1stCL_Fucida napsal:
A to letadlo, u kterého to zkoušíš, to v reálu mělo na ose? Třeba u Bf 109 to tak bylo a je to tam v pohodě. u Fw 190 byla tlačítka a osa tam nefunguje.
Prostě chci použít jednu analogovou osu na flaps, jak je obvyklé v ostatních simech právě na BF109.
Mi tedy poraď... jak to tam funguje v pohodě, když je funkce rozdělené na dvě osy?
Nazdár hoši,
mám na vás jeden dotaz. Nějakou dobu jsem nelétal BOS/BOM a po nějakém patchi jsem zjistil že mám zase zamčené to, co jsem už dávno odemkl (myslím tím výzbroj na letadel) dá se to nějak vrátit, nebo to musím vylétat znovu?
Díky za odpověď Vont
Jestli máš Premium nebo přikoupené oba bonusové stroje, lze to odemknout v profilu na Store jedním kliknutím.
[img]http://img8.rajce.idnes.cz/d0801/4/4901/4901891_507dca2b7c43a1bacef8c830a77145ff/images/bosun.jpg[/img] is not a valid Image.
Při snaze namapovat analogovou osu na flaps, jsem v možnostech simu zjistil... že tak banální věc sim nedokáže. Problém bude asi vtom že funkce je rozdělena na up a down polohu, tedy tlačítka nebo klávesy. Přitom je Bosko nepatrně vylepšený engine z Rofka, ale veškeré nastavení kláves nebo křivek jsou proti němu extrémně okleštěné.
Tohle je otázka stará jak BOSko. Nejde o to, zda to sim dokáže či nedokáže. Vývojáři dospěli k závěru, že trimování osou je nevhodné, páčto osou člověk pohne během desetiny vteřiny, zatímco skutečnému letadlu to trvá. Zejména pak u tý Bf 109 je vytažení klapek zdlouhavý proces, kterému se trim na ose vůbec nepodobá. Tedy trim na ose není a téměř jistě nebude.
Nesouhlasím... přeci lze řešit jednoduše časovým doběhem jak to má DCS či Rofko. Mimo jiné tak funguje právě osa stabilizeru která trvá 7s z polohy horní na spodní.
Nesouhlasím... přeci lze řešit jednoduše časovým doběhem jak to má DCS či Rofko. Mimo jiné tak funguje právě osa stabilizeru která trvá 7s z polohy horní na spodní.
Tak nesouhlasit můžeš. Doběh je přesně to, čemu se chtěli vývojáři vyhnout. Drbneš do osy a víc se o to nestaráš, zatímco pilot v reálu musel točit. Držení tlačítka sice taky není úplně realistické, ale alespoň tě to po tu dobu zaměstnává.
Jak moc je díky tomu BOSko realističtější, to si netroufám odhadnout, ale je to zkrátka tak. Zjevně se ukazuje, že souboje na klapkách je přesně to, co si experti z komunity žádají. Při pohledu na on-line turnaje je jasné, že základem pro vítězství ve starém Šturmovi byl Jak 3 na klapkách. Rozumím tomu tak, že vývojáři chtěli zachovat relativní výhody typů, které měly klapky na čudlík, vůči typům, které je mají nějak manuálně poháněné. Rozuměj tak, že když už Bf 109 bylo v reálu na kolečko, nechtěli, aby to bylo v simu dramaticky snazší.
Máš jen dvě možnosti. A) smířit se s tím. B) Nesmířit se s tím. Navíc je úplně jedno, jakou z nich zvolíš.
Vztlakové klapy ti mají dovolit letět v menších rychlostech. Tedy tím stylem, že pro udržení horizontálního letu díky klapkám se zvedne faktor vztlaku a tudíž ti vystačí menší potřebný úhel náběhu (alpha), než kdyby jsi takto letěl bez klapek. Díky tomu má pilot možnost letět v menších rychlostech, kde by mu to stroj bez klapek kvůli překročení kritické hodnoty alpha již nedovolil nebo dovolil, ale pod velmi vysokou hodnotou alpha, která mu může např. při přistání vadit, protože neuvidí na dráhu. Jejich nevýhoda je zvýšení odporu draku, tudíž je potřeba většího výkonu motoru. Vysunutí klapek a následná změna geometrie křídla může krom vztlaku a odporu změnit i jiné vlastnosti stroje. Třeba toleranci maximálního úhlu náběhu (alphy).
K tomu odporu vzduchu.... jde to krásně vidět u Mustanga v DCS, kde se bez klapek vyhrabeš do větší výšky, než s klapkami, protože křídlo má bez klapek menší odpor vzduchu a tak není potřeba tak vysokého výkonu motoru.
Edit: zde je celkem logicky vysvětlené, jak se mění AoA v závislosti na poloze klapek a geometrii křídel. http://www.boldme...of-attack/
Ale jinak, co já vím, tak i kdyby se stroj protivníka točil na pětníku, tak to neznamená, že má vyhráno. https://youtu.be/... - Video je sice určeno pro vizuální souboje F-16 VS Mig-29 ve falconu 3.0, ale praktiky jsou aplikovatelné celkem universálně.
Upravil/a AJaromir dne 07-07-2016 14:51
Jaromíre, asi to budeš muset hodit na jinej level. Mistr Jiříček je studovaný v oboru profil- aerodynamika křídla. Tak asi bude lepší přesně spacifikovat daný problém.
Vztlakové klapy ti mají dovolit letět v menších rychlostech. Tedy tím stylem, že pro udržení horizontálního letu díky klapkám se zvedne faktor vztlaku a tudíž ti vystačí menší potřebný úhel náběhu (alpha), než kdyby jsi takto letěl bez klapek. Díky tomu má pilot možnost letět v menších rychlostech, kde by mu to stroj bez klapek kvůli překročení kritické hodnoty alpha již nedovolil nebo dovolil, ale pod velmi vysokou hodnotou alpha, která mu může např. při přistání vadit, protože neuvidí na dráhu. Jejich nevýhoda je zvýšení odporu draku, tudíž je potřeba většího výkonu motoru. Vysunutí klapek a následná změna geometrie křídla může krom vztlaku a odporu změnit i jiné vlastnosti stroje. Třeba toleranci maximálního úhlu náběhu (alphy)....
K tomu odporu vzduchu.... jde to krásně vidět u Mustanga v DCS, kde se bez klapek vyhrabeš do větší výšky, než s klapkami, protože křídlo má bez klapek menší odpor vzduchu a tak není potřeba tak vysokého výkonu motoru.
Edit: zde je celkem logicky vysvětlené, jak se mění AoA v závislosti na poloze klapek a geometrii křídel. http://www.boldme...of-attack/
Ale jinak, co já vím, tak i kdyby se stroj protivníka točil na pětníku, tak to neznamená, že má vyhráno. https://youtu.be/... - Video je sice určeno pro vizuální souboje F-16 VS Mig-29 ve falconu 3.0, ale praktiky jsou aplikovatelné celkem universálně.
Špatně jsem se zeptal, omlouvám se. Tvá věta vyzněla tak, že zrovna Bf109 má tu výjimečnou vlastnost, že bez klapek vydrží větší úhel náběhu. Proto jsem se chtěl zeptat, jaký efekt si vlastně od klapek slibuješ. Vyznělo to, jako že to zpochybňuju, sorry.
1) Samotný úhel náběhu není nic než nějaký úhel vztažený od nějak definované čáry. Někdy střední čára profilu před vytažením klapky, někdy stř.č. profilu s klapkou, jinde je to čára reflektující celé letadlo... Jak se to zrovna hodí. Samotný úhel náběhu není pro názor zas tak směrodatný (pro výpočet samozřejmě ano).
2) Klapka ti "trochu" zvedne součinitel vztlaku a "trochu více" ti zvedne součinitel odporu. Jinými slovy ti zneefektivní křídlo. V opačném případě by se používala pořád. Používá se ne proto, abys mohl letět na nižším AoA (tzn. abys viděl z kabiny), ale abys zvýšil součinitel vztlaku a dosáhl nižší minimální rychlosti.
3) Každá klapka (bez nějakého přifukování a podobných vynálezů) ti v tvém slova smyslu zmenší kritický úhel náběhu oproti křídlu bez klapky. Tvá prvotní věta tedy platí pro každé éro a proto jsem nepochopil, co tou poznámkou myslíš.
Pozn. pod čarou: k utažené zatáčce ve smyslu min. poloměru je lepší co největší vztlak. Nicméně pro co nejrychlejší trvale udržitelnou (!) zatáčku už je to složitější počítání. Nelze triviálně říct, že je to lepší s klapkama či bez klapek či na kolik klapek. Ostatně prvním Befkům proti prvním Spitům doporučovali únik táhlou horizontální zatáčkou. To je někdy interperotováno jako německá naivita ohledně obratnosti Befek, ve skutečnosi ale (jak věřím) šlo o jednoduchý výpočet, že na větším poloměru budou mít o tolik vyššíé rychlost, že Spita sjedou resp. mu ujedou.
Upravil/a 1stCL_Jiricek dne 07-07-2016 18:50
Já jsem zase studoval elektrotechniku se zaměřením na automatizační techniku.
Jak jsem psal. Neznám to nijak do hloubky. Jen prezentuji svá dosavadní zjištění.
Upravil/a AJaromir dne 07-07-2016 18:52
1stCL_Jiricek napsal:
Pozn. pod čarou: k utažené zatáčce ve smyslu min. poloměru je lepší co největší vztlak. Nicméně pro co nejrychlejší trvale udržitelnou (!) zatáčku už je to složitější počítání. Nelze triviálně říct, že je to lepší s klapkama či bez klapek či na kolik klapek. Ostatně prvním Befkům proti prvním Spitům doporučovali únik táhlou horizontální zatáčkou. To je někdy interperotováno jako německá naivita ohledně obratnosti Befek, ve skutečnosi ale (jak věřím) šlo o jednoduchý výpočet, že na větším poloměru budou mít o tolik vyššíé rychlost, že Spita sjedou resp. mu ujedou.
Klapky v simech a v realitě jsou zjevně docela jiná zviřátka. Příkladem je právě BOSko, kde až donedávna Jak fungoval na klapkách jak by mu dali čmuchnout k metamfetaminu. Teprve po usilovném tlaku komunity to asi dost neradi o(u)pravili.
Klapky v simech se používají pro
- únik do kruto-přísně utažené zatáčky.
- pro vybrždění protivníka.
- pro kroužení v utažené sestupné spirále až k zemi, kdy se hraje o nervy, kdo to vydrží dýl a líp tak, aby u země získal drobnou výhodu, která umožní střeleckou pozici.
- specificky v BOSku se klapky u některých strojů používaly k zvýšení stability při střelbě pánubohu do oken, rozuměj téměř kolmo vzhůru na pádovce při visu na vrtuli.
- a vůbec se zde projevuje kreativita využití nedokonalosti letového modelu způsoby, které neovládám a ani neumím popsat.
V reálu se zjevně klapky taky někdy používaly. Ale řekl bych, že to bylo značně individuální a dost možná ne časté. Použití klapek se v zásadě vylučuje s Hartmanovým způsobem boje. Je to asi hrdinské, ale souboje na minimálních rychlostech jsou podle všeho nebezpečné a je to loterie. Přesto se zmínky o použití klapek objevují v pilotních zprávách. Používaly se i u těch Bf 109. Otázka však je, jak to tenkrát mysleli. Zda by si pilot Befka troufnul vytáhnout klapky ve chvíli, kdy jen chce dokončit setřel a je mu jedno, že má v zádech smečku cizích stihačů, kteří ho sundají vzápětí, nebo zda by reálný pilot preferoval zmizení dokud má nějakou tu energii navrch.
Působí to na mě dojmem, že kombinace blbé fyziky klapek s nereálným chováním virtuálních pilotů vede k celkově zásadnímu nerealizmu našich soubojů. Motáme se s Befkama a Jakam jak by nám zapomněli sdělit, že první světová už dávno skončila. Točíme se kolem dokola jak magoři a říkáme tomu skill.
Třeba ty známé reporty Finských pilotů taky zmiňují klapky a trimování čumáku nahoru. Zas třeba Britové většinou vzpomínají na Befka jako na stroje, které dycky přiletí s převahou energie, nikam netočí, vystřelí a mažou zas jinam. Zjevně to bylo součástí celkové situace a individuálních schopností. Být na německé straně v roce 1944, asi nebylo zdrávo se pouštět do větších akcí, protože červenejch bylo kolem většinou nepočítaně a šance, že se něco přehlídne, musela být veliká. Marseille v severní Africe byl v jiné situaci. Lítal v době, kdy spojenci neměli převahu a lítal proti Hurrikům a P40 a sám měl F4 a posléze G2. Navíc byl zjevně nesmírně talentovaný a co platilo pro něj, vůbec nemuselo fungovat pro jiné. Ernst Udet taky běžně dělával věci, který pro ostatní piloty byly nedosažitelný.
A používal Marseille ty klapky určitě v zatáčkách? Nepoužíval je spíš k tomu, aby měl v těch svých slavných skluzech skrze obrané kruhy P-40tek, více stabilní letadlo a lépe se mu mířilo? Nebijte mě jen se ptám.
Nie. Pouzival ich k boju. Nebol sam, nespomeniem si meno pilota ktory hovoril, ze prave manevrovanie na Bf zacalo az s vysunutymi klapkami. Myslim, ze to je pisane v knihe Bf-109 vs Spitfire.
Nie. Pouzival ich k boju. Nebol sam, nespomeniem si meno pilota ktory hovoril, ze prave manevrovanie na Bf zacalo az s vysunutymi klapkami. Myslim, ze to je pisane v knihe Bf-109 vs Spitfire.
tohle je spíš v kontextu slotů na křídlech..
Není důležité vyhrát, ale přežít.
I když vyhrát je taky fajn.
Obzvlášť, když vyhraju já!
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.