November 23 2024 19:41:03
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 5

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,747
· Nejnovější pilot: carramba66
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2: Battle of Stalingrad (letový bojový simulátor z období bitvy o Stalingrad) » IL-2: BoS diskuse
 Vytisknout diskuzi
Battle of Stalingrad - žvanírna 2015
1stCL_Fucida
Saburo napsal:

1stCL_Fucida napsal:

Alfíku tolik nezáleží na absolutní hmotnosti stroje


no právě že záleží,
tři týdny zpět jsem si domlouval svezení v Poníkovi a byl jsem dotázán jestli mám nějaké zkušenosti s letouny podobné kategorie (hmotnost / výkon) a jestli nechci nejdříve svézt Texanem, který je vzdáleně podobný těmto (WWII) stíhačkám. To že je Texan daleko svými vlastnostmi od "papíráků" se kterými tu porovnáváte BOS nemá asi cenu dodávat...


Bez zdvojeného řízení stejně nic nepoznáš. Nicméně požitek ze svezení se metr za Merlinem, to bude fajn, to si pak rád nechám vyprávět Úsměv.

Na hmotnosti záleží, samozřejmě. Stejně jako na jeho rozmístění. To diskutuju právě s Alfíkem. Proto z hlediska hbitosti stroje záleží více na jeho rozměrech (rozložení hmotnosti), nežli na hmotnosti absolutní. Proto je jakýkoliv větroň na křidélkách mnohem línější, než 10x těžší letadlo. Ale na výškovce, voila, ťukneš a během zlomku vteřiny máš taková géčka, až je ti z toho smutno. A to je to, o čem se tady s Alfíkem bavíme.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
magot
ale ten double poník má dvojí řízení ne?
 
1stCL_Fucida
Spíš by mě to překvapilo...Saburo, ty budeš vědět?
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Saburo
já bych nic nepoznal i kdyby měl dvojí řízení, nejsem pilot a už vůbec nejsem zalétávací pilot
ten člověk to neřekl jen tak pro nic za nic, asi o tom bude něco vědět na rozdíl od nás tady
mimochodem proč za války absolvovali piloti několikastupňový výcvik, kdyby platili ty vaše teorie, stačilo by aby si párkrát skočili v papíráku a byli by z nich hnedka esa...

v sobotu se o tom můžem pobavit Mrknutí
 
CSW_Cassius Chaerea
Saburo napsal:
mimochodem proč za války absolvovali piloti několikastupňový výcvik
Protože neměli nainstalovanýho šturma.
Upravil/a CSW_Cassius Chaerea dne 03-12-2015 18:21
 
1stCL_Fucida
Ještě ten Texan - tady je krásně vidět, jak maličkaté výchylky stačí k ovládání stroje i při poměrně hezké (byť nijak intenzivní) akrobacii.

YouTube Video




Saburo napsal:

mimochodem proč za války absolvovali piloti několikastupňový výcvik, kdyby platili ty vaše teorie, stačilo by aby si párkrát skočili v papíráku a byli by z nich hnedka esa...


Ze stejného důvodu, jako dneska. Bylo, je a bude to prostě levnější a tudíž efektivnější.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Rumcajs
Saburo napsal:

já bych nic nepoznal i kdyby měl dvojí řízení, nejsem pilot a už vůbec nejsem zalétávací pilot
ten člověk to neřekl jen tak pro nic za nic, asi o tom bude něco vědět na rozdíl od nás tady
mimochodem proč za války absolvovali piloti několikastupňový výcvik, kdyby platili ty vaše teorie, stačilo by aby si párkrát skočili v papíráku a byli by z nich hnedka esa...

v sobotu se o tom můžem pobavit Mrknutí
To myslím, že hledáš čerta, kde není.

Při výcviku je celkem jedno, zda letadlo letí 200 nebo 300km/h. Ale co rozhodně není jedno, je jestli přistává při 80km/h nebo při 180km/h. Taky není jedno, co se děje, když přidáš plyn. Tedy ano, záleží na hmotnosti, poměru hmotnosti vůči výkonu, pádové rychlosti atd. Hodně až zcela zásadně pak záleží na stabilitě. Asi je jasné, že začínat výcvik na Zlínu 50 není dobrý nápad. Ale podobně těžká Cesna je docela dobrá volba. Třeba roll rate může mít letadlo vysoký, i když je těžký. Stačí porovnat lítací hadraplány z WW1 s FW 190. Nebo nedejbože s F16, která váží n krát víc než ta ubohá Cesna.

Jen na okraj povím něco o stabilitě. Stabilita či nestabilita je základ pro řízený let. Letadla se záměrně konstruují s nějakou zásobou stability. To není náhoda, jak se chovají. Letadla jako ta Cesna se stavějí tak, aby měla vysokou zásobu stability. Tím se dává pilotovi slušná tolerance vůči jeho výstřelkům. Trpí tím ale manévrovatelnost. Stabilita = neochota měnit režim letu. Letadla jako jsou stíhačky z WW2 se stavějí jako poměrně málo stabilní, či dokonce na hranici stability. Cílem je vysoká manévrovatelnost. Pokud je letadlo na hranici stability, je nezbytné přidat vycvičeného pilota. Z50 (a jakýkoli akrobatický speciál) je postavená na hranici stability ve všech osách. No aby se s tím lítala akrobacie. Z50 bude reagovat na jakýkoli pokyn mnohem živěji, než třeba podobně veliká a těžká Cesna. Proč? Je tak postavená.

Celá věc možná není tak intuitivně průhledná, aby se to dalo jen tak vjemem obsáhnout. Ač nejsem pilot, studoval jsem všechny mechaniky, matematicky řešil a programoval simulace mechanických/hydrodynamických soustav. Proto tvrdím, že pokud má reálný pilot mít šanci ohodnotit letový model v simu, musíte mu dát k dispozici ekvivalentní podmínky. Musí mít stejný pohyb páky. Musí v ní mít stejné síly. Jestli to nebo to nebo obojí není splněno, nemusí být schopen provnání. Proč? Protože porovnává neporovnatelné. Fučida o tom již psal. Skutečně to není taková legrace zajistit ekvivalentní podmínky. Podobně reálná je problematika okamžitých výchylek řídících ploch, jak ji vzpomínal Horrido (či Tyller), nebo problematika nespojitosti simulace, problematika simplifikovanosti letového modelu atd, problematika odezvy našich levných plastových klacíků, latence celé virtuální reality .... bla bla bla. Vše má vliv.
Non est specifica
 
olda Olde maly
Hele Fuči, zkus si toho Šturma. Ten Texan, takhle bych si to nějak představoval. A to vychýlení zase až tak malý mě nepřipadá. Nebo to jako si někdo myslí, že tím klackem mávám od dorazu k dorazu? Stačí málo a letadlo se vychýlí strašně rychle a nepřiměřeně moc. Teda IL. Dnes zkusím ostatní.
 
1stCL_Novotny
Jeden nezaujatý názor. Co zkusit vymazat zajeté návyky staré školy.
Prostě na to koukat jako na novou věc bez pohledu zpět.
Při poletu s Falkonem jsem také nepobral na první jak moc a na druhou stranu hodně málo za to musím vzít. O pedálech raději ani nemluvě! To je přímo hovadsky jinej level než na PC v čemkoli!! Úsměv
Ale už mlčím . . . . . . Mrknutí
 
Farky
Cassius Chaerea napsal:

V BoS se ti vrtěj jak čamrda letadla bez vlivu počasí. Proč by měla? Ta setrvačnost směrovky je furt přehnaná, prostě to plave. Befko furt nemůžeš potlačit, aby si nevrtal. Na nových BoM letadlech je to chování mnohem lepší, jen ty starý jsou furt takový nějaký dokurněný.

Edit: Třeba při přistávání se vybržďovat skluzem je furt u BF 109 G a F dost riziková záležitost, zatímco u Bf 110 a Bf 109 E je to pohodička. G a F potřebují ve skluzu mnohem více křidélek a při vykopnutí směrovky se prostě více rozkymácí, než stodesítka a Emil.


U Němců se to v BoM zlepšilo, to je fakt. Ale asi největší maso je teď ve hře P-40, tam každý pokus o skluz smrdí vývrtkou. Což je super když člověk přistává s bočním větrem nebo do toho v boji dá nohu kvůli opravě míření, o vybržďování při přistání ani nemluvě.
 
Permon
1stCL_Fucida napsal:

Permone, to je přesně ten dojem, který mají snad všichni reální piloti, kteří do rukou "poprvé" uchopí joystick. Bez ohledu na simulátor. Sám jsem několik takových "zaškoloval" do virtuálního létání. Jedinou světlou výjimkou byla Radka Máchová (akrobatka, bývalá šéfka The Flying Bulls), která se přizpůsobila nesmírně rychle. Vlastně po několika minutách dokázala virtuální letadlo ovládat naprosto bez problémů včetně akrobacie, mezních režimů, vzletu a přistání.

Sám dnes potřebuju jen pár vteřin na převyknutí z dlouhého reálného kniplu na krátký virtuální. Ale i tak je tam na okamžik ten pocit "sakra, to je nějaké přecitlivělé", nebo "sakra, mně nereaguje řízení".

Nešlo o joy.šlo o to že s tím letadlem házelo.
Jsem starý,blbý ale snaživý.
 
1stCL_Fucida
X Novotny napsal:

Při poletu s Falkonem jsem také nepobral na první jak moc a na druhou stranu hodně málo za to musím vzít. O pedálech raději ani nemluvě! To je přímo hovadsky jinej level než na PC v čemkoli!! Úsměv
Ale už mlčím . . . . . . Mrknutí


Nastup do výcviku a vychutnej si pocit při prvním sólu Úsměv. To byl nejsilnější zážitek mého dosavadního života Úsměv.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
1stCL_Novotny
To věřím. Snad jednou se to splní. Pro mne ty tři hodiny nahoře byly naprosto dokonalé a opravdu plné procitnutí!!!!! Úsměv Plně chápu "PRVNÍ SÓLO" !!!! Mrknutí
 
ukulele
Já jsem řídil jen Cessnu 172, ale i tak parádní zážitek. Jinak všem děkuju za odpovědi
 
Al CZ
Ono se dát proletět v ČR na Mustangu ? Kolik za to chtěj ?

Battle for Moscow bude placený datadisk nebo volné rozšíření ?

Určitě se ohledně létání ozvu, ale jsem fakt noob, tak to asi bude chtít trochu trpělivosti Úsměv
 
Baron
Battle of Moscow je samostatna hra, plne kompatibilna s Bitkou o Stalingrad. Takze pokial mas BoS, ano, je to datadisk. Pokial BoS nemas, mas samostatnu hru, lietas len s masinami v BoM, ale v multiplayeri na serveroch, kde su aj stroje z BoS.
BoM nie je zdarma, plati sa za neho, zatial je to vo forme Preorder. Mas moznosti ako Standart a Premium. Blizsie tu: http://il2sturmov...
Hals - und Beinbruch!
 
1stCL_Werner
Nějaké (nejen) letecké záběry od Stalingradu v dobré kvalitě.
Záběr v 7:55 hezky ukazuje, že reálně v té oblasti bylo víc T-34 než stromů Úsměv

http://www.ecpad....rier-1943/
1st Czech Lions - Resistance is futile...
 
Rumcajs
Je fakt, že ta krajina kolem Stalingradu je podezřelá. Měla to být nekonečná step a místo toho tam máme stromy podél cest jak v západní a střední Evropě. Zlí jazykové tvrdí, že 1C mělo k dispozici krajinu z CloDu a tak ty fragmenty znovupoužili na BOS.
Co mi naopak chybí, jsou ty strže. Krajina kolem Stalingradu jich má hodně. Ne že bychom je na mapě neměli, ale nejsou nijak vizuálně výrazné. Z fotek a leteckých záběrů je ale zřejmé, že to byly stěžejní prvky pohledu na Stalingrad a nejen z ptačí perspektivy. Jeden by čekal, že se podle toho bude dát navigovat, ale místo toho navigujeme podle lesíků.
Zkrátka všude je co zlepšovat.
Non est specifica
 
CSW_Cassius Chaerea
Ta krajina- je nevýrazná právě i díky těm políčkám, které to tříští.

Jdu se zase vybrečet:
[img]http://www.jpeg.cz/images/2015/12/04/IFnE.jpg[/img] is not a valid Image.
Tohle je jedno z nejstupidnějších poškození co ve hře znám. Tohle se mi stalo když jsem si nevšiml přilétajícího indiána ze předu. To udělají 4 zásahy z UB a jeden pravděpodobně z VJáčka (nebo ze ŠVAKu). Za pozornost stojí že dotyčnému ten let stačilo celkem 13 zásahů na 4 letadla, na zbylé tři letadla už jen 8 zásahů, zatímco pro dosažení obdobného čísla je na druhé straně potřeba průměrně deseti až patnácti násobného množství zásahů.
Dotyčný mi těmi 5 zásahy zničil motor i ocas, ale hlavně kurňa co to je s tím ocasem? Kdyby se tohle stávalo výjimečně, ale tohle mám tak z 50% případu, kdy mi na befku chybí ovládací část stroje - tak proč né hned fatal ustřelení celé kýlovky s výškovkami. Ten damage model není ještě ani zdaleka tak dobrý, jak bych si představoval, druhy poškozování letadel jsou až moc často na jedno brdo.

A co se týká odolnosti letadel, v tom se přikláním k tomu, že je jedna strana odolnější než druhá. Není to jen o LaGGu a jeho "bezbolestné" když zkontrolujete statistiky, tak i Jaku se stejnou výbavou jako má v základu Bf-109 stačí průměrně 1/2 maximálně 2/3 zásahů na sestřel.
Upravil/a CSW_Cassius Chaerea dne 04-12-2015 09:47
 
olda Olde maly
Nemáš lízt do těch Německých šrotů. Úsměv
 
Přejít na fórum:
HANÁCKÉ SLET
HANÁCKÉ SLET 14.6.-16.6.
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

31-10-2024 09:57
ČTK: Z dosud nezjištěných příčin se dnes v noci zřídilo letadlo na solární pohon.

21-10-2024 20:04
Intel vydal novou aktualizaci mikrokódu.

02-10-2024 14:07
To není dobrá myšlenka. Belzebub každého stáhne do pekel a přes zvolené zástupce i nás obyčejné lidi. Vyděšený

27-09-2024 11:19
Pokud ti co zvolím budou plnit svůj program, ať se klidně spojí i s Belzebubem.

26-09-2024 16:00
Kdokoliv bude v koalici s kýmkoliv. Jím nejde o smysl, ale o prachy a to politiky spojuje.

25-09-2024 16:44
Příští volby vyhraje ANO a bude v koalici s ODS. Ostatní strany budou v opozici.

23-09-2024 08:17
Prognostik z tebe už nebude. Úsměv

19-09-2024 19:18
Jelikož se blíží ten čas, tak bych jen skromně řekl: Nacionalisti všech zemí, vyližte si prdel! Šklebící se

13-09-2024 15:43
Kroměříž a Olomouc - Pravděpodobnost 3. povodňového stupně >90%

12-09-2024 16:09
A toto je noční můra Troubek: https://hydro.chm.
..ekt/307354

36,028,428 návštěv