November 23 2024 22:00:11
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 7

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,747
· Nejnovější pilot: carramba66
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2: Battle of Stalingrad (letový bojový simulátor z období bitvy o Stalingrad) » IL-2: BoS diskuse
 Vytisknout diskuzi
Battle of Stalingrad - žvanírna 2015
PilsnerPilot
Já mám 560Ti taky a nějaký velký problémy nemám. Jen jsem si poslední dobou všiml, že vždy, když nainstaluju nejnovější ovladač ke GK, tak mi BOS běží hůř než před tím. Tak jsem se nakonec vrátil ke staršímu a vždy to byl docela rozdíl k lepšímu. Takže teď tam mám 353.62 a nový ovladače prostě neinstaluju.
[img]https://s5.postimg.org/747ued6pj/4x_Gold.png[/img] is not a valid Image.
 
magot
A jakej máš procik?
 
PilsnerPilot
Už mám tenhle počítač několik let. Takže celkově nic moc. Win7, AMD Phenom II X4 925 2.8 Ghz, GTX 560Ti, 8 GB RAM.
[img]https://s5.postimg.org/747ued6pj/4x_Gold.png[/img] is not a valid Image.
 
ukulele
Může mi někdo povolaný podrobněji vysvětlit jaký je rozdíl simulace letounů v BOS, v CLOD a letounů WWII v DCS. Díky
 
Saburo
v DCS jsou nejlépe simulované systémy těch letadel (i když některé relativně nedůležité chybí)
pravděpodobně asi i okolní síly na letadla působící jsou lépe simulované v DCSku

letové modely bych rozhodně neporovnával, nikdo z nás nelétal nikdy s letoun této váhové a výkonnostní kategorie, takže základy chybí, ale v žádném z nich nebudou vyloženě zlé (kromě jaka v BOS)

v DCS máš jen ta letadla, nic víc, v této disciplíně rozhodně vedou BOS/BOM a CLOD
 
magot
PilsnerPilot napsal:

Už mám tenhle počítač několik let. Takže celkově nic moc. Win7, AMD Phenom II X4 925 2.8 Ghz, GTX 560Ti, 8 GB RAM.

Tak to mám to samý akorát Phenom II 965B OC 4Ghz a 16GB ram a na ty šachy mě to stačí Úsměv
 
ukulele
Saburo: Díky, ale tohle všechno je mi jasné.

Může mi někdo hlouběji porovnat létání třeba s BF 109 v BOS,CLOD a DCS
 
magot
BOS/CLOD semi-simulace
DCS simulace
 
Rumcajs
Zifi napsal:

Může mi někdo povolaný podrobněji vysvětlit jaký je rozdíl simulace letounů v BOS, v CLOD a letounů WWII v DCS. Díky
Voni to kluci berou moc zásadově.

DCS je simulátor všeho možného, co je na palubě letadla. Dávaj si záležet, aby se dalo ovládat vše, co se ovládalo na skutečném letadlu.

BOS, CLOD je především o boji / souboji. Tedy z pohledu letadla je simulována jen ta podmnožina, co autoři považují za důležité pro samotný boj a let.

Zásadní je, že BOS a CLOD mají herní náplň. Mají nějakou tu historickou mapu a v ní letadla, co tam patřej, nebo skoro patřej. DCS dosud nemá žádnou WW2 herní náplň. Můžeš lítat souboje Poník versus Dora či Kurfiřt. Na vrtulníky a trubky je to asi o hodně lepší.

Další podstatná věc je ta, že BOS má před sebou budoucnost vývoje, CLOD asi budoucnost nemá, nebo je ve hvězdách. DCS je stále ve stavu očekávání, co s WW2 vlastně udělaj.

Z pohledu FM se názory různí, ale myslím, že převažuje názor, že BOS je nejdále. (to samozřejmě nevylučuje zcela opačné názory) Za mě osobně je to tak, že CLOD vidím jako pokračování simulace letu po kolejích, DCS mi pak přijde v některých aspektech nevěrohodné. BOS mám za nejlepší, nicméně aby se ti to líbili, budeš potřebovat kvalitní klacík a pedály.

DM má pravděpodobně detailnější CLOD. DCS má DM tradičně slabý, ne snad málo detailní, ale zjevně to bylo dělaný na zásahy zbraněma, co maj okamžitý destruktivní účinek. S zbraněma WW2 to není úplně kamarád. Zejména pak offline souboje jsou až komické, jak AIčko dostane sadu zásahů z kanonů, začne kouřit a lítá a lítá, jak by se nic nedělo. Z pohledu věrohodnosti DM jsou podle mě BOS a CLOD tak nějak nastejno. V obojím se ti sem tam něco nebude líbit.
Non est specifica
 
1stCL_Werner
Ale jinak magot BoS nemá Úsměv


Už jde v DCS konečně s Dorou odstartovat nějak normálně bez asistů směrovky ?
1st Czech Lions - Resistance is futile...
 
Saburo
ono to někdy nešlo? Úsměv
ten asist je problém, jako vše co něco zjednodušuje

Rumcajs ty už jsi teďka i odborník na letové modely? můžeš popsat jak porovnáváš "stejný" letadlo poháněné jednou motorem o 1175 koních s 1300 a 1850?
plus samozřejmě jiná vlastní hmotnost...

kolikrát jsi letěl v DCSku proti živému protivníkovi a jeho DM, jak vypadá souboj s AI v BoSku...
ještě jsem chtěl něco napsat, ale nechci kvůli takovému "machrovi" dostat ban
 
Rumcajs
Saburo napsal:

ono to někdy nešlo? Úsměv
ten asist je problém, jako vše co něco zjednodušuje

Rumcajs ty už jsi teďka i odborník na letové modely? můžeš popsat jak porovnáváš "stejný" letadlo poháněné jednou motorem o 1175 koních s 1300 a 1850?
plus samozřejmě jiná vlastní hmotnost...

kolikrát jsi letěl v DCSku proti živému protivníkovi a jeho DM, jak vypadá souboj s AI v BoSku...
ještě jsem chtěl něco napsat, ale nechci kvůli takovému "machrovi" dostat ban
Saburo, prezentuju svoje názory a na to nepotřebuju být odborník, abych je měl. Případně prezentuju názory i jiných, co jsem získal na fórech a ze svého okolí. Proto to uvádím, aby to bylo jasné. Proto i píšu, že někdo jiný může mít jiný názor. Jestli s mým názorem nesouhlasíš, klidně to napiš. Nepatří mi to tu, nejsem zde ani adminem, nehrozí ani teoretické nebezpečí, že by tě někdo za názor banoval. Takže beze studu a hany pojď sem s názorem, jestli ho máš.

K těm výkonům. Já nikde nepsal o výkonech. Proč bych taky psal. Porovnávám snad maximálku či stoupavost? Kdes přišel k tomu, že to je pro porovnání kvality FM jednotlivých simů důležité?

Mám všechny tři simy a ačkoli teď lítám převážně BOS, v CLODu jsem svého času byl doma a DCSko lítal mezitím. Nevidím žádný důvod, proč bych se nemohl vyjádřit k porovnání těchto her.

Chceš ještě něco přiblížit?
Non est specifica
 
1stCL_Werner
Saburo napsal:

ono to někdy nešlo? Úsměv
ten asist je problém, jako vše co něco zjednodušuje


No minimálně, když vyšla, dělala při startu hrozný věci ohledně naklopení přes křidýlka. Bez asistu směrovky letiště bývala plná komických vzletů. Ťukance křídlem o zem byly na denním pořádku a znakem toho lepšího startu, protože každý třetí start končil nějakou tou kalifornskou velkohavárií.

Jinak mi FM warbirdů (kromě těch startů) v DCS vždycky přišel takový nejvíc uvěřitelný a řadím ho nad BoS, který mi přijde až moc splašený. DCS ale jinak pro mě prostě nemá koncept, nemá atmosféru. Nejsou schopní udělat nějaký hezký efekty a trochu nějaký to pozlátko. Celej dojem je pak zbytečně zkaženej, když sestřelený letadlo místo BoSovskýho efektního rozlití hořícího benzínu udělá nějakej standardní výbuch, kterej byl hezčí i v Ace Combat na PSX.
1st Czech Lions - Resistance is futile...
 
1stCL_Fucida
Letové modely všech těchto simulátorů jsou na úrovni a když si člověk dělá piloťák, tohle dost pomůže. Ale to se týkalo už původního IL-2 a vůbec všech simulátorů, které už uměly momenty na vrtuli, skluzy a výkluzy.

Obecně jsem názorově blízko Rumcajsovi. BoS simuluje systémy podobně do hloubky, jako DCS, ale s tím rozdílem, že v BoS jsou některé z nich ovládány automaticky (elektroinstalace, palivová čerpadla, startér), kdežto v DCS je možné je ovládat manuálně.

Z hlediska letových modelů obecně jsem jednoznačným zastáncem BoS, který nejlépe evokuje let samotný a jako jediný skutečně reálně modeluje let v reálné atmosféře - tedy proudění větru a turbulence. BoS s přehledem nejlépe pracuje se zvukem při mezních režimech a vysokých úhlech náběhu. Reakce letadel v kritických chvílích jsou ale na výši ve všech třech simulátorech. BoS exceluje také ve zpracování vztlakové mechanizace (klapky, sloty), pohyb letadla na zemi, velmi dobře funguje právě v kritických režimech na vysokém úhlu náběhu a při nízkých rychlostech, trošku lépe, než CLOD i DCS. Velmi dobře evokuje i vliv vysokých rychlostí, byť zde jsou v pohodě i další dva zmíněné simy, ale kde trpěl dříve (před patche 4.12, pokud si vzpomínám) starý IL-2.
Jiná věc je modelování konkrétních letadel, kde je BoS místy poměrně diskutabilní. Nicméně je v překotné fázi vývoje, kdy se každým dalším patchem posouvá. Ne vždy vpřed, ale posouvá Úsměv.

Z pohledu boje jsou CLOD a BOS mnohem dále, než DCS. Ten díky diskutabilnímu damage modelu, neexistujícím adekvátním mapám a de facto mizivé online komunitě, výraznější požitek nenabízí. Navíc letadla jsou produkována nezávisle jedno na druhém a nemusí být tedy vzájemně vyvážená (mohou být modelována dle různých metrik).
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Permon
Nechci vám brát iluze ale v létě byl u nás jeden pán co v létech 1947-1953
lítal na Il.2 a Il.10.
Bavili jsme se o BoSce.
Řekl mi že ten simulátor zná a že psal těm lidem co to dělají a nikdo mu neodpověděl.Podle jeho slov se Il chová jak hovno ve větru.
Toť vše.Naštvaný
Jsem starý,blbý ale snaživý.
 
1stCL_Fucida
Permone, to je přesně ten dojem, který mají snad všichni reální piloti, kteří do rukou "poprvé" uchopí joystick. Bez ohledu na simulátor. Sám jsem několik takových "zaškoloval" do virtuálního létání. Jedinou světlou výjimkou byla Radka Máchová (akrobatka, bývalá šéfka The Flying Bulls), která se přizpůsobila nesmírně rychle. Vlastně po několika minutách dokázala virtuální letadlo ovládat naprosto bez problémů včetně akrobacie, mezních režimů, vzletu a přistání.

Sám dnes potřebuju jen pár vteřin na převyknutí z dlouhého reálného kniplu na krátký virtuální. Ale i tak je tam na okamžik ten pocit "sakra, to je nějaké přecitlivělé", nebo "sakra, mně nereaguje řízení".
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
olda Olde maly
No, nevím jestli měl ten pán zrovna tohle na mysli. Spíše to, že to letadlo, které mělo v reálu 4 tuny se tak nechová. spíše jako ty povětroně z ROF. No, já mám také takový pocit. A pravda, IL-2 jsem v životě nekočíroval. Jen prezentuji svůj názor, jak psal Rum o něco výše. Úsměv
 
Rumcajs
Tahle pocitová lehkost byla dost diskutované téma. Člověk by možná změnil názor, kdyby se svezl ve skutečném letadle, se kterým by pilot zacházel tak, jak s našima lítadlama zacházíme my. Na krátkém klacíku, ve kterém nejsou téměř žádné síly, se velmi snadno dosáhne výchylek kormidel, při kterých by se v reálu člověk poblil. Navíc jsme ty změny pozice schopní dělat nereálně rychle. Vlastně tohle přesně je jeden ze zásadních důvodů, proč k BOSku doporučuju solidní lítací HW. Na plastovém klacíku to není ten zážitek, jako poskytne třeba Warthog, nebo něco podobného kovového, či nejlépe dlouhá páka. Tímhle se to dost odlišuje od CloDu. CloD je fajn, nic zlého o něm neříkám, ale když jsem psal o lítání jak po kolejnici, je to právě tohle. Vstupuje do toho i různá vyvaklanost plastových joysticků, která se může projevovat skokovýma změnama pozice. BOSko simuluje i dynamické přetažení, tedy přetažení z titulu přiliš rychlé změny úhlu náběhu a část toho chování jde na vrub právě tomuhle. Už jsem to psal n-krát, mám dva počítače a na jednom kovovou prodlouženou mambu a na druhém celkem solidní plastový CH Fighter stick. S tím plasťákem, který je jinak mezi plasťákama etalon, skoro nic netrefím a přistávám jak s lítacím kačerem na pouti. V DCSku to vidím podobně, CloD je v tomto směru celkem nenáročný.
Non est specifica
 
CSW_Cassius Chaerea
Ale prd. Není to o Joysticku, je to o tom plavání. Stačí vykopnout plně směrovku a pak pustit. Letadlo se krásně vrtí jako ocas pejska který přestává mít radost. Ale proč by to letadlo mělo dělat? Směrovka se vrátí na původní pozici a odpor vzduchu nemá důvod pustit letadlo do protisměru původního vychýlení, leda by mu to politicky myslelo.
Upravil/a CSW_Cassius Chaerea dne 03-12-2015 13:31
 
alfik
Podle mého názoru (mám totiž z BoS stejný pocit), jde o tohle:
Jak jistě víte, pro jakýkoli pohyb platí zákon o setrvačnosti. Letadlo v BoS má svou hmotnost, a s tím související setrvačnost v posunech, tedy v pohybech ve směrech tří os.
Zdá se však, že nemá dostatečnou setrvačnost v obratech, tedy v rotacích okolo těch tří os.
Ta letadla mají sice správně RYCHLOSTI otáčení v těch osách, ale mají nesmírně RYCHLÝ NÁSTUP těch obratů - kdybych to změřil a spočítal, kolik by mi vyšlo "géček" působících na konec křídla?
V reálu je to takhle: Pohnu pákou. Současně s tím se vychýlí ovládací prvky (vedení k nim nemá logicky žádné pružící prvky - jsou to lanka nebo táhla). Na ně pak začne působit nějaká ta síla aerodynamická, která SE SNAŽÍ vychýlit křídlo či "zadek" letadla, a proti ní působí setrvačná síla - hmota toho letadla není nulová a i tyto pohyby musí mít setrvačnost. Takže nějakou chvíli konec křídla či ocas letadla sténá, namáhán těmi silami, a až poté se pohne tam kam chci. Navíc, zrychluje rotaci pomalu a ne skokově. Konec rotace je to samé.
V BoS mám (zatím) pocit, že se letadlo otočí dříve, než na to byť jen pomyslím. U stíhačky jistě - ale u Šturma? Probůh, to letadlo má čtyry tuny!
To jako myslíte, že když fouknete slonovi do chobotu, tak že se otočí ve zlomku sekundy jako čamrda? Já myslím že mu to aspoň ten "oka mžik" trvat bude.
S tím souvisí druhá věc (problém). Podle mě mají hoši totiž sice správně nasimulován vliv dopředné rychlosti letícího letadla na ocasní plochy, ale nemají správně (pokud mají vůbec) vliv ofukování ocasních ploch proudem větru od vrtule, při stání letadla! Proto je tak nesmyslně těžké ovládat jak otáčení na místě, tak i rozjezd při startu.
Je zajímavé, že na toto si už nestěžují "jen piloti blbých stěhováků" aka šturmoviků, ale začínají se ozývat i piloti Fokáče, který s tím má taky potíže...
Jistě, může být - jak to, že to dříve (v jiných simulátorech) bylo blbě a tady je to správně a že na to nejsme zvyklí, tak i to, že na krátkém joyi bez zpětné vazby to působí jinak než v reálném letadle. Ale ta prudká akcelerace mi stejně nesedí.
No nic, připravte si argumenty k Básníkovi, rozkecáme to tam u píva Šklebící se
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
 
Přejít na fórum:
HANÁCKÉ SLET
HANÁCKÉ SLET 14.6.-16.6.
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

31-10-2024 09:57
ČTK: Z dosud nezjištěných příčin se dnes v noci zřídilo letadlo na solární pohon.

21-10-2024 20:04
Intel vydal novou aktualizaci mikrokódu.

02-10-2024 14:07
To není dobrá myšlenka. Belzebub každého stáhne do pekel a přes zvolené zástupce i nás obyčejné lidi. Vyděšený

27-09-2024 11:19
Pokud ti co zvolím budou plnit svůj program, ať se klidně spojí i s Belzebubem.

26-09-2024 16:00
Kdokoliv bude v koalici s kýmkoliv. Jím nejde o smysl, ale o prachy a to politiky spojuje.

25-09-2024 16:44
Příští volby vyhraje ANO a bude v koalici s ODS. Ostatní strany budou v opozici.

23-09-2024 08:17
Prognostik z tebe už nebude. Úsměv

19-09-2024 19:18
Jelikož se blíží ten čas, tak bych jen skromně řekl: Nacionalisti všech zemí, vyližte si prdel! Šklebící se

13-09-2024 15:43
Kroměříž a Olomouc - Pravděpodobnost 3. povodňového stupně >90%

12-09-2024 16:09
A toto je noční můra Troubek: https://hydro.chm.
..ekt/307354

36,029,245 návštěv