Nastavení ovládání
|
olda Olde maly |
Přidané 01-12-2015 19:12
|
Diskutující
Příspěvek: 2022
Založený: 22.01.07
|
Kluci jakou pak máte nastavenou citlivost na joy? Nějak s tím laboruji a nejsem moc spokojen. Mám T 16000.M a teda směrovka je fakt teda děs. Při jen mírné korekci směru letu přes směrovku se to letadlo jaksi rozkmitá v svislé ose, kdy středový bod je v těžišti letadla. Jaksi přesně zaměřit se s tím ani nedá. jestli mě teda rozumíte, co tím mám na mysli. Letadlo by se podle mě mělo vrátit po srovnání kormidla do směru letu a ne vybočit na druhou stranu. Člověk se to snaží vykompenzovat a tak stále dokola. Hop sem, hop na druhou stranu. Omg. |
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 01-12-2015 19:34
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
Oldo, BOS je na směrovku citlivý. Podle mě je nejlepší řešení pořídit solidní pedály. Tedy ne plastový Saitek. Něco jako MFG Crosswind, nebo Slaw, či VKB.
Co se týká křivek, tak podle mě nejlepší je mít skutečně solidní HW a křivky mít defaultní ... to je lineární. Pokud válčíš s přesností HW, pak se tomu sice křivkama dá pomoct, ale jen částečně. Už jsem to psal n-krát, ale na klacíku a pedálech prostě záleží.
Non est specifica
|
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 01-12-2015 19:43
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10825
Založený: 26.01.13
|
Oldo, prostě sniž linearitu ovládání. Okolo středu to bude citlivé méně, po stranách více. Dělá se to tak, že v nastavení ovládání máš vedle přiřazené osy vpravo ikonu jakéhosi grafu. Na tu když klikneš, tak dole můžeš posuvníkem nastavit právě linearitu.
T.16000 je díky hallům hodně dobrá platforma pro létání, jen si nejsem jistý, jestli má hally i na směrovce, nebo jen na hlavních osách.
Jinak obecně vzato v BoS jsou směrovky některých letadel citlivější a ta jsou navíc směrově méně stabilní, než byla ve starém Šturmu. Nejvíce je to patrné snad u Bf 109.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
magot |
Přidané 01-12-2015 20:05
|
Fusioner
Příspěvek: 17607
Založený: 19.06.08
|
btw netluče se ti twist s pedálama ne?
Pokud by jsi kupoval pedály tak od happyho bohatě stačí, maj citlivost jako jakýkoliv jiný high-end hardware |
|
|
|
PilsnerPilot |
Přidané 01-12-2015 20:12
|
Nováček
Příspěvek: 53
Založený: 01.08.15
|
Ahoj. Já mám zatim taky T 16000.M a křivky mám nastavený takhle: Mrtvá zóna na středu 8% a citlivost 20% na všech osách. Je pravda, že na tu směrovku musí člověk hodně citlivě.
[img]https://s5.postimg.org/747ued6pj/4x_Gold.png[/img] is not a valid Image.
|
|
|
|
olda Olde maly |
Přidané 01-12-2015 21:13
|
Diskutující
Příspěvek: 2022
Založený: 22.01.07
|
Tenhle problém jsem měl v ROF. Proto jsem ho moc nelítal. Ke škodě. A že ten problém je i zde, je logický. |
|
|
|
DatavCZ |
Přidané 28-11-2016 19:38
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 190
Založený: 12.10.11
|
1stCL_Fucida napsal:
Oldo, prostě sniž linearitu ovládání. Okolo středu to bude citlivé méně, po stranách více. Dělá se to tak, že v nastavení ovládání máš vedle přiřazené osy vpravo ikonu jakéhosi grafu. Na tu když klikneš, tak dole můžeš posuvníkem nastavit právě linearitu.
T.16000 je díky hallům hodně dobrá platforma pro létání, jen si nejsem jistý, jestli má hally i na směrovce, nebo jen na hlavních osách.
Jinak obecně vzato v BoS jsou směrovky některých letadel citlivější a ta jsou navíc směrově méně stabilní, než byla ve starém Šturmu. Nejvíce je to patrné snad u Bf 109.
Prosím tě a jak si nejlíp nastavit Microsoft Sidewinder Force Feedback 2? |
|
|
|
CSL_Raptor |
Přidané 13-12-2016 21:46
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 171
Založený: 25.12.07
|
Ahoj páni. Tak nějak bych chtěl létat opět IL2. Mám BOS a peru se s nastavením. Track-ir a pedály v pohodě jen s tím joyem a plynovkou (X52Pro) ..... Zkrátka potřeboval bych nějakou dobrou duši která se vyzná v nastavování-programování v tom Saitek prográmku. Jedná se mě hlavně o přiřazení klapek k tomu jezdci na plynovce a trimů na ta kolečka taktéž na plynovce. Ovšem jestli to vůbec jde či to IL2 BOS podporuje. Předem dík za jakoukoli odpověď. |
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 14-12-2016 09:41
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
Pokud vím, klapky jsou na tlačítka a trimy taky. Třeba časem budou i na osy, ale i tak se dá předpokládat, že tomu tak bude pouze u letadel, který to tak měly v reálu. Navíc ne každé letadlo v BOSku má trimy na všechny osy. Německé stihačky veskrze trimují jen výškovku. Podobně je na tom nejlítanější červený letadlo Jak 1.
Namapuj si to na vhodný tlačítka klávesnice nebo klacíku či plynovky.
Non est specifica
|
|
|
|
CSL_Raptor |
Přidané 14-12-2016 14:24
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 171
Založený: 25.12.07
|
Rumcajs proto tu je ten prográmek k tomu klacku od Saiteku kterej ti právě dokáže nastavit co chceš kam chceš (když to přeženu). A to i ty klapky na osu (táhlo, kolečko či jak to nazvat). V Ilu 1946 jsem to tak měl a tak jsem s tím létal. Chlapi z CSL už nejsou nikde vydět a kontakty na ně nemám aby mě s tím programováním pomohli. Pomáhali mě s tím aj před tím aj jsem to uměl, ale bohužel čas sežere spoustu vědomostí. Aní starý profil na Il1946 už nemám abych se podíval zpětně jak to bylo. |
|
|
|
310_cibule |
Přidané 14-12-2016 15:55
|
Fusioner
Příspěvek: 15069
Založený: 29.09.05
|
Ve starém sturmovi se trimy normálně daly namapovat na osy. V BOS to (s výjimkou stabilizátoru u německých stíhaček) nejde. Myslím, že to na to je i prográmek Saiteku krátký. Slíbili, že to do budoucna změní, ale zatím to tak prostě není.
Mimochodem na oficiálním fóru BoS se objevil reďák :-) https://forum.il2...ion/page-3
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
|
|
|
|
CSL_Raptor |
Přidané 14-12-2016 18:06
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 171
Založený: 25.12.07
|
4.11.1 a jediné osy jsou elevator a aileron. Jedině s nějakým HSFX či UP to se přiznám nevím nějak to nemohu rozjet po těch letech, ale stock jak sem psal. Trim vem čert mě nejvíc medí ty klapky. Bylo to supr pohnout jen jezdcem a o kolik sem pohl o tolik se klapky vysunuly-zasunuly. Nic až na to budu mít náladu mrknu na nějaké anglické návody a snad to rozluštím. Cizí jazyky jsou pro mě problém. |
|
|
|
CSL1_Talbot |
Přidané 14-12-2016 18:40
|
Uživatel
Příspěvek: 662
Založený: 19.10.08
|
Cus Raptaku
[img]http://www.ulozisko.sk/obrazky/700632/sigpic3393_11.gif[/img] is not a valid Image.
|
|
|
|
CSL_Raptor |
Přidané 14-12-2016 21:59
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 171
Založený: 25.12.07
|
Nazdáár. |
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 15-12-2016 08:07
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
CSL_Raptor napsal:Bylo to supr pohnout jen jezdcem a o kolik sem pohl o tolik se klapky vysunuly-zasunuly. No to je přesně to, co ti píšeme. Tohle nejde ve stávajícím BOSku udělat. Na to ti programovací soft Saiteku nepomůže a v zásadě žádný soft, pokud to nebude hack BOSka. BOSko nemá oficiální způsob, jak programově číst stav letadla. Není žádný Device Link ani nic podobného. Jediné, co by osa mohla dělat, by byla simulace třístavového přepínače. Tedy že by ti to drželo vysunování či zasunování klapek, aniž bys musel celou dobu držet čudlík. Ale to je užitečné jen limitovaně a asi jen u Bf 109.
BOSko je venku už 4 roky. Klapky a jiné ptákoviny na osu lidi požadují od první veřejné alfy. A zatím zbytečně.
Naprogramovat takto osy by šlo v CLODu. Páčto CLOD ve verzi od TF má DeviceLink. Něco o tom shodou okolností vím, páčto jsem napsal automatiku pro ovládání celýho letadla krom navigace.
Non est specifica
|
|
|
|
CSL_Raptor |
Přidané 15-12-2016 21:37
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 171
Založený: 25.12.07
|
Tak toto je odpověď kterou už beru. Díky Rumcajs. |
|
|