November 24 2024 07:48:39
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 5

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,747
· Nejnovější pilot: carramba66
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2: Battle of Stalingrad (letový bojový simulátor z období bitvy o Stalingrad) » IL-2: BoS diskuse
 Vytisknout diskuzi
Battle of Stalingrad - žvanírna 2016
1stCL_Fucida
AH_Kraken napsal:

Ty příčně směrové oscilace jsou v IL-2 BOS zcela určitě špatně. O tom se hádat nemusíte.
Když vezmete třeba P-40 a pustíte joystik a vyšlápnete směrové kormidlo uvidíte, že vám předvede ukázkový výkrut a to nemusíte dát ani plnou výchylku. Takové letadlo neznám a zvláště u stabilního stroje jakým byl P-40 je to divné.
U skutečných letadel se příčně směrová stabilita zkouší tak, že letíte ustáleným přímočarým letem a začnete střídavě mírně vyšlapovat směrové kormidlo. Pozorujete jaký obrazec vám opisuje špička křídla. Když je to ležatá elipsa je letadlo příčně směrově stabilní, když je to kruh tak neutrální a když stojatá elipsa je nestabilní. Zkuste to v BOS a uvidíte co dostanete.


Ahoj Krakene Úsměv

Ta příčně-směrová stabilita se v praxi měří při jaké rychlosti? Resp. asi v celém spektru rychlostí předpokládám? A na směrovce se při něm používají plné výchylky?
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
AH_Kraken
Čau Fučido. Jak jít život collonelo Úsměv

Ta stabilita by se měla zkoušet až do vdf, tedy do tzv maximální předvedené rychlosti strmého letu (vyšší než vne). Samozřejmě tam nešlapeš plné výchylky. Jde spíš o to, tam tou směrovkou zavést impulsy a sledovat jak to letadlo na to reaguje.
 
Rumcajs
Hele kluci mám návrh. Skoro všící tady řídíte auto. Pokud ne, řekněte mamince nebo tak něco. No a zkuste si u auta vyměnit volant. A místo toho kulatýho zázraku, co má průměr cca 30cm (a možná i víc) si tam dát třeba kolečko vod kočárku s průměrem 15cm. A teď si to zkuste řídit. Navrch byste mohli udělat zásah do posilovače řízení a řekněme úplně odstranit zpětnou vazbu a řízení zlehčit. Nebo OK, místo zpětné vazby tam dáte generátor divných záškubů, to jako FFB. No a přijďte říct, jak se vám to auto řídilo a jak moc realistická ta jízda byla a jak moc jste to auto byli schopni udržet v přímém směru a jak moc vám plavalo ze strany na stranu.

Předestírám, že nevím, jak se řídí skutečné letadlo. Nevím, jak moc reálně oscilují WW2 stihačky. Můžu jenom odhadovat, že BOSko má fyzikální model, který se tu více tu méně přibližuje realitě. Tedy tohle můžu odhadnou dost slušně, páčto jsem to studoval, vystudoval a něco i namodeloval. Ale jedno vím zcela jistě, totiž k řízení letadel používáme zařízení, který zprostředkovávaj řízení asi tak jako to kolečko vod kočárku na místě, kde je normálně volant.

Co chci říct, je to, že jedna věc je reálnost fyzikálního modelu a druhá věc je reálnost podání vůči virtuálnímu pilotovi. Virtuální pilot má situaci ještě domrvenou klacíkem a pedálama. Nejen že se pere s ne zcela věrohodnou simulací, ale ještě se pere s zásadně nevěrohodným ovládáním. Spolu dokupy to může vytvářet úplně nepřirozené oscilace. A často zjevně i vytváří.

Ve finále připomenu, že vývojář má dvě možnosti.

a) Soustředit se na věrohodnost fyzikálního modelu a ponechat na hráčích, aby si pořídili co možná nejvíc nejlepší lítací HW, aby si to užili.
b) Vybavit letadla systémem "drive by wire" a vyžehlit nedokonalosti našich ovladačů na straně simulace.

Bod b) se zdá být řešením. Většina z nás asi nemá doma metr dlouhou páku a pedály za 1000 EUR. Jenže avionika typu drive by wire nepatří do WW2 lítadel. Tohle je prostě spor, který nemá jednoznačné řešení.
Non est specifica
 
Tyler Durden
No ale na PC to je v podstatě vždy "drive by wire." Takže pokud se vývojář vybodl na bod b ) tak je to chyba bez ohledu na to, jak moc je vymakaný bod a), protože na PC nedává smysl.
Osud šeptá bojovníkovi: "Nemůžeš odolat bouři" a bojovník šeptá: "já jsem bouře!"
 
CSW_Cassius Chaerea
Rumcajs to neokecáš nějakým sváděním viny na Joysticky, zvláště ne, když se ta rozkurvenost směrovky týká jen některých letadel, bez ohledu čím "mačkáš" směrovku.
 
olda Olde maly
Jsem zvědav, až si za pár dní prdnu ty pedály.
 
Rumcajs
Já taky netvrdím, že by BOS měl ten fyzikální model úplně OK. Když si najdete moje příspěvky na téma směrovka v BOSku, dostanete se až do první otevřené bety či alfy či co to tenkrát bylo. Směrovka u některých letadel se chová vysloveně podezřele už třeba tím, že roll čistě směrovkou je rychlejší než přes křidélka.

Simulace na PC nemusí mít s drive by wire nic společného. Drive by wire je mezičlánek, který stojí mezi řízením člověkem přes ovladače a ovládanýma prvkama. Drive by wire do toho vnáší vlastní inteligenci, tedy bere vstupy člověka jako zadání, které vhodně interpretuje. To rozhodně není nic, co by se samo od sebe dálo v simulátorech na PC, přesto že to celé běží na počítači. To je takové vo voze a vo koze z pohledu neználka. Horrido by nejlépe udělal, kdyby si nejprve ten pojem nastudoval.
Non est specifica
 
Tyler Durden
Drive by wire je elektromechanický článek který nahrazuje funkce které se většinou dějí mechanicky. V autě.

Neviděl jsem ještě na PC simulátor který by se ovládal mechanicky tak jak se skutečná letadla z WW2 ovládala. Každý simulátor na PC je v podstatě Fly-by-wire systém. Mechanický vstup od uživatele je převáděn na elektronické signály a počítač na jejich základě pohybuje ovladacímy prvky případně sám koriguje let podle požadovaného modelu. Fly-by-wire soft v BOS je místama dost mizerný.
Osud šeptá bojovníkovi: "Nemůžeš odolat bouři" a bojovník šeptá: "já jsem bouře!"
 
Rumcajs
Hele Tylere. Jestli je vazba mechanická či elektro mechanická nebo hydraulická, to je celkem jedno. Buď máš zařízení, který jen přenáší řídící signály, nebo máš zařízení, který je interpretuje. A drive by wire či fly by wire u letadel je chápáno jako zařízení, který interpretuje. Tady máš definici z WIKI.

Fly-by-wire (FBW) is a system that replaces the conventional manual flight controls of an aircraft with an electronic interface. The movements of flight controls are converted to electronic signals transmitted by wires (hence the fly-by-wire term), and flight control computers determine how to move the actuators at each control surface to provide the ordered response. The fly-by-wire system also allows automatic signals sent by the aircraft's computers to perform functions without the pilot's input, as in systems that automatically help stabilize the aircraft, or prevent unsafe operation of the aircraft outside of its performance envelope.


The term "fly-by-wire" implies a purely electrically signaled control system. It is used in the general sense of computer-configured controls, where a computer system is interposed between the operator and the final control actuators or surfaces. This modifies the manual inputs of the pilot in accordance with control parameters.


Můžeš sice protestovat, že WIKI není důvěryhodný zdroj, ale to nic nemění na tom, že "by wire" není jen přenos elektrickou cestou, ale je to interpretace.

V našem případě, by to "by wire" znamenalo, že když směrovka nelogicky rolluje, by to k vykopnuté směrovkce přidalo korekci křidélkami, aby to pokyn směrovky interpretovalo ve smyslu, který si to "by wire" myslí, že chtěl člověk dosáhnout. Člověk, když kopne do směrovky, většinou nechce roll, ale chce srovnat kuličku nebo za WW2 ve stíhačce chtěl korigovat míření.

Dále pak "by wire" poskytuje automatické korekce, no jak se píše na WIKI.

Opravdu ne, to že to je program, který je krmený elektrikou, fakt neznamená, že to je to samé. BOSko víc než pravděpodobně nědělá nic víc, že vstupy z USB přenáší do enginu 1:1 (jasně USB je docela chaos, tedy 1:1 se chápe vůči výslednému signálu na osách). Nad rámec 1:1 přidává volitelně jen filtrování. Rozhodně BOSko nezvažuje, co chtěl pilot dosáhnout a neinterpretuje to po svém do signálů řídících ploch. Tedy BOSko nemá "fly-by-wire", nepokouší se o to a podle mě to je dobře, protože by to do WW2 vnášelo prvky avioniky, který patřej až do trubek o pár desítek let později.
Upravil/a Rumcajs dne 13-09-2016 16:28
Non est specifica
 
1stCL_Jiricek
Rumcajsi,

řídím-li lankem nebo táhlem - je to mechanicky
řídím-li hydraulikou - je to hydraulicky
řídím-li elektrickým signálem - je to "by wire". Bez dalších podmínek. Že dnes všechna letadla "cosi" aktivního v systému automaticky mají je věc jiná.

Pokud by "fly by wire" apriori znamenalo implementovanou regulující jednotku, do jaké kategorie řízení bys zařadil řízení elektrickým signálem bez aktivního ovlivňování?

Ale to je všechno je fuk, je to jen machrování terminologií. Máš pravdu v tom, že "fly by wire" v tvém smyslu slova nemáme (přenáší to "pohyby" pilota 1:1 resp. dle kalibrační křivky, neinterpretuje "záměry" pilota). A máš pravdu v tom, že na HW je to strašlivě závislé (nedávno jsem si zvednul zdvih samo-domo pedálů na dvojnásobek a létá se mi citelně lépe). A knipl kalibrační křivkou nikdy nedoženeš, zrovna tak síly force-feedbackem. Nicméně nemáš pravdu v tom, že kvalitativní chování letadel je v BoS-ku v pořádku (vyjma kvantitativního naladění). Máš-li vzdělání v aerodynamice a mechanice letu, jak píšeš, musíš vědět, že některé reakce letadel v BoSku nemají ani nemohou mít ve fyzice opodstatnění. Za všechny ta směrovka. Kdo kdy v letadle šlápnul na směrovku ví, jaké jsou její primární a sekundární účinky a to, co se děje / dělo u některých strojů v BoSku nepatří ani mezi jedny. Argumentovat nezanlostí tehdejších strojů nepovažuju za relevantní - jsou to stroje vesměs dnešní koncepce, nebavíme se o Flyeru 1. Zásoby stability vesměs standardní, mohutnosti ocasních ploch vesměs standardní, popisy zkušebních pilotů vesměs standardní... Mimo chápání smrtelníků může být nanejvýš přemotorovansot a gyromomenty.

Dále - prostý fakt, že se to dá naučit i na takto "nepovedených" modelech neznamená, že je problém v pilotech a ne v modelech. Naučit se dá i řídit kolo s invertovanými řídítky. A neimplikuje to, že chyba byla v jezdcích. Chyba byla v kole, jen se s tím dá naučit žít...

Přesto všechno si myslím, že BoS-ko - až na diskutovaných pár excesů - simulaci letu přiblížilo zase kousek blíže realitě. Taková ta mírná nestabilita (nikoli v odborném, ale v laickém smyslu slova) a prosedání mi v ILovi chybělo.
Upravil/a 1stCL_Jiricek dne 13-09-2016 18:01
 
Rumcajs
Kluci, definici toho, co se běžně rozumí pod fly by wire, máte na wikipedii. Ta definice je dobře, netřeba to nafukovat vlastním vjemem. Pod fly by wire se rozumí nejen elektricky přenášený signál. Víc si prostě najděte na webu. Nebo dobrá, pište "to moje fly by wire umí jen to a to". Je to slovíčkaření? No bodejď, když se někdo pokusil blbě a zbytečně přivohnout můj výrok.

Jiříčku, prosím, kde obhajuju správnost BOSka? Od začátku patřím k pochybovačům ohledně věrohodnoti některých aspektů chování BOSka. Naprosto konzistentně a vždy. Jen tvrdím, že kvalitní lítací HW to hodně eliminuje a že se s tím dá žít a lítat. A teď, když je ta debata o tom hlasování, tak říkám, že takové hlasování nikam nepovede. To z důvodů jmenovaných. Nikde jsem ale neobhajoval, že to maj kluci z 777 dobře. Proč? No minimálně proto, že nejsem reálný pilot a neumím to zhodnotit.
Takže díky, vlastně tedy nemám pravdu v tom, co netvrdím. (ještě že čeština připouští víc záporů ve větě)
Non est specifica
 
olda Olde maly
Hoši klid, Rumcajs má přece ve všem pravdu Úsměv
 
saldy
Já si tohle vlákno přečet celý od začátku abych byl zas v obraze.
 
http://www.sturmovik1946.estranky.cz/
Mira
saldy napsal:

Já si tohle vlákno přečet celý od začátku abych byl zas v obraze.


Respekt Cool
 
magot
to je prd čtení, to chce vlákno s opitzem Šklebící se
 
CSW_Cassius Chaerea
Tak teď už je to snad komplet...Úsměv
[img]http://l7.alamy.com/zooms/c281829946fb489d89946758bf5840c7/martin-opitz-2-dppcr2.jpg[/img] is not a valid Image.
 
magot
Cassius Chaerea napsal:

Tak teď už je to snad komplet...Úsměv
[img]http://l7.alamy.com/zooms/c281829946fb489d89946758bf5840c7/martin-opitz-2-dppcr2.jpg[/img] is not a valid Image.

a ještě by k tomu napsal že jsme všichni úplný nuly, aby to mělo ten správnej drajv
 
313_Nevo
Diki za tip Baron, TAW zatial vyzera dost dobre Mrknutí
CPU 4core 3.3GHz | GPU 1GB GDDR5 192bits | DDR3 4x4GB CL9 | SSD 250GB | Win7
 
Baron
Niet za čo kamarát, veľa zostrelov a šťastných pristáti Mrknutí
Hals - und Beinbruch!
 
LesniHU
AH_Kraken napsal:

Ty příčně směrové oscilace jsou v IL-2 BOS zcela určitě špatně. O tom se hádat nemusíte.
Když vezmete třeba P-40 a pustíte joystik a vyšlápnete směrové kormidlo uvidíte, že vám předvede ukázkový výkrut a to nemusíte dát ani plnou výchylku. Takové letadlo neznám a ....
F7F tocil rychlejsi vykrut pouzitim smerovky nez pri pouziti kridelek. A ted uz takove letadlo znas :-)
 
Přejít na fórum:
HANÁCKÉ SLET
HANÁCKÉ SLET 14.6.-16.6.
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

31-10-2024 09:57
ČTK: Z dosud nezjištěných příčin se dnes v noci zřídilo letadlo na solární pohon.

21-10-2024 20:04
Intel vydal novou aktualizaci mikrokódu.

02-10-2024 14:07
To není dobrá myšlenka. Belzebub každého stáhne do pekel a přes zvolené zástupce i nás obyčejné lidi. Vyděšený

27-09-2024 11:19
Pokud ti co zvolím budou plnit svůj program, ať se klidně spojí i s Belzebubem.

26-09-2024 16:00
Kdokoliv bude v koalici s kýmkoliv. Jím nejde o smysl, ale o prachy a to politiky spojuje.

25-09-2024 16:44
Příští volby vyhraje ANO a bude v koalici s ODS. Ostatní strany budou v opozici.

23-09-2024 08:17
Prognostik z tebe už nebude. Úsměv

19-09-2024 19:18
Jelikož se blíží ten čas, tak bych jen skromně řekl: Nacionalisti všech zemí, vyližte si prdel! Šklebící se

13-09-2024 15:43
Kroměříž a Olomouc - Pravděpodobnost 3. povodňového stupně >90%

12-09-2024 16:09
A toto je noční můra Troubek: https://hydro.chm.
..ekt/307354

36,032,991 návštěv