Mlha je boj s limitama technologie. Stávající počítače nemají na to, aby zobrazovaly dost detailně okolí na stovky kilometrů daleko. Kdyby to šlo nějak snadno obelstít, už by to někdo dělal. Jenže to snadno nejde. A mlha je magické řešení, které to udělá smysluplně věrohodné a konzistentní. Aktuálně nic nenasvědčuje tomu, že by nás v této oblasti čekal podstatný pokrok.
Ale ano, jisteze to jde. Kdyz jde vykreslit kazdy pixel na monitoru zvlast, jde to uplne stejne, kdyz pixely pochazi z neceho blizkeho, jako kdyz pochazi z neceho vzdaleneho. Jen je treba zaplatit dva roky peti programatoru, coz neudela ten, kdo vytvari kopii simulatoru z roku 2000.
Jsou neschopní investovat do masivního lod systému. IL246 - DCS - CLOD mají max 9 stupňů, průměrně však 5.
u BOSka preventivně nikdo neví, ale od oka tak 5 st. s dohledem 10km ...
LesniHU napsal:
Ale ano, jisteze to jde. Kdyz jde vykreslit kazdy pixel na monitoru zvlast, jde to uplne stejne, kdyz pixely pochazi z neceho blizkeho, jako kdyz pochazi z neceho vzdaleneho. Jen je treba zaplatit dva roky peti programatoru, coz neudela ten, kdo vytvari kopii simulatoru z roku 2000.
Tuhle myšlenku bych rád pochopil. Ty bys chtěl nějakým způsobem změnit princip počítání vzdálené grafiky a nějakým způsobem ji komplexně "resamploval" právě s ohledem na vzdálenost od pozorovatele? Ale to už se děje, ne?
LesniHU napsal:
Ale ano, jisteze to jde. Kdyz jde vykreslit kazdy pixel na monitoru zvlast, jde to uplne stejne, kdyz pixely pochazi z neceho blizkeho, jako kdyz pochazi z neceho vzdaleneho. Jen je treba zaplatit dva roky peti programatoru, coz neudela ten, kdo vytvari kopii simulatoru z roku 2000.
Tuhle myšlenku bych rád pochopil. Ty bys chtěl nějakým způsobem změnit princip počítání vzdálené grafiky a nějakým způsobem ji komplexně "resamploval" právě s ohledem na vzdálenost od pozorovatele? Ale to už se děje, ne?
Ano, resampling pro vzdálenější plochy tu je. HU má jistě na mysli to, že ten resampling by mohl být více vrstvený ... jako zavést víc úrovní detailu, aby se daly zobrazovat i plochy stovky kilometrů daleko. Což je asi to, co nás čeká v BOK. Hory by měly být vidět na nějakou tu stovku km. Jenže to stejně není vše, co je spojeno s viditelností na větší vzdálenosti. Jde také o objekty, které nejsou součástí mapy a které mají dmg model. Tedy se nedají tak snadno nasamplovat, protože ten sampl by asi nezobrazoval aktuální stav, nebo by takové řešení bylo dost komplikované. Navíc by bylo asi docela nutné, aby třeba výbuch 2 000kg bomby byl vidět na desítky kilometrů daleko, zejména pak v noci. A na to žádný resampling nepomůže. Co se děje v reálném čase, a má být vidět, se musí počítat v reálném čase. A nejde jen o grafiku, jde i o síť, která by musela s rostoucí dohledností přenášet stav objektů v širším okolí a počet těchto objektů roste cca s druhou mocninou vzdálenosti. Takže roztáhnout viditelnost objektů na dvojnárobek by přineslo zvýšení downloadu na 4 násobek. Server by tedy byl zatížen další komunikací a pravděpodobně by se muselo jít dolu s počtem současně připojených hráčů. Chci říct, že nejde jen o grafiku, jde o celek. Kdo má pocit, že by to uměl líp, by to měl jít programovat, bude placený zlatem. Fakt jo, něco o tom vím.
LesniHU napsal:
Ale ano, jisteze to jde. Kdyz jde vykreslit kazdy pixel na monitoru zvlast, jde to uplne stejne, kdyz pixely pochazi z neceho blizkeho, jako kdyz pochazi z neceho vzdaleneho. Jen je treba zaplatit dva roky peti programatoru, coz neudela ten, kdo vytvari kopii simulatoru z roku 2000.
Tuhle myšlenku bych rád pochopil. Ty bys chtěl nějakým způsobem změnit princip počítání vzdálené grafiky a nějakým způsobem ji komplexně "resamploval" právě s ohledem na vzdálenost od pozorovatele? Ale to už se děje, ne?
Spis je treba se prestat pohybovat v klasickych mezich. Predstava, ze se v kazde setine vteriny projde cely svet a uplne vsechno se vykresli v aktualnim stavu je licha.
Nicmene, resenim by bylo rendrovani do textury a reprojekce. Mam treba 100km vzdalene horici mesto a muzou nastat dve zakladni moznosti, letim rovnomerne primocare nebo manevruji. Kdyz letim rovne, odhadnu budouci pozici, z te pozice vyrendruju pohled na mesto nekam do textury a po dobu letu k onomu bodu pouziju k zobrazeni tuto texturu smichanou s texturou vzniklou stejnym zpusobem, ale z predesleho bodu letu. Cimz ziskam: objekty mesta budu prochazet jen treba jednou za deset vterin, jeho textury taktez, a cele takto predkreslene mesto dostanu na obrazovku jednim vrzem. Duvod, proc jsem tam na to alokoval tolik lidi a casu je samozrejme ten, ze ve vsem jsou zadrhele, a je treba je poresit tak, aby nebyly videt (ne nutne, aby to bylo "spravne"(!)). Kuprikladu ona zminena exploze bomby z dalky, da se to udelat bud tak, ze ta vyrendrovana textura mesta bude mit i Z souradnici (hloubku) a shaderem tam pak dokreslim zablesk pred a za spravne budovy, a nebo se oprostime od klasickych mezi a zeptame se, proc by musel hrac videt vzdalene veci ve spravnem case. V online je samozrejmost, ze data prijdou pozdeji, takze hrac vidi akci pozdeji, ale na rovinu, kdyz mluvime o explozi bomby desitky kilometru vzdalene, tak tu klidne muzeme zobrazit o pet vterin pozdeji, az si to v klidu vykreslim, a nikdo to nepozna. No a kdyz manevruji a nelze tedy presne odhadnou moji budouci polohu, tak to mam urcite spoustu jinych starosti nez pozorovat, jestli se uhel pohledu na mesto o par desetin stupne zmenil, uz jen proto, ze mi utika dost rychle pres obrazovku. To mesto tam samozrejme je, a i kdybych nevyrendroval zadny novy pohled na nej, bude na stravnem miste, jen na me bude koukat porad stejnou stranou. No ale treba kdyz budeme mit to mesto se Z, muzeme ho v takove situaci velmi levne pootacet v realnem case parallax mappingem.
Takovych podrazu se daji vymyslet desitky a jde jen o rozpocet, kolik usili se do toho vrazi. A vrazi se do toho malo, tohle neni komercni engine na strilecky, to nemuzeme tvurcum zase tak vycitat.
Sit je to same, pokud to nebude stolidove MMOcko, tak dulezitych veci viditelnych z dalky je jen par (typu zacal horet a nechava za sebou kourovou stopu), treba u pozic neni zase takovy problem, kdyz je daleko, je uhlova zmena mala, neni treba to posilat casto.
Pánové programátoři. Nepochybuji o tom, že víte o čem mluvíte.
Jakožto laik se chci zeptat:
Tzn. že není naděje ,že bychom v BoX viděli v dohledné době lépe?
Hlavně mám na mysli vzdálenost kdy jsem schopen v dálce -+ uvidět letadlo (dot)?
Pánové programátoři. Nepochybuji o tom, že víte o čem mluvíte.
Jakožto laik se chci zeptat:
Tzn. že není naděje ,že bychom v BoX viděli v dohledné době lépe?
Hlavně mám na mysli vzdálenost kdy jsem schopen v dálce -+ uvidět letadlo (dot)?
1) Ne.
2) Ano.
Dohlednost objektů jako jsou cíle a letadla se asi nezmění. Tedy není naděje. Otázka je, zda je to odpověď ano, či ne. Hmm :-(
S příchodem BOK budou vidět vzdálené hory. Snad už někde byly nějaký obrázky ze hry. Tedy dohlednost toho "rozmlženého" horizontu by mohla stoupnout. Takže to by asi byla odpověď ano.
57_OTU ajvn napsal:
Tzn. že není naděje ,že bychom v BoX viděli v dohledné době lépe?
Hlavně mám na mysli vzdálenost kdy jsem schopen v dálce -+ uvidět letadlo (dot)?
Nech se svézt v letadle, za "běžné" dohlednosti. Tzn. jindy než po studené frontě, kdy je čistý vzduch. To, jak vidíme v BoS-ku, je velmi dobrá simulace průměrné reálné viditelnosti. V reálu je často výrazně horší.
Co je problém BoS-ka je to, že individuální dohlednosti pilotů se dosti liší (přesto jsou pořád v mezích toho, co lze potkat v reálu). Zejména pokud někdo nedisponuje Full-HD rozlišením monitoru, hraje vůči ostatní na slepou bábu.
Jo dík.
Ona ta dohlednost, do dálí-do krajiny je celkem jakž takž.
S "dotama" je to horší: Nic, nic,nic a najednou je kolem plno vinných mušek...
No nic alespoň ušetří poníze za pracné a drahé mlžení. Protože ve WT to muselo stát majlant takle to ale fakt K U R E V S K Y posrat.
Stran té výborné brazilské mlhy ,jsem jak zaseklá vinylka. Ja vím.
Myslí ,že jsem celkem přizpůsoblivý člověk, avšak vyskytují se v životě lidském jevy přes které u mě vlak prostě nejede. Sorry...
S tímto tvrzením souhlasím. Letoun o velikosti BF-109 na 20 km neuvidíš. Mě mometálně grafika v BOX maximálně vyhovuje... doknce bych řekl, že si ji hodně užívám po nedávné optimalizaci enginu a vyostření textur
Viditelnost v reálu se zde probírala mockrát. Svého času jsem se na to hodně soustředil a zkoumal, jak moc vidím a nevidím. Tedy nejen že jsem byl u očaře.
A ten závěr je divokej.
- Občas je vidět na neskutečnou vzdálenost.
- Občas není vidět ani dost zblízka.
- Nenašel jsem žádnou smysluplně průměrnou hodnotu.
Především ale v reálu lidské oko ostří na nějakou vzdálenost. Pokud nemá cíl, samo se zaostří na běžnou lidskou vzdálenost, což je tuším něco v dosahu rukou či poblíž. Takže pokud se člověk dívá na letadlo, pak se na chvilku podívá jinam a zas se ho pokusí najít, často už ho neuvidí, protože se oko přehodilo na jinou vzdálenost a normálně se necvičený člověk na malý vzdálený cíl sám nepřeostří. To je efekt, který je pozorován dost často a kde kým. Jakmile člověk ztratí kontakt, má po pi.., jak by se řeklo v Ostravě.
Jednou při večerním letu ještě staré slavné vládní Tu 154 jsem čuměl kolem sebe, jestli uvidím jiná letadla. Jenže ty svině maj zapnutý poziční světla, tak je člověk uvidí. Při soumraku jsou pod dobrým úhlem taky hezky vidět kondenzační čáry (a asi i nejen při soumraku). A co jsem neviděl, to mi zůstalo utajeno. Piloti jinak říkali, že když je fakt dobře vidět, tak se dá z čech zahlídnout i středozemní moře. To se mi ale nikdy nepovedlo a viděl jsem maximálně obrysy Alp při letu směr Praha -> Brno. Za horšího počasí pak není vidět moc a za blbýho lautr nic.
Chci říct, že krom level bombardování mi BOSko přijde fajn. Jen tu dohlednost pozemních cílů bych rád posunul na těch 20km. Stávajících 10km je pro mě dost náročné na doštelování.
Ani nie. Dohladnost je skoro 30 km, skoda ze ciele sa vykreslia ovela neskor. Staci to vsak na presne zameranie a zasah ciela. Odskusali sme si bombardovanie zo 7 km (Ju-88, naklad 2x 1000 kg bomby), a da sa to bez vacsich problemov. Oblast, kde je ciel je dobre viditelna, takze potom uz len korigovat let.
Ani nie. Dohladnost je skoro 30 km, skoda ze ciele sa vykreslia ovela neskor. Staci to vsak na presne zameranie a zasah ciela. Odskusali sme si bombardovanie zo 7 km (Ju-88, naklad 2x 1000 kg bomby), a da sa to bez vacsich problemov. Oblast, kde je ciel je dobre viditelna, takze potom uz len korigovat let.
Vidíš, a my máme kluky, kteří musí letět pod 4000, jinak se jim cíle vykreslí až po přechodu zaměřovče. Je to strašlivě individuální, což je špatně. A úplně tragické je to ve stíhacím souboji, kde prostě vyhrává ten, kdo vidí první a kdo udrží přehled. A polovina lidí proti zemi nic nevidí, ikdyž je to 300 metrů. I tohle dovede být reálné (když vletíš ze slunce do stínu, tak tmavé letadlo proti tmavému podkladu věřím že neuvidíš). Ale problém je ten, že to ve hře vidí každý jinak.
Ani nie. Dohladnost je skoro 30 km, skoda ze ciele sa vykreslia ovela neskor. Staci to vsak na presne zameranie a zasah ciela. Odskusali sme si bombardovanie zo 7 km (Ju-88, naklad 2x 1000 kg bomby), a da sa to bez vacsich problemov. Oblast, kde je ciel je dobre viditelna, takze potom uz len korigovat let.
Vidíš, a my máme kluky, kteří musí letět pod 4000, jinak se jim cíle vykreslí až po přechodu zaměřovče. Je to strašlivě individuální, což je špatně. A úplně tragické je to ve stíhacím souboji, kde prostě vyhrává ten, kdo vidí první a kdo udrží přehled. A polovina lidí proti zemi nic nevidí, ikdyž je to 300 metrů. I tohle dovede být reálné (když vletíš ze slunce do stínu, tak tmavé letadlo proti tmavému podkladu věřím že neuvidíš). Ale problém je ten, že to ve hře vidí každý jinak.
Tohle je bohužel věc investic. Jako sorry, ale kdo chce lítat na úrovni, musí nacpat nějaký peníz do monitoru, grafické karty, počítače a periferií. To není chyba vývojářů, že někdo lítá na monitoru, který nerozezná zelenou od modrý a šedou od bílý. A že to nemá rozlišení, na kterým by bylo možné rozeznat typ letadla na dostatečnou vzdálenost. A že mu monitor rozplizne pohyb do neidentifikovatelné šmouhy, ze které mu je akorát tak špatně. Je to prostě tak, kdo chce lítat na úrovni, musí mít železo na úrovni. To se nedá vokecat. Ta polovina lidí, co nevidí nic, si má pořídit brejle a solidní monitor, nebo přestat plkat. Howgh.
To už se ovšem dotýkáme nejniternější podstaty problému dnešního světa a společnosti. Jsem bytostně přesvědčen, že každý má právo na 4K monitor, GF 1080 ve SLI, i7-5960X resp. neomezené množství RAM a vlády jednotlivých státu jsou povinny toto zajistit. Jinak na světě nebude spravedlnost. A na serverech už vůbec ne.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.