Jaromíre,
se mě to zda nebo ten trim na Mirage jak takovej hrozně pomalej?
A nenašel jsem reset trimu .. že by ho neměl?
A jaká je přistávací konfigurace když nemá klapky? Přistávám s tím hladce jen tak se vzdušnýma brzdama, to je jako celý?
Teda přistání s Migem-21 je 100x větší porod Ale ten teda nemá fly-by ..
Upravil/a magot dne 22-02-2016 09:54
Magote, na tom levém zbraňovém panelu si zvol režim APR a trochu si přizvedni sedačku. HUD se ti přepne do přibližovacího režimu a objeví se ti na něm značky.
Jsou tam takové jako když "závorky", potom 2 šipky (shevrony) a FPM. Teď nevím přistávací rychlost z hlavy. Mě ani nikdy nezajímala. protože se vždy řídím úhlem náběhu (symbol číslo 5), který je pro přistání mnohem důležitější (u mirage je to 14°). No a právě o tom je přistání s mirage. Pokud máš FPM právě mezi těmi závorkami, tak máš ideální úhel náběhu a tím pádem i rychlost stroje. Pak jsou tam ty 2 šipky, které by jsi měl také držet v těch "závorkách". To uděláš plynem. Když jsou nad, uber plyn, když pod, tak přidej. Jsou to značky zrychlení. Když jsou nad FPM, tak to znamená, že zrychluješ. Když pod ním, tak zpomaluješ.
[img]http://s12.postimg.org/efzoijqtp/pristani.png[/img] is not a valid Image. YouTube Video
Děkuji převelice, už je mi to jasné
Ještě pak někdy prostudovat tu avioniku jak se vybere letiště o ono to pak navádí a pak před přistáním to ohraničí přistávací plochu na průhledovém displeji
Jo a ještě by tam někde měl být padák na krátké dráhy, ale k tomu jsem se ještě nedostal ..
Upravil/a magot dne 27-02-2016 21:58
Hele, když jede servr mb2 na verzi 1.5, tak jim to tam na letišti Senaki funguje. Musí se jenom správně nastavit TCN, ILS a waypoint 2. Ono totiž ve skutečnosti se to dělá tak, že se to zadává přímo do počítače inerciální navigace, jenomže ta ještě není plně nasimulována. Padák ještě nefunguje.
Edit: Jen malá oprava, ta malá svislá značka na horizontu reprezentuje pozici runwaye na horizontu. (Pokud je zřejmě vše správně nastvené)
Upravil/a AJaromir dne 27-02-2016 19:46
Jaromíre, netušíš jak je to s tím nastavením radaru ve vertikálním rozsahu?
Je tam bars selector s nastavením:
1 = čistej horizont, 0 st. vertikálně
2 = rozsah 6 st. vertikálně
4 = rozsah 12 st. vertikálně
ale radar údajně umí až 120 st. vertikálně, ale v jakém modu, nevíš?
Horizontálně jde nastavit max. je na 60 st. - opět by měl umět ozařovat do 120 st., ale v kterém modu?
A když zvolím užší vyzařování např. 30 nebo 15 st. na místo maximálních 60 st. mám zajištěnu vyšší pravděpodobnost že udržím lock-nutý cíl bez ztráty spojení?
Stává se mi dost často že mě cíl vypadne i když je přímo přede mnou např. na 15km.
Jestli jsem to podle manuálu dobře pochopil, tak to asi neumí. Mám za to, že je to kvůli tomu, že aktualizace obrazu na radaru by pak trvala 5 krát déle, což by bylo v boji nepraktické. Jinak ten úhel se myslí na každou stranu, takže 4=dohromady 24° a.t.d. Takže horizontálně to je 60° na každou stranu = celkem 120°
Když nastavíš užší rozsah, tak máš rychlejší aktualizaci obrazu a menší šanci ztratit cíl v TWS režimu. v STT režimu to nemá žádný vliv, protože v STT režimu radar ozařuje pouze cíl a ztratit ho můžeš jedině tak, že zmizí z dohledu, nebo splyne se zemí nebo letí kolmo ke zdroji záření, díky čemuž jej dopplerův filtr odfiltruje (protože vůči tobě nevzniká dopplerův jev) a radar jej pak nevidí. Jinak radar má ještě vertikální mód, kdy skenuje 60° vertikálně na každou stranu (tedy celkem 120°), ale pouze 3° na každou stranu horizontálně(anténa se horizontálně nehýbe.) Na HUDu se ti zobrazí svislá čára, která představuje radarový paprsek. Režim je ale určený pro blízký vzdušný boj, kdy je tímto způsobem snažší a rychlejší zaměřit cíl, než radarem. Režim se spouští klávesou pro "Close Air Combat Mode" a ruší se klávesou "Special Modes Deselect" Fyzicky se nachází na páce (manuál, strana 20 podle číslování stránek nebo 21 podle vyhledávání stránek)
Edit: jinak nyní radar nemá horizontální stabilizaci (svítí tam, kam máš otočený čumák), ale s příštím patchem by měl mít stabilizaci a možnost nastavení elevace. To znamená, že si můžeš zvolit, jestli chceš skenovat ve vyšším nebo nižším azimutu. Třeba místo rozsahu -12° až + 12° budeš skenovat v rozsahu -30° až -6°
Edit 2: až bude funkční nastavitelná elevace radaru, potom se dá využít menšího řádkování a azimutu ve spolupráci s AWACS. AWACS ti nahlásí polohu cíle, ty na ono místo zamíříš radar v režimu s malým azimutem, a máš téměř jisté, že cíl najdeš a díky velmi časté aktualizaci obrazu má cíl velmi malou šanci se ti ztratit.
Upravil/a AJaromir dne 01-03-2016 20:14
Zde na fotce můžeš vidět, jak by správně měl radar v M2000 pracovat. Je stabilizovaný horizontálně i vertikálně a skenuje stejnou oblast nezávisle na náklonu letadla. Široký čtverec je nastavený rozsah radaru. Malinký čtverec je aktuální poloha radaru. (Poznámka, kdyby to někdo nechápal: Radar skenuje ze strany na stranu, z vrchu dolů. Nikdy nevidí celou oblast naráz, proto sebou musí hbitě kmitat, aby prozkoumal celou oblast. Funguje to vlastně stejně, jako když si ve tmě svítíte baterkou s úzkým rozptylem světla. Svítí jenom do jednoho bodu a aby jste prohledali celou oblast, musíte ji naklánět na strany. Čím větší oblast chcete prohledat, tím to logicky déle trvá.) https://www.faceb...210387084/
A jak se přepíná mezi RWS - TWS - STT modama radaru, tím že se cíl lockne?
A jestli to dobře chápu mod:
RWS - jen hledá (Na radaru označeno ???)
TWS - lockne a hledá dál? (Na radaru označeno PID)
STT - lockne a nehledá, zaměřuje se jen na cíl? V CCM modu? (Na radaru označeno PIC + na levém panelu je nějaká indikace PSIC)
Přepnu přes hotas do CCM kde můžu přepínat mezi boresight/horizontal/vertical scan - to mě je jasný
nebo dám de-select modes na hotasu - návrat do normálu - to mě je jasný
nebo můžu přepnout na ground avoidance mode .. to ani nevím k čemu je ..
jo a taky nevím k čemu jsou ty frekvenční mody:
ENT: Entrelacé/Interleaved (prokládaný - to je něco jako rušení aby nepřítel nemohl snadno zjistit zdroj ozařování?)
HFR: Haute/High Frequency
BFR: Basse/Low Frequency
A v tom ED manuálu je napsaný že to ve hře zvládne range jen 10nm kdežto v reálu až 66nm při patternu 4 (bars) to je teda pěkně osekaný ...
10 n-mil to už je tak akorát na IR magic-y, krom toho mě přijde 530tka že ztrácí energii už po 6km od odpálení ..
Upravil/a magot dne 01-03-2016 23:53
RWS je běžný vyhledávací mód. Při něm kurzorem označíš cíl a zamkneš. Prvním zamknutím se zamkne do TWS (track while scan) To znamená, že skenuje určitou oblast dál při částečném zaměření cíle. Má to jednu nevýhodu, když cíl rychle změní svoji polohu, tak jej může radar snadno ztratit. Při druhém zamžení cíle se radar přepne z TWS so STT režimu, kdy už se soustředí pouze na cíl. Mysím, že tam jsou ještě nějaké celkem závažné nedodělky, které by měli brzy opravit.
Ground avoidance mode podle mě ještě není hotový. Nejsem teď doma, ale předpokládám, že to bude něco pro autopilota, když se letí ve velmi malých výškách. Radar se zřejmě dívá před sebe a kontroluje, jestli není v cestě nějaká překážka, do které by letadlo mohlo vrazit a jestli je, tak ji asi přeletí.
Ty frekvenční módy, předpokládám, se volí podobně, jako v FC3 modulech podle aspektu letadla. Je to nastavení frekvence kmitočtu radiového záření radaru, pokud se nepletu. Hádám, že v režimu HFR radar vidí lépe cíly letící proti tobě a v režimu BFR zase bude vidět lépe stroje letící směrem od tebe. V režimu ENT se asi automaticky střídají režimy HFR a BFR, což se hodí, pokud neznáš aspekt cíle. Opět asi v tomto režimu bude nevýhoda snažšího ztracení (horšího nalezení) cíle. Jak budu doma, tak se podívám do manuálu na zbytek věcí. Dosah radaru se dá nastavit myslím až na jeho maximální možný dosah. Ten dosah 10nm by měl mít pevně nastavený pouze v režimech pro blízký boj. Když si volíš výzbroj, máš tam na výběr ze dvou modelů jedné střely. Jeden model je od ED a druhý je zase od Razbamu. Liší se svými letovými vlastnostmi. Ber to jinak ještě dost s rezervou. Strašně moc věcí tam není stále nasimulovaných včetně těch, které jsou již v manuálu.
Ta R.530.... Je to obdoba Sidewindru. Doba hoření paliva je 2.5 sekundy a potom cca 6.5s plachtí.(Sidewinder hoří 2.2s). Má operativní dostřel 1.5 - 20km, takže těch 6km by mohlo sedět. (raketa doletí vůči zemi, nikoliv vůči letadlu do vzdálenosti 20 km, pokud nemanévruje) Je to vlastně obdoba sidewindru s trochu menším dostřelem a manévrovacími vlastnostmi.
Jinak neustále a ještě znova, jedná se o Early Acess verzi, to znamená, že je to nedodělané a ještě dlouho může být. Ale jde vidět, že kluci se hodně snaží a s každým updatem je toho víc a víc doděláno a opraveno.
Upravil/a AJaromir dne 02-03-2016 08:29
Díky, už je mi to jasnější, ono v manuálu není zdaleka vše dořešeno ..
btw a ten frekvenční mod prokládání (ten třetí) bude zřejmě asi když není nepřítel energicky manévruje a není jasné zda letí ode mne nebo ke mně ...
Tam, myslím, že je to jedno. U FC3 strojích režim prokládání o něco snižuje dosah radaru. U F15 navíc ještě funguje tak, že se režimy střídají s každým řádkem, tedy každý řádek je skenován v jiném režimu. Pokud letadlo energicky manévruje, tak ztratí rychlost, čímž se zmenší dopplerův jev a pak by mělo být relativně jedno, jaký režim se použije. Mám za to, že se to využívá vlastně proto, aby přicházející odražený paprsek neměl až moc vysoký nebo nízký kmitočet, který je mimo rozsah přijímače. Jinak letecké radary kvůli odfiltrování ptactva, mraků a pevniny používají dopplerův filtr. Dá se toho zneužít ke schování se před radarem. Pokud poletíš pomalu, kolmo k radaru, budeš při tom klesat a budeš pod pozorovatelem, tak je vysoká pravděpodobnost, že tě jeho radar nezachytí, protože dopplerův jev je tak malý, že jej radar odfiltruje.
Zde je český návod k radaru pro Falcona. Dost věcí je tam velmi podobných. Možná to z toho víc pochopíš. http://www.falcon...2007020005Upravil/a AJaromir dne 02-03-2016 12:31
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.