Battle of Stalingrad - žvanírna 2016
|
olda Olde maly |
Přidané 16-11-2016 06:39
|
Diskutující
Příspěvek: 2022
Založený: 22.01.07
|
Rumcajs napsal:
Tak a je to tu. Kdo pochyboval, přestane a uvěří. Nový Jak je skutečné eso. Asi nikdo nečekal, že by to mělo maximálku pod 1 mach. Ne, opravdu se někdo takový našel? Navíc je skvěle ale opravdu skvěle manévrovatelný. Teď jsem to zkoušel a normálně, jak u letiště bývají ty stany ... asi pro vojáky nebo pro zásoby, tak jsem kolem jednoho stanu točil zatáčku s průměrem tak asi 30 metrů. Křídlo jsem píchnul nad špičku stanu a kroužil jsem kolem tak abych nezakopnul. No průměr tak těch 30 metrů. Vidět je nejen dozadu, jak by čekal i lecjaký imperialista z WallStreetu, ale i dolů a do stran. Snad jen není vidět skrz břicho soudruha pilota, ale soudruh již přislíbil nápravu. Kanon v ose vrtule plní závazky na 200% a když se do toho opře, tak se povede procent i 600. Při 600% se ráže 20mm vyrovná s ráží děl těžkého křižníku a tedy se dostáváme do oblasti, kterou nyní okupuje Magot a jeho smečka mořských vlků. Imperialisti to teď budou mít opravdu těžké a potkají se se železnou pěstí pracujícího lidu.
To je v pořádku. Je to přece prémiák za prachy, ne? |
|
|
|
Baron |
Přidané 16-11-2016 07:57
|
Diskutující
Příspěvek: 4840
Založený: 18.02.10
|
Je to mašina generácie, ktorá prišla až po Stalingrade. Navyše Jaky boli známe svojou obratnosťou.
Hals - und Beinbruch!
|
|
|
|
olda Olde maly |
Přidané 16-11-2016 08:22
|
Diskutující
Příspěvek: 2022
Založený: 22.01.07
|
Baron napsal:
Je to mašina generácie, ktorá prišla až po Stalingrade. Navyše Jaky boli známe svojou obratnosťou.
Tak to jsem zvědav na Jak-3 |
|
|
|
CSW_3IAP_Wolf |
Přidané 16-11-2016 09:31
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 116
Založený: 20.05.08
|
Rumcajs napsal:
Tak a je to tu. Kdo pochyboval, přestane a uvěří. Nový Jak je skutečné eso. Asi nikdo nečekal, že by to mělo maximálku pod 1 mach. Ne, opravdu se někdo takový našel? Navíc je skvěle ale opravdu skvěle manévrovatelný. Teď jsem to zkoušel a normálně, jak u letiště bývají ty stany ... asi pro vojáky nebo pro zásoby, tak jsem kolem jednoho stanu točil zatáčku s průměrem tak asi 30 metrů. Křídlo jsem píchnul nad špičku stanu a kroužil jsem kolem tak abych nezakopnul. No průměr tak těch 30 metrů. Vidět je nejen dozadu, jak by čekal i lecjaký imperialista z WallStreetu, ale i dolů a do stran. Snad jen není vidět skrz břicho soudruha pilota, ale soudruh již přislíbil nápravu. Kanon v ose vrtule plní závazky na 200% a když se do toho opře, tak se povede procent i 600. Při 600% se ráže 20mm vyrovná s ráží děl těžkého křižníku a tedy se dostáváme do oblasti, kterou nyní okupuje Magot a jeho smečka mořských vlků. Imperialisti to teď budou mít opravdu těžké a potkají se se železnou pěstí pracujícího lidu.
Rumcajsi...nechceš do politiky? |
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 16-11-2016 09:34
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
Tak jo, bylo to napsaný jako politický pamflet. Ale snad je jasné, že to je nadsázka a že jsem tím jen chtěl rozvířit stojaté vody zdejších nudných diskuzí. Si tu furt postujete asijský děvčata, hrajete lodičky, ukazujete vítězné obrázky a nikde žádný boj a válka.
Non est specifica
|
|
|
|
Baron |
Přidané 16-11-2016 09:35
|
Diskutující
Příspěvek: 4840
Založený: 18.02.10
|
olda maly napsal:
Baron napsal:
Je to mašina generácie, ktorá prišla až po Stalingrade. Navyše Jaky boli známe svojou obratnosťou.
Tak to jsem zvědav na Jak-3
Bez obav, to bude lietat aj bez motora a kridiel - ako v Horucich vystreloch
Hals - und Beinbruch!
|
|
|
|
hroznys |
Přidané 16-11-2016 10:06
|
Nováček
Příspěvek: 7
Založený: 19.02.11
|
olda maly napsal:
Rumcajs napsal:
Tak a je to tu. Kdo pochyboval, přestane a uvěří. Nový Jak je skutečné eso. Asi nikdo nečekal, že by to mělo maximálku pod 1 mach. Ne, opravdu se někdo takový našel? Navíc je skvěle ale opravdu skvěle manévrovatelný. Teď jsem to zkoušel a normálně, jak u letiště bývají ty stany ... asi pro vojáky nebo pro zásoby, tak jsem kolem jednoho stanu točil zatáčku s průměrem tak asi 30 metrů. Křídlo jsem píchnul nad špičku stanu a kroužil jsem kolem tak abych nezakopnul. No průměr tak těch 30 metrů. Vidět je nejen dozadu, jak by čekal i lecjaký imperialista z WallStreetu, ale i dolů a do stran. Snad jen není vidět skrz břicho soudruha pilota, ale soudruh již přislíbil nápravu. Kanon v ose vrtule plní závazky na 200% a když se do toho opře, tak se povede procent i 600. Při 600% se ráže 20mm vyrovná s ráží děl těžkého křižníku a tedy se dostáváme do oblasti, kterou nyní okupuje Magot a jeho smečka mořských vlků. Imperialisti to teď budou mít opravdu těžké a potkají se se železnou pěstí pracujícího lidu.
To je v pořádku. Je to přece prémiák za prachy, ne?
No to je Fw 190 taky...ale ten je spíš postrachem pro piloty.
III./Jagdgeschwader 1
|
|
|
|
Safrik |
Přidané 16-11-2016 10:12
|
Uživatel
Příspěvek: 964
Založený: 26.12.05
|
1stCL_Jiricek napsal:
Ubil jsi mě fakty. Já nicméně vývrtku v BoS-ku ještě nevybral. Ani když na ni mám 4000 km výšky.
|
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 16-11-2016 10:53
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
Zkoušel jsem tedy Jak 1b. Zatím ne nijak seriozně, ale vypadá to, že u zeme bude asi o 15 - 20km/h rychlejší než starý Jak 1. Testoval jsem na Moskevské mapě v zimě a Jak 1 udělal u země cca 550km/h IAS a Jak 1b cca 570 km/h IAS. Ta samá mapa, zima, 50% paliva. Tedy je třeba brát IAS tak, že je to v hustší než standardní atmosféře. TAS bude nižší. Tohle by někdo mohl přeměřit, moc času jsem tomu nevěnoval.
Stran manévrovatelnosti to nebude významně jiné než stávající Jak 1.
Souboj s AI veteránem na 109 F4 a taky 50% paliva vedl vždy k vítězství Jaka, ale to je dost možná jen pilotem, asi kdybych lítal F4, bylo by to naopak. Zkusil jsem těch soubojů několik s Jakem 1 i 1b, abych měl porovnání a výsledek je celkem podle očekávání. S Jakem 1b to bylo o trochu snazší ve smyslu, že se dřív dotahoval na tu nebohou stodevítku. Když už jsem si vybudoval výhodu, kdyby AI nepokračovalo v souboji, asi mohlo vzít kramle a začít stoupat a původnímu Jaku 1 utéct do stoupání a odletět. S Jakem 1b to bude složitější, předpokládám, že když už se začne souboj pod 2000m, bude nezbytné ho dokončit a befko asi nebude mít snadnou možnost souboj nechat nerozhodnutý.
Čistě točit utaženou zatáčku, člověk asi dojde k závěru, že Jak 1 (b) a F4 jsou dost vyrovnané a že vyhrává ten, kdo to umí líp. Befko má ale potíž, že je limitované motorovýma režimama a jakmile přijde o 1.42ATA, bude mít potíž udělat cokoli zajímavého. Takže s napětím očekáváme G4 a dalších asi 150 koní pro stodevítku.
Jediná nevýhoda proti stávajícímu Jaku 1 je rámeček čelního skla. U Jaku 1b je rozměrnější a tedy překáží ve výhledu. Ale dá se na to zvyknout a vyklánět se.
Nezkoušel jsem zatím FW 190 A3 v aktuálním patchi, asi by to chtělo skočit někam na prázdný server a poměřit letadla ve vzduchu.
Non est specifica
|
|
|
|
1stCL_pbarry |
Přidané 16-11-2016 11:04
|
Uživatel
Příspěvek: 1688
Založený: 30.09.05
|
Stalingrad podzim, 50% paliva
u země mi dává 525 km/h (chladiče voda 30%; olej 50%). Ve hře má TTD psanou maximálku 530 km/h, takže to odpovídá. Jiné parametry jsou +- stejné jako u staršího Jaku.
Lítá pěkně.
Není důležité vyhrát, ale přežít.
I když vyhrát je taky fajn.
Obzvlášť, když vyhraju já!
|
|
|
|
CSW_3IAP_Wolf |
Přidané 16-11-2016 12:16
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 116
Založený: 20.05.08
|
WoL Stalingrad zima 70% paliva, mírný dajv za 109-tkou z 5500m,nemohl jsem jí doletět ,až když byla pod 3000m tak se karta začala obracet.Při nižších rychlostech nestabilní.Zadní plexisko je dobré,pokud vám do něho nesvítí slunce.Ale jinak se s ním lítá pěkně. |
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 16-11-2016 12:24
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
Jak již před časem kluci na IL2 foru zkoumali, Jaky obecně mají výborné vlastnosti při mělkém dajvu. Test spočíval v tom, za jak dlouho to které letadlo spotřebuje 1000m výšky, když bude držet 600km/h. 600km/h neletí v BOSku nic, tedy každý letadlo musí dajvovat. No čím dýl mu vydrží těch 1000m, tím líp, páčto na těch 600km/h spotřebovává výšku pomaleji. A Jaky z toho vyšly úplně nejvíc nejlepší. U země jinak rychlejší La 5 z toho vyšly naopak dost blbě. Tedy mírný dajv proti Jaku je nejhorší možný způsob obrany. Befko musí převést motorový souboj do stoupání. FW musí držet horizontálu a být přitom v hladině, kde je rychlejší.
Non est specifica
|
|
|
|
Ondrej1 |
Přidané 16-11-2016 13:31
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 498
Založený: 04.09.13
|
To by mě zajímalo, jak je možné, že v BoSku neletí nic 600 kph; na wiki se píše, že: "Ve výšce hladiny moře dosahoval LaGG-3 rychlosti 554 km/h, ve výšce 3 400 m to bylo úctyhodných 618 km/h. Těchto hodnot dosahoval už prototyp v roce 1940." |
|
|
|
Ondrej1 |
Přidané 16-11-2016 13:38
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 498
Založený: 04.09.13
|
Aha, už vím, během úprav při výrobě letadlo - oproti prototypu a ranným verzím - těžklo. |
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 16-11-2016 13:51
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
Jsem to napsal ne zcela přesně. Je to z 1000m nadmořské výšky do nuly, nebo skoro do nuly, páčto kolem Stalingradu má země pár desítek metrů nad mořem. Navíc si nejsem jistej, jestli to kluci měřili IAS nebo TAS. Nakonec to není až tak podstatné. Závěr toho měření byl, jak jsem psal, že Jak, ačkoli neni nejrychlejší v rovině, umí být velmi efektivní v mělkém dajvu. Zatímco letadla s hvězdicovým motorem to maj naopak, protože většinou mají větší výkon, ale horší aerodynamiku. A Befko, ačkoli rychlejší v rovině, mohlo být v mělkém dajvu rovnocené. Tedy se člověk připravoval o svojí výhodu vyšší rychlosti.
Non est specifica
|
|
|
|
BP_Iceman |
Přidané 16-11-2016 18:29
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 138
Založený: 29.12.12
|
Ahoj.
Pánové ,chtěl bych se zeptat,jestli někdo používá plynovky saitek("trotl" qudrant)?
Po poslednm patchi mi totiž přestal ve hře fungovat. tedy takhle: při mapování os/tlačítek ho hra vidí,tlačítko/osu přiřadí,ale nereaguje na ni. Ani ve hře a ani v nastavení křivek os.
v DCS páky chodí OK a Win.kalibraci taky.
Nevíte někdo co s tím?
Díky |
|
|
|
Baron |
Přidané 16-11-2016 18:32
|
Diskutující
Příspěvek: 4840
Založený: 18.02.10
|
Ano, ja quadrant pouzivam. Aj v poslednom patchi. Po nainstalovani som vliezol do hry, nefungovala ziadna periferia, restartol som hru a voila - vsetko funguje tak ako ma. Vratane quadrantu, mam na nom trimy, vrtulu, chladice a zopar dalsich blbosti.
Hals - und Beinbruch!
|
|
|
|
Ondrej1 |
Přidané 16-11-2016 18:38
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 498
Založený: 04.09.13
|
Já ho používám od předposledního patche. Hra ho vidí, přiřazení je ok, ve hře je to pak funkční, tlačítky i osy.
V 1% případů se mi jakoby úplně odpojí, zhasne zelená ledka a nejde nic, ale to spíš přisuzuju problému s více USB, neboť se tak dělo i u předchozích simulátorových her.
Jen mi v BoSu nejdou vůbec namapovat klapky na osy (v 1946 to šlo), takže musím na tlačítka nebo na klávesy. |
|
|
|
Ondrej1 |
Přidané 16-11-2016 18:40
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 498
Založený: 04.09.13
|
Jj, jak píše Baron a tuším Cibule, po instalu Patche to chce hru ještě jednou restartovat, jinak je ovládání defaultní. Ještě, že jsem se to tady včera dočet, jinak bych už dávno mapoval znova, tzn. hodinka-dvě v pytli. |
|
|
|
Deschain |
Přidané 16-11-2016 18:48
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 348
Založený: 13.02.15
|
BP_Iceman napsal:
Ahoj.
Pánové ,chtěl bych se zeptat,jestli někdo používá plynovky saitek("trotl" qudrant)?
Po poslednm patchi mi totiž přestal ve hře fungovat. tedy takhle: při mapování os/tlačítek ho hra vidí,tlačítko/osu přiřadí,ale nereaguje na ni. Ani ve hře a ani v nastavení křivek os.
v DCS páky chodí OK a Win.kalibraci taky.
Nevíte někdo co s tím?
Díky
Nemapuješ si náhodou automatický věci ? třeba vrtule a chladiče a lítáš F4 ? Pokud mapuješ třeba ty chladiče je těch os několik (vodní, olejový, chladič pro 110, chladič pro HE116, žaluzie), stejně tak stabilizator/trim je rozdíl, nebo nelítáš na normální obtížnost ? tam jsou všelijaký asistenty, pokud ti to hra v nastavení detekuje vedlo by mě to na něco takového |
|
|