Mapa CSR - Lynx
|
TozziFan |
Přidané 10-03-2016 13:12
|
Uživatel
Příspěvek: 1431
Založený: 05.05.08
|
Nevím jak je nazvat. Jak jsem psal, jeden je komplet plechový a druhý má zadní stěnu vyzděnou zhruba do metru a půl. Oba mají prosklení. Pokud bude čas, zkusím nafotit. |
|
|
|
olda Olde maly |
Přidané 10-03-2016 14:13
|
Diskutující
Příspěvek: 2022
Založený: 22.01.07
|
Na Modelfóru mě JPM napsal toto:
"Trochu rozvedu - v roce 1938 byly na letišti:
3 velké hangáry Wagner + 1 střední
1 funkční železobetonový hangár + sutě zříceného
2 hangáry dřevěné Ehrenwald (jsou si dost podobné s typem Hartl co je ve Kbelích)
6 hangárů Pícha typ I
2 hangáry Pícha typ II
1 hangár MLL
a spoustu dalších staveb (ohřívárny vody a olejů, ubikace a učebny, štábní budova, ošetřovna, strážnice, stanice povětrnostní, nástřelný tunel, vodárna atd)
Nedílnou součástí staveb letiště byla i přilehlá Pevnůstka XV."
To prosklení se mohlo udělat dodatečně. Jaký je rozdíl meti typem I a II netuším. Možná ten, jaký popisuješ. Když nafotíš, budu rád. Ten Hartl by také bodnul. |
|
|
|
TozziFan |
Přidané 10-03-2016 16:56
|
Uživatel
Příspěvek: 1431
Založený: 05.05.08
|
Tak jsem to byl zkouknout a musím se poopravit Oldo. To vyzdění je až poválečné. Koukal jsem po nějakém štítku, ale nikde nic. Foto mám, ale do tabletu ho nenasoukám, takže až zítra doma na PC. |
|
|
|
olda Olde maly |
Přidané 10-03-2016 19:12
|
Diskutující
Příspěvek: 2022
Založený: 22.01.07
|
OK. To stačí. Mám obavu, že je to tak i s tím prosklením. |
|
|
|
magot |
Přidané 10-03-2016 21:52
|
Fusioner
Příspěvek: 17611
Založený: 19.06.08
|
Prosklení bude pěkné |
|
|
|
olda Olde maly |
Přidané 10-03-2016 22:51
|
Diskutující
Příspěvek: 2022
Založený: 22.01.07
|
Ale ne v 38. roce. |
|
|
|
olda Olde maly |
Přidané 13-03-2016 16:18
|
Diskutující
Příspěvek: 2022
Založený: 22.01.07
|
[img]http://i854.photobucket.com/albums/ab108/PBP_Olde/Praga%20vz.%2033_zpsqprzmukj.jpg[/img] is not a valid Image. |
|
|
|
magot |
Přidané 13-03-2016 16:54
|
Fusioner
Příspěvek: 17611
Založený: 19.06.08
|
Pěkný a stíny už sekaj dobrotu? |
|
|
|
olda Olde maly |
Přidané 13-03-2016 17:03
|
Diskutující
Příspěvek: 2022
Založený: 22.01.07
|
Ještě jsem to nespravil, nemám deset rukou. Tady nejde o ten Řopík. |
|
|
|
magot |
Přidané 13-03-2016 18:06
|
Fusioner
Příspěvek: 17611
Založený: 19.06.08
|
a jde rozbít? |
|
|
|
olda Olde maly |
Přidané 13-03-2016 18:32
|
Diskutující
Příspěvek: 2022
Založený: 22.01.07
|
Žádný Řopíky se rozbíjet nebudou! Sotva jsem je postavil. Hleď raději udělat to Olomoucký letiště. |
|
|
|
magot |
Přidané 13-03-2016 18:49
|
Fusioner
Příspěvek: 17611
Založený: 19.06.08
|
Ten tančík jsem myslel |
|
|
|
olda Olde maly |
Přidané 13-03-2016 20:14
|
Diskutující
Příspěvek: 2022
Založený: 22.01.07
|
Demage mám. Jen ho ještě exportovat. Pak vyzkouším. |
|
|
|
Nik_cz |
Přidané 15-03-2016 09:47
|
Nováček
Příspěvek: 44
Založený: 13.03.16
|
Ahoj,
velmi mě zaujal váš projekt mapy ČSR! Mám to již týden stažené a prolétával jsem nad různými místy, ten terén (výškovost) a plochy zalesnění a zavodnění jsou velice přesné, o principu že nelze každou vesničku a tedy i detail na mapě vypiplat z důvodu velikosti jsem četl výše a je pochopitelný.
I když jsem si pročetl skoro celé vlákno, možná jsem něco přehlídl a tak by mě zajímalo pár věcí..
1. V jakém stavu je ve stručnosti nyní mapa a čím se liší od základní? Tím myslím "nejaktuálnější" verzi - pochopil jsem to tak že ji soustavně upgradujete
2. Bylo by mi ctí se na jejím upgradu jakýmkoliv způsobem podílet, např. vylepšováním poloh letišť, měst, nebo i grafického znázornění samotné mapy (všiml jsem si např. že nejsou vůbec popsané řeky nebo hory ap.; samozřejmě že každý - každý čechoslovák - ví že Vltava je Vltava, ale myslím že například takový grafický detail by dodal mapě mapovitosti)
3. Snažím se teď naučit se a pochopit různé způsoby jak se mapy upravují. Co se týče např. výše uvedené grafiky písma, objevil jsem soubor kde jsou názvy měst se souřadnicemi a kódy zřejmě barevnosti, velikosti a typu písma. Předpokládám ale že máte nějaký IL2 mapový editor (jiný než Full mission builder) kde vždy něco změníte a pak to pošlete na společné místo, kde si kolega stáhne nejaktuálnější verzi. Respektive jaký máte způsob společné práce na mapě?
4. Možná blbá ale důležitá otázka - všiml jsem si že IL2 HSFX začíná být vytlačován BOS a komunita se tam pomalu přesouvá, máte tedy přesto v plánu vytvořit v (blízké) budoucnosti např. nějaký skutečný polet nad ČSR (speciálku ap.), respektive myslíte si že bude mapa skutečně používaná, že budu "žít"?
Díky za případné odpovědi! Jak jsem psal možná už jsou někde na fóru moje otázky zodpovězené, tak mě tam prosím kdyžtak jen naveďte!
Nik |
|
|
|
olda Olde maly |
Přidané 15-03-2016 12:28
|
Diskutující
Příspěvek: 2022
Založený: 22.01.07
|
Ahoj.
1. Mapa je stále v pracovní fázi. Ta Radimova je udělaná pro osazování Řopíků a Srubů. Jsou tam koleje,, které se posléze ostraní. To pro snažší osazování.
2. Budeme jenom rádi, když nám kdokoli pomůže.
3. Tak se obrať na Radima, Uzina. Určitě jsou ještě další, kteří toto ovládají.
4. Já to takto osobně nevidím. IL-2 je specifický svým obsahem a pojetím. Pochybuju, že jej něco někdy v takové šíři nahradí. Jedině, že by vývojáři uvolnily komunitě nástroje. Tak specka ČSR 38 se už letěla a byla to super akce. Ovšem na jiné mapě. Byly to Čechy a odehrávalo seto na jihozápadě, Plzeň a Praha. Navíc nebyl adekvátní planset. Zde máme navíc severní Moravu. Takže možné to je, pokud bude chuť. Navíc se dá letět i specka z 45. |
|
|
|
magot |
Přidané 15-03-2016 12:46
|
Fusioner
Příspěvek: 17611
Založený: 19.06.08
|
Čau Niku,
1) je ve fázi tak z 95% hotova.
V první příspěvku je Lynxova "full" verze 1.1
Já s Oldou pokračujeme na verzi 1.2 (aktuálně 1.2beta fixed)
Šlo o vytvoření odlesnění úzkého pásu v pohraničí a osazení řopíky a sruby. Plus nějaké ty menší korekce, nyní by mělo proběhnout přidání vojenského letiště v Olomouci.
2 a 3)
Každá pomocná ruka vítána
Mapy se tvoří na několika úrovních
- jako vrstva bitmap - textur, zde je potřeba znát práci ve photoshopu
- v FMB+ to je editační mod FMB pro vytváření map, aktivuje se pomocí configuračního souboru. Práci v něm zvládne každý kdo zná FMB (full mission builder)
- editace textu
- práce s utilitami - ty mohu dodat i návody k nim, ale je to už vyšší dívčí
- vytváření 3D objektů - znalost práce v 3dsmax9/ export
Vytvoření mapy do šturma je dost komplexní a ne úplně lehká práce a zabere spoustu času.
Na tomto fóru má největší know-how o stavbě map Uzin (TJurma a Lynx - původní stavitelé mapy odletěli na Mars), já znám jen něco málo a Olda dělá 3D objekty a importuje je do hry.
4) Scéna okolo starýho šturma není zdaleka mrtvá jak by se zdálo ale samozřejmě zlatý časy už má za sebou, mapa se po dokončení může zařadit na nějaký DS server a lítat, eventuelně se na ní může spáchat nějaká menší specka.
Speciálky pořádáme pravidelně/ nepravidelně na AOE foru, posledně se nás sešlo kolem 30 lidí ...
Ať tak nebo tak může dobře posloužit i offline a třeba Saldy někdy udělá kampaň
Upravil/a magot dne 15-03-2016 14:58
|
|
|
|
Uzin |
Přidané 15-03-2016 14:30
|
Uživatel
Příspěvek: 708
Založený: 16.01.08
|
Velmi se omlouvám, že se nemohu podílet na mapě ČSR- dělám na mapě Jugoslávie , navíc je tu tlak na revizi mapy Polska 1939 - viz SAS.
Držím všem palce, fandím vašim novým přístupům. |
|
|
|
Nik_cz |
Přidané 15-03-2016 15:08
|
Nováček
Příspěvek: 44
Založený: 13.03.16
|
Děkuji všem za odpovědi! Ano všiml jsem si těch vysekaných pásů s podivnými kolejnicemi, myslel jsem nejdřív že je to nějaký kiks mapy ale pak jsem pochopil z vašich diskuzí o řopících že to jsou dočasné navigační body pro stavbu mapy.
Jako první si tedy zprovozním ten FMB+ a trochu se do té problematiky pokusím dostat - popravdě příliš mnoho zkušeností nemám, ale alespoň pro začátek bych určité drobné úpravy mohl dělat/zvládat (viz ty 2d popisky jak jsem o nich psal, popřípadě ladit letiště - pokud už je tedy nemáte všechny - ap.).
Otázka je když teď máte rozpracovanou verzi 1.2 (1.2. beta fixed) a je z 95% hotová tak kde vlastně začít. Máte nějaké místo, kam vždy tu "nejaktuálnější" verzi posíláte, a máte třeba něco jako itinerář kdo na čem pracuje a bude pracovat, nebo je to spíš anarchie? Aby třeba dva lidé nedělali půl roku na něčem a teprv po půl roce nezjistili že dělali zbytečně na tom samém. Tedy je nějaký společný plán a vize jak dál postupovat a co by bylo konkrétně v blízké budoucnosti potřeba řešit - krom letiště v Olomouci a pevností které aktuálně doděláváte?
Nik |
|
|
|
magot |
Přidané 15-03-2016 16:20
|
Fusioner
Příspěvek: 17611
Založený: 19.06.08
|
No krom těch dvou věcí na ničem jiném zatím neděláme, takže asi nelze nic zkazit
Zapakuju ti ty nástroje a návody na dělání map a upnu to aby jsi měl představu jak se dělají mapy.
Co by bylo potřeba:
- dodělat města (ty menší) která chybí + opravy a korekce těch stávajících, mám pocit že Olomouc na mapě je větší než byla v r. 38
- přidat chybějící záložní letiště (aeroklubová), na mapě jsou jen ty hlavní vojenské a civilní
- zrevidovat hlavní vojenská a civilní letiště v Rakousku a Německu, jestli se na nějaká nezapomnělo
- naučit se dělat infrastrukturu a doplnit hlavní tahy silnic a kolejí
- vytvořit v 3dmaxu budovy které jsou důležité pro navigaci - typický kostel, chrám, věž nebo železniční stanici (s exportem ti klidně helfnem)
- Stoupa kdysi zjistil že existovala noční navigace pomocí rozmístění reflektorů v západních čechách - to by byl zajímavej bonus |
|
|
|
saldy |
Přidané 15-03-2016 18:42
|
Diskutující
Příspěvek: 3651
Založený: 29.01.09
|
myslíte si že bude mapa skutečně používaná, že budu "žít"?
Jedna kampaň je tu http://www.missio...mp;id=2173 . Protože dějiny dopadly tak jak dopadly je proto nutné si vystřelit aspoň virtuálně, a příště budeme v kampani bránit Prahu a zasypeme bombami Drážďany!
|
|
|