Ono s tou hmotností a setrvačnostma to nemusí být úplně jednoduché. Tady je jedno takové videjko, který nározně ukazuje reakce letadla na veliké a rychlé výchylky řídících ploch. Jo je to při velké turbulenci, jasně, ale je na tom vidět, jak to mává i s letadlem řádově těžším, než je IL2. Začněte na 55 vteřinách.
Mám dotaz (víc jsem se rozepsal v tématu o GTX 960)
Může Q6600@3.6GHZ brzdit nějak zásadně GTX 960 ? Na předchozí GTX 275 to nešlo hratelně vůbec, teď mám pocit že to jde nádherně, jen nejsem schopný zatím pořádně osolit bombardéry (dělám si cvičné soubojové mise)
Našel by si prosím někdo čas a vzal mě on-line do nějaké on - line bitvy ? Ale jsem totální noob a lama (v onlinu jsem schopen sestřelovat zatím éra akorát ve war thunder arkáda...)
Bude nějaký datadisk se západní frontou ? Chápu že to je simulace bitvy o Moskvu, tak jsou tam jen letadla co byly v bitvě o Moskvu, ale mám pocit že v tom případě musíte létat pořád za "skopčáky" protože "Ivani" tam mají Šturmovika (který se jak jsem pochopil dá postupně tunit ?),LaGG-3 (těžké, neobratné hebedo přezdívaný sovětskými piloty bohatě lakovaná létající rakev) a Jak 1 ? Jak říkával Adolf Galland začátečník uvítá když může nepřítele zasypat palbou z kanonů a kulometů. Takž se musím prolétat na FW-190... Pochopil jsem že bude i bitva o Moskvu - ale co takhle mnou milovaná západní fronta ? Bude nějaký datadisk kde budou souboje RAF a USAAF vs. Luftwaffe ? Takže útoky na svazy bombardérů, souboje s kluky s Abeville atd ? ? Protože jsem spíš fanoušek RAF a USAAF, tak je pro mě západní fronta atraktivnější bojiště v tom SSSR mi to příjde přesně takové jako to popisovali němečtí tankisté - širá nedohledná plochá krajina obrovské země, která byla přece jen moc velká na to aby se dala dobýt... Prostě něco tomu chybí... (Přece jen rozmanitost krajiny v západní/střední Evropě s horskými masivy, údolími a nížinami...tu chybí - prostě je to pustá placka což ničemu nevadí protože to pustá placka i v reálu je.... ale lítat nad tím není 2x zábavné. A když letíte takovou dobu, tak se chcete aspoň bavit výhledem z kabiny a když je pod váma akorát step, tak to je takové ubíjejíci
Rumcajs on do toho tam šlape, to je opak. Oni to vychylují z dráhy, kterou jim určuje počasí.
Já jsem si vědom toho, že to je přistání s silným bočním větrem. Přesto říkám, co vidíte, jsou reakce letadla na veliké a rychlé výchylky řídících ploch. Ty letadla reagují čiperně, ačkoli jsou mnohem větší a těžší než IL2. A jejich reakce jsou vlastně dost přesně to, co vídáme v BOSku. Já samozřejmě nevím, jestli je BOSko dobře, nebo jestli je přesnější DCS. Nemám, jak to ověřit. Ale při pohledu na tyhle dopraváky, jak plavou nahoru a dolu a vrtěj se jak čamrda, si říkám, že to je docela věrohodné.
Můžou tě brzdit ty 3GB RAM. Nešlo by tam dát 12GB? Shodou okolností mám někde doma starou již nepoužívanou Q 6600 s 12GB.
O střelbě a míření a vůbec je toho tady napsána hromada příspěvků. Krom plynulé hry potřebuješ solidní klacík a nejlépe pedály. Pro dogfighty je pak neocenitelný Track IR či Free Track, Open Track, cokoli na sledování pohybu hlavy.
Západní fronta zatím není oficiálně ohlášená. Všichni doufáme, že jednoho dne přijde. Krom Moskvy se proslýchá, že směřují ke středomoří a ukázali mapu Murmaňsku. Ale aktuálně není nic potvrzeno. Čekáme na vydání Moskvy až pak bych čekal na oznámení dalšího směru.
Nad stepí je velmi zábavná navigace. Dlouho netušíš, kde jsi, pak najdeš záchytný bod, který nemůžeš poznat a když se podle něj konečně najdeš, už jsi jinde a zas nevíš kde. Jo, lítat nad Alpama by asi bylo napínavější a nad kanálem se lépe orientuje.
V BoS se ti vrtěj jak čamrda letadla bez vlivu počasí. Proč by měla? Ta setrvačnost směrovky je furt přehnaná, prostě to plave. Befko furt nemůžeš potlačit, aby si nevrtal. Na nových BoM letadlech je to chování mnohem lepší, jen ty starý jsou furt takový nějaký dokurněný.
Edit: Třeba při přistávání se vybržďovat skluzem je furt u BF 109 G a F dost riziková záležitost, zatímco u Bf 110 a Bf 109 E je to pohodička. G a F potřebují ve skluzu mnohem více křidélek a při vykopnutí směrovky se prostě více rozkymácí, než stodesítka a Emil.
Upravil/a CSW_Cassius Chaerea dne 03-12-2015 14:58
Hele, Rumcajsi, my si asi nerozumíme. Protože to video cos sem dal, je přesně o tom co jsem já popisoval. Jako bys mě chtěl podpořit
Vždyť se na to podívej (nejlépe je to vidět na křidélkách, kvůli směru - úhlu - pod nímž jsou letadla snímána):
NAPŘED se pohnou řídící plochy, a teprve POTOM se rozhýbe letadlo. Pokud je rozhýbáno větrem, tak zase, NAPŘED pilot kontruje, a až POTOM to má nějaký výsledek.
Krásně je to vidět např. v sedmé minutě, pilot kontroval směrovkou, ale SETRVAČNOST zcela zabránila tomu, aby se letadlo otočilo dostatečně rychle podle jeho přání a on musel přerušit.
To je to co jsem se snažil popsat že v BoS necítím. Pohnu směrovkou a letadlo se roztočí jako bych jej kančíkem mrsknul. A mám problém tuto rotaci zastavit - ale proč, když uvedení do rotace bylo jakbysmrkl? Jak to, že na začátku rotace je až absurdně málo snahy letadla zůstat v klidu a míru a ve stejné pozici, jak mu zákony fyziky přikazují, a na konci rotace (začátek i konec ber jako okamžik ke kterému si to já přeju a se svým klacíkem pohnu) je letadlo v kapricu a né a né a já se budu točit dál? A pokud už, tak se zase roztočí na opačnou stranu - přesně jako auto na náledí.
Čili není to o čipernosti, ale o zrychlení na začátku toho děje. Ano, ta letadla jsou čiperná. Proč by nebyla? Kokkinaki svého času předváděl vysokou akrobacii s ANT-25, což je těžký bombardér, proslavil se přeletem z Moskvy do Kalifornie přes sev. pól, přímo nad hlavami diváků vč. samotného Josifa, nad Rudým náměstím. A nemusel se ani bát že by "Jossaryonyči" spad na kebuli.
Mch není to tím že bych měl vykvedlaný joy, jednak mám nový a jednak jsem si to vyzkoušel i na jiných klacíčkách a také na klávesnici a myši.
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Alfíku, nikdy jsem nepilotoval letadlo tak těžké, jako je IL-2, ale všechny ty možné malé vrtuláky, několik typů větroňů...to je všechno velmi podobné interpretaci v BoS (možná paradoxně bez ohledu na to, jestli váží 300, nebo 1300 kg). Dle mé zkušenosti tolik nezáleží na absolutní hmotnosti stroje, jako spíš na rozložení hmotnosti. Pokud je tato soustředěna poblíž těžiště (což je mimochodem případ i toho IL-2), pak není důvod, aby letadlo akcelerovalo do obratů pomalu jen proto, že je těžké. Resp. je to poměr síly, kterou vygeneruje kormidlo vs. hmoty, kterou tato síla musí urychlit. Vlastně je to až absurdně jednoduchá mechanika.
Je nějaký významnější rozdíl v "přecitlivělosti" IL-2 s nákladem pod křídlem (rakety) a když jej nemá?
PS: v sobotu dorazíš do hospy?
Al_CZ: v BoM je P40, tedy zábavná západní mašina, se kterou je vhodné začít létat, pokud máš rád právě ten západ. Pokud chceš uvést do létání online, pošli mi soukromou zprávu a dám ti nějaké základy.
1stCL_Fucida napsal: v BoM je P40, tedy zábavná západní mašina, se kterou je vhodné začít létat, pokud máš rád právě ten západ.
Tak tohle musím potvrdit. P40 je zábavný stroj. Už kolikrát jsem v ní posloužil k rozvernému veselí pro protihráče. Je fakt, že co kluky z 777 Farky přesvědčil, že daná P40 neměla omezovač plnícího tlaku, je to lepší, páčto se dá motor vyhonit k vyšší míře snahy něco produkovat. Nicméně i tak je to do dogfightu volba podobně slabá jako je LaGG3. Pokud člověk udrží na uzdě svoje choutky a soustředí se na to, že to je spíš lehký bitevník, odhodí bombičku, pokropí dělíčka a mizí domů, je to asi ok. Jako stihačka to má ale těžký život.
Alfíku tolik nezáleží na absolutní hmotnosti stroje
no právě že záleží,
tři týdny zpět jsem si domlouval svezení v Poníkovi a byl jsem dotázán jestli mám nějaké zkušenosti s letouny podobné kategorie (hmotnost / výkon) a jestli nechci nejdříve svézt Texanem, který je vzdáleně podobný těmto (WWII) stíhačkám. To že je Texan daleko svými vlastnostmi od "papíráků" se kterými tu porovnáváte BOS nemá asi cenu dodávat...
Jj, dorazím
Doufám že dorazí i Rumcajs, bude veselo Zachrastíme medajlema, pochlubíme se jizvama... popřípadě si vynadáme do číterů...
A ano, záleží samozřejmě na rozložení hmotnosti. Jako páko - tedy kolik kilo jak daleko od těžiště.
Jinak nejtěžší Andulu. Ta má max asi trojnásobek šturma. Ale to je takové naprosto kolejnicové vozidlo. Spíše autobus s křídlama To by upilotoval i bezrukej slepej
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Jj, dorazím
Doufám že dorazí i Rumcajs, bude veselo Zachrastíme medajlema, pochlubíme se jizvama... popřípadě si vynadáme do číterů...
Nedorazím, jedu do Alp, budu týden pryč. Ale rozhodně si nemyslím, že by kvůli tomu bylo smutno, co jsem zaznamenal obrázky a zkazky z předchozích ročníků vašich sletů, konce jsou spektakulární. Tak hlavně držím palce, abyste to přežili a aby ten vzletný pocit po dvacátém panáku karibského rumu vydržel co nejdýl.
V BOM máte jen jednomístný verze Ilů ne? Ten ještě lítá relativně dobře. Dvoumístný se začly objevovat až koncem 42 a tam už nastaly velký problémy. Jsem zvědavej jak si s tím poradí, protože ve starym šturmu si s tím hlavu moc nelámali.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.