November 23 2024 02:28:56
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 6

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,747
· Nejnovější pilot: carramba66
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2: Battle of Stalingrad (letový bojový simulátor z období bitvy o Stalingrad) » IL-2: BoS diskuse
 Vytisknout diskuzi
Battle of Stalingrad - žvanírna 2016
Baron
Developer Diary 119:

http://forum.il2s...ntry324350

...inak teda nič moč, iba skiny na ktorých pracujú. Ale aspoň že pracujú Úsměv
Upravil/a Baron dne 15-01-2016 15:07
Hals - und Beinbruch!
 
magot
osobně to nikdy na nic nevyužiju plus axis skiny bez swastik jsou výsměch stejně jako ty zákony který to zakazujou.
Snad jen kdyby to ty umělci nahráli zdarma pro servery za axis k tomu dodali tool hakenkreuz allowed a zakázali custom skiny který nemaj hlavu ani patu když tam jeden vidí bílou a druhej zelenou ... pak by to nic, mělo aspoň minimální užitek ..
 
toci
Rumcajs napsal:

toci napsal:

1stCL_Werner napsal:

Takhle klidné zatáčky člověk zaletí v BoSu stejně.

...len sa nesmieš dotknúť pedálov, hlavne u befka! Mrknutí
Naopak, správná zatáčka v Befku se točí i se směrovkou. Směrovka v Befku se vůbec používá docela často. Jednak letadlo stále někam utíká, rovně letí jen když jsi zrovna v ustáleném cestovním režimu. V jakémkoli jiném režimu táhne do strany. Při startu musíš kopat hodně pravé nohy. Při rychlostech přes 500 levou, při 650+ pak už hodně levý. Zkus si rozhulákat třeba F4 na 500km/h a přitáhni páku - zkus udělat přemet bez směrovky, skončíš v takové nějaké bramboře. Pak to samé zkus s tím, že to budeš korigovat levou směrovkou. No až natrénuješ přemet, kdy na konci budeš v původním směru a nad místem, kde jsi začal, budeš dobrej. Dál třeba utáhni na krev levou zatáčku. Nezvedá se ti čumák nahoru? Nepomůže tomu korekce levou nohou?

Ten problém není v nemožnosti sáhnout na směrovku. Problém je v citlivosti letadla na změnu nastavení směrovky. A problém je v našich ovladačích. Máš pedály? Máš kvalitní pedály? Tedy ne plastové Saiteky? Plasťáky od Saiteku jsou jen o málo horší řešení než kroucení na klacíku. Tohle je bohužel fakt, který BOSko takhle má. S slabým HW se to nelítá úplně snadno. Dá se zkusit na směrovku nasadit nějaká ta křivka, aby se to nechovalo tak splašeně, ale křivky jsou dvousečná zbraň.

Keď som sa v 2003 učil zostrelovať v prvom sturmovi lietadlá, tak pri priblížení som si spomalil čas -aj na 1/4- ale nikam to neviedlo- lietadlo sa mi rozkývalo vo všetkych osiach presne tak, ako sa teraz v BoS-e kýva v realnom čase. Preto si myslím, že v aktuálnej BoS-ke nestačí málo výkonné CPU dostatočne rýcho spracovávať povely hardveru a prenášať na obrazovku, /aj mne/. Hráči s výkonnými CPU tento problém neregistrujú tak vypuklo - preto su aj rozdielne názory na ten FM
 
www.aircombat.sk
Rumcajs
Bingo, tohle má samozřejmě taky vliv a zásadní. Dokonce hned na víc způsobů.

1) Já vím, už s tím unavuju, ale FPS přímo souvisí s latencí. Tedy s časem mezi povelem a provedením povelu a následně ještě s časem zobrazení na monitoru. vysoká celková latence je přímo problém, který vede k přehnaným reakcím na straně hráče a k oscilacím buzeným pilotem.
2) Sama simulace funguje tak, že letový model má nějaký výchozí stav a počítá, kde je letadlo aktuálně na základě toho výchozího stavu a sil působících na změnu stavu. Čím delší je krok mezi výpočtem dvou stavů, tím víc ta simulace tíhne k oscilacím, který nejsou pro daný model charakteristické a jsou způsobené příliš velikým časovým krokem mezi dvěma stavama. Vysvětlovat numerickou matematiku k tomu nebudu.

Jestli lítáš na 20 - 30 FPS, není čemu se divit. To by se rozkmitala i nehybná pyramida. Já dělám vše pro to, aby FPS nepadaly pod 60 a spíš se držely kolem 80 a výš. Ten svět se najednou stane uchopitelnějším. A jestli tento rok přijdou 200Hz+ monitory a 777 se povede vylepšit engine, půjdu i do těch 200Hz. Ne kvůli tomu, že bych poznal rozdíl mezi 100Hz obrazem a 200Hz.
Non est specifica
 
ukulele
Parádní návod, jak co nejvíc potlačit ten input lag http://www.assett...-nastavit/
Upravil/a ukulele dne 15-01-2016 18:27
 
olda Olde maly
Rumcajs napsal:

Bingo, tohle má samozřejmě taky vliv a zásadní. Dokonce hned na víc způsobů.

Jestli lítáš na 20 - 30 FPS, není čemu se divit. To by se rozkmitala i nehybná pyramida. Já dělám vše pro to, aby FPS nepadaly pod 60 a spíš se držely kolem 80 a výš.


Tak bacha. To lítám já na takových FPS Úsměv A pro zvednutí můžu momentálně dělat tak velký kulový. Šklebící se Protože to je jenom o penězích. Mrknutí
 
ZVP Zdenek
Řešit latence v řádu desítek mikrosekund (např. čas mezi snímky 1/60 sek. = 16,6ms při FPS60) má smysl např. pokud chci zaletět výkrut na doby se strojem který zvládne 1080°/sec roll rate. Případně pokud si chci hrát s torgue rolly, harrier výkruty atp. Tam je to celkem poznat jestli mám latenci 10 nebo 20 ms, zejména na timingu jednotlivých povelů. Řešit toto u simulátoru WWII s ohledem na citlivost simulovaných letadel nemá prakticky smysl, pokud se tedy nebavíme např. o 200ms. Jak už tady padlo, BoS je jen o klidné ruce a noze, když se vyhnu rychlým krátkým pohybům tak ani MIG neosciluje (a to proti němu je befko hodný cvičný stroj)...
Die Tschechen sind die lachende Bestien
 
ukulele
tobě se to řekne klidná noha, když většina lidí co si na to stěžuje nemá ani pedály Úsměv
 
Rumcajs
Problém PC a Windows a monitorů a her je v tom, že reálná celková latence je běžně nad 100ms. Ono se to celé posčítá, seřadí za sebe a je z toho nakonec děsné číslo. Mimochodem v tom článku, co postoval Zifi, je kus toho problému vysvětlen alespoň na populární úrovni. Je to ta pasáž o počítání fyziky. Dál pak doporučuju se podívat na ten WEB displaylag.com, kde je článek popisující velmi hezky jak je to s vlivem monitorů na latenci. http://www.displa...breakdown/ . Jinak si všimněte databáze her http://www.displa...-database/, kde se celkem jasně říká, že pokud má hra lag 100ms, je považována za excelentní. Zkrátka ono se to všechno sčítá a "vo tom to je".
Non est specifica
 
Al CZ
Přiznám se že některé věci které píše Rumcajs, jsou na mne až moc složité. Když to ale vezmu selským rozumem, tak se domnívám že pokud jde o stroje z druhé světové války, tak relevantní by byla diskuze jen s letcem-pamětníkem - a těch už moc není - z čs. stíhačů snad žijí jen dva... ve válečných velmocech by jich mohlo být víc, ale letecká esa už pomalu vymírají. Ona tu totiž bude jedna věc - pokud se o tom budete bavit s movitým majitelem/pilotem skutečného stroje - a těch pár i v ČR je, tak tu stejně něco bude chybět... a to něco je že žádný z nich nejspíš nemá otestováno to jak se chovala plně naložená mašina - tedy včetně munice a podvěšených zbraní/nádrží a už vůbec nebude mít tuchy jako se chová v bojové situaci... (Při střelbě, odpalu raket, shozu pum, apod...) Já se domnívám že tou jsou dosti důležité faktory... včeně toho jak se chová poškozený stroj atd...Tipuji že často to je nejlépe""near real" ale ne "real".
 
ukulele
Daleko podstatnější věc nám ani současní piloti BF 109 nesdělí a to je, jak se letoun chová na limitech. Mám doma skvělou publikaci BF 109 všechny verze od roku 1935. Jsou tam docela podrobně popisovány i zkušenosti z pilotování tohoto letounu, ovšem ne na limitech. Ale doporučuji všem kdo se o daný letoun zajímají
 
Rumcajs
Nicméně třeba k Befku je napsáno tohle.

http://www.vintag...f-109.aspx

Rozhodně to stojí za přečtení. Mluví o sbírce věcí, který to Befko dělá a nejsou úplně příjemný. Třeba popisuje to, že plná výchylka křidélek může vést k "aileron stall". Tedy že se utrhne mezní vrstva kolem křidélek. Dál mluví o tom, že jakýkoli roll je třeba kompenzovat směrovkou. Mluví o neustálé potřebě pracovat se směrovkou, protože to nemá trim. Pak je tam hezky popsaný přemet
The low directional stability could result in comically large heading variations unless careful rudder coordination was applied.
. To je přesně to, co člověk zažije v BOSku, když zkouší přemet bez korekce směrovkou. Mluví o výrazné ztrátě energie při manévrech. No chce to přečíst celý, jak se s tím letadlem pral, jak moc úsilí to stojí, aby se z toho něco vydolovalo. Člověk se pak na BOSko začne dívat jinýma očima.

edit: Na těch samých stránkách je třeba i článek o Spitfajru. http://www.vintag...otter.aspx

No a tam je třeba tahle věta o směrovce:
And, like all fighters of this era, you need your two feet as well as your hands to fly or she will skid and slip all over the sky.

neumělě česky
A jako všechny stihačky z této doby, potřebujete dvě nohy stejně jako ruce na řízení, jinak bude zklouzávat a ujíždět po celé obloze.


Zkrátka bych řekl, že BOSko v tomhle bude docela dobře. Tyhle lítadla z WW2 jsou prostě na směrovku citlivý a bylo to tak záměrně.
Upravil/a Rumcajs dne 16-01-2016 11:30
Non est specifica
 
ukulele
Pilotáž Mesouna asi vůbec nebyla žádná legrace
 
1stCL_pbarry
Zifi napsal:

Pilotáž Mesouna asi vůbec nebyla žádná legrace



Mimo známých zmiňovaných startů/přistání a silách na řízení ve vysokých rychlostech jsem nikdy nikde nečetl, že by to bylo záludné či těžké letadlo na lítání. Právě naopak.
Není důležité vyhrát, ale přežít.
I když vyhrát je taky fajn.
Obzvlášť, když vyhraju já!
 
barryk.webz.cz
Ajvn
Ja jsem zase nikde nečetl, že by BF -109 bylo "právě naopak", naopak jsem jsem četl , že tato pilotáž byla právě naopak nic lehkého.Šklebící se
 
1stCL_pbarry
kde jsi to četl?
Není důležité vyhrát, ale přežít.
I když vyhrát je taky fajn.
Obzvlášť, když vyhraju já!
 
barryk.webz.cz
Ajvn
Všude. Výpisky jsem si nedělal.(kdybych to jen tušil, že budu zde muset prokazovat jasnou věc, udělal bych si je. Spětně se v tom hrabat nebudu. Kolik jsem těh knížek psaných německými piloty čet? 25? 30? možná. Pro mě jest tato záležitost jasná a dávno uzavřená. Tečka! Alespoň tohle mají vBoSku trochu dobře.

Tím ovšem nechcí říci že ostatní jaky a laviny a kobry atd. Byly hodné kočičky.
(Např LA-5fn nebo LA-7 ve Šturmu jsou U.F.O.) Takových příkladů by byla celá řada. ( V BoS lavinu nemám)
Jenom tak namátkou: Nedovedu si představit, že by išak byl hodné letadlo. Ale třeba se pletu, neboď o Ruských mašinách a letcích jsem paradoxně nečet nic. ( Tedy kromě Bílé růže od Stalingradu).
 
ZVP Zdenek
Pán co s I-16 lítal má jiný názor... asi četl špatné knihy...
YouTube Video



Die Tschechen sind die lachende Bestien
 
CSW_Cassius Chaerea
57_OTU ajvn napsal:

Všude. Výpisky jsem si nedělal.(kdybych to jen tušil, že budu zde muset prokazovat jasnou věc, udělal bych si je. Spětně se v tom hrabat nebudu. Kolik jsem těh knížek psaných německými piloty čet? 25? 30? možná. Pro mě jest tato záležitost jasná a dávno uzavřená. Tečka! Alespoň tohle mají vBoSku trochu dobře.
Ajvne takhle to pod kobereček neschováš. Taky mě zajímá kde si našel (a pěkně prosím cituj), že bylo Bf 109 těžké na pilotáž a proč.
 
1stCL_Werner
A co si představujete pod těžkou pilotáží ?
Minimálně byla 109 velmi hodná to si týče pádovky a přetažení, to zmiňují snad všichni, i ten pilot v Rumcajsově odkazu to zmiňujě
Nevertheless, the low-airspeed and stalling characteristics of the Bf-109 were extremely benign and forgiving; a highly desirable characteristic in a fighter.

Stejně tak právě tolerovala skluzy a "nečisté" lítání.
I continued to explore increasing angles of attack until I was happily flying along with full aft stick. No sweat. In the clean configuration, the Bf-109 retained its lateral control effectiveness without any tendency to depart - even tolerating mild sideslips at full aft stick.

1st Czech Lions - Resistance is futile...
 
Přejít na fórum:
HANÁCKÉ SLET
HANÁCKÉ SLET 14.6.-16.6.
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

31-10-2024 09:57
ČTK: Z dosud nezjištěných příčin se dnes v noci zřídilo letadlo na solární pohon.

21-10-2024 20:04
Intel vydal novou aktualizaci mikrokódu.

02-10-2024 14:07
To není dobrá myšlenka. Belzebub každého stáhne do pekel a přes zvolené zástupce i nás obyčejné lidi. Vyděšený

27-09-2024 11:19
Pokud ti co zvolím budou plnit svůj program, ať se klidně spojí i s Belzebubem.

26-09-2024 16:00
Kdokoliv bude v koalici s kýmkoliv. Jím nejde o smysl, ale o prachy a to politiky spojuje.

25-09-2024 16:44
Příští volby vyhraje ANO a bude v koalici s ODS. Ostatní strany budou v opozici.

23-09-2024 08:17
Prognostik z tebe už nebude. Úsměv

19-09-2024 19:18
Jelikož se blíží ten čas, tak bych jen skromně řekl: Nacionalisti všech zemí, vyližte si prdel! Šklebící se

13-09-2024 15:43
Kroměříž a Olomouc - Pravděpodobnost 3. povodňového stupně >90%

12-09-2024 16:09
A toto je noční můra Troubek: https://hydro.chm.
..ekt/307354

36,020,794 návštěv