Automatický threshold je pro mě taková jistota.
Bez něj jsem pří přímém slunci v okně měl už poměrně malé body (už si nepamatuji, asi 70-80% threshold). Ale přesto to fungovalo.
Ale zas tak moc jsem to neladil.
Řekl bych, že automatický threshold více drží velikost bodu při různých světelných podmínkách.
V BoS jsem používal Freetrack v a klávesou Shift+F9 se zastavil pohyb hlavy a Inset-Home, Page Up atd. klávesami se středil zaměřovač a potvrdilose to klávesou F10. Přešel jsem na OpenTr. a nic z toho nefunguje. Sice v OPTION-SHORTCUTS v posledním řádku je možnost zamrznutí toho pohledu-TOGGLE TRACKING, ale vystředění klávesami Insert, End atd. nefunguje. Má s tím někdo nějakou skušenost? Děkuji
Bohužel Josku asi nepotěším bylo mi odpovězeno, že protokol ze strany freetrack neumožní ovládat osu zoomu pouze simulátor.
Tak zbývá jedině Rumcajs a jestli by dokázal přec jen vymyslet šikovnou utilitu no.
Zkusím na to najít čas. Našel jsem nějaký zdroje na připojení se k FreeTracku - k tomu protokolu, do kterýho je výstup i z OpenTracku. Ozvu se, až budu mít víc.
Rume, povedlo se ti něco zjistit? Je mi jasný, že představuju asi 0,01% uživatel, ale pro mě je jediné použitelné řešení mít ZOOM na ose Z freetracku/opentracku, kdežto osu Z pohybu hlavy, kterou není téměř nutno používat (mám furt v poloze vzadu, jen když se potřebuju kouknout na něco v kokpitu, třeba jeden budík nádrží v P40, tak si posunu trochu dopředu), mám na plynový páce SWFF2. Celou dobu mi fungovalo spojení FreeTracku +jedný verze VJOYe (osatní neběhaly) + vlastní kód v GlovePIE. Jenže s příchodem 64bitů sem zatím zdá se uplně v p****.
I když rozchodim FreeTrack s popisovaným hackem, neběhá s emulací přes GlovePIE. OK, freetrack je pasé, přejdu na opentrack, jenže opentrack si nerozumí s VJOY a GlovePIE emulací, i kdyby si rozuměl, tak to asi ten GlovePIE emuluje tak, že je to pro 64bitů BOS opět nepoužitelné. Zatim se mi teda povedlo přinutit čistý opentrack bez dalšího sw k zoomování pohledu v BOSku (pouze nastavím osu Z opentracku jako ovladač Zoomu, nic jiného), nicméně toto zoomování probíhá vázaně s pohybem osy z, tedy mám možnosti typu hlava vzadu + minimální zoom >> hlava vepředu + maximální zoom. Zkoušel sem i Bosko donutit, aby pohyb osy Z nebral z freetracku, ale joystisku, nicméně zatím neúspěšně... Dneska večer budu mít trochu víc času, tak to ještě zkusím, zatim sem ale dost vyděšenej, že to nepujde... Jak krásný je to v DCS, kde si i pohyby hlavy nastavíš jak chceš a trackovací hw to bere též jako ovládací periferii...
PS: Jinak ten opentrack, je teda hezký, jaký všechny možnosti to má, o tom asi žádná, nicméně teda v některejch věcech je to oproti freetracku dost krok zpátky. U FT fungovala kšiltovka hned bez jakýkoliv kalibrace naprosto suprově, stačilo nastavit citlivost a hned se správně počítali všechny i krajní polohy... OT se mi zatim s kšiltovkou nepodařilo ani náhodou použitelně rozchodit. kouknu trochu víc do strany, chobotnice se nejen otočí, ale zároveň, provede ještě nějaké půlvýkruty, přemety, pohne se do strany a podobně.. Budu si s tím muset asi ještě trochu pohrát, zatim sem to zkoušel pár hodin okolo půlnoci, takže sem nebyl uplně svěží, ale rozchodit to rozumně s tou kšiltovkou teda není žádnej med. Většina asi používá klip na sluchátka a tam jak chápu žádné problémy nejsou? S tím souvisí ta chobotnice, no vynechám sprostý slova, ale FT má krásnej 3D model lebky, propíchlej třema osama a celej uvnitř kostky, krásně tam vidíš všechny pohyby a rotace... Ta 2D chobotnice, to je děs, z toho si nastavim leda tak ... chobotnici. To nikomu jinému z Vás nevadí? Nezbyde nic jinýho, než pokaždý spustit bosko a místo na chobotnici koukat, jak se to chová přímo v simu...
To Hod_Dog: Ta nutnost prvotního nastavení OT a zároveň nutnost vědět, co je potřeba nastavit a na co nesahat, mě při přechodu z FT taky štvala. Ale to je zkrátka způsobeno tím, že OT toho umí víc a má víc možností. Kdyby mi na začátku nepomohl přes TS Petsild, tak bych to nastavení sám nedal, naproti tomu FreeTrack stačí opravdu jen nahodit a jede ihned. Bohužel díky jednoduchosti FT zase neumí pokročilejší funkce, jako například invertování bočního posunu při pohledu vzad, což zase umí OT i TrackIR, je to zkrátka něco za něco Nicméně možná by opravdu neškodilo doplnit do OT nějakého nastavovacího průvodce (Setup Wizard, jak říkáme my Češi), který by nového uživatele prováděl jednotlivými potřebnými úkony prvotního nastavení krok za krokem, treba i s nejakym komentarem co ma na co vliv, uživatel by ty ukony prováděl a pak mačkal jen NEXT, případně FINISH. Co ty na to PetSilde? ;-)
Co se týká 2D obrázku chobotničky, já osobně ho beru jen jako informaci, že je OT zapnutý, že se hýbe, nic víc z těch pohybových kreací nevyčtu. Ale k nastavování křivek jsem nepoužíval ani lebkouna z FreeTracku. Je sice pravda, že ten lebkoun manifestoval pohyby mé hlavy líp, než 2D chobotnice, ale při ladění křivek jsem stále neustále skákal přes ALT+TAB ze hry do Win a zpátky, protože zásadní pro mě byly při nastavování jemné detaily pohybu pohledu ve hře, než pohyb lebkouna. Ideálně má ten náhled podle mě zpracovaný TrackIR, při pohledu z té ocejchované polokoule plus pohled na hlavu z různých stran, tam jsem si byl schopný naladit křivku jen v aplikaci TrackIR 5. V Rise of Flight jsem zaznamenal, že spoustu pilotů používá osu Zoom na brzdovém pedálu. Já ji tam chvíli taky provozoval, ale nakonec jsem se vrátil se Zoomem ke kloboučku na joysticku.
Nenašel jsem interface, který bych mohl použít z C#. C++ už jsem leta neviděl, takže do toho jsem se nepouštěl. Zkrátka nemám pro mě uchopitelný způsob, jak číst osy OpenTracku či FreeTracku. Nikde jsem to na WEBu nenašel, i když to jiště musí existovat. Moje původní doměnka, že se jedná o HID zařízení, který bych mohl číst přes Direct Input, se nepotvrdila. Zjevně mají nějaký proprietární způsob.
Jinak nerozumím, proč by si OpenTrack neměl rozumět s vJoy. Na druhém počítači mám obojí a nijak si to nepřekáží.
Chobotnice je chobotnice. OT používám jen s trojzubcem od Josky a s tím to chodí moc hezky. V zásadě ekvivalentně k TIRu. Kšiltovku jsem nikdy nezkoušel, podle mě to není smysluplné řešení.
Jo, máš pravdu, nakonec se mi vlastně myslím povedlo rozchodit kombinaci OpenTrack + VJoy + GlovePIE, akorát to bylo dneska po půlnoci, tak sem na to pozapoměl. Problém ale asi je v tom, že tu emulaci, kterou GlovePIE vytváří (je tam něco jako FakeTrackIR )BOSko v současný podobě neskousne, v 32-bitový podobě nebyl problém. Zatim nejvěší naděje vkládám k tomu, že se mi takto povede rozchodit OT a BOSko bez dalšího SW - jak sem psal, zatim sem na půl cesty, zoom na OT funguje, pohyb hlavy v ose Z na nějaké ose joysticku zatim ne...
Co se týče kšiltovky, je to jednak zvyk od dob, kdy sem si prvně rozchodil freetrack a za druhé to musí mít daleko lepší stranovou symetričnost, než ten klip na straně + mi nevadí vzít si prostě tu kšiltovku...
Ja mam ksiltovkovou verzi clipu na hornim oblouku sluchatek, take z duvodu, abych nemusel ladit nesymetrii pohybu. Podle me je to prave z duvodu symetrie umisteni diod naopak nejidealnejsi reseni.
V BoS jsem používal Freetrack v a klávesou Shift+F9 se zastavil pohyb hlavy a Inset-Home, Page Up atd. klávesami se středil zaměřovač a potvrdilose to klávesou F10. Přešel jsem na OpenTr. a nic z toho nefunguje. Sice v OPTION-SHORTCUTS v posledním řádku je možnost zamrznutí toho pohledu-TOGGLE TRACKING, ale vystředění klávesami Insert, End atd. nefunguje. Má s tím někdo nějakou skušenost? Děkuji
V BoS jsem používal Freetrack v a klávesou Shift+F9 se zastavil pohyb hlavy a Inset-Home, Page Up atd. klávesami se středil zaměřovač a potvrdilose to klávesou F10. Přešel jsem na OpenTr. a nic z toho nefunguje. Sice v OPTION-SHORTCUTS v posledním řádku je možnost zamrznutí toho pohledu-TOGGLE TRACKING, ale vystředění klávesami Insert, End atd. nefunguje. Má s tím někdo nějakou skušenost? Děkuji
Opentrack bere základní polohu hlavy ze simulátoru, bez nebo s ním jsem postupoval v Rofku-Bosku následovně.
Třeba výchozí základní pohled je předvolen na numerické klávese 5 a polohu hlavy můžu měnit dle libosti.
Podmínkou odemknutí změny polohy je držením této klávesy po celou dobu polohování kláves jako del, home, end, pageup nebo page dn a když jsem s pohledem spokojen, tak ve finále vše potvrdím vlastně uložím klávesou F10, stejně tak provedu u pohledu přes zaměřovač.
Tak heureka, po celém pracovním týdnu se mi povedlo s 64bitovým BOSkem rozchodit to, co potřebuji, dám sem návod a poznatky, kdyby to chtěl někdo též využít, případně z toho de pochopit princip souborů v BOSku a upravit si ovládání pohledů dle svého.
Jen zopakuji, chci mít ZOOM (FOV) na ose Z FT, OT, či jakéhokoliv headtracking zařízení. Zároveň ale nechci přijít o možnost posouvat hlavu v ose Z (předozadní pohyb), tudíž si jí chci dát na nějakou volnou osu joysticku.
Za prvé dám malou vsuvku o OpenTracku samotném. Pokud někdo přemejšlí, že si ho rozchodí s kšiltovkou, ať na to hned zapomene. Alespoň se současnou verzí rozhodně. Strávil jsem na tom několik hodin, vyzkoušel všechno možný, a použitelného stavu se nedočkáte. Co sem googlil, tak s tím mají problémy všichni a nepomuže ani Dynamic Pose Timeout, ani nic jiného... Furt to bude blbnout, budou se jednotlivé osy pohybu a rotace ovlivňovat navzájem, v některých polohách (nijak extrémních) dochází ke skokům, detekce středu hlavy přeskakuje sem tam a celkově je to prostě nepoužitelné... O to větší překvapení bylo, když sem si vyrobil boční klip na sluchátka, spustil, a během minuty nastavil do použitelného stavu... Dalších pár minut a OT funguje s klipem přesně tak, jak si představuju... Je tedy jasný že na model kšiltovky vývojáři docela kašlou. Je to trochu smutné, jelikož s bočním klipem funguje naprosto dobře a ve stařičkém FreeTracku s kšiltovkou též nebyly sebemenší problémy. Stačilo by vzít pouze algoritmus výpočtu polohy hlavy z FreeTracku a vše by fugovalo jak má.
Teď k nastavení ovládání v BOS:
1) V adresáři C:\Program Files (x86)\1C Game Studios\IL-2 Sturmovik Battle of Stalingrad\data\input otevřeme soubor current.actions a najdeme řádek:
bc_head_zoom, něco, 1| // Pilot head: zoom
"něco" přepíšeme například v mém případě na "trackir_axis_z" a uložíme. Pokud teď spustíme hru, bude osa Z OpenTracku ovládat jak Zoom tak předozadní pohyb současně.
2)Abychom předozadní pohyb hlavy dostaly na osu joysticku a pryč z OpenTracku, musíme editovat soubor current.map v témže adresáři. Najdeme řádek:
action("bc_head_trans_x_p","State","_trackir_axis_Z");
a přepíšeme ho například v mém případě na:
action("bc_head_trans_x_p","State","_joy1_axis_p");
Akorát si všimněte, že BOSko má pro pohyb hlavy jiný souřadný systém, než je obvyklé u trackovacích zařízení, pro předozadní pohyb tam náleží osa X. Pokud ovšem teď spustíme BOS, požadovaný výsledek se nedostaví, soubor current.map se totiž (narozdíl od souboru current.actions) při každém spuštění přepíše zpátky do původní podoby. Aby k tomu nedocházelo, nastavíme soubor jen pro čtení a máme hotovo. Při spuštění hry se sice objeví hláška, že soubor nemohl být zapsán, což odklikneme a můžeme hrát.
Výhoda řešení je, že nepotřebujeme další třetí SW jako VJoy, GlovePIE a podobně, vystačíme si pouze s OpenTrackem a editací hry samotné. Nevýhoda je ta hláška, že soubor nemohl být zapsán (je možné, že při nastavení jiných ovládacích prvků přímo ve hře bude nutné soubor opět zpřístupnit pro zápis, změnit ovládání a pak opět nastavit jen pro čtení, zatím jsem nezkoušel) Další nevýhoda je, že sem s tím ztrávil 8-10 hodin a celý týden nemohl lítat, z toho ale dobrých 70% zabrala marná snaha rozchodit OT s kšiltovkou:)
Dobrý nápad simu vnutit trackir_axis_z na zoom, trochu jsem experimentoval v Rofku a výsledek zatím nic moc, budu muset pochopit konfiguraci no. V sobotu jsem bohužel v práci, tak až to budu mít pod kontrolou napíšu návod, protože pro ROF je trochu jiný postup.
Jak tady psal Leon od začátku mu model cap v OT funguje!
Jsem to v ROFku nějaký čas používal, ale posléze jsem přešel na zoom palcem levé ruky. Ono je to docela hezký a zajímavý, ale blbě to funguje když člověk čumí někam nad sebe či za sebe. Pak už to není až tak hifi. Není nad to, když je pokyn počítači jednoznačný. Kombinace dvou funkcí na jednu osu není nic, co bych chtěl.
...
Za prvé dám malou vsuvku o OpenTracku samotném. Pokud někdo přemejšlí, že si ho rozchodí s kšiltovkou, ať na to hned zapomene. Alespoň se současnou verzí rozhodně. Strávil jsem na tom několik hodin, vyzkoušel všechno možný, a použitelného stavu se nedočkáte. Co sem googlil, tak s tím mají problémy všichni a nepomuže ani Dynamic Pose Timeout, ani nic jiného... Furt to bude blbnout, budou se jednotlivé osy pohybu a rotace ovlivňovat navzájem, v některých polohách (nijak extrémních) dochází ke skokům, detekce středu hlavy přeskakuje sem tam a celkově je to prostě nepoužitelné... O to větší překvapení bylo, když sem si vyrobil boční klip na sluchátka, spustil, a během minuty nastavil do použitelného stavu... Dalších pár minut a OT funguje s klipem přesně tak, jak si představuju... Je tedy jasný že na model kšiltovky vývojáři docela kašlou. Je to trochu smutné, jelikož s bočním klipem funguje naprosto dobře a ve stařičkém FreeTracku s kšiltovkou též nebyly sebemenší problémy. Stačilo by vzít pouze algoritmus výpočtu polohy hlavy z FreeTracku a vše by fugovalo jak má.
...
OpenTrack s kšiltovkouvou symetrickou verzí mi funguje výborně, problém bude zřejmě v nastavení, toho je v OT daleko víc než ve FreeTracku, bez PetSildovi pomoci bych to taky nerozchodil. Zkontroluj, zda-li souhlasí skutečné rozměry rozestupů mezi diodami s rozestupy zadanými v Opentracku, algoritmus OT je na odchylky zřejmě citlivý. Jediný problém, který jsem u kšiltovkové symetrické verze oproti boční verzi zaznamenal, že pokud na chvíli odejdu s clipem na hlavě od PC a pak se vrátím zpět před webku, tak se mi OT občas rozkalibruje a musím kliknout na STOP/START. U boční verze clipu se prý diody při dočasném přerušení kontaktu s webkou chytnou vždy přesně kde byly, alespoň co mi PetSild referoval. Jelikož se ale Start/Stop dá namapovat na klávesnici, tak to jen znamená při odběhnutí od PC ťuknout na klávesu, když už se to přihodí. EDIT: Pokud budeš chtít vidět screen mého nastavení, tak ho sem pak můžu hodit.Upravil/a LEON dne 09-04-2016 08:13
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.