Farky, co je vlastne zle na P-40? Este som ju prakticky neletel, preto sa pytam. Dakujem za odpoved.
Jde o motor. Naše P40 nemá automatické omezování plnícího tlaku. Což je dobře, tak to bylo. Tedy je na pilotovi, aby se o to staral sám. Ten motor má nějaké povolené režimy fungování a pro každý má stanovenou dobu, po kterou to má vydržet. Je to vždy kombinace plnícího tlaku a otáček. No a jde o to, že lze motor provozovat i mimo tovární specifikace. Pilot by to sice neměl dělat, ale v letadle není nic, co by mu v tom bránilo. Použití vyšších než předepsaných výkonových režimů vede ke zvýšenému namáhání, opotřebení a zkrácené životnosti. Nebo v krajních případech nejsurovějšího zacházení to vede k destrukci motoru. Celá ta velká debata se vede kolem toho, kolik ten motor měl vydržet v oblasti mimo tovární specifikace. Možná je i otázka, jak vysoký plnící tlak to má být schopno dosáhnout. Zatím jsem neviděl/nečetl že by někdo přinesl nějaký dokument, který by do toho vnesl jasno. Někdo se ohání továrníma specifikacema, jiný vyštrachá hlášení o tom, že se to překračovalo. Další najde Golodnikova a ty jeho slavné výroky. Pak Crump říká, že Golodnikov ale nikde netvrdí, že by ty jejich zvýšené režimy byly mimo tovární specifikace (režimů byla sbírka) a už vůbec se nepodělil s informací, nakolik to tedy honili. U P40 ve hře je to dost zásadní pro její použitelnost. Na předepsané výkonové režimy to snad není ani stihačka, ale když se honí mimo předpisy, začíná to být zajímavé. Jenže to dlouho nevydrží. A tak je kolem toho dusno. Farky má určitě nějaký konkrétní čísla.
Farky, co je vlastne zle na P-40? Este som ju prakticky neletel, preto sa pytam. Dakujem za odpoved.
Nebudu zabíhat do zbytečných a nudných detailů, takže nějak obecně pár věcí -
Letový model se vůbec nepodobá své reálné předloze. Například jak tam dáš trochu nohu, okamžitě to bez varování jde do vrtáku. Nic takového P-40 nedělala. To letadlo nebyl nestabilní a sám sobě nebezpečný krám (což je v BoM, jak naprosto trefně vystihl Cass), spíš naopak. Nemělo záludné vlastnosti, létalo se s ním snadno a dostatečně varovalo před vývrtkou (prostě říkalo pilotovi "bacha vole, jseš na hraně" ). P-40 měla po stránce letových vlastností z pohledu pilota v podstatě jediný "problém", který byl pro ni typický - ve střemhlavém letu velkou rychlostí bylo hrozně namáhavé udržet ji ve směru, člověk musel doslova stát plnou silou na levém pedálu a to i když měl vytrimováno tak aby to eliminoval. Za války o tom kolovalo dokonce několik vtipů, všechny ve smyslu - pokud potkáte pilota s levým lýtkovým svalem výrazně větším než na druhé noze, je to pilot Kittyhawku. Kvůli této vlastnosti na pozdějších verzích P-40 nejdřív zvětšily SOP a pak prodloužili trup. V BoM to éro jede dolů jako na kolejích.
Řeknu to takhle - vzal jsem reálné letové testy P-40E a porovnal je bod po bodu s tím co máme. Velká spousta věcí se prostě neshodovala, ani se to nepřibližovalo. V něčem je P-40 v BoM lepší než by měla být, v něčem horší, ale rozhodně není správně. Teď nemluvím o výkonech (maximálka, stoupavost atd.), to je na jinou debatu, spíš o letových vlastnostech.
--------
K motoru - přiznám se že nevím jak je to v poslední verzi hry s limity, hraju teď jiné věci a pravděpodobně si počkám až to vydají jako hotové. Jen tu zhruba napíšu to co jsem jim někdy na podzim navrhoval ohledně limitů motoru.
Limity z manuálu beze změny, nějakých těch 45"/3000 rpm max na 5 minut a 38"/2600 rpm neomezeně (čísla nejsou úplně přesná, nechytejte se jich). Nesnáším časové limity, protože je to pitomost, ale budiž, je to snadný způsob jak držet na uzdě hráče typu "narvu tam na startu plnej plyn a pak už na to celou misi nešahám".
Nastavit nejvyšší plnící tlak kdy to ještě motor bez problémů vydrží na 56". S tím, že jako limitující faktor použiju teplotu oleje a glykolu, ne čas. P-40 byla známá tím že nechladila úplně dobře a když tam narvu vysoký plnící tlak, teploty jdou raketově nahoru. Pak už jen záleží jak moc chci hráče omezit v nehistorickém používání overboostu po dlouhou dobu. Řekněme že chci dovolit hráčům ten plnící tlak použít v zimě při - 15°C po dobu 60 sekund. Tak vytunim teploty tak, aby je to po 60 sekundách donutilo stáhnout plyn, jinak oddělají motor.
Cokoliv nad 56" plnícího tlaku způsobí detonace v motoru (backfires, česky klepání), ten tím okamžitě ztratí výkon a poběží špatně. Pokud ty příznaky moc vysokého plnícího tlaku hráč bude ignorovat a nestáhne plyn, během několika vteřin zničí motor. Ne poškodí, prostě zničí. Samozřejmě je třeba nechat alespoň nějaký rozumný čas aby hráč mohl zareagovat na situaci.
----------
P.S. - pokud by někdo chtěl nějaké větší podrobnosti nebo tak něco, tak mi pošlete PM.
Na to kolik tam mají letadel by se řeklo, že ten FM trošku poladí a ono ouha, stejně jako Gaijin se jde cestou balancu. Arkádovej Jak na klapkách, nekonečný dokazování, že roll-rate je na Fw blbě, P-40 úplně jinak... A samozřejmě jim dám další prachy, aby to mohli paskvit ještě víc. Ne.
No... asi takto - na to koľko tam majú lietadiel, sú mašiny až na Fw-190 docela slušne vyladené. Zázračné klapky na Jaku už dávno nie sú zázračné. V žiadnom prípade by som nepovedal, že idú cestou balancu ako Gaijin. Píšem o IL2: BoS.
Ak máš na mysli aj IL2:BoM... Dovolím si upozorniť, že táto hra ešte nie je vonku, stále je prístupná iba ako early access. Inak povedané, je to Beta verzia, ktorá sa môže (a nemusí) líšiť od toho, čo nakoniec bude vypustené do predaja ako oficiálna verzia. Že na FM pracujú vidím napr. aj na Mc.202, ktoré prešlo pomerne radikálnou zmenou. P-40 patrí do BoM, a ťažko povedažť, nakoľko budú akceptovať pripomienky napr. Farkyho. Preto túto hru a mašiny v nej bude mať zmysel hodnotiť až potom, ako bude hra oficiálne vypustená.
A co ma ako byt? Je koniec aprila, k zmenam FM niekolkokrat doslo. Postovat sem nieco z 18. septembra 2015 je sice fajn, ale mierne "mimo misu. Bolo by fajn pozriet si aj zopar Developers Diary, v niektorom z nich mas priamo spominane klapky Jaku a ich opravu. V konecnom dosledku nic ti nebrani vziat si Jaka ked je taky arkadovy a natrhnut vsetkym skopcakom prdel - na Wing of Liberty, DeD expert alebo Fighting Legends ich najdes dost.
No ale něco to o dotyčném vedení vypovídá....Že je lepší občas držet hubu.
Také jsem se jich jednou na něco ptal (kadence střelby u tanku), odpověď zněla "vše je v pořádku". Patch, nebo dva potom, se kupodivu to co bylo v pořádku změnilo a už je to zase v pořádku...
Snad i nejvíc zatvrzelej člověk chápe, že dost věcí v tohle simu smrdí a to hodně. Máte stoprocentní jistotu, že Rus neudělá nic čestně. P40, FW a já bych přidal zázračnýho střelce v Pe-2 a super nezničitelný ruský motory. Sakra to se snad ví, co to bylo za plečky ne? Tady se kurví zrovna jen BMW a DB u F4. Náhodička? Nebo tu někdo bude tvrdit, že je to dobře? A ta beta BoM, jak píše Baron? Stojí dva tisíce a s tím jejich přístupem si to můžou strčit do řiti. Jo, lítám to taky, ale celý to stojí za prd.
Producent mi oznámil, že nevěří v další úpravy FM na Jaku a FW, takže jsem mimo mísu. Aha.
Tady jsou ty oznámené změny od DD 108. Pár.
DD 114
15. Yak-1 pneumatic flaps extension speed increased (~80° per second while stationary, less at high speeds) based on learning video for Yak-15 with the same flaps system.
DD 122
12. Fineness ratios of all planes were re-checked with their flaps extended. Fineness ratio was decreased for LaGG-3 series 29, La-5 series 8, Yak-1 series 69, IL-2 (both) and P-40E-1. Other planes fineness ratios were found to be correct;
Kluci, Jásoň už dlouho není u kormidla. Proto taky říkal, že "věří" že už na tom nedělají. To proto, že vlastně už nic neřídí, takže mu nezbývá než věřit.
Jistě platí ta teze o aktuální nejvíc nejlepší verzi historie, která je úplně OK a bude OK až do dalšího patche, který nastolí novou verzi historie. Proto tu máme nepřiznané ale celkem jednoduše ověřitelné změny FM a DM. Někteří lidi na foru na to jdou tak, že si zálohují hru třeba i několik patchů zpět a aby se jim automaticky neaktualizovala, odpojují se od sítě při použití nějakého toho staršího patche. Pak porovnávají, co se vlastně změnilo, protože patch notes jsou klasicky rusky transparantní.
S těma Klimovama je to možná složitější. Jsem četl článek od nějakých Britů, kteří restaurují původní Jak 1 a psali o motoru, že z toho byli úplně paf. Že maj za sebou rekonstrukce německých, britských a amerických letadel a motorů, ale že tak super design a zpracování, jako je ten Klimov, že to ještě neviděli. Třeba to nebyly úplné plečky.
A to se mně ted nedávno zrovna kamarád ptal, zda-li mu doporučím koupit BoSko..jo když jsem to prodával tak jsem mu nebyl dost dobrej a jakto tady tak čtu, nevím co mu říct. No a do toho když viděl tu palbu na BoM, které stejně chtě nechtě, bude muset do budoucna i tak pořídit..s tou ořezanou krabicovou verzí za cca 350 si normálně zalítá že?
Aha už to vidím..a ty era si pak musí vylítat v offlinu?
"Starter" edice jsou dvě letadla, Bf-109 F-4 a LaGG-3. Dalších šest se dá odemknout přes extrémně zábavný grind zkušeností. Ta kampaň funguje tak, že po načtení mapy dáš autopilota, zrychlíš čas, nad cílovkou si lehce zablbneš a mise hotova. Ani nemusíš na přistání. Je to fakt zábavný jak si např. odemykáš zimní kamufláž na zimní mapu. To se moc povedlo a myslím, že to každý ocení...
Pokud nechce absolovovat tuhle anabázi, tak ať si pořídí "Standard" edici s 8 letadly odemčenými, ale bez odemčených vylepšení, to je pouze v edici "Premium" s prémiovými letadly Fw-190 A-3 a La-5 (lze zakoupit samostatně).
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.