Rumcajs napsal:
Tohle je bohužel věc investic. Jako sorry, ale kdo chce lítat na úrovni, musí nacpat nějaký peníz do monitoru, grafické karty, počítače a periferií. To není chyba vývojářů, že někdo lítá na monitoru, který nerozezná zelenou od modrý a šedou od bílý. A že to nemá rozlišení, na kterým by bylo možné rozeznat typ letadla na dostatečnou vzdálenost. A že mu monitor rozplizne pohyb do neidentifikovatelné šmouhy, ze které mu je akorát tak špatně. Je to prostě tak, kdo chce lítat na úrovni, musí mít železo na úrovni. To se nedá vokecat. Ta polovina lidí, co nevidí nic, si má pořídit brejle a solidní monitor, nebo přestat plkat. Howgh.
Máš pravdu v tom monitoru. Mít nižší než potřebné rozlišení je chyba na straně uživatele. Začínal jsem tak a mohu potvrdit, že to je naprostá slepota. Ale pokud má někdo monitor "správný", ale grafiku nebo procesor slabší, než je dnešní "maximum", ale pořád se vešel do doporučeného minima předepsaného hrou, měla by hra "garantovat" +- stejné podmínky. Samozřejmě - nechť vidí škaredé textury a hranatá letadla, prostě ať má horší zážitek. Ale viditelnost by měl mít stejnou. Že někdo vidí doty ze 7000 a někdo ze 3500 jednoduše je chyba vývojářů, to dle mého oddiskutovat nejde. Proto tam snad jsou ta nastavení, abych si mohl grafiku stáhnout tak, aby výkon (FPS) zůstal zachován při "horším zážitku". Sturm +- stejnou viditelnost při všech nastaveních mít dovedl.
Ostatně - proč předpokládáš, že úmyslem vývojářů bylo mít viditelnost tak dobrou, jakou ji máš ty? Třeba to chtěli naladit jinak, my "slepí" to vidíme správně a ty jsi "cheater", protože sis koupil novější grafiku, než kterou oni tehdy znali. Přeháním, samozřejmě, ale logika, že vyhrávat bude ten, kdo do toho narve více peněz, mi není úplně po vůli.
Tvou logikou jednoho dne přijde grafická karta, která dovece vidět za roh, a bude to chyba těch, co si ji nepořídili. Pamatuju zvukovky, ve kterých byl zvuk motoru cizího letadla slyšet na kilometry daleko i přes vlastní motor. Zřejmě to tehdy nebyla chyba vlastníků jiných zvukovek... Hra má být proti různým kvalitám HW imunní (počínaje doporučenou sestavou výše). Vyjma "estetického zážitku", samozřejmě.
Pro úplnost: létám na max. detaily, FPS 50-80 (když mi zrovna nepropadne frekvence procesoru , což je ale jiný příběh), monitor 27'' FullHD, 100M:1, 250cd/m2. A nevidím
Hele Jirko, není chyba vývojářů, že někdo má peníz na solidní herní HW a jinej ne. To fakt je problém každého jednotlivce. Nemá smysl, aby zůstávali na úrovni před deseti lety. To by je zas zjebali všichni, kdo maj smysluplný HW. A říkám schválně smysluplný, protože na to netřeba nejnovější nejlepší. Jen nesmíš mít shit. Jde zejména o ten monitor. Část lidí lítá s monitorem, na kterým slušně vyjde hra s 256 barvama. No tak na tom prostě neuvidíš nic než vlastní smrt. Slušný monitor na flight simy musí umět rozeznat velmi dobře odstíny šedé. Pokud je nerozezná, pak holt nic nevidíš. Nedá se dosáhnou smysluplné věrohodnosti viditelnosti, pokud máš slepej monitor. To zatím nikdo na světě nedokázal a v zásadě má takový majitel dvě volby. Buď se s tím smíří, nebo s tím něco udělá. Třetí volba je, že bude kolem sebe plivat hnus, jak to je chyba vývojářů.
S tou grafikou za roh je to nesmysl, to vůbec nemá smysl dál komentovat.
Pokud nevidíš, máš v háji oči, nebo monitor, či obojí. S ničím z toho ti nepomůže nikdo jinej než ty. Já vidím slušně (ač mám oči už taky slabší) a mám monitor už asi 3 - 4 roky starej. To samé platí pro procák, GK, disk, RAMku ....
Jinak diskutovat o neviditelnosti můžeš donekonečna, zatímco ostatní si lítaj, viděj a sestřelujou. Tvoje volba.
Kdybys chtěl pomoct s výběrem monitoru, klidně se na mě obrať. Už pár lidem jsem poradil a všichni byli z té změny unešeni. Vzpomenu zejména Deschaina, který si pořídil G-Sync QHD IPS monitor a několik dní z toho nadšeně hýkal na TSku.
Je to chyba vývojářů. Jestliže zaplatí za produkt stejnou pálku jako ostatní (a že BoS je předraženej o tom žádná) a splňuje minimální podmínky, pak nemůže být herně šikanovaný. Problém není přece v nějakých barvičkách, ale v tom že na určitou vzdálenost vidíš (nebo nevidíš) "velké" tlusté doty ve vzduchu nebo na zemi.
Mě třeba irituje krátká vzdálenost na kterou se mi zobrazují letadla, je to pak extrém u takového velkého He 111, letíš nic a najednou se před tebou objeví velký tlustý dot o deseti a více pixelech.
Je to chyba vývojářů. Jestliže zaplatí za produkt stejnou pálku jako ostatní (a že BoS je předraženej o tom žádná) a splňuje minimální podmínky, pak nemůže být herně šikanovaný. Problém není přece v nějakých barvičkách, ale v tom že na určitou vzdálenost vidíš (nebo nevidíš) "velké" tlusté doty ve vzduchu nebo na zemi.
Tohle je bohužel klasické nepochopení situace. Nemyslím to nijak zle, ale nelze než to holt říct. Nelze očekávat, že na slabém monitoru bude vidět to samé, co na dobrém. To je úplně stejné, jako bys říkal, že tvůj Trabant splňuje vyhlášku stejně jako sousedovo Porsche a že se cítíš být šikanován na dálnici, že ti ujede.
Největší prča je v tom, že si můžeš myslet co chceš a říkat svoje pravdy komu chceš, ale líp díky tomu neuvidíš. Buď se zařídíš podle reality, nebo budeš bit. ... Zkrátka tvoje volba.
Je to chyba vývojářů. Jestliže zaplatí za produkt stejnou pálku jako ostatní (a že BoS je předraženej o tom žádná) a splňuje minimální podmínky, pak nemůže být herně šikanovaný. Problém není přece v nějakých barvičkách, ale v tom že na určitou vzdálenost vidíš (nebo nevidíš) "velké" tlusté doty ve vzduchu nebo na zemi.
Tohle je bohužel klasické nepochopení situace. Nemyslím to nijak zle, ale nelze než to holt říct. Nelze očekávat, že na slabém monitoru bude vidět to samé, co na dobrém. To je úplně stejné, jako bys říkal, že tvůj Trabant splňuje vyhlášku stejně jako sousedovo Porsche a že se cítíš být šikanován na dálnici, že ti ujede.
To srovnání je samozřejmě naprosto mimo. Ale to je jedno. Souhlasím s Rumcajsem. A to jsem politickým přesvědčením mírně doleva
O tom, že někdo vidí ze 3 a někdo ze 7 km není pochyb. Tohle tu bylo odjakživa přece. Někteří jedinci schválně snížili rozlišení, aby viděly kontakty dřív než ostatní. Za to vývojář nemůže. Za to může výrobce monitoru, protože to jde nastavit. Nemá cenu plkat, Rum má v tomto pravdu, je třeba do toho nasypat nebo se smířit. Když se věnuješ nějakému koníčku a chceš ho dělat dobře, koupíš si také to nejlepší.
Je to chyba vývojářů. Jestliže zaplatí za produkt stejnou pálku jako ostatní (a že BoS je předraženej o tom žádná) a splňuje minimální podmínky, pak nemůže být herně šikanovaný. Problém není přece v nějakých barvičkách, ale v tom že na určitou vzdálenost vidíš (nebo nevidíš) "velké" tlusté doty ve vzduchu nebo na zemi.
Tohle je bohužel klasické nepochopení situace. Nemyslím to nijak zle, ale nelze než to holt říct. Nelze očekávat, že na slabém monitoru bude vidět to samé, co na dobrém. To je úplně stejné, jako bys říkal, že tvůj Trabant splňuje vyhlášku stejně jako sousedovo Porsche a že se cítíš být šikanován na dálnici, že ti ujede.
Největší prča je v tom, že si můžeš myslet co chceš a říkat svoje pravdy komu chceš, ale líp díky tomu neuvidíš. Buď se zařídíš podle reality, nebo budeš bit. ... Zkrátka tvoje volba.
No nechápeš, o Trabanty tu nejde, ale o debilní vykreslování. Není to o tom že se mi He 111 nevejde na monitor, ani tvé Porche ti v tomhle případě nepomůže, jenom to bude více kontrastovat, když se ti z ničeho objeví velký černý tlustý dot.
Mám pocit že žijete v domnění, že se doty s kratší vzdáleností vykreslují plynule, ale tak to není, oni na určitou vzdálenost nejsou a pak jsou a velikost objektů tu bohužel ne vždy hraje roli.
Jsem věděl Cassie, že se ti to nebude líbit. Ale lidi, co maj solidní monitor, vidí na dálku a dot se plynule přibližuje a zvětšuje. Pokud se něco zničeho nic objeví, pak proto, že jsem chlastal, nebo čuměl mezitím na džaponské holky na netu, co nás jima zásobuje Horrido. Zkrátka řešení existuje. Jen stojí nějaké ty chechtáky. Hele já s tím nic nenadělám, jen to říkám, jak to je.
Jsem věděl Cassie, že se ti to nebude líbit. Ale lidi, co maj solidní monitor, vidí na dálku a dot se plynule přibližuje a zvětšuje. Pokud se něco zničeho nic objeví, pak proto, že jsem chlastal, nebo čuměl mezitím na džaponské holky na netu, co nás jima zásobuje Horrido. Zkrátka řešení existuje. Jen stojí nějaké ty chechtáky. Hele já s tím nic nenadělám, jen to říkám, jak to je.
Chtěl jsem ti dát peprnou odpověď. Ale uděláme to jinak machře. Stav se večer na TS a zajdeme si bokem na online a uvidíme, jestli to tvoje Porche uvidí můj Trabant dříve, než já tebe. Jenom prostě klasický let oba v He 111 proti sobě a navzájem si řekneme kdy kdo koho uvidí.
No je jasné, že čím lepší monitor tím lepší obraz.
Ale.
Mám Samsung 24" 1920 x 1200
Mám přesně ty zážitky co Cassius.
Proti zemi na 100m+- letadlo nevidím. mineme se, ohlídnu se letadlo nikde.
Letadla se ZJEVUJÍ pozdě.
Nevěřím tomu , že s tím dejmetomu 2kK monitor něco zvlát zlepší.
Proč? Pedle toho jak pozoroju jakým stylem se lidi na serveru chovají.
Většinou lítajíse stíhačkou těsně u země aby je nikdo neviděl. A pak jako mloci vyskáčou z bažin když kolem letí hmyz neznalý poměrů. Čili dělám to samé. Jsme k tomu přinuceni. Ze simulatorem to nemá společného nic. A nebo můžeš lítat v pěti kilometrech: Sám samojediný...
Lidi mají různé monitory a většina se chová takle...
Čím lepší železo tím lepší......
Avšak v tomto souhlasím s Cassiem a spol. Chyba je na straně vývojářů. Ta grafika zobrazuje letadýlko POZDĚ. S tím ani 4K nic neudělá.
Ve dvacet let starém šturmu tento problém nikdy NNEBYL. A to jsem měl horší vybavení.
Ta grafika je prostě prdlá.
Jsem věděl Cassie, že se ti to nebude líbit. Ale lidi, co maj solidní monitor, vidí na dálku a dot se plynule přibližuje a zvětšuje. Pokud se něco zničeho nic objeví, pak proto, že jsem chlastal, nebo čuměl mezitím na džaponské holky na netu, co nás jima zásobuje Horrido. Zkrátka řešení existuje. Jen stojí nějaké ty chechtáky. Hele já s tím nic nenadělám, jen to říkám, jak to je.
Žádný dot se nekoná Rumcajsi. Osobně jsem schopný na plný zoom rozeznat typ letadla až do hranice jeho vykreslování, pak ovšem skočí do hyperprostoru a zmizí. Dot, jak ho známe ze starého Šturma BoS neumí.
Kluci, každej monitor má krom jiných parametrů taky jiné barevné rozlišení. Jednak je to počet bitů, které věnuje na každý bod. Jsou monitory, které mají 10 bitů na kanál. To je 30 bitů celkem (tedy asi miliarda odstínů). Nebo 8, nebo 6. 10 bitová barva je super, jen ji asi nikdo z vás ještě neviděl na počítači. Člověk vidí asi tak 10 bitů na kanál. Ale aby se to ukázalo na monitoru, jsou nutné podmínky, aby se toho dosáhlo. To, že máte na GK zapnutých 32 bitů ještě totiž vůbec neznamená, že to Windows skutečně řešej a že to monitor nezahazuje. Mám za to, že skutečně 10 bitovou barvu produkují jen profesionální grafické karty a musí to jít přes DisplayPort a nějaký další podmínky. Ale to ještě není konec. Musí to podporovat i monitor. A každej monitor to může podprovat jinak. Monitory totiž mají svoje vlastní možnosti, na které si barvy z počítače upraví. Jo a tak se potkáte s tím, že počítač má 8bitovou barvu nebo dokonce 6bitovou. 8bitová barva je tkzv TrueColor. Je to 16M barev. 6 bitová pak je 265K barev. No mezi 1 000 000 000 a 265 000 je slušnej prostor ke schování letadla. Ne, na 10 bitové barvě fakt hry nehrajeme. Ale taky je fakt, že TN monitory víc než 6bitovou barvu fyzicky nemají. Navíc jsou různě blbě podsvícené, vyšusované atd. Postavte si dva rozdílné monitory vedle sebe a zkuste na oba promítnout ten samý barevný přechod a uvidíte. Tedy v mnoha případech vlastně neuvidíte. Obyčejné TN panely velmi často nerozeznají světlé barvy a všechny prohlásí za takovou nějakou bílou. Všechny tmavé barvy prohlásí za takovou nějakou šedou. S černou barvou snad ani nepočítejte, ta je šedá sama o sobě. Monitor, který neumí smysluplně dobře odlišit blízké odstíny barev je pro letecké simulanty hotové neštěstí. Nic nevidí. Pak je tu ještě další problém. To je rychlost přepínání barev. Na prvotním placatých monitorech dokonce mizel kurzor myši, bo se hejbal moc rychle. To už dneska sice nehrozí, ale to neznamená, že daná problematika neexistuje. Existuje. Starší blbější monitory klidně schovají pohybující se objekt. Je to celkem prosté, vhodnost monitoru ke hraní her obecně je proměnlivá a mezi herníma monitorama bychom si my, simulanti, měli ještě vybírat. Jinak čumíme a nevidíme.
Jsem věděl Cassie, že se ti to nebude líbit. Ale lidi, co maj solidní monitor, vidí na dálku a dot se plynule přibližuje a zvětšuje. Pokud se něco zničeho nic objeví, pak proto, že jsem chlastal, nebo čuměl mezitím na džaponské holky na netu, co nás jima zásobuje Horrido. Zkrátka řešení existuje. Jen stojí nějaké ty chechtáky. Hele já s tím nic nenadělám, jen to říkám, jak to je.
Žádný dot se nekoná Rumcajsi. Osobně jsem schopný na plný zoom rozeznat typ letadla až do hranice jeho vykreslování, pak ovšem skočí do hyperprostoru a zmizí. Dot, jak ho známe ze starého Šturma BoS neumí.
Pokud vidíš na plnou vzdálenost, rozhodně nemáš problém s tím, že by se u tebe najednou objevilo letadlo, jak popisuje Cassius. Nu ni?
Jsem věděl Cassie, že se ti to nebude líbit. Ale lidi, co maj solidní monitor, vidí na dálku a dot se plynule přibližuje a zvětšuje. Pokud se něco zničeho nic objeví, pak proto, že jsem chlastal, nebo čuměl mezitím na džaponské holky na netu, co nás jima zásobuje Horrido. Zkrátka řešení existuje. Jen stojí nějaké ty chechtáky. Hele já s tím nic nenadělám, jen to říkám, jak to je.
Žádný dot se nekoná Rumcajsi. Osobně jsem schopný na plný zoom rozeznat typ letadla až do hranice jeho vykreslování, pak ovšem skočí do hyperprostoru a zmizí. Dot, jak ho známe ze starého Šturma BoS neumí.
ano, to je potřeba rozlišovat. Ani DCS doty neumí.
Jde tu tedy o vykreslení nejvzdálenějšího objektu LODu.
1) To, co píšeš o monitorech je jistě pravda (které zbla nerozumím) a týká se to mého problému. A mi podobných.
2) To, o čem píší Cass a Werner je skutečnost (jiná), že letadla na hranici dohlednosti (tak, jak ji BoX-ko nastavilo) najednou zmizí. Což je kuriózní u větších letadel - koukáš na ně na max. zoom, rozlišuješ motory, manévr atd. a najednou zcela zmizí.
Jinak ještě k "mému typu slepoty" - já zas tolik nebrečím. Ostatně moje angažmá v tomto tématu začalo tím, že viditelnost v BoX-ku je vesměs reálně nastavená. Pouze trpí tím, že ji má každý dost jinak (byť stále v intervalu reálných viditelností). To je prostý fakt.
A dodávám jen, že tento fakt hru poměrně kazí. Nelze totiž předpokládat ani očekávat, že všichni hráči budou mít luxusní výbavy. Lze naopak očekávat, že to tak nikdy nebude. A hendikep "nemajetných" mi přijde enormní, daleko větší než býval ve Sturmu. A nemluví ze mě zdrcenost chudáka. I kdybych prodal Jaromírův fotoaparát a pořídil si tvůj HW by mi hru dost kazil fakt, že nad ostatními vyhrávám jen proto, že oni mají horší HW a nevidí mě. To snad nikoho těšit nemůže.
Jsem věděl Cassie, že se ti to nebude líbit. Ale lidi, co maj solidní monitor, vidí na dálku a dot se plynule přibližuje a zvětšuje. Pokud se něco zničeho nic objeví, pak proto, že jsem chlastal, nebo čuměl mezitím na džaponské holky na netu, co nás jima zásobuje Horrido. Zkrátka řešení existuje. Jen stojí nějaké ty chechtáky. Hele já s tím nic nenadělám, jen to říkám, jak to je.
Žádný dot se nekoná Rumcajsi. Osobně jsem schopný na plný zoom rozeznat typ letadla až do hranice jeho vykreslování, pak ovšem skočí do hyperprostoru a zmizí. Dot, jak ho známe ze starého Šturma BoS neumí.
Pokud vidíš na plnou vzdálenost, rozhodně nemáš problém s tím, že by se u tebe najednou objevilo letadlo, jak popisuje Cassius. Nu ni?
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.