Opentrack - náhrada FreeTracku?
|
Ondrej1 |
Přidané 03-02-2016 23:12
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 498
Založený: 04.09.13
|
petsild napsal:
Ondrej1 napsal:
+ Pro mě je ta kompenzace jedinym důvodem, proč používám OT.
- Naopak mi u OT stále chybí možnost centrovat tlačítkem na joyi.
Centrovat na tlačítku joye už funguje tak od rc20.
To je skvělý, jdu vyzkoušet. |
|
|
|
Hot_Dog |
Přidané 04-02-2016 10:55
|
Diskutující
Příspěvek: 4034
Založený: 15.10.14
|
No já pudu proti produ a zeptám se: Je možný mít v OpenTracku osu X při pohledu dozadu neinvertovanou, stejně jako u FreeTracku? Jsem už na to tak nějak za léta zvyklej, a kdybych někdy přešel na OT, tak je to pro mě důležitý. Navíc mi to připadá reálnější:
Příklad chci se kouknout vlevo dozadu a vyklonit co nejvíc abych viděl co nejvíc za sebe... Neřešim, co se děje na monitoru...
V reálu: Otočim hlavu doleva za sebe a naklonim tělo doleva
Neinvertovaná osa X: Otočim hlavu lehce doleva a naklonim tělo doleva
Invertovaná osa X: Otočim hlavu lehce doleva a naklonim tělo doprava
Navíc jak vlastně funguje to invertace, předpokládám, že je tam nějakej mezní úhel otočení hlavy třeba 90° na obě strany a když je to míň, osa X není invertovaná, když je to víc, osa X je invertovaná? To musí způsobit poskok v pozici hlavy, když jí mám vykloněnou a přejdu přes ten mezní úhel tam nebo zpět, ne?
Tím neříkám, že invertovaná osa X je špatně, chápu, že většina lidí to tak má radši z hlediska toho, co se děje na monitoru, ale pro mne (asi i ze zvyku) je prostě lepší nechat to tak, jak je to ve freetracku, a kdybych někdy přecházel na opentrack, tak je pro mě důležitý, aby tam ta možnost byla zachována... |
|
|
|
LEON |
Přidané 04-02-2016 14:06
|
Diskutující
Příspěvek: 2076
Založený: 28.10.10
|
To Hod_Dog: Invertování osy X je u OT volitelná funkce, můžeš ji vypnout. Ale to je právě ten zásadní bod přístupu, jestli řešíš nebo neřešíš co se děje na monitoru. Já naopak neřeším, co se děje na křesle v obýváku před monitorem, protože jsem ve své představivosti navozené tou simulací "uvnitř" virtuálního kokpitu toho letadla (proto přece taky ten simulátor kvůli tomu pocitu hraju) a tak je pro mě jediné směrodatné to, co vidím na monitoru, směr pohybu obrazu na monitoru pak reprezentuje směr pohybu mojí virtuální hlavy. Použiji Tvůj příklad, kdy se chceš otočit doleva na šestku a vyklonit za pancéřovou desku doleva:
Invertovaná osa X (TIR, OT): Otočím hlavu doleva, koukám se tedy za sebe na směrovku, chci se vyklonit za desku směrem k pravému okraji monitoru tak nakloním tělo stejným směrem k pravému okraji monitoru.
Neinvertovaná osa X (FT): Otočím hlavu doleva, koukám se tedy za sebe na směrovku, chci se vyklonit za desku směrem k pravému okraji monitoru, ale tělem musím vykonat přesně opačný pohyb k levému okraji monitoru.
Zjednodušeně řečeno u té invertované osy nemusíš přemýšlet kam se naklonit, protože ten algoritmus zařídí, že při pohybu "reálným" tělem do leva se obraz stále posouvá na levou stranu monitoru ať se díváš dopředu nebo za sebe, u neinvertované osy X u FreeTracku to invertování musíš dělat Ty sám a pro stejný posun obrazu doleva se musíš jednou naklánět tělem doleva a podruhé doprava, podle toho jestli se díváš vpřed nebo na šestku.
Když jsem začínal s HeadTrackingem a pořídil si FreeTrack, tak jsem s orientací při pohledu za sebe děsně válčil, snad rok, pořád mi to přišlo nelogický, že se musím naklánět na opačnou stranu, než chci posunout pohled na monitoru. Pak jsem si na to tak nějak zvykl a už mi to nepřišlo. Po mnoha letech jsem si pořídil TrackIR 4 PRO a nastalo mi peklo, protože najednou jsem se „ze zvyku“ nakláněl na druhou stranu, než bylo potřeba pro invertovanou osu X TIRu Ale zbavit se toho podvědomého návyku invertovat osu X mi šlo celkem rychle a u OpenTracku stejně jako u TrackIRu se už prostě bez přemýšlení hýbu tělem na tu stranu obrazovky, na kterou potřebuju posunout obraz.
Ale naklánění při pohledu na šestku není jediným rozdílem mezi FT a OT/TIRem. Představ si, že letíš v dvouplošníku, máš vedle sebe na vzpěře mezi křídly budík rychloměru a potřebuješ k němu přiblížit hlavu To je pak s FreeTrackem oříšek, kam se vlastně podívat a kam posunout tělo, abys dostal pohled kam chceš
|
|
|
|
olda Olde maly |
Přidané 06-02-2016 08:26
|
Diskutující
Příspěvek: 2022
Založený: 22.01.07
|
Asi bude lepší koupit tu PS3 EYE. Stojí pár šupů. |
|
|
|
ukulele |
Přidané 06-02-2016 10:00
|
Uživatel
Příspěvek: 1769
Založený: 21.03.15
|
hlavně kupu tu správnou |
|
|
|
olda Olde maly |
Přidané 06-02-2016 10:04
|
Diskutující
Příspěvek: 2022
Založený: 22.01.07
|
No a to je která? To není PS3 EYE? |
|
|
|
LEON |
Přidané 06-02-2016 10:18
|
Diskutující
Příspěvek: 2076
Založený: 28.10.10
|
Ono to je nejspíš jedno, kterou vezme. U jedný oddělá IR Filtr a u druhý jen použije silnější IR LED... Nebo ať to koupí u JoskyPilota a má jistotu...
|
|
|
|
magot |
Přidané 06-02-2016 12:06
|
Fusioner
Příspěvek: 17616
Založený: 19.06.08
|
Oldo u té jedné se pěkně debilně oddělává ten ir filtr, tak se nedoporučuje a u té druhé to je ok.
[img]http://files.virtualni-pilot.webnode.cz/200000226-a3867a4810/Verze_PS3.jpg[/img] is not a valid Image. |
|
|
|
petsild |
Přidané 06-02-2016 12:09
|
Diskutující
Příspěvek: 4105
Založený: 30.11.14
|
Přesně jak píše Leon… jedno kterou PS3 pořídíš obě fungují ve finále stejně dobře.
|
|
|
|
petsild |
Přidané 06-02-2016 12:20
|
Diskutující
Příspěvek: 4105
Založený: 30.11.14
|
Koukám že pořád kolují mýty ohledně objektivů PS3 a jejich IR filtrů!!!
Pouze u starší verze lze vyndat IR filter, pokud to uděláš u nového objektivu, můžeš kameru rovnou vyhodit protože filter je jedna z hlavních čoček a kamera tak bude slepá.
|
|
|
|
ukulele |
Přidané 06-02-2016 12:55
|
Uživatel
Příspěvek: 1769
Založený: 21.03.15
|
jak je to tedy s tím pravidlem, že OT musí být ve svislé poloze v pravém úhlu. Přece hlava se mi naklání a tak to nikdy nebude v pravém úhlu |
|
|
|
petsild |
Přidané 06-02-2016 13:23
|
Diskutující
Příspěvek: 4105
Založený: 30.11.14
|
Pro přesné polohování je lepší mít clip ve výchozí poloze po Start pěkně kolmo v přímce proti kamerce. V průběhu letu stále měníš polohu, tak dáš center a jsi zase vycentrován.
příklad:
[img]http://img8.rajce.idnes.cz/d0801/4/4901/4901891_507dca2b7c43a1bacef8c830a77145ff/images/clipot.jpg[/img] is not a valid Image.
|
|
|
|
joska |
Přidané 09-02-2016 21:53
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 141
Založený: 11.04.09
|
Jestli máš ještě ty SMD diody , tak je lepší koupit tu starší verzi a vyndat IR filtr , mají menší vyzařovací výkon a ta starší kamerka pustí víc IR záření, ale spíše bych to nechal při staré dobré VX-800.
[img]http://www.imgup.cz/images/2015/08/30/FCU.png[/img] is not a valid Image.
|
|
|
|
petsild |
Přidané 10-02-2016 14:27
|
Diskutující
Příspěvek: 4105
Založený: 30.11.14
|
Po delší pauze patchlevel 8.
soubor: https://github.co...rc21p8.zip
- correct a UI copy-paste error in shortcut list
- freetrack: new game support
- main ui fix for high DPI screens
- RealSense face tracker now supports a video feed and is more simple architecture-wise
|
|
|
|
joska |
Přidané 11-02-2016 20:49
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 141
Založený: 11.04.09
|
Malá vychytávka co by se mohla integrovat do OPENTRACKU
Co byste řekli , kdyby se dalo nastavit v Opentracku zoom , tak že by člověk mohl ovládat hlavou nejen zoom v kokpitu, ale také zoom jako virtuální osu zoom co se jinak nastavuje přímo v simulátoru .
Například by se rozsah pohybu hlavy rozdělil:
1)
1/5 pohybu na pohyb současný v kokpitu
2)
2/5 by byla mrtvá zona
3)
zbylé 3/5 pohybu hlavy by byla přiřazena k virtuální ose co se dá nadefinovat přímo v simulátoru jako zoom.(opentrack podporuje V-joy, takže by to mělo být reálné udělat)
Samozřejmě by poměr byl nastavitelný dle potřeby.
Komu se toto zamlouvá prosím napište to sem , dle množství zájmu by to pak mohl Petsild předat autorovi jako další vylepšení už tak dobrého programu OPENTRACK.
Děkuji !!!
Joska
[img]http://www.imgup.cz/images/2015/08/30/FCU.png[/img] is not a valid Image.
|
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 11-02-2016 21:19
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
Já na takovýhle vychytávky používám vlastní softík pro vJoy. Přes SlimDX čtu údaje z fyzických zařízení a krmím tím vJoy. vJoy namapuju na co potřebuju a je to. To si člověk spíchne i doma na koleně.
Non est specifica
|
|
|
|
petsild |
Přidané 12-02-2016 08:35
|
Diskutující
Příspěvek: 4105
Založený: 30.11.14
|
Tedy na konci osy Z by se aktivovala další osa se zoomem. Teď jde o to jestli ten rozsah pohybu mantinel, má každý sim jinde mohla by nastat nějaká souřadnicová komplikace, je to Rume reálné tohle implementovat navazující osou?
Rada od zkušeného programátora se hodí děkuji. Pet
Upravil/a petsild dne 12-02-2016 08:44
|
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 12-02-2016 09:20
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
petsild napsal:
Tedy na konci osy Z by se aktivovala další osa se zoomem. Teď jde o to jestli ten rozsah pohybu mantinel, má každý sim jinde mohla by nastat nějaká souřadnicová komplikace, je to Rume reálné tohle implementovat navazující osou?
Rada od zkušeného programátora se hodí děkuji. Pet
Je to jednoduché.
1) Ve smyčce číst osu fyzického zařízení. Zde to bude TIR či OpenTrack.
2) Implementovat logiku pro osu toho fyzickýho zařízení. Hodnota osy se pohybuje od 0 do 65534. Tedy v tomto rozsahu je potřeba zvolit intervaly, který se maj nějak interpretovat.
3) Podle toho v jakém je osa intervalu, pokračovat krmením příslušné osy vJoy. Předpokládám, že chcete, aby se pohyby na krajích interpretovaly jako zoom. Tedy někde stačí reagovat na situace, kdy osa toho OpenTracku je poblíž krajní polohy a do zvolené osy vJoy cpát příslušnou polohu zoomu.
4) Mít tu zvolenou osu vJoy namapovanou na zoom ve hře.
Jasně, je s tím trocha psaní na inicializaci SlimDX a vJoy a tak podobně. Ale zbytek je legrace. Třeba tohle je fragment kódu, kterým si dělám zoom přes mikrojoystick na CH Throttle.
Code
public override void ProcessAction(RunningValuesInfo info)
{
double astate = GETAXISSTATE("CH PRO", HID_USAGES.HID_USAGE_X);
double diff = astate - 32768.0;
double procento = Math.Abs(((astate - 32767d) / 32768d));
procento = procento * procento;
//koeficient, kterým určujeme velikost kroku, zrychluje s výchylkou
double koef = 200d / procento;
double posun = ((astate - 32768.0) / koef);
double dead = 1000d;
if (System.Math.Abs(diff) < dead)
{
posun = 0;
}
else
{
if (posun > 0)
posun -= dead / koef;
else if (posun < 100)
posun += dead / koef;
}
state = state + posun;
if (state > 32768)
{
state = 32768;
}
if (state < 0)
{
state = 0;
}
SETAXISSTATE("HID_USAGE_RX", (int)state);
}
Jediný, co je trochu nejistý, je zda se povede hru přesvědčit, že má Z osu pro pohyb hlavy brát z jiné osy než z TIRu či OpenTracku. Určitě to jde nastavit v DCS. V BOSku by se možná mohl zeditovat nějaký konfig. Nebo by se člověk musel smířit s tím, že krajní polohy se interpretují jako zoom i jako pohyb hlavy. To by nakonec nebylo tak strašné. Před časem jsem měl podobně upravený ROF, měl jsem zoom na Z souřadnici TIRu a vlastně to bylo docela přirozené, člověk zoomoval předklonem.
Non est specifica
|
|
|
|
petsild |
Přidané 12-02-2016 11:34
|
Diskutující
Příspěvek: 4105
Založený: 30.11.14
|
Dík za detailnější popis a příklad Rume.
Tak odesláno uvidíme co na to mistr.
Josko děkuji za tvůj vytvořený obrázek funkce zoomu, pro názorné vysvětlení funkce tvůrci, to bude mnohem lepší než spousta textu hoj. Pet
|
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 13-02-2016 14:26
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
Tak jsem se díval na TrackIR a přišel na to, že se nechová jako běžné USB zařízení. Pro DirectX to tedy není nic viditelného jako joystick, myš nebo jakékoli jiné HID. Vzhledem k tomu, že OpenTrack používá stejné API - umí emulovat TIR, myslel jsem si, že napsat jedno řešení toho vašeho zoomu pro TIR by řešilo oba případy.
Nicméně, k TIRu lze stáhnout API OptiTrack, na který by se dalo napojit. Mám teď chvíli čas, tak to zkusím prozkoumat, jak moc práce by stálo vydolovat z TIRu nějaká rozumná čísla. Jestli to prostřelím, dám sem zdroják k takový taškařici.
Non est specifica
|
|
|