November 23 2024 12:14:18
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 8

· Piloti on-line: 1
606_Druindin

· Registrovaní piloti: 2,747
· Nejnovější pilot: carramba66
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
 Vytisknout diskuzi
DCS World
Aces_Wild
1.5.4 public je venku, seznam změn.
 
magot
že by to zase obsahovalo neviditelné opravy migu-21, člověk už ani neví když to tam nenapíšou jestli to obsahuje nebo jo
 
AJaromir
Pro Magota: http://forums.eag...ostcount=1
MiG-21 Changelog 1.5.4
Added red cockpit lighting
Added right side white panel spotlight
Corrected several Z-Fighting issues in cockpit artwork
Added missing glow on several switches and levers

New major Flight Model update & revision
Adjusted critical & supercritical flight envelope
Adjusted acceleration
FM now more closely matches performance data

Corrected several SAU stabilization issues
Tweaked SAU for FM changes

Fixed intermittent cockpit shake (2.0.X & 1.5.4 bug)
Completely overhauled RP-22 Sapphire radar logic and raycasting
Corrected several issues with radar indication and targeting
Corrected erroneously wide IR missile FoV
 
magot
Já o tomto vím, ale to že to nacpali do bety to neznamená že to bude v plné 1.5.4.
Páč se může stát že se v betě zjistí že je s tím problém. Ve full change logu to není a mě by zajímalo proč. Už jsem jim tam napsal ..
Nicméně pravděpodobně to bude jen odfláknutá komunikace mezi ED a Leatherneck ...
 
AJaromir
Hele, magote. Mimo to tam chybí jakýkoliv changelog od M-2000C a ostatních strojů třetích stran. Píšou si to prostě sami.
 
magot
Ale Veao, Polychop, Aviodev atd.. tam jsou, tak to je changelog jak tasmánskej policista
 
Mira
Zajímalo by mne co se skrývá pod větičkou.. " Completely overhauled RP-22 Sapphire radar logic and raycasting "
 
SVK_Mechan
Mrknutí
magot napsal:

Já o tomto vím, ale to že to nacpali do bety to neznamená že to bude v plné 1.5.4.
Páč se může stát že se v betě zjistí že je s tím problém. Ve full change logu to není a mě by zajímalo proč. Už jsem jim tam napsal ..
Nicméně pravděpodobně to bude jen odfláknutá komunikace mezi ED a Leatherneck ...
 
Aces_Wild
VEAO Simulations na The Flying Legends 2016

aneb návštěvníci se mohli proletět s P-40F. Že by už konečně tento rok? Mrknutí
i.imgur.com/6oUrRES.jpg

Více obrázků na držkoknížce VEAO Simulations.
 
313_Nevo
Saburo napsal:

BlueFlag kampaň už jede v testmodu s omezením výzbroje na 80` léta.

AIM 9P5 nejsou naneštěstí vidět u F-15 na podvěsech a zbraňový display je zobrazuje jako SRM UNKN... prostě ED

tak to je zaujimava sprava, kukol som planeset a vyzera to dobre.
vedel by si prosim ta zhrnut v kratkosti nejake detaily o tom co je treba k tomu aby sa clovek toho BF zucastnil? v testovacej faze sa netreba registrovat, ale pri ostrej kampani uz ano? atd.
kludne sem alebo do pm, jak uznas za vhodne. diki
CPU 4core 3.3GHz | GPU 1GB GDDR5 192bits | DDR3 4x4GB CL9 | SSD 250GB | Win7
 
313_Nevo
znie to jednoducho Saburo, tak sa mi snad postasti tam stvrtok nakuknut (za red v MiG21)

online mapa vyzera, ze uz frci
CPU 4core 3.3GHz | GPU 1GB GDDR5 192bits | DDR3 4x4GB CL9 | SSD 250GB | Win7
 
Mira
Jen pár rad do začátku..teda jednu Úsměv je dobré si někam bokem napsat souřadnice všech FARP a CITY..letiště najdeš. Ideální mít vedle na tabletu otevřenou tu online mapu a aktualizovat at máš přehled kde se to zrovna mele. Během boje ti vyskakují hlášky, že to či ono město, letiště, nebo FARP byl napaden, takže můžeš hned na lov. Testovací mod je k tomu uplně perfektní. Vzít si třeba A10C, do navigace si ty souřadnice nacvakat ( jelikož jsou cíle určeny s přesností 100x100m je to uplně super ) a pak si jít zkusit, hlavně, FARPy najít a zapamatovat jejich umístění. Většinou bývaj pěkně zašitý..
A hodně štěstí s Miginou..Mrknutí
 
Aces_Wild
Ukázka nové trávy a AN-50 pro DCS 2.5.
i.imgur.com/P4wFASF.png

Wags poznamenává, že se máme na co těšit.
Wags napsal:
In the coming weeks, I think many of you will understand why 2.5 has been taking longer than expected. It will be worth it.

V editoru mise pak lze najít nový objekt "Grass Field".
BIGNEWY napsal:
It is W.I.P it will allow some aircraft to start from the ground just like having a FARP.
 
Jumbik
Podle toho screenu to vypadá, že 2.5 verze bude i s novou trávou. Doufám, že i s mraky. Úsměv
 
Aces_Wild
Jak vyndat podvozek u P-40F.
[img]http://www.mudspike.com/wp-content/uploads/2016/07/P40-22.jpg[/img] is not a valid Image.
 
1stCL_Fucida
No a u Fw 190 máme tlačítko Šklebící se
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Jumbik
Mno to by mě zajímalo jak ten pilot ovládal ty páky když byl třeba zraněný...
 
AJaromir
1stCL_Fucida napsal:

No a u Fw 190 máme tlačítko Šklebící se


Fw měl ale taky elektroserva, pokud se nepletu.
 
Aces_Wild
Otázky a odpovědi s VEAO - náhled P-40F

Charles "Chuck" Ouellet se ptá členů VEAO týmu ohledně jejich P-40F modulu pro DCS World a poskytuje nám tak některé počáteční dojmy...

Členové týmu VEAO a jejich povinnosti/odpovědnosti:

Chris - ředitel (obchodní management, vztahy s TFC, kódování, texturování, animace, testování)
Pete - manager zákaznických produktů (tým management napříč procesem kódování, kódovaní, testování)
Stig - vedoucí softwarového vývoje (management týmu vývojářů, kódování, vytváření šablon, kódování EFM & ASM)
Rob - výtvarník externích textur (texturování, historický výzkum, testování)
Kevin (Gibbage) - výtvarník textur kokpitu a 3D modelář (texturování a modelování interiéru kokpitu, proslulý svou prací na Il-2 Sturmovik sérii)


Otázka: Vybrat si k vývoji zrovna Kittyhawk je mnohými členy komunity považováno za odvážný a riskantní krok. Proč si VEAO vybralo P-40F namísto [sem-vložte-jméno-jakéhokoliv-letounu-na-vašem-seznamu-přání]? Co táhne vývojáře směrem k určitému letounu?

[Pete] Nepovažuji P-40F za vůbec riskantní! Když jsme já a Chris poprvé rozmlouvali nad nápadem udělat nějaké letadlo z WW2, zužitkovat excelentní vztahy, které máme s piloty a inženýry u TFC v Duxfordu, bylo tím nejlogičtějším místem kde začít. Původně jsme se zaměřili na P-40F, Bearcat, Spitfire XIV a díky povolení od jiného operátora i na Hispano Buchon.

Vždy chceme mít jistotu, že máme dostatek informací z rozdílných zdrojů. Rozhodně bych neuvažoval nad letounem u kterého mám pouze jeden neověřený zdroj informací. Pokud chceme udělat nejvěrohodnější simulaci letadel, potřebujeme tolik informací kolik jen můžeme sehnat. Velmi brzy jsme si uvědomili, že tato letadla jsou mnohem více než soubor dat na statistickém listu a zpětná vazba od pilotů a inženýrů je v tomto nesmírně nápomocná. Vybrali jsme si letadlo na základě našich emočních vazeb, které máme k letadlu, a našeho zájmu o něj. Nikdy bychom si nevybrali letadlo, pro které nejsme nadchnutí. Toto je tou hlavní silou, která nás nutí preferovat jedno letadlo nad druhým. Lidé kritizovali Eagle Dynamics za výběr Mustanga, ale jejich snahy vyvrcholily pronikavým úspěchem. S Kittyhawkem chceme dosáhnout toho samého. Jak si říkal, je to odvážný tah, ale jsme přesvědčeni, že naše P-40 bude generovat zájem o DCS WW2 scénu, pokud bude produkt kvalitní.


Otázka: Otázka pro Peta, Roba a další členy VEAO týmu. Co zažehlo váš zájem o letectví a letecké simulátory? Jak vzniklo VEAO?

[Pete] Roky mě otec brával na letecké show a měli jsme tak dlouhé dny na slunci s přáteli a rodinou. Od té chvíle jsem byl vždy zainteresován do letectví a to se se mnou táhne doteď! S leteckými simulátory jsem se poprvé potkal na Commodoru 64 v polovině 90ých let - Fighter Bomber. Od té doby to bylo vždy něco nad čím jsem trávil volný čas, i když teprve posledních pár let to beru vážně jako dnes.

[Rob] Jak jen si mohu vzpomenout, vždy jsem měl o letectví a historii obecně zájem. Možná díky tátovi, který měl jako koníčka parašutismus z C47ek nebo díky službě mého dědy u RAF... Ale letectví vždy bylo velkou součástí mého života. V roce 2005 mě můj otec vzal na leteckou show Flying Legends v Duxfordu kde jsem poprvé uviděl formaci akrobatického týmu The Horsemen. Od toho dne se simulace staly důležitou částí mého života a pozvolna se vyvíjely od létání akrobatických formací ke skinování a módování.

[Chris] VEAO jako společnost byla oficiálně zformována v roce 2009, kdy jsme pro náborový tým RAF udělali Eurofighter Typhoon FC2 modul pro leteckou show ten rok ve Waddingtonu. Od toho momentu rozmlouváme s TFC nad budoucím vývojem simulací a letadel. Už jako malý kluk jsem se zajímal o letectví a letecké show. Bydlel jsem v Biggin Hill (staré druhoválečné letiště s neobyčejně bohatou historií) a má láska k letadlům a simulacím začala právě tam. Microsoft Flight Sim (verze 1) byl mým prvním leteckým simulátorem.


Otázka: Co nám můžete o Curtissově designu P-40 říci, výroba a historie? Proč jsou zde "Tomahawk", "Warhawk" a "Kittyhawk" varianty? Jak se americké letadlo mohlo stát součásti spojeneckých leteckých sil jako britská RAF nebo ruské VVS?

[Rob] Curtiss P-40 byl pokračováním Curtiss P-36 Hawk série. Hlavní změnou od P-36 byla výměna hvězdicového motoru Wright 1830 za řadový Allison V-1710 V12. Od prvního letu roku 1938 byl nepřetržitě modifikován celou válku a i přes značný pokrok v technologiích té doby byl ve službě až do konce války. Když byla roku 1944 ukončena výroba, bylo vyrobeno přes 13 000 kusů P-40.

Rané verze P-40 s dlouhým čumákem byly známy jako "Tomahawk" a rozšířily se po celém světě, zmínit je třeba slavné "Flying Tigers" od AVG (American Volunteer Group). Tomahawky se v rámci smlouvy o půjčce a pronájmu dostaly k britským a ruským silám. Až na jednu vyjímku jsou dnes všechny letuschopné Tomahawky získány z ruské fronty.

Pozdější vývojové verze P-40 (P-40D a dále) byly známy jako "Warhawk" u Američanů nebo jako "Kittyhawk" u Britů. I když je pravděpodobně P-40 nejslavnější svou službou u AVG, USAAF a RAF, byla provozována dalšími zeměmi jako Kanada, Francie, Austrálie, Brazílie, Egypt, Finsko, Nový Zéland a další.


Otázka: Jaké jsou rozdíly mezi P-40B a P-40E variantami na kterých létali proslulí Flying Tigers a P-40F namodelovanou od VEAO?

[Rob] P-40F byla pokračováním vývoje P-40E. Zatímco P-40 byla celkem obstojným letounem v nízkých výškách, ve vyšších polohách trpěla vzhledem k nedostatku dvoustupňového kompresoru. Verze F byla pokusem jak toto napravit nahrazením motoru Allison V-1710 v P-40E za Merlin V-1650, podobný tomu, který najdete u P-51 Mustang. Vizuálně velmi podobná variantě E. Hlavním vnějším rozdílem je chybějící lopatka karburátoru na horním krytu. Některé P-40 byly vyrobeny s delším ocasem (jako naše), což pomohlo potlačovat účinky zvýšeného točivého momentu vrtule. Modifikace, která byla později také použita na variantách jako P-40M.


Otázka: Jakou roli měla P-40F během WW2 a jak úspěšná byla?

[Pete] P-40F byla, jak již dříve zmínil Rob, pokračovatelem populárních modelů P-40B/C a pokusila se léčit některé z nedostatků těchto variant. I přes vylepšení díky Merlin motoru se ale stále potýkala se slabším výkonem ve vyšších výškách. Po změně role na stíhací bombardér slavila úspěch v severní Africe a Itálii. Po téměř celý rok úspěšně účinkovala v Pacifiku, konkurenceschopná v nízkých výškách.


Otázka: Kde se "Kittyhawk" používaný RAF dostal do akce a jakým protivníkům čelil?

[Pete] Převážně v severní Africe a Itálii. Bojovala proti 109kám, 110kám a různým italským letadlům. Tento typ byl také používán Sovětským svazem a FAFL (Forces Aériennes Françaises Libres).


Otázka: Když už se bavíme o P-40F, jak pokračuje vývoj?

[Pete] Velmi dobře! Nedávno jsme nechali veřejnost nahlédnout do našeho nového retexturizovaného kokpitu, stejně tak si mohli osahat vylepšené EFM a ASM modely. Jak můžete vidět na snímcích obrazovky v tomto rozhovoru, na P-40 jsme odvedli kus práce a toto bude pokračovat až do beta fáze. Když jsme byli v Duxfordu, získali jsme více zpětné vazby od pilotů a s těmito daty a informacemi budeme nadále vylepšovat EFM a ASM tak přesně jak to jen bude možné.


Otázka: Co říkají piloti na P-40 ohledně výkonu letadla, ovládání a provozu?

[Pete] I přesto, že není tak dobrá v boom'n'zoom jako ostatní, letadlo točí mimořádně dobře a bylo známé jako jedno z, ne-li nejlepší, letadel své doby v letu střemhlav. Jeden z pilotů v Duxfordu mi jednou řekl, vždy se drž toho, co umí letadlo nejlépe. V případě P-40, točit a střemhlav, nezkoušejte utéct! Pokud samozřejmě nenarazíte na protivníka, který o vás neví.


Otázka: Jaké jsou vlastnosti ovládání a aerodynamického výkonu odražené v EFM? Co nám můžete říci ohledně rysů vašeho vlastního letového modelu? Budeme pilotovat přeskinovanou P-51 nebo skutečnou P-40? Jak se bude P-40 lišit od ostatních WW2 letadel jako je Mustang, Fw 190 a Bf 109?

[Pete] Toto rozhodně není přeskinovaná P-51D. Všechen náš kód je nezávislý a vytvořený našim nadaným týmem programátorů vedený naším vlastním Stigem. Piloti brzy zjistí, že P-40F se nemůže Fw 190, Bf 109 nebo P-51D rovnat v rychlosti. To však neznamená, že souboj je ztracen! Pokud donutíte protivníka k manévrovému souboji v nízké výšce, zjistíte, že se letoun chová velmi odlišně od stávajících.


Otázka: Externí textury byly vždy silnou stránkou VEAO. Co nám můžete říci o procesu za vytvořením korektního skinu? Kolik výzkumu to zabere? Co dělá tu práci tak jednotvárnou?

[Rob] Za mě, externí textury nejsou jednotvárnou prací. Občas se práce opakuje, ale obecně mám při vytváření textur spousty zábavy. Proces začíná výletem do Duxfordu, kde obcházíme letadlo, fotíme a zapisujeme si neobvyklé věci. Jedna z věcí, které je třeba pochopit je, že použít tyto letony jako referenci není vždy 100% přesné. Většina z nich byla dovybavena nebo modifikována z důvodů chybějících náhradních dílů. Dokonce i během válečné výroby Curtissovy závody vyráběly množství P-40, které nebyly díky nedostatku materiálu nebo komponentů dle technických výkresů. To způsobilo odchylky ve stejnorodosti produktu. To znamená, že existují varianty letadla, které létaly s vlastními modifikacemi, často nikde nezaznamenanými. Abychom dosáhli maximální úrovně přesnosti a věrnosti, máme fantastický výzkumný tým Dom & Henrik, kteří vynikají v hledání obrázků a informací ve všem o co jsem je zatím požádal. Jakmile máme informace, které potřebujeme a model je vhodně připraven, začínáme se základy panelů a nýtů. Dalším důležitým krokem jsou bumb mapy, které jsou vyžadovány pro některé z našich nástrojů. Každé z letadel, na kterém pracujeme, má odlišný způsob vývoje a milujeme sledovat pokrok každým dnem tím jak tu a tam pomalu přibývají detaily.


Otázka: Jedna otázka mířená na Kevina "Gibbage", VEAO výtvarníka interního kokpitu. Zdá se, že proběhlo značné přepracování kokpitu P-40. Textury vypadají svěžeji a některé části modelu se zdají být zcela předělány. Jaké kroky byly podniknuty, aby zlepšily interní kokpit?

[Kevin] Kokpit prošel celkovým přepracováním textur. Z původních textur nezbylo téměř nic. Použili jsme nový, pokročilý software pro procedurální weathering za použití Quixel Suite a Vray pro pokročilé osvětlení a stíny. Mimo to jsme naplno využili výhody nového PBR shaderu v DCS. Toto vše bylo uděláno za pomoci 4K textur namísto 2K pro ultra ostré detaily pro počítače schopné to zvládnout, s tím, že jsme zachovali možnost snížit detaily na 2K pro ty, kteří 4K použít nemohou a zároveň zachovat skvělý vzhled a dojem. Není to pouze o tom jak kokpit vypadá, ale i jak reaguje na změny osvětlení. Jak manévrujete s letadlem, světlo se bude třpytit přes jemné škrábance laku až dolu na holý kov! I malé detaily dostaly speciální péči. Dokonce jsem studoval jak piloti nastupují a vylézají z kokpitu reálného letadla, abych věděl kam umístit opotřebení kokpitu.


Otázka: Snímky obrazovky mluví za sebe, výsledek je jednoduše ohromný. Dobrá práce! Jaké jsou zkušenosti tohoto nového výtvarníka?

[Kevin] S modelováním jsem začínal jako malý kluk, s umělohmotnými kity. Vždy bylo mým snem proletět se v letadle, které sám postavím! Nakonec jsem dostal v roce 2001 šanci dělat módy s Olegem Maddoxem pro Il-2 Sturmovik. Byl jsem schopen modelovat velkou škálu letadel, včetně P-38 Lightning, Ki-43 Nakajima, P-80 Shooting Star a mnoho dalších. Pomáhal jsem organizovat "Third Party", abych pomohl dalším v modelování. Po Il-2 jsem jako třetí strana vytvořil letadla do CFS3, FS2004, FSX, dokonce Battlefield 2. Pak jsem svůj sen naplnil prací u Microsoftu na FS11. Bohužel, Microsoft FS11 zrušil. Ale najali mě abych pracoval na Microsoft Flight. Namodeloval a otexturoval jsem Stearman, Maule a Icon A5. Dnes žiji svůj sen v DCS na projektech jako je P-40F, Wildcat a mnoho dalších, které ještě nebyly oznámeny. P-40F bude mým oficiálním debutem v DCS, takže se těším co si o mé práci lidé myslí!


Otázka: Do jakého rozsahu jsou systémy P-40 namodelovány? Jsou palivové, hydraulické a elektrické systémy simulovány? Jsou u P-40 nějaké zajímavé zvláštnosti namodelovány do simulace?

[Stig] Všechny systémy jsou namodelovány na vysokou úroveň fyzikální simulace, ale museli jsme vybalancovat simulaci na úroveň, která je zvládnutelná stávající generací počítačů. Simulujeme původní chování hydraulického systému, který je poměrně odlišný od ostatních letadel. Zařadili jsme velmi zajímavou vlastnost ovládání motoru - boost lever, která má zásadní vliv na výkon motoru.

[Chuck] Vzpomínám, že Pete zmínil několik zajímavých namodelovaných zvláštností. Například, odchylky výškoměru v závislosti na tlaku vzduchu, čas potřebný k zatáhnutí podvozku se bude měnit podle teploty neboť jsme namodelovali závislost mezi hydraulickým tlakem a teplotou. Dále exkluzivní mechanické zámky podvozku a klapek. To znamená, že pokud neposunete pákou podvozku do polohy neutral nebudete schopni ovládat klapky a naopak, pokud nastavíte klapky do pozice dolů a nevrátíte je na neutral, nebude moci vytáhnout či zatáhnout podvozek.


Otázka: Jak rozdílný je polet s P-40F oproti modernějšímu letadlu jako je P-51D Mustang? Jsou k dizpozici prvky "staré školy" jako například ručně ovládaná hydraulická pumpa pro podvozek?

[Stig] P-40F se od P-51D liší. Křídlo P-51D používá laminární profil, radiátor používající "Meredith efekt" a motor s větším výkonem. To umožňuje P-51D létat rychleji ve vysokých výškách. P-40F je na druhou stranu celkem manévrovatelná a velmi agilní na nižších rychlostech a v nízkých až středních výškách. Také má jednu z nejlepších rychlostí ve střemhlavém letu daného období. Máme spousty prvků "staré školy" naimplementovánu, obzvláště hydraulický systém s ručně ovládanou pumpou, ovládání podvozku a klapek.

[Pete] V ASM je neuvěřitelné množství detailu, ať už hydraulika, elektrika nebo jakýkoliv další systém. Hydraulický systém je plně namodelován aby obsahoval nutnost použití ruční pumpy k zamčení systému. Někteří uživatelé nám ohledně zhrouceného podvozku poslali bug report, ale to je skutečná vlastnost letounu. Pokud pilot nepoužije "waggle stick", podvozek se může rozlomit ve chvíli kdy se dotkne země! Začlenili jsme do ASM zpětnou vazbu od inženýrů, známé slabosti a chování, z nichž některé nejsou zahrnuty v manuálu, přesto se s nimi pravidelně střetávají lidé na zemi. Nehodlám se pouštět do žádných detailů, bude více zajímavé sledovat piloty v DCS jak objevují postupy skutečných pilotů dané doby!

Systémy jako palivový systém zahrnuje obvyklý problém zpětného toku. To znamená, že pokud nastartujete P-40 krátce po té, co byl na chvíli vypnut motor, část paliva se přeleje zpět do rezervní nádrže. Toto bylo namodelováno. Unikátní chování budíků bylo namodelováno také, takže ne vždy věřte co vám říkají - věřte také vlastním očím!


Otázka: Bude mít provoz motoru nad doporučené limity vliv na výkon motoru? Do jakého rozsahu je naprogramována správa motoru?

[Stig] Ano, provoz motoru nad limity bude mít negativní vliv na výkon a výdrž motoru. Páteří celé simulace motoru je na míru ušitý termodynamický model, který poskytuje celkový popis procesů uvnitř cyklů motoru. Zaměřujeme se především na aspekty spojené se spotřebou energie, objemová účinnost, tepelné přenosy, atd. pro analytické účely. Tato informace je využívána pro kalkulaci indikované činnosti.

[Chuck] Když jsem letěl s Kittyhawkem všiml jsem si, že rychloměr a manifold budík mají naprogramovány chyby: ručičky kmitají při přemetu nebo během zatáček na vysokých G.


Otázka: Co nám můžete říci o vztahu VEAO k The Fighter Collection a jejich role a vliv během vývoje P-40F?

[Chris] S TFC máme skvělé vztahy a ne pouze na úrovni DCS. Tým v Duxfordu je jako naše druhá rodina a vždy si užíváme návštěvy, ne pouze na letecké show, ale během celého roku. Mít možnost vylézt si do všech TFC letadel k získání přesných dat je ohromné privilegium a tým je směrem k nám velmi vstřícný.

[Pete] Během let jsme si vypěstovali fantastický vztah nejen s piloty z TFC, ale i s inženýry a dobrovolníky. Práce kterou dělají je velmi důležitá pro provoz TFC a znalosti a zkušenosti, které za ty roky získali jsou pro nás neocenitelné. Každý v TFC nám pomohl jak jen mohl a my jim za toto nemůžeme dostatečně poděkovat.


Otázka: Jaké procesy používáte, abyste se ujistili, že P-40F se bude chovat tak jak je žádoucí? Máte přístup k testovacím pilotům? Jaký referenční materiál jste k simulaci modelu použili?

[Pete] Máme přístup k více než 10ti pilotům P-40, kteří jsou ochotni s námi trávit čas a utvářet tak model simulace do podoby jejich zkušeností z reálného života. Mají své vlastní poznámky a záznamy, stejně tak vynikající výzkumný tým, který projíždí internet a databáze pro informace, které mohou chybět. Také máme SME (subject matter experts) na každý aspekt provozu letadla. Takže, pokud potřebujeme vědět něco co nevíme.. známe někoho kdo ví!


Otázka: Jakou výzbroj a výstroj má VEAO v úmyslu zahrnout do P-40? Bomby / rakety / přídavné nádrže?

* 6x .50 kulometů
* 2x 500 lbs bomby nebo 2x 250 lbs bomby
* centrální externí přídavná nádrž


Otázka: Cesta k vydání Hawk EFM byla hrbolatá. Co se VEAO díky této zkušenosti naučilo a jaký efekt mají tyto lekce na vývoj P-40?

[Chris] Vývoj EFM pro Hawka byl víceméně přímočarý. Největším problémem byl kód, který zasahoval mezi ASM a EFM. ASM programátor již nebyl nějakou tu dobu v týmu a my jsem tak byli přinuceni naučit se ten kód znovu. Dále, některé systémy v kokpitu, které na sebe vzájemně působí, jako palivo, hydraulika, atd. musely být naprosto přepsány, aby fungovaly s vylepšeným letovým modelem a ne tak jednoduše jak byly původně napsány. S P-40F jsme mohli začít od čista a díky lekcím získaným na Hawku to bylo mnohem hladší a přímočařejší.

[Pete] Mezi vydáním Hawka a P-40 jsme udělali ve VEAO několik organizačních změn. To nám pomohlo pružněji reagovat na určité výzvy jako zmíněné problémy mezi ASM a EFM. I přesto, že to pro nás znamenalo více práce než bychom rádi, je to systém, který jsme vyvíjeli s budoucností v mysli a umožní nám, kde to bude možné, přenášet kód z jednoho projektu na druhý. Vytváření šablon nám dovolilo mít skvělý modulární přístup ve vývoji základních systémů. Abychom vyloučili pochybnosti, použití šablony neznamená, že každé letadlo pracuje stejným způsobem nebo se chová stejně. Jednoduše to znamená, že nemusíme programovat pro každé letadlo od nuly. Očekáváme plynulé spuštění a těšíme se až si P-40 veřejnost osahá!


Otázka: Jak vidíme, VEAO maká tvrdě jak na P-40 tak na Hawku. Kdy VEAO vidí uvolnění P-40 jako otevřenou betu?

[Pete] V tuto chvíli bychom rádi uvolnili P-40 koncem Q3 či začátkem Q4. Sledujte naše facebook stránky a DCS fórum pro více informací hned jak je budeme moci sdílet!


Závěr

[Chuck] S P-40 v alfa verzi jsem nalétal několik hodin a myslím, že bych s vámi mohl sdílet své dojmy. Neměl jsem moc času osahat si pokročilé systémy jako palivový systém, rádio nebo vyzkoušet pokročilé manévry, ale tak jako s každým jiným testovaným DCS modulem cítím, že mohu dodat celkem přesný obrázek. Za prvé, všiml jsem si, že některé přepínače uvnitř kokpitu nefungují a jsou stále WIP. Pete mě ujistil, že VEAO tvrdě pracuje, aby toto napravilo. Také zvuky nejsou finální. Pete mě opět ujistil, že budou předělány.

Když jsem viděl P-40 před rokem a nyní, mohu upřímně říci, že co jsem viděl před tím a dnes je jako srovnávat noc a den. Z P-40 je cítit vyzrálý produkt, hodiny letu bez jediného spadnutí systému. FPS je uvnitř letadla stabilní a hladké (solidních 60 FPS+). Letový model již také není k smíchu. Přes stovky hodin v DCS na Mustangu mě ujišťuje, že FM u P-40 je přinejmenším na stejné úrovni jako Mustang. Dokonce se odvážím říci, že FM na P-40 je o něco hladší a více proměnlivý. Vyzkoušel jsem pár manévrů s různým množstvím paliva. Snap roll vyžaduje dokonalé načasování s kormidlem, rozhodně zajímavá výzva pro ty, kteří preferují akrobatické létání.

Létat s P-40 je úplně něco jiného než létat s Mustangem. Dle mého názoru je největším rozdílem totální přepracování kokpitu od Gibbage. Jeho práce mluví za vše. Péče o detaily, kvalita metalických textur a 3D model přináší VEAO P-40F na zcela novou úroveň. Pokud bude VEAO dále pokračovat touto kvalitou, myslím, že P-40 potěší většinu fandů WW2. Tento nový přídavek do DCS WW2 hangáru se rýsuje v kvalitní produkt.

Mnoho díků VEAO za jejich čas k zodpovězení našich otázek.

Charles “Chuck” Ouellet

Přeloženo z Q&A with VEAO – P-40F Preview na serveru mudspike.com, kde také najdete množství obrázků.
Upravil/a Aces_Wild dne 14-07-2016 00:41
 
magot
No to mě poser, Gibbage na co se to dal kluk jeden zatracená Úsměv
Ale jestli tohle uživí 5 lidí no to teda nevím ...
 
Přejít na fórum:
HANÁCKÉ SLET
HANÁCKÉ SLET 14.6.-16.6.
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

31-10-2024 09:57
ČTK: Z dosud nezjištěných příčin se dnes v noci zřídilo letadlo na solární pohon.

21-10-2024 20:04
Intel vydal novou aktualizaci mikrokódu.

02-10-2024 14:07
To není dobrá myšlenka. Belzebub každého stáhne do pekel a přes zvolené zástupce i nás obyčejné lidi. Vyděšený

27-09-2024 11:19
Pokud ti co zvolím budou plnit svůj program, ať se klidně spojí i s Belzebubem.

26-09-2024 16:00
Kdokoliv bude v koalici s kýmkoliv. Jím nejde o smysl, ale o prachy a to politiky spojuje.

25-09-2024 16:44
Příští volby vyhraje ANO a bude v koalici s ODS. Ostatní strany budou v opozici.

23-09-2024 08:17
Prognostik z tebe už nebude. Úsměv

19-09-2024 19:18
Jelikož se blíží ten čas, tak bych jen skromně řekl: Nacionalisti všech zemí, vyližte si prdel! Šklebící se

13-09-2024 15:43
Kroměříž a Olomouc - Pravděpodobnost 3. povodňového stupně >90%

12-09-2024 16:09
A toto je noční můra Troubek: https://hydro.chm.
..ekt/307354

36,025,492 návštěv