Doporučuju BOSistům, aby zkusili DED Expert server. Je to zatím ve stavu Beta, ale to vůbec nevadí. Napíšu, čím je to zajímavý.
1) Na začátku mapy nejsou označené žádné cíle. Cíle musí objevit recon.
2) Mapy jsem semináhodně generované, nemělo by se tedy stát, že by naskočila mapa, kterou všichni znají a bod č. 1 by tak neměl smysl.
3) Jsou to mapy kooperativní mezi letectvem a tankama. Aby tankové síly byly úspěšné, je docela potřeba, aby jim letectvo čistilo cestu. Přeci jen vyjde tankový útok líp, když někdo vystřílí protitanková děla, než když protitanková děla vystřílejí tankový útok.
Zkoušeli jsme to dneska a je to o poznání větší zábava, když kluci v tancích žádají o leteckou podporu, schovaní v lese hlásí, kde co je a co maj bitevnící zničit. A díky zničení kanonů můžou postoupit do dobývané vesnice. Tankisti vídí svoje letectvo, jak jim čistí cestu a naopak letectvo vidí, jak díky nim můžou postupovat a obsadit dané území. To zkrátka dává zábavě mnohem větší náboj, než jen čistě letecké souboje. Navíc cizí letadla bijou spoluhráče a ne nějaký pitomý AIčka v tanku, takže i letecké souboje jsou najednou o něčem.
DED server tak ukazuje pravděpodobný budoucí směr vývoje kooperativních map v BOSku. Je to jistě v počátcích a ty tanky se budou vyvíjet. Podobně se budou měnit a zdokonalovat mapy s takovou kooperací. Ale už tohle, co jsme zažili dneska, byla ohromná legrace. Ten pocit, že ty pozemní cíle likviduje s úplně konkrétním záměrem pomoct klukům v postupu, to je prostě něco o třídu lepšího než jen lítání a sbírání sestřelů či bodů.
Len doplnim, ze spolupraca tankov s lietadlami je docela zasadna vec - vidiet Stuky ako utocia na tanky (so zivou posadkou) a likviduju jedno protitankove delo za druhym, zatialco tankisti im nahlasuju ciele, je vazne o comsi inom ako iba utok na AI. To sa samozrejme druhej strane velmi nepaci, takze dochadza k docela zurivym bojom nad bodmi, ktore treba obsadit/udrzat.
Poznamka na koniec - ak chcete nejaky bod dobyt, najprv k nemu musite prist. A to su vzdialenosti docela velke, nebojuje sa na zvlast zmensenych mapach ako vo WT (rozumej vyrez mapy, su to vcelku male vzdialenosti), ale na normalnej "leteckej"mape. Kym sme obsadili nepriatelsky bod (a tym ich pripravili o tanky - dakujem za spolupracu Vlcakovi a Paulusovi v tankoch, Rumcajsovi a Focusovi za krytie zo vzduchu a priamu letecku podporu), isli sme dobrych 10 - 15 minut. Tiez je ale pravda, ze sme sa schovavali s tankami kde sa dalo, prvy celny utok skoncil neuspesne. Az druhy, po privolani vzdusnej podpory, mal uspech a obsadili sme nielen dedinu ale i znemoznili nepriatelskym tankom ohrozovat nase letisko.
...no a jazdit dvaja v jednom tanku je obzvlast prca. Vlcak skoro dostal trasavku ako vodic
No tak tomu musím říci. Dobrá zpráva. Mě se to líbí. Dnes vyzkouším.
Jak se přepíná v tom tanku do střelce? Nikde to nemůžu najít. Start a jízda ok. Mohli by tam přidat řazení. Ale ten střelec. OMG.
Upravil/a olda Olde maly dne 19-12-2015 08:20
A tank is controlled by the following commands (they can be changed in input settings):
"E" - Start engine
"Cursor Keys" - Movement (the game automatically translates these simple direction commands to pushing pedals, switching friction clutches and changing gears).
"RAlt-C" - Close/open hatch (riding with open hatches is obviously more dangerous).
"LCtrl-C" - Switch to gunner and back to driver seat.
BOS – ovládání tanku
Celé ovládání tanku ještě neznám. (Je to tajné či tajemné).
Přepínání do střelce = Ctrl+C
Změna střelby AP-HE-MG = RAlt+G
Otevření poklopu, pohled nad tankem = jako otvírání kokpitu (RAlt+C, mám změněné na O)
Rozhlížení FreeTrackem = T
Další hledám.
Přepínání mezi věží a řidičem je na stejné tlačítko jako přepínání v letadle, pokud se nepletu. Takže pokud to máš namapováno někde na joysticku, tak k tomu budeš muset ještě přidat i nějakou klávesu.
"Když umřeš, tak o tom nevíš, ale pro ostatní je to těžké. To samé platí, když jsi debil." ~ autor neznámý
Přepínání mezi věží a řidičem je na stejné tlačítko jako přepínání v letadle, pokud se nepletu. Takže pokud to máš namapováno někde na joysticku, tak k tomu budeš muset ještě přidat i nějakou klávesu.
Já u toho používám i ten joy. Přepínání střelec/řidič, nastavování náměru. Pojezd tanku mám na plynovku - funguje tak trochu jako řazení. Při malé výchylce jede tank opravdu pomalinku a plynule zrychluje.
Zatáčím na pedály,ikdyž to není úplně ideální ,dá se to. Ještě se naučit něco trefit
Arte, že Jak a jeho klapky jsou podezřelé, to se ví už dlouho. Že FW 190 má problém s výkonama v jistém rozmezí výšek, to se taky ví dlouho, není to žádné tajemství. F4 je nejlepší stihačka ve hře a zůstane to tak. Proč? No protože to je hra a ve hře platí jiné kvality než v realitě. Navíc mi není jasné, na co přesně si vůči F4 stěžuješ? F4 má známou chybu v příliš optimistické maximálce ve výšce. A aktuálně v posledním patchi jsou obecně nějak zvláštně namodelovány chladiče.
Co se týká dohnání FW 190, princip je celkem prostý a nejedná se o chybu. Pokud se Jak dostane k FW 190 na dostřel a FW nemá dostatek energie, aby hned odstoupal, nebo utekl, pak má FW 190 problém. Situaci vůči obratnému Jaku musí řešit strmým dajvem. Jo musí to být strmý dajv, aby se co nejrychleji získala rychlsot, kterou Jak nemůže následovat. Strmý dajv je ale velmi rychlé přetavení energie do rychlosti a je to tedy rychlá ztráta energie. Pokud Jak následuje mělkým dajvem, ve kterém je velmi efektivní, tu FW 190 časem dožene. To platí nejen pro FW 190 versus Jak. Platí to pro kdejakou jinou dvojici, kde rozdíl maximálek není až tak zásadní. Mělký dajv je z hlediska vzdálenosti za čas efektivnější než strmý dajv a pak vodorovný let.
Jo a letěl jsi FW 190 a Jaka v posledním patchi - tedy 1.105? Možná sis všiml, že ta FW 190 je nějaká rychlá a klapky Jaku nejsou vlastně nic moc přínosného. Že jak je vytáhneš, ztrácíš rychle energii, že i s klapkama je problém utáhnout zatáčku víc, než ji utáhne Befko. Že Jak s Befkem nemůže tak úplně bojovat ve vertikále. Ne že by to nešlo, ale musíš do toho dát víc než jen vytažené klapky. Nechci říct, že už je to srovnané. Nakonec nemám, jak bych to ověřil, chci jen říct, že změny v FM jsou součástí snad každého patche. 777 či 1C či co to je teď k tomu ale přistupuje s klasickou Ruskou otevřeností a cudně o tom pomlčí. Poslední patch ale posunul karty směrem k modré straně. Ne snad že by se dálo něco nekorektního, ale mě to stále víc pasuje do představy o roce 1942 na východní frontě. Doposud jsem žil v přesvědčení, že u Stalingradu byla čistě technická dominance německých strojů výrazná. Že se to srovnávalo až o půl roku později u Kurska. (To nic nemění na tom, že Jak 1 je pro Befko protivník a IL2 je nejlepší bitevník vůbec)
Asi jsem měl ze začátku uvést, že jsem přes měsíc neměl pc (grafika na reklamaci). Ale uváděl jsem, že se jednalo o předchozí patch - 1.104 myslím. Jestli to co píšeš je pravda budu jen rád. Proti Bosu nic nemám, za hru jsou moc rád, ale Bom bude brzo hotový a ještě nedotáhli Bos do konce (kampaň mi je šumák). Mám z toho prostě strach aby to nedopadlo špatně viz WT.
Udělali mě radost s tím reálným testem, tak uvidíme co to přinese dál.
V příštím patchi by měly být ikony vypnutelný. Uvidíme, co to udělá.
Jinak na DEDu jsou ikony letadel jen kolem letišť a tankových bází. Tankové báze jsou blízko sebe, tedy se ty kruhy viditelnosti překrývaj. I tak je ale viditelnost limitovaná na to okolí tankových bází.
Klucí, jak je možný sejmout T-34 tím lechtátkem u němců?
Já do něj pral z boku zezadu, pod věž, na pásy a kola. A NIC!! Max je Téčko krapet očouzený. Dokonce jsem na jednoho co naprosto nevěděl co se děje nasolil 3x přímo zezadu na korbu. To je to opravdu tak mizerné a nebo prostě jen musím trefit něco extra?
Novotňas, to je tím, že se chlapci rozhodli implementovat Pz III s lechtátkem a ne adekvátní Pz IV F, nebo G s dlouhými laufy. Odpověď je: Z blízka, z boku a zezadu . Ale i tak to chce štěstí.
baj voko z toho videa z 200m z boku/ zezadu YouTube Video
ale IRL dlouhá 50tka dávala Téčka z kilometru z boku ne? Frontálně to problém byl to je jasný ..
Btw PzIV F1 byl proti tankům na hovno a F2 těch u stalingradu ještě moc nebylo. Tj PzIIIL s dlouhou a kratší 50tkou bylo jádro tankových jednotek. Stále se píše r. 1941.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.