November 24 2024 04:47:32
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 5

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,747
· Nejnovější pilot: carramba66
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2: Battle of Stalingrad (letový bojový simulátor z období bitvy o Stalingrad) » IL-2: BoS diskuse
 Vytisknout diskuzi
Battle of Stalingrad - žvanírna 2015
Rumcajs
1stCL_Werner napsal:

Rumcajs napsal:
Taky ti mohlo přijít divný, že Bf 109E7 snese v dajvu i 800km/h, zatímco třeba Éčka v CloDu se částečně desintegrují už těsně nad 700km/h.

Ale tak to by mu mělo bejt divný v CloDu ne ?
Mě to vždy v CloDu přišlo trochu zvláštní, že letadla tak rychle ztrácejí řídící plochy, ale data k tomu nemám. Proto to taky píšu jako divnost, že zde je takový rozdíl. 100km/h rozdíl je fakt hodně veliký. Zas ale BOSko mi přijde jako docela velkorysé stran reálného Vmax. Proti tabulkovým údajům je asi paušálně přidáno cca 150km/h.
Non est specifica
 
1stCL_Werner
Už od Ečka je manuálová hodnota 750 km/h. Takže by bylo trapný, kdyby něco začalo odpadávat v 700.
V reálných testech zkoušeli 109 někam k 900 km/h TAS.
1st Czech Lions - Resistance is futile...
 
CSW_Cassius Chaerea
Co se týká maximálky, tak nejvíc "ujetý" mi prostě přijde ve hře Jak. Protože zkušební piloty nejsou magoři tak tu "lámavou" rychlost nemáme k dispozici, ale dá se přibližně odhadnout.

Z knihy "Triumf a tragédie"
Skutečně, Jaky patřily k nejlehčím stíhacím strojům bojujícím ve II. světové válce, tento údaj však sám o sobě nic moc neznamená. "Váhovou kulturu" letecké konstrukce můžeme porovnat pomocí přibližného koeficientu, který vypočítáme tak, že letovou hmotnost v kg podělíme výkonem motoru v k.s. a toto vydělíme jednotkou přetížení: (letová hmotnost v kg: výkon motoru v h.p.): jednotka přetížení, při které dochází k destrukci konstrukce = Ak (A kritické)
Stíhací stroje Jak byly konstruovány s ohledem na desetinásobné přetížení (Ak = 10) proto průměrný koeficient "váhové kultury" u strojů Jak-1 činí 0,26
(čím nižší tím lepší poz. Cassia), u Jak-7 0,254, u Jak-9D 0,29 a u Jak-3 0,213. Pro srovnání - u stroje LaGG-3 4. série 0,299, u LaGG-3 66. série, La-5 a La-7 0,210, u MiG-3 0,235, u I-185 M-82 0,208, u I-185 M-71 0,191. Stejný ukazatel se u stíhacího stroje BF 109 pohyboval dle různých modifikací v rozmezí od 0,201 do 0,218, u Fw 190 v rozmezí od 0,215 do 0,223. Ukazatel Ak byl konstruktéry různých zemí určován různě, v průměru se však stíhací stroje tohoto období konstruovaly s ohledem na dvanácti až třináctinásobné přetížení.
Z výše uvedeného srovnání nám vyplývá, že Jakovlevovy stíhací stroje masově používané ve II. světové válce se vyznačovaly malou hmotností, ale toho bylo dosaženo na úkor snížení pevnosti konstrukce a následně tento přístup vedl k ohraničení jejich bojových možností.


No a ve hře si Jak utáhne zatáčku při rychlosti kde by si befko rozlámalo křídla...

BTW: Při zkouškách prototypů Jaků si stěžovaly na kdeco, ale na prvním místě byla pevnost konstrukce. U jednoho prototypu I-26-2 našli zkušební letci 123 konstrukčních nedostatků, z kterých čtyři - nedostatečná pevnost, nepodařená konstrukce podvozku, malá zásoba podélné stability a nemožnost při letu velkou rychlostí otevřít kryt kabiny, byly označeny za životu nebezpečné.
Upravil/a CSW_Cassius Chaerea dne 19-11-2015 22:10
 
Rumcajs
Tak ono se tomu nedá vyhnout. BOS/M/... je produkt z Ruska. Skutečně těžko se dá vyhnout jejich národnímu cítění. Jaky ve hře jsou prostě Jaky ve hře a dost těžko se z toho dá usuzovat na nějakou realitu před cca 70ti lety. Paušální přičtení 150km/h k povoleným rychlostem je skutečně velkorysé zejména pro Ruské stroje. Věřím třeba tomu, že někde nějaký prototyp Jaku 1 třeba přežil 750 km/h, ale že by to byl standard někde na frontě? Nakonec nemá smysl se tím trápit. My to nezměníme a byla by škoda si tím kazit dojem z jinak výborného zážitku z BOSka.

Jinak zrovna předevčírem jsem klukům nározně ukazoval, jak FW 190 zcela zákonitě prohraje s Jakem i v situaci, že má výraznou převahu energie. Až mi to bylo blbý, když jsem doháněl chudáky v FW, kteří neudělali nic blbě a podle mě jim 500m výškové převahy mělo pohodlně stačit k útěku, který by Jak neměl být schopen následovat. Nestačí to. Mačkám spoušť a je mi až trapně.
Non est specifica
 
ZVP Zdenek
Koukám že dnes se úřaduje Šklebící se
 
Art
Chce to spita VB. Ten by měl být rovný 109F, ale Fw 190 by je měla výkonově a obratně překonávat. Doufám, že tomu bude i tak ve hře. Spousta lidí toho yaka nemůže furt rozdýchat. A já nemohu pochopit tu jeho záhadnou funkci klapek. Nemáte někdo o tom nějaké čtivo? A vlastníci La 5 - má stále větší roll než 190?
 
1stCL_Fucida
Cassi, on ten Triumf a tragédie je Nomen omen. Co si matně vzpomínám (četl jsem to tak 10 let zpátky), tak tam bylo přehršel podobných vyjádření (právě jako ta teorie s (ne)pevností postavená zdánlivě na exaktním výpočtu, avšak v praxi naprosto absurdní) až příliš. Výpočet, který porovnává hmotnost, výkon motoru a maximální přetížení konstrukce je prostě blbý. Nicméně u nás je velice populární Jakovlevovu konstrukci jako takovou podceňovat a vycházet především ze vzpomínek stíhačů Luftwaffe. Důvod, proč Jak vydržel ve střemhlavém letu tak málo, je nutný přisuzovat především mizernému dílenskému zpracování a špatným materiálům. Ne chabé konstrukci, nebo přirozeně slabému dimenzování stroje. Gryzlov má právě na tohle téma perfektní a hodně hluboké informace.

Rumcajsi: Dobře pilotovaný Fw 190 si vybere místo a čas, kdy na Jaka udeří. A ten pak bude moct jen oddalovat nevyhnutelné.

Arte: Nevím, jestli má Lavočka skutečně vyšší roll rate, než Fw 190, ale spíš že se mu až nezdravě přibližuje (což nemá valného historického opodstatnění). Klapky Jaku tady byly probírány a v zásadě jejich současná interpretace nemusí být nutně vyloučena, byť je otázka, zda daná polára není ke stroji v tomto režimu až příliš milosrdná. Problematika srovnání Fw 190 a Bf 109 je komplexní a označení jako "výkonově a obratně překonávat" nejsou na místě.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Rumcajs
Fuči, šlo o to, že jsme viděli FW, které asi o 500m výš. Vzhledem k tomu, že jsme byli 2 a on sám, se rozhodl nebojovat a utýct. Byl asi ve 3500m a když pochopil, že nemá smysl stoupat, dajvnul ve snaze získat nějakou tu separaci. Na začátku toho manévru měl na nás těch asi 500m výšky, letěli jsme stejným směrem a stejnou rychlostí a byl těsně mimo dostřel. Neudělal to nijak špatně, využil těch 500m výšky k tomu, aby se dostal z dostřelu a pak pokračoval ne úplně strmě dolů. No měl rychlost něco přes 700. Vzal jsem to o něco mírnějším dajvem za ním, letěl jsem na hranici 700km/h. Během dvou minut jsem byl za ním na dostřel. V zásadě si myslím, že nemohl udělat nic nějak líp. V oblasti od 2000 - 4000m výšky má FW výkonostní propad a Jak ho dojede. Zejména nesmí stoupat, to je pak otázka chvilky. Pokus o útěk, který předvedl, byl stejnak marný, když Jak následuje mírnějším sestupem, u země ho dožene. Aby mělo to FW šanci, musí se prostě dostat z tý oblasti 2-4km. A to znamená, že musí vyklesat. U země je sice rychlejší než Jak, ale pokud je u země dřív a Jaku zbyde nějaká výška, snadno ho dohoní. Jak ve hře je velice efektivní okolo rychlostí 600 - 700 km/h. Stačí mu mělký dajv a tyhle rychlosti udrží. Tím se mimochodem výrazně liší od La 5, která je na tom opačně. La 5 lze utéct do mělkého dajvu a držet se někde nad 600km/h, La 5, aby udržela krok v rychlosti, musí mít větší úhel sestupu. Zas La 5 je úplně u země snad nejrychlejší letadlo ve hře. Jakmile je Jak na dostřel, už je toho dost málo, co FW může udělat. Jakýkoli manévr mu znemožní udržet maximálku a tedy je pro Jakistu relativně snadné ho nenechat utéct. Aby ta demonstrace byla vypečenější, zopakovali jsme to za večer dvakrát s identickým výsledkem. Ten pilot prvního FW byl Loki (kamarád Black Mamby). Docela známej rus, který rozhodně nelítá špatně.

Před časem někdo na IL2 foru postoval zajímavý test. Měřil se čas, za který letadlo ztratí 2000m výšky, když drží 600km/h. U země žádný letadlo z BOSka neletí 600, tedy každý letadlo musí ztrácet výšku, aby tuhle rychlost udrželo. A jako nejlepší v tomhle směru vyšel Jak a 109 F4. Jako dost slabý vyšel La 5, dokonce LaGG 3 je lepší v týhle disciplíně. Je to pravděpodobně dáno aerodynamickou čistotou. La 5 má vysokou maximálku díky velikému motoru, ale aerodynamiku nemá závratnou. Nedělal jsem sice testy, ale přijde mi, že s přibývající rychlostí se tenhle talent Jaku ještě zlepšuje. Tedy při 700km/h bych řekl, že je Jak již bez konkurence.

Zkrátka celé kouzlo je v tom, že Jak nenásleduje soupeře do strmého dajvu, ale pokračuje v jeho směru a drží svých 700km/h. Pokud se drží této taktiky, je vysoká pravděpodobnost, že mu neuteče nic. Pro FW je jediná taktika být buď nad 4000m a nestoupat, nýbrž držet směr a uhnat ho na maximálku. Nebo být pod 2000m a nemít Jaka nad sebou či nedejbože v dostřelu. Taktika je pak stejná, držet směr a výšku. Pokud tohle FW z nějakého důvodu prošustruje, má potíž. F4 může při troše štěstí alespoň utéct do stoupání na vysoké rychlosti. G2 taky Jaka ustoupá, když má alespoň 2000metrů výšky. FW ale s Jakem nesmí stoupat v zásadě nikdy. Tedy alespoň co se týká BOSkový reinkarnace.
Non est specifica
 
magot
Yak-1(B) je asi jediný stroj který maj v BOS ověřený skutečným válečným pilotem Yak-1 - A.S. Mikoyanem který jim při utváření flight modelu asistoval. Ovšem ani to neznamená že to bude dokonalé a právě např. údaj o lámavosti křídel ani on sám zřejmě nezná ...

Na druhou stranu mám z toho čistě subjektivní dojem, jako by ruská hra potřebovala alespoň jeden stroj který bude převyšovat ty nacistické i kdyby to nebylo podle reálu.
A politika může sahat i sem ač se to zdá absurdní, páč Loft byl v průseru pro krachu CLOD a vyhození Ilyi a dlužily ruské vládě nemalý peníz což musel rychle zalepit "vlasteneckým" produktem - BOS. A co by to bylo za "vlastenecký" produkt pro školství kde vítězí nacističtí "ďáblové"?

Ale určitě je flight model Yaku-1B v BOS lepší jak ve starým šturmoj, to by asi dobře posoudil Fuči... (když vynecháme jistá omezení starého enginu)
Upravil/a magot dne 20-11-2015 09:03
 
CSW_Cassius Chaerea
1stCL_Fucida napsal:
Důvod, proč Jak vydržel ve střemhlavém letu tak málo, je nutný přisuzovat především mizernému dílenskému zpracování a špatným materiálům. Ne chabé konstrukci, nebo přirozeně slabému dimenzování stroje. Gryzlov má právě na tohle téma perfektní a hodně hluboké informace.
Jenže...mizerné dílenské zpracování není u Jaka výjimkou, s tím se potýkala všechna sovětská letadla. Přece si nemyslíš, že jen továrny které dělaly Jaky stály za prd a ty ostatní to dělaly alá Německo. Samozřejmě že to mělo dost velký vliv, ale to není přece hlavní důvod. Kdyby to tak bylo, tak by se to odrazilo v hlášeních oněch zkušebních letců. Třeba první prototypy LaGGu měly x problémů a dvě desítky závažných, ale na prvním místě nikdy nefigurovala slabá konstrukce. Pozdější verze Jaků byly upravovány a téměř vždy se řešilo zpevňování konstrukce. Ze všech těch "moderních" sovětů vyráběných po roce 40 slabou konstrukci řeší nejvíce u Jaků.
Chápu že ta všeobecná "váhová kultura" z Triumf a tragédie nelze brát jako nějaký pevný bod ve vesmíru (už kvůli tomu dodatku co tam autoři sami uvedli), ale rozhodně to nelze smést ze stolu, tím že to sovětští dělníci odflákli a použili špatný materiál. Jasně že kdyby měl tlusté ocelové nosníky a pořádnou odolnou překližku, že by na tom byl v divu mnohem lépe. No jo, ale pak už by to asi tak netočilo a nestoupalo. A jsme zase u toho, proč jsou Jaky tak lehké...např. Jak-1b (vzlet. hm. 2,883 kg, výkon 880 kW) vs Bf 109 G-6 (3148 kg, 1084,8 kW).
Upravil/a CSW_Cassius Chaerea dne 20-11-2015 09:24
 
Shadowdeath
magot napsal:
...
Na druhou stranu mám z toho čistě subjektivní dojem, jako by ruská hra potřebovala alespoň jeden stroj který bude převyšovat ty nacistické i kdyby to nebylo podle reálu.
...


Neřekl bych přímo převyšovat, ale spíše bude vyrovnaný. Jinak s tím to výrokem souhlasím.
A myslím si, že hře to takhle i prospívá, jinak by online všichni lítali za němce :-)
"Když umřeš, tak o tom nevíš, ale pro ostatní je to těžké. To samé platí, když jsi debil." ~ autor neznámý
 
1stCL_Fucida
Rumcajsi, já to sice chápu, ale celé to vychází hlavně z toho, že ten pilot Fw 190 něco udělal blbě. Focke-Wulf u země i na Kampfleistung Jaku mírně ujíždí (natožpak na Notleistung) - a pokud nepokazí to vyklesávání, nebo pokud na začátku boje není v hodně nevýhodné pozici (výška, rychlost), pak rozumný pilot s koulí uprostřed ujede. Stav, který jsi popisoval, nejčastěji nastává špatnou pilotáží Focke-Wulfu (blbé úhly), strachem (rozhlížení se a neudržování správné linie), nebo ne 100% stavem pronásledovaného letadla.

Není to tak, že by měl Fw 190 nižší stoupavost, než Jak, on má pouze nižší maximální stoupavost, resp. akceleraci. To v praxi znamená, že se pilot Focke-Wulfu musí při stoupání držet na rychlostech přes 350, lépe ale přes 400 km/h, kde se začne poměr akcelerace a tedy i stoupavosti přiklánět na jeho stranu. Plus samozřejmě to, co sám zmiňuješ - okolo 3 km je výkonostní propad a je třeba na něj brát zřetel. Ale tam se zkušení piloti Focke-Wulfů bez výjimky vyskytují neradi Úsměv. S Focke-Wulfem se prostě létá trochu jinak, než s Bf 109, Jakem, nebo Lavočkou. Trochu jako s Amerikama, neustálé lag křivky, vysoké poloměry a vysoká rychlost. Ostatně i to letadlo na to bylo postaveno a z hlediska sil v řízení odladěno.

Cassi, souhlas. Jenže to by museli namodelovat průměrného válečného Jaka a ne toho výjimečně dobře postaveného. Pokud máme ideálního, je současná odolnost ve střemhlavém letu v zásadě správně.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
CSL1_Talbot
Letel som na Fw190 a min 2x ma doletel Jak pri zemi,potom som pravdaze nasraty vypol Bos so slovami,ze je to ruska chujova hra.
[img]http://www.ulozisko.sk/obrazky/700632/sigpic3393_11.gif[/img] is not a valid Image.
 
magot
si udělejte modifikaci BOS kde to bude sedět, vytvořte s tím server a fertig (akorát nevím v jaké fázi jsou hack tools)
Upravil/a magot dne 20-11-2015 12:49
 
Rumcajs
Fuči, co se snažím říct je to, že ta špatná pilotáž je až překvapivě snadno navoditelná. Úplně stačí to, co jsem popsal, tedy jsi v blbé oblasti 2 - 4 km a nemáš dost energie, abys okamžitě nastoupal přes 4km a rozjel se. Pak ten Jak může mít i míň energie, ale časem si ji vybuduje a vyhraje. Tedy vyhraje pokud se souboj zredukuje na energie.

Co popisuje Talbot, je asi důsledek situace, kterou jsem popisoval. Ten Jak FW u země nedohoní, pokud nemá nějakou zásobu výšky, kterou může přetavit na rychlost. A celej vtip je v tom, že Jak přetaví výšku na rychlost nesmírně efektivně. Dej oboum letadlům identické startovní podmínky řekněme 650km/h a 1000 metrů a FW se Jaku nedokáže vzdálit minimálně po dobu dvou minut. Jakmile je Jak bez možnosti byť mírně klesat, hra se otočí a FW začne ujíždět.

Neřeším, jestli je to tak dobře, nebo je to přikrášlené. Ve hře to takhle funguje, jak jsem se mohl n-krát sám přesvědčit z obou stran. Samozřejmě že pilot Jaku stáhne chladiče někam k nule, ten Jak to nějakou dobu (minuty) vydrží. Ty chladiče jsou součástí toho celého mechanismu.

Jinak Talbote, nemyslím, že by to byla chujová hra. Už jsem to psal víckrát, podle mě se spíš jedná o velmi šikovně zvolený typ Jaku. Je to sice Jak 1, ale vlastně je to už výkonově Jak 1B. Od toho, co se běžně chápe jako Jak 1B, se to odlišuje jen absencí kapkovité kabiny. 777 mohli celkem klidně zvolit i nějakou dřívější verzi a srazit maximálku o 10 - 20 km/h a najednou by to bylo celé jinak. Ale není to tak. Ve hře neexistuje ultimátní stihač, který by byl ve všem lepší než konkurence. Nejvíc se ale takovému stroji blíží Bf 109 F4 a pod 2000m pak Jak 1. Nic ale nemá všechny trumfy a tak je to hratelné. Až budeme mít rok 1944 a Jaka 3, pak bych řekl, že to bude asi dost jednostranné. V každém případě lítat Jaka není až tak snadné, jak to může vypadat. Všem LW pilotům doporučuju, aby si to zkusili online a vzápětí přijdou na to, že existuje mnoho modrých pilotů, co si s Jakem dokáží poradit velice rychle. A v reálu využít tyhle teoretické poučky, co tu postujeme, asi taky nepůjde napoprvé.
Non est specifica
 
1stCL_Werner
Až budeme mít Jaka 3 budou mít 109 o 500 koní víc. Výkon 105 PF-2 je na rok 44 prostě slabej.
1st Czech Lions - Resistance is futile...
 
CSW_Cassius Chaerea
Co se týká těch rychlostí ve vodorovném letu, tak jsem si to asi před týdnem měřil na mapě letní Stalingrad při "nulovém" počasí, tedy rychlosti větru.
[img]http://www.jpeg.cz/images/2015/11/13/uDW6g.jpg[/img] is not a valid Image.

Včera se nám potvrdilo něco velice nepříjemného. A to neviditelná letadla. Před časem jsem byl svědkem jak Werner bojoval u země manévrový boj s neviditelným protivníkem. Celou dobu jsem nad ním lítat a sledoval střelbu do "vzduchu", dokud nedal nějakému Jaku PK. V tu chvíli se mi onen jak zviditelnil a následně se zřítil na zem.
Včera jsem napadl ve výšce 4+ jiného Jaka, který se dostal do formace mezi mne a Wernera. Werner jej neviděl. Jak mě pak pronásledoval a začal za mnou stoupat nad kondenzaci. Werner dle mýho hlášení se mi pověsil na ocas přímo před toho Jaka, neviděl ho. A co více, Jak očividně neviděl ani Wernera, protože se Werner na malé rychlosti odpoutal a Jak místo toho pronásledoval dále mne, ač jsem byl dále a již se vzdaloval. Teprve když Jak vystřelil po mne zobrazil se i Wernerovi včetně kondenzace, který ho následně sundal.
Očividně to není častý jev, ale stává se to a pravděpodobně se ty letadla nevidí navzájem, dokud nedojde k nějakému jinému přenosu dat (PK neviditelného pilota, střelba z neviditelného stroje). Dá se to vlastně potvrdit jen když letíte s někým druhým na TS.
Teď už aspoň víte proč jste se s někým srazili aniž by jste ho viděli. Úsměv
 
Baron
magot napsal:

... (akorát nevím v jaké fázi jsou hack tools)


V žiadnej. To si strážia Flying Barans.


Rumcajs napsal:...Ve hře neexistuje ultimátní stihač, který by byl ve všem lepší než konkurence. Nejvíc se ale takovému stroji blíží Bf 109 F4 a pod 2000m pak Jak 1...


...a ja doplním, že nad 3000m bezkonkurenčne kraľuje Fw-190A.

Ohľadne FW máte obaja pravdu . Pravda je asi kdesi uprostred. Čisto za seba - Fw-190 považujem za nejlepšiu "modrú" stíhačku v hre. Ano, má svoje nedostatky - popísané sú tu už viackrát - na druhej strane má niekoľko "naj" - najväčšia palebná sila, vydrží najťažšie poškodenie , najlepšie vyberá strmhlavý let a je v ňom najstabilnejší atď. (Z druhej strany spektra - najobratnejší "modrý" je Macchi MC.202, ten dokáže utočiť čokoľvek. Vrátane I-16 a Jaka. Škoda tej slabej výzbroje, i keď na stíhačky tie štyri guľomety stačia, na Pe-2 už to chce pevné nervy a na IL2 je to skoro bez šance). Z vlastnej skúsenosti viem, že Fw si dokáže poradiť aj s Jakom, a keď mu nevyhovuje situácia, môže kedykoľvek utiecť. Tiež si dovolím nesúhlasiť s tvrdením, že Jak Fw ustúpa - mám presne opačnú skúsenosť. Pochopiteľne, okrem situácií keď má Jak výškovú prevahu alebo má jednoducho našlapané (to ovšem platí v opačnom garde pre ľubovoľný stroj v hre). Čo sa týka rolovanie FW vs La - ťažko povedať, keď stretnem La a som v nevýhodnej pozícii proti nemu, zatiaľ sa mi nestalo, že by som nevymanévroval. Samozrejme som už Lavočkinom zostrelený bol, ale nikdy to nebol manévrový boj, spravidla ma dostal, keď som bol v dogfighte s inou stíhačkou, alebo som sa vracal poškodený na letisko. Len tak na okraj - Black Mambovi v La som vo Fw utiekol tesne nad stromami. Snažil sa ma dostať tak veľmi, že pri tom upiekol vlastný motor. No a bolo to.
Spomínala sa tu nekvalita sovietskej výroby - nuž, možno mi neuveríte, ale pri rolovaní na štart mi sklapol podvozok. Presne ako v knihe Pff Svedok bol Rumcajs, ktorý sa ma ihneď opýtal, prečo som na zemi zavrel podvozok. Šklebící se Nezavrel, jednoducho sa sklapol . Neviem či je to bug, a či sa s tým stretol ešte niekto ďalší, mne sa to stalo raz - ovšem, častejšie sa mi stáva, že sa zaseknú podvozkové nohy v Sturmoviku a nedajú sa zatiahnuť.
Hals - und Beinbruch!
 
Baron
Cassius Chaerea napsal:
...Včera se nám potvrdilo něco velice nepříjemného. A to neviditelná letadla. Před časem jsem byl svědkem jak Werner bojoval u země manévrový boj s neviditelným protivníkem. Celou dobu jsem nad ním lítat a sledoval střelbu do "vzduchu", dokud nedal nějakému Jaku PK. V tu chvíli se mi onen jak zviditelnil a následně se zřítil na zem.
Včera jsem napadl ve výšce 4+ jiného Jaka, který se dostal do formace mezi mne a Wernera. Werner jej neviděl. Jak mě pak pronásledoval a začal za mnou stoupat nad kondenzaci. Werner dle mýho hlášení se mi pověsil na ocas přímo před toho Jaka, neviděl ho. A co více, Jak očividně neviděl ani Wernera, protože se Werner na malé rychlosti odpoutal a Jak místo toho pronásledoval dále mne, ač jsem byl dále a již se vzdaloval. Teprve když Jak vystřelil po mne zobrazil se i Wernerovi včetně kondenzace, který ho následně sundal.
Očividně to není častý jev, ale stává se to a pravděpodobně se ty letadla nevidí navzájem, dokud nedojde k nějakému jinému přenosu dat (PK neviditelného pilota, střelba z neviditelného stroje). Dá se to vlastně potvrdit jen když letíte s někým druhým na TS.
Teď už aspoň víte proč jste se s někým srazili aniž by jste ho viděli. Úsměv


Ano neviditeľné lietadlá sú problém. Stalo sa to nielen vám, mňa napr. rozstrieľal predvčerom LaGG, ktorý sa zhmotnil až keď som bol v plameňoch - žiadne trasírky, žiadna streľba, nič, len som zrazu horel a potom sa za mnou vykrištalizoval LaGG. Neviem s čím to súvisí, faktom je, že pred 1.104 som sa napr. s niečim takým nestretol, ale v aktuálnej verzii už ano. Dúfam, že to čo najskôr opravia.
Hals - und Beinbruch!
 
Rumcajs
Cassie a jakou jsi použil metodiku pro to měření?

Předpokládám, že jsi měřil IAS z budíků. Podstatné jsou pozice chladičů. U La 5 jsi naměřil nějak malá čísla. Na forsáži by se La 5 v létě měla dostat skoro na 540 km/h. Viz. třeba zde http://forum.il2s...e-or-yaks/. Prakticky pak vím, že G2 není schopná u země La 5 utéct. La 5 tu G2 prostě dojede, pokud má v sobě pilota, který zná ty fígle s nastavením žaluzií.

Pak je ještě třeba podotknout, že z těch grafů nelze úplně usuzovat na praktické výsledky. Jakmile stroje byť jen malinko manévrují, třeba při pokusu ztížit soupeři míření, nejsou schopny maximálku skutečně dosáhnout. Takže to pak vede k tomu, že pronásledující se jeví relativně rychlejší, protože to manévrování má jemnější nebo ho dokonce může ignorovat a soustředit se na maximálku. Taky do toho vstupuje akcelerace, kde si myslím, že Jaky taky vedou. Třeba jsou reálně pomalejší, ale velmi hbitě se dostávají na vysoké rychlosti, takže se mohou jevit jako rychlejší. Ve finále jsem už popisoval tu efektivitu při mírném dajvu.
Non est specifica
 
Přejít na fórum:
HANÁCKÉ SLET
HANÁCKÉ SLET 14.6.-16.6.
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

31-10-2024 09:57
ČTK: Z dosud nezjištěných příčin se dnes v noci zřídilo letadlo na solární pohon.

21-10-2024 20:04
Intel vydal novou aktualizaci mikrokódu.

02-10-2024 14:07
To není dobrá myšlenka. Belzebub každého stáhne do pekel a přes zvolené zástupce i nás obyčejné lidi. Vyděšený

27-09-2024 11:19
Pokud ti co zvolím budou plnit svůj program, ať se klidně spojí i s Belzebubem.

26-09-2024 16:00
Kdokoliv bude v koalici s kýmkoliv. Jím nejde o smysl, ale o prachy a to politiky spojuje.

25-09-2024 16:44
Příští volby vyhraje ANO a bude v koalici s ODS. Ostatní strany budou v opozici.

23-09-2024 08:17
Prognostik z tebe už nebude. Úsměv

19-09-2024 19:18
Jelikož se blíží ten čas, tak bych jen skromně řekl: Nacionalisti všech zemí, vyližte si prdel! Šklebící se

13-09-2024 15:43
Kroměříž a Olomouc - Pravděpodobnost 3. povodňového stupně >90%

12-09-2024 16:09
A toto je noční můra Troubek: https://hydro.chm.
..ekt/307354

36,031,887 návštěv