno bojiště a velmi nejistou budoucnost. Navíc přes snahu TF je ten stávající patch stále ve stavu polotovaru. Jestli nevyjde TF5, pak tam budoucnost není žádná.
2)BOS nemusí sedět každému. Stejně tak jako jejich obchodní model. Nicméně se jim nedá upřít, že jako jediní mají aktuálně fungující produkt, ve kterém lze tvořit online i offline mise/kampaně, které se náplní smysluplně podobají WW2 bojovým aktivitám. Mapy jsou aktuálně Stalingrad, Moskva, Velikie Luky. V dohledné době bude Kubáň. Letadla máme od stihaček přes bitevníky až k bomberům. To je obsah, který dnes nikdo jinej nemá. Stařičký IL2 je již za zenitem. A nic jiného alespoň trochu porovnatelného jednoduše není.
3)Slepé vývojové větve já naopak chápu zcela přesně. Totiž nikdy se dopředu neví, co bude fungovat a co ne. Ani se dopředu nedá jednoduše určit, kolik to bude stát práce (peněz). Kdokoli kdo dělá ve vývoji čehokoli ví, že jakýkoli produkt vzniká tak, že se zkouší různé cesty a ono to musí vykrystalizovat. Třeba design aut. Proč nejprve dělají sadu těch hliněných modelů? No aby si na tom ozkoušeli slepé uličky. Slepým cestám se nedá vyhnout, nikdo to neumí. A zaplaťpánbůh se 777 nebojí jít do zkoušení různých cest. Totiž ono to stojí peníze. A na to musí mít jeden koule, aby vzal svůj balík peněz a řekl, dobře kluci, zkuste to to a to, a co se nepovede, to jsem holt prodělal. Každý takový pokus se počítá v milionech minimálně. A kdyby to nedělali, produkovali by jen bezpečně odzkoušený věci bez šance na inovaci. Tyhle konsekvence bývají lidem, kteří nedělají vývoj, zamlženy oparem neznáma. Ono všechno, co dělají, má nějaký důvod. Nejsou to pitomci, či spíš by byl důkaz pitomosti je za pitomce považovat. A že člověk do jejich důvodů nevidí? Nevidí. Protože se s každým důvodem nesvěřují. Ale to rozhodně neznamená, že důvody nemají.
1)Jak bez porovnání? Proč chceš porovnávat hru jen s dalším propadákem, aby z toho vyšla lépe? S letadélkama na světě furt létají tisíce lidí, to že je nedokážeš zaujmout jako WT, se nemůžeš divit, když jim nabízíš tak málo a za tak moc. Kecy o tom, že komunita WT se nedá přetáhnout do BoX, no nedá, když máš tak debilní přístup jako tvůrci BoX. Proč by amatér měl platit takové prachy, aby se někde nudil. Ale princip financování Star Citizenu by šel použít, to že ti na to chybí představivost, nebo jiný důvod, aby si obhájil proč máš platit 80 dolarů každý rok, je věc druhá.
2)Na světě fungují tisíce her. A ne, autoři nemají jediný funkční produkt. Mají předraženou hru, která má komunitu v řádech několika tisíců. Nedělej tu z Borodina vítězství, je to jen přežívající plichta, která jde z našich peněz.
3)Máš slepé větve a slepé větve, jestli nemáš představivost, tak si budeš namlouvat, že když dáš do placu dva tanky, bez jakékoli podpory s téměř minimálním zpracování, že to může mít úspěch. Ne nemůže, jen lojza si může myslet že ano. Nemůžeš se zastavit na půl cesty. Tanky jsou věc, co bych třeba zase já kupoval za 10-20 dolarů za kus, kdyby to mělo podporu. Od WWII online jsem nehrál lepší tankové boje, než jsou v BoX, ale bez možnosti opravování pásů, doplňování munice a dalších serepetiček co by zpestřily život tankisty, nemůžeš čekat, že budeš mít úspěch. Očividně to bylo bezkoncepční plýtvání časem.
Ju 52, kuriozita, která však musela stát dost času. Vyplýtval si dost času na vytvoření letadla, které bude jen minimálně využíváno, ve chvíli kdy máš x možností za ten samý čas vytvořit jiný typ letadla po kterém bude větší poptávka a ve kterém hráčská komunita stráví nesrovnatelně více času...to není ani tak slepá cesta, jako blbost.
Skiny, co se týká spotřeby času prkotina, ale proč si ho plýtvat, když to komunita udělá zadarmo lépe a ještě ji můžeš vybudit k činnosti.
Ono všechno má nějaký význam, ale když nemáš koncepci a plníš si jen své sny a ty tu nejsi pro komunitu, ale komunita je tu pro tebe, tak to vypadá tak jak to vypadá. Slavný "úspěch" s minimální komunitou a žebráky, kteří se mě každý rok snaží stáhnout o 80 dolarů a to nejsem Cibule, co si kupuje offline kampaně, na které nemá čas.
Upravil/a CSW_Cassius Chaerea dne 27-05-2017 09:02
Když se kouknu na takovou Midway...a představím si nasledující situaci..jdu na WOL, kde je kolikrat spousta rozmanitých cílů k niční..vláčky, lodě, továrny, tančíky atd..a ted se přenesu na mapu Midway..dva prťavé atolky uprostřed modrého ničeho..to bude dle mne zajímavý gameplay..jestli se o WOL tvrdí že to je nic jiného než prasomlejn co potom bude tohle..nic proti, jen můj názor..
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.