November 24 2024 02:43:20
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 12

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,747
· Nejnovější pilot: carramba66
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
 Vytisknout diskuzi
GeForce V-sync Fast, nárůst FPS
310_cibule
Tohle jsem nevěděl.

V nastavení GeForce karet jde u vertikální synchronizace nastavit kromě Zapnuto a Vypnuto také možnost Rychlá/Fast V-sync.

Když jsem to pro BoX na své kartě 960 GTX nastavil (s vypnutým V-sync ve hře a omezovačem FPS), docela slušně mi FPS vylétly nahoru, aniž by se obraz trhal.

Tady je vysvětlení, proč tomu tak asi je.

https://forum.il2...ynch-fast/
Upravil/a 310_cibule dne 18-03-2017 20:54
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
 
Mira
no ja to nastavil a vyletěly mi FPS ze 60 Hz na 100 - 120 Hz ale mam 60Hz monitor tak mi to je asi k prdu Úsměv ale v červnu bude novej monitor s Gsync..
 
AJaromir
Tím asi myslí adaptivní V-sync. Tedy že pokud máš pod 60 FPS, tak se automaticky vypne. Já jinak mám G-sync monitor, takže tohle mě vůbec nezajímá Šklebící se
 
petsild
Ale pozor... abys mohl používat fast-sync bez trhání obrazu, je nutné mít 2x tolik fps než máš frekvenci monitoru, tedy při 60Hz musíš docílit alespoň 120fps konstantně.
img25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DCS.jpgimg25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DR_2.jpgimg33.rajce.idnes.cz/d3302/16/16984/16984634_736d48680dbea871c244e75c34d27f32/images/SClogom.jpg
 
310_cibule
Nikoliv, AJaromíre. Adaptivní V-sync resp. adaptivní s poloviční obnovovací frekvencí je něco jiného. Doporučuji přečíst ten odkaz. Mně to funguje.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
 
Rumcajs
Cibule má pravdu. Podle popisu je to tak něco mezi. Sice to trochu zvýší latenci, ale zas to neškube. Jen dodám že klasický V-Sync zvyšuje latenci, ale netrhá obraz. Vypnutí V-sync naopak sníží latenci, ale trhá obraz. Tuten fast prý sice trochu zvedne latenci, ale netrhá obraz. Kdyby někdo opravdu stál o popis fungování a proč to tak je a kde ta latence a škubání vznikaj, dejte vědět, jinak tím tady nebudu svinit vlákno a mrhat tak drahoceným přenosovým pásmem.
Non est specifica
 
petsild
Právě u Fastu je nižší než vsync, ale né tak dobrá jako s g-sync. Podmínkou je mít co největší framerate, tedy hlavně vhodné pro starší first person střílečky, kde je možné docílit třeba přes 300fps a více.
img25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DCS.jpgimg25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DR_2.jpgimg33.rajce.idnes.cz/d3302/16/16984/16984634_736d48680dbea871c244e75c34d27f32/images/SClogom.jpg
 
clone9cz
A ví někdo, jak to upraví spotřebu?
 
http://www.wwii-illusion.net
Rumcajs
clone9cz napsal:

A ví někdo, jak to upraví spotřebu?
Nemám informace od zdroje, ale jestli vzroste FPS, vzroste zátěž CPU i GPU a tedy wattáž pojede taky směrem vzhůru. Navíc tam pak přibude nějaká ta mezivrstvička mezi generované snímky a skutečně zobrazované, což asi taky nebude úplně zadarmo. Naopak zapnuté prosté v-sync, které zamkne FPS na 60ti, vede u PC s výkonem hodně nad těma 60FPS k výraznému snížení spotřeby (a tedy i hluku od větráků). Takže asi tak, o kolik se zvedne spotřeba u tebe, je závislé na tom, jak moc přebujelé tvoje PC je a jak moc se zvednou FPS při zapnutém fast v-sync. Může to být i o desítky procent. Zas ale můžeš být rád, protože třeba majitelé g-sync za tu vymoženost zvýšit spotřebu ještě připlácejí za drahý monitor.
Non est specifica
 
clone9cz
To je škoda, někde jsem četl, že to přidá fps zadarmo. To je stejný, jako se ženit z důvodu, aby ti někdo vypral košili zadarmo. Takže to dle tebe znamená: "čím jseš bohatší, tím máš dráž zadamo vypranou košili". To je divný?
 
http://www.wwii-illusion.net
Mira
Chlapi, tak ted už tomu vůbec nerozumím. Pomůže mi Fast Sync k tomu abych to konečně začal dávat a nebyl pořád jen za toho otloukánka na serverech Úsměv
 
Rumcajs
No a navrch se ještě za to vyprání musíš omlouvat třeba koupí auta, nebo alespoň něčeho hezkého na sebe, by mohla okouzlovat další trubce.

Rozumíš tomu úplně správě, s fast v-sync je to stejný.

Spisnu velmi velmi zjednodušený případ.

60Hz monitoru = 16.66 ms mezi snímkama. Taky to ale znamená, že jakýkoli vstup (třeba klávesnice či myš, nebo klacík), musí čekat v průměru polovičku téhle doby, než si ho engine všimne (velmi zjednodušeno). To dělá 8.33ms. Tak teď zapneš fast v-sync. Vytáhneš FPS na 120. Mezi snímkama je 8.33ms, průměrné čekání je 4.166 ms. Super, ušetřils 4.166 ms. No a teď ten snímek čeká na zobrazení. Máš furt jen 60Hz monitor. Takže půlku snímků zahodíš, když jich je dvakrát víc. A druhá půlka se zobrazí s tím, že musí chvilku počkat na to, než bude monitor zobrazovat. V průměru bude čekat 4.166ms. Tak ... teď ... jeden snímek se zahodil, tedy 8.33ms přišlo vniveč. Dalších 4.166 se čekalo na monitor. A 4.166 je čekání na engine, až si všimne vstupu. To když se celé sečte, je to asi tak skoro přesně 16.66ms. Teď pozorný čitatel zavětří! Poví si kluk ušatá, ale 16.66ms už tu bylo na začátku. Bylo. Závěr je, že z 60Hz monitoru 120Hz neuděláš. Ale jedno pozitivum tam skutečně je. Těch 4.166ms latence se fakt šetří, protože se virtuální realita počítá dvakrát častěji. Jen to stejnak uvidíš na 60Hz monitoru. Uvnitř to reaguje rychleji, změna se provede dřív, ale rychleji to stejnak neuvidíš. Tedy to je to, že zapnutím fast v-sync trochu naroste latence v porovnání se stavem bez v-sync, ale naroste míň, než když se zapne prostý v-sync.

Aby se to vešlo sem na forum, je to celé dramaticky zjednodušené. Kompletní popis by byl úplně mimo svým rozsahem.
Non est specifica
 
magot
clone9cz napsal:

A ví někdo, jak to upraví spotřebu?

Určitě to ale sníží spotřebu piva, protože nebudeš vysedávat v hospodě a budeš si užívat masivní FPS, takže ono se to s tou elektrikou nakonec vykompenzuje.
 
petsild
clone9cz napsal:

To je škoda, někde jsem četl, že to přidá fps zadarmo. To je stejný, jako se ženit z důvodu, aby ti někdo vypral košili zadarmo. Takže to dle tebe znamená: "čím jseš bohatší, tím máš dráž zadamo vypranou košili". To je divný?

Žádná ze způsobů zpracování obrazů ti snímky navíc nepřidá, ale dokáže pak zobrazit celé snímky bez tearingu a synchronizovat s monitorem, výsledek je plynulý obraz bez trhání za určitou daň = vyšší latenci zpoždění kvůli zpracování bafru. Existuje naštěstí zdarma sw řešení staré dobré V-sync a moderní F-sync které to dokáží ale ne tak dokonale.

Pokud bys chtěl pohledově docílit plynulejšího obrazu, tak potřebuješ monitor který má hw modul pro zpracování obrazu pro Nvidi je G-sync a grafiky AMD zase Freesync.

Příklad pokud ti klesnou na monitoru 60Hz s G-sync snímky na strašných 30 fps pocitově to bude jako 60 snímků s minimální latencí téměř neměřitelnou proti V-sync off bez latence na 60Hz monitoru, vtom je ta hlavní výhoda téhle technologie.
img25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DCS.jpgimg25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DR_2.jpgimg33.rajce.idnes.cz/d3302/16/16984/16984634_736d48680dbea871c244e75c34d27f32/images/SClogom.jpg
 
Rumcajs
petsild napsal:

clone9cz napsal:

To je škoda, někde jsem četl, že to přidá fps zadarmo. To je stejný, jako se ženit z důvodu, aby ti někdo vypral košili zadarmo. Takže to dle tebe znamená: "čím jseš bohatší, tím máš dráž zadamo vypranou košili". To je divný?

Žádná ze způsobů zpracování obrazů ti snímky navíc nepřidá, ale dokáže pak zobrazit celé snímky bez tearingu a synchronizovat s monitorem, výsledek je plynulý obraz bez trhání za určitou daň = vyšší latenci zpoždění kvůli zpracování bafru. Existuje naštěstí zdarma sw řešení staré dobré V-sync a moderní F-sync které to dokáží ale ne tak dokonale.

Pokud bys chtěl pohledově docílit plynulejšího obrazu, tak potřebuješ monitor který má hw modul pro zpracování obrazu pro Nvidi je G-sync a grafiky AMD zase Freesync.

Příklad pokud ti klesnou na monitoru 60Hz s G-sync snímky na strašných 30 fps pocitově to bude jako 60 snímků s minimální latencí téměř neměřitelnou proti V-sync off bez latence na 60Hz monitoru, vtom je ta hlavní výhoda téhle technologie.
Tak on clone samozřejmě g-sync a Freesync technologie zná.

S tím tvrzením, že při poklesu FPS na 30 s g-sync máš minimální latenci, to je nepochopení pojmů latence versus plynulosti zobrazení. Dynamická synchronizace monitoru s snímkama hry zajistí plynulost zobrazení, ale pokud máš mezi dvěma snímkama 33ms (1s/30FPS), tak je průměrné čekání vstupů na engine 16.66ms a žádná technologie s tím už nic víc nenadělá. A 16.66 ms průměrné latence pozná i poleno, natož hráč simulátorů či stříleček. A to je to jen kus celkové latence, že?
Non est specifica
 
clone9cz
Prakticky, pokud je to případ leteckejch simulátorů (ne u každého se čte s v-sync jeden vzorek ze vstupu ovladače na jeden snímek grafiky), by fast sync mělo potlačovat kniplování, tedy alespoň z pohledu zapnutého v-sync, a přinést výhodu zapnutého v-sync v obrazu ... to sem to dobře vysvětlil, že?

V zásadě to pomůže u her a strojů, které zatěžují grafiku méně jak na 50% a CPU, které zatěžují čtyřjádro na 1/8. Tedy mají rezervu na svojnásobek zátěž, než s v-sync.
 
http://www.wwii-illusion.net
1stCL_Fucida
Mira napsal:

Chlapi, tak ted už tomu vůbec nerozumím. Pomůže mi Fast Sync k tomu abych to konečně začal dávat a nebyl pořád jen za toho otloukánka na serverech Úsměv


Vím, že to byla řečnická otázka, ale mé pocity z létání po aktivaci fast v-sync (aktivoval jsem to už před pár měsíci), byly výborné. Baví mě to s tím Úsměv.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
petsild
Fast nemá omezovač Úsměv tedy vytížení grafiky bude opravdu větší než s v-sync on.
img25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DCS.jpgimg25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DR_2.jpgimg33.rajce.idnes.cz/d3302/16/16984/16984634_736d48680dbea871c244e75c34d27f32/images/SClogom.jpg
 
petsild
Rumcajs napsal:
S tím tvrzením, že při poklesu FPS na 30 s g-sync máš minimální latenci, to je nepochopení pojmů latence versus plynulosti zobrazení. Dynamická synchronizace monitoru s snímkama hry zajistí plynulost zobrazení, ale pokud máš mezi dvěma snímkama 33ms (1s/30FPS), tak je průměrné čekání vstupů na engine 16.66ms a žádná technologie s tím už nic víc nenadělá. A 16.66 ms průměrné latence pozná i poleno, natož hráč simulátorů či stříleček. A to je to jen kus celkové latence, že?

Nižší latence s gsync přesto bude než sw vsync on, jinak řešení existuje s rychlejším monitorem, na 120Hz a více už je latence mezi snímky poloviční.
img25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DCS.jpgimg25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DR_2.jpgimg33.rajce.idnes.cz/d3302/16/16984/16984634_736d48680dbea871c244e75c34d27f32/images/SClogom.jpg
 
Mira
1stCL_Fucida napsal:

Vím, že to byla řečnická otázka, ale mé pocity z létání po aktivaci fast v-sync (aktivoval jsem to už před pár měsíci), byly výborné. Baví mě to s tím Úsměv.


Sice to byla řečnická otázka, ale přesně tuto odpověď jsem chtěl slyšet.
 
Přejít na fórum:
HANÁCKÉ SLET
HANÁCKÉ SLET 14.6.-16.6.
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

31-10-2024 09:57
ČTK: Z dosud nezjištěných příčin se dnes v noci zřídilo letadlo na solární pohon.

21-10-2024 20:04
Intel vydal novou aktualizaci mikrokódu.

02-10-2024 14:07
To není dobrá myšlenka. Belzebub každého stáhne do pekel a přes zvolené zástupce i nás obyčejné lidi. Vyděšený

27-09-2024 11:19
Pokud ti co zvolím budou plnit svůj program, ať se klidně spojí i s Belzebubem.

26-09-2024 16:00
Kdokoliv bude v koalici s kýmkoliv. Jím nejde o smysl, ale o prachy a to politiky spojuje.

25-09-2024 16:44
Příští volby vyhraje ANO a bude v koalici s ODS. Ostatní strany budou v opozici.

23-09-2024 08:17
Prognostik z tebe už nebude. Úsměv

19-09-2024 19:18
Jelikož se blíží ten čas, tak bych jen skromně řekl: Nacionalisti všech zemí, vyližte si prdel! Šklebící se

13-09-2024 15:43
Kroměříž a Olomouc - Pravděpodobnost 3. povodňového stupně >90%

12-09-2024 16:09
A toto je noční můra Troubek: https://hydro.chm.
..ekt/307354

36,031,106 návštěv