Ne o závist určitě nejde, naopak ... byl bych rád kdyby to bylo konzistentní jako ROF. Jinak BOS považuju za zábavný i s jeho omezenou scénou, takže to zase tak negativně nevidím.
Starýho šturma ani nemá cenu kritizovat páč to by byl seznam odsud až do jižní ameriky ... a těch pár dobrovolných ruk co na tom dělaj těch milion nedodělků stejně nikdy neopravěj, marnost ...
Rumcajs napsal:
BOSko je v tomhle specifické a mnozí tvrdí, že to je blízké realitě.
Asi v reale moc toho nenalietali,mne sa teda v reale lietadlo po oblohe tak nekymacalo,neplavalo atd.Asi jinej gang,nebo co
Někteří z těch, co to tvrdí, mají nalítány tisíce hodin. Najdou tam lidi od pilotů větroňů, přes Cesny k akrobatickým speciálům, po piloty Airbusů a Boeingů až po vojenské piloty. Pročti si, v čem konkrétně se jim to líbí a v čem ne. To kymácení je do jisté míry otázka nedokonalosti našeho HW prostředí proti skutečnosti. Se to tady taky probíralo včetně toho, jak s tím naložit. Dál pak je tu ta věc, že porovnání moderních veskrze stabilních letadel je dost problematické vůči druhoválečným lítadlům, z nichž nekteré byly známé nestabilitou. Ehm třeba Bf 109, P40, Mig 3. Za sebe nemám jak ověřit, jak přesně to mají. Jestli to takhle opravdu blblo, či spíš nikoli. Kloním se k názoru, že výsledek je u některých typů přehnaný. Ale taky je mi jasné, že značný kus problému jsou naše levné plastikové ovladače a vůbec počítače. Páčto třeba mě to lítá i bez těch oscilací.
Já třeba problém s houpáním a s tím co se tu popisuje nemám. Prostě pohoda. Můj joy je Thrustmaster T-16000M a pedály vlastní výroby. Žádný křivky jsem nenastavoval.
Warthog nebo Fat Mamba jsou plastové levné joysticky ?
Já snad opravdu udělám sestřih svých sestřelů. Lítám s Fat Mambou, takže to je trefa. Nemám žádné křivky. Lítám skoro všechny stihačky i bitevníky. Lítám bez oscilací, pozemáky likviduju snadno (pokud mě nesundá AAA), při vzdušných soubojích se trefuju. Netvrdím, že tam oscilace nejsou žádné, ale jsou pod kontrolou a zvládnutelné. Dnes už to dělat nebudu, jdu si zalítat, ale zítra si najdu čas a něco dám na YouTube.
PS. hodně je to o znalosti letadla. Třeba u Bf 109 je potřeba, aby pilot předvídal a při přitažení kopnul trochu levé nohy. Jinak mu to začne utíkat. Každý ten typ má svoje nějaký drobný specifikum, které je ale přítomno vždy a když o něm člověk ví, může předejít mnohému z těch problémů.
Přečetl jsem pár příspěvků zpět a tohle téma se tu propírá. To jsem na jednu stranu rád, že to chování FM příjde divné i ostatním. Já vzal Bosko zatím jen na zkoušku a testování nového HW, dokud to nebude předěláno budu si užívat geniálního Rofka, všem děkuji za reakce a přeji co nejrychlejší opravu tohoto problému hoj. Pet
Mě to přijde že Bosko má stále co vylepšovat a můžeme doufat že bude:-)
Je však jasný, že když lidi hrají tanky či WT a ne RoF a BoS , tak ani nebude co vylepšovat .
Letěl jsem jen v letadle co mělo 960kg a i to trochu houpalo a dovedu si představit že několikanásobně těžší éro z druhé války bude daleko horší udržet ve směru.
Za mě by mohla být letadla v Bosku trochu línější na směrovku , co jsem lítal je směrovka nepřirozeně ostrá na několika tunové letadlo.
[img]http://www.imgup.cz/images/2015/08/30/FCU.png[/img] is not a valid Image.
Já řídil jen Cessnu, ale jak ta se houpala a bylo nesmírně obtížné ji dostat do klidu. Neumím si představit, že bych s ní měl něco sestřelit. Mě osobně nestabilita letounů v BOS přijde spíše přirozená. A užívám si to. Jak píše Rumcajs, tenhle SIM je opravdu hodně závislej na kvalitě lítacích periferii a vlastním umu. Tím nechci říct, že já to umím.
Stabilita není primárně o absolutní velikosti letadla. Ta je o rozložení hmotností a poloze těžiště vůči tzv. aerodynamickému středu. Veloikost se spíše podílí na citlivosti vůči turbulenci a proudění vzduchu obecně.
Stíhačky z dob WW2 byly konstruovány jako stroje s relativně malou zásobou stability. Pomáhá to celkové obratnosti. Bombardéry spíše naopak.
Jen přidám k Fučidovi to, že do stability významně vstupuje velikost stabilizačních ploch a jejich vzdálenost od aerodynamického středu.
Co je v BOSku rozporované, není ani tak stabilita či nestabilita, ale ty oscilace. Zde by bylo ideální sehnat nějakýho pilota skutečné WW2 stihačky a optat se ho (jí). Vím, že sem tam nějaký čech se najde. Určitě někdo lítá Jaka a Spitfajra. Jenže třeba právě Jak v BOSku se chová velmi vybraně a na oscilace netrpí. Chtělo by to ulovit někoho, kdo lítá Befko, P40 či Miga 3. Kluci z 777 tedy maj pilota, který lítá Miga 3. Kdysi v nějakém tom developer's diary ukazovali, jak s tím Migem lítá. Tedy bych věřil tomu, že to maj s ním důkladně probraný.
Můj názor je, že aktuální řešení pro nejstarší letadla z BOSka je přehnaný. Přehnaná směrovka. Přehnaná vazba mezi výškovkou a tendencí jít do strany, přehnaná snaha směrovky rollovat a především přehnaná snaha letadla oscilovat. Na pozdějších FM je znát, že si to uvědomili a dělaj ty letadla "vychovanější". Je vidět třeba na Bf 109 E7, která je proti původním Befkům hodnější. Navíc je třeba vidět to, že FM se průběžně vyvíjí (a často nepřiznaně). A že do úplně prapůvodní jankovitosti letadel to má daleko. Kdo si pamatuje Alfu, ví, že to tenkrát opravdu lítalo jak hadr na holi. Ještě jednou připomenu, že jsem na IL2 foru četl, že Han přiznal, že to budou řešit. Někde mluvil přímo o Bf 109 E7 versus G2 a F4.
A ještě jednou bych řekl tohle. Každé to letadlo se nějak konkrétně chová. Zkuste si uvědomit, co přesně to dělá při přitažení, potlačení, kopnutí do směrovky, prudkém přidání či ubrání plynu, rollování křidélky. Kam to utíká na malé rychlosti, kam to utíká na vysoké rychlosti, při startu. No a zkuste se soustředit na to, abyste předcházeli těm nechtěným jevům. Když vím, že to utíká doprava, chce to přidat trochu směrovky doleva. Když vím, že to v dajvu při rychlostech přes 600 začne stranově utíkat, zas koriguju. Když vím, že prudké potlačení vede k invertované vývrtce, snažím se nepotlačovat prudce. Ne každé letadlo v BOSku je tak hodné, jak je hodný to naše hospodářský zvíře. Je tedy fakt, že konkrétně Jak je prostý snad všech neduhů, na které trpí ostatní letadla.
Jak to tady tak čtu, tak se smíchávají dohromady dvě věci. A to citlivost na osách a jakési plavání (osobně bych to nazval kmitáním, jedná se o jev, kdy letadlo kmitá zleva doprava podél osy z, než se ustálí). Mrkl jsem se na ofiko fórum a i tam popisují tyto dvě věci odděleně. Zejména co se týče citlivosti, tak směrovky. Včera jsem zkusil ve Šturmu IL-2, protože jej momentálně nejvíc lítám v BoS. Citlivost mě nijak zvláště jiná nepřijde. Spíše bych řekl, že byla větší. Mám Thrusmaster T16000M. Ale nekmitá se při vrácení směrovky na 0, jako v BoS. Dnes jsem zkusil v BoS Laga a kupodivu se mi to kmitání při vrácení na 0 nezdálo vůbec drastické, tak jak to pozoruji u ILa-2. Tak nevím, jestli to není taky rychlostí. Přece jenom stíhačka na vyšší rychlosti, by na tom měla být co stability týče lépe, než pomalejší a těžší IL. Bych si tipnul.
Potíž je v tom, že je extrémně těžké z toho videa dělat jakékoli závěry. Je zde příliš mnoho neznámých, aby byl ten materiál kvantitativně použitelný. Je to samozřejmě strašně zajímavý a zejména pro nás WW2 nadšence poutavý, ale nelze z toho jednoduše odvodit čísla pro flight model Befka.
Nejzajímavější reálně použitelná informace může být jméno pilota a provozovatele toho Befka, kteréžto informace by mohly pocmoct v nalezení zpětné vazby z reálného světa vůči Fm v BOSku. Nicméně i pro reálného pilota by bylo složité ohodnotit realističnost FM, kdyby nebyla jistota, že pocitové vnímání páky a pedálů má stejné jako v reálu. A to samo o sobě je tak složitá úloha, že je to srovnatelné s samotným FM. Jestli nebude někdo, kdo přístrojově nasnímá kompletní telemetrii řízení a odezev za nějaký reprezentativní úsek času a porovná to s BOSkem, nebude žádný rozumný závěr.
Takhle klidné zatáčky člověk zaletí v BoSu stejně.
...len sa nesmieš dotknúť pedálov, hlavne u befka!
Ja ti neviem čoveče... V podstate si neviem predstaviť obrat v BF bez použitia pedálov. A rýchly bojový obrat už vôbec nie. Ono asi hodne závisí na tom, aký je štýl letu, a či sa smerovka používa na "kopanie".
Takhle klidné zatáčky člověk zaletí v BoSu stejně.
...len sa nesmieš dotknúť pedálov, hlavne u befka!
Naopak, správná zatáčka v Befku se točí i se směrovkou. Směrovka v Befku se vůbec používá docela často. Jednak letadlo stále někam utíká, rovně letí jen když jsi zrovna v ustáleném cestovním režimu. V jakémkoli jiném režimu táhne do strany. Při startu musíš kopat hodně pravé nohy. Při rychlostech přes 500 levou, při 650+ pak už hodně levý. Zkus si rozhulákat třeba F4 na 500km/h a přitáhni páku - zkus udělat přemet bez směrovky, skončíš v takové nějaké bramboře. Pak to samé zkus s tím, že to budeš korigovat levou směrovkou. No až natrénuješ přemet, kdy na konci budeš v původním směru a nad místem, kde jsi začal, budeš dobrej. Dál třeba utáhni na krev levou zatáčku. Nezvedá se ti čumák nahoru? Nepomůže tomu korekce levou nohou?
Ten problém není v nemožnosti sáhnout na směrovku. Problém je v citlivosti letadla na změnu nastavení směrovky. A problém je v našich ovladačích. Máš pedály? Máš kvalitní pedály? Tedy ne plastové Saiteky? Plasťáky od Saiteku jsou jen o málo horší řešení než kroucení na klacíku. Tohle je bohužel fakt, který BOSko takhle má. S slabým HW se to nelítá úplně snadno. Dá se zkusit na směrovku nasadit nějaká ta křivka, aby se to nechovalo tak splašeně, ale křivky jsou dvousečná zbraň.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.