BTW proč kdysi na ATAGu úplně vypli AI bombardéry? Přeci tam lítaly hejna Junkersů bombardovat Dover a svaz Blenháků zas Calais.
Bo na té mapě následovalo 10deka na plátky. Co si pamatuji.
Nevím, co přesně je těch 10 deka na plátky. Ale skutečný důvod byl ten, že spawn více AI v jednu chvíli způsoboval ty serverové lagy v minutách. Kdo to tenkrát lítal, si určitě pamatuje, že se server relativně často dostal do situace, že to 10 možná 15 minut přestalo reagovat. Člověk letěl, ale nikoho kolem sebe neviděl, neodpovídal chat no nic. Ale nepadlo to. No a po 10ti minutách se to celé zas rozeběhlo a naskákaly ticíce hlášek a zas to žilo. Tak to byl důvod, proč na ATAGu přestali úplně používat AI. Nevím, jak je to teď, už dlouho jsem tam nebyl.
Dobrá tak teda jinak. Pokud to má být na plátky tak to asi musí nasekat! Takže se to pěkně sekalo. Někomu na dlouho, jiným vícekrát.
Fishbede, můj o rok starší 3570K (tzn. dnes 3 a půl roku starej model) i na standardním taktu dle benchmarků válcuje tvýho Xeona s velkou jistotou. Ostatně Xeon není univerzálně dobrá volba, zvláště ne pro jednovláknové aplikace. Za stejný peníze koupíš zpravidla silnější "domácí" procesor. Nicméně nebyl jsem na tvým místě, když jsi volil právě Xeona místo normálního CPU.
U mě osobně funguje optimalizace škálování výkonu BoSka naprosto parádně a je to vždy uspokojivě plynulé (čti: nezažil jsem situaci, kdy by došlo k nějak velkému propadu FPS, 3570K @ 4,5 GHz, 8 GB 1800 MHz DDR3, NV 970). Pravda, těžce trpím na stuttering i na průvodní jevy vertikální synchronizace (60 FPS super, 59 FPS = skokově 30 FPS + ošklivý pocit). Ale víceméně jsem ušetřil na monitor s G-sync, takže se od tohohle problému snad nejčko oprostím .
WarThunder se nemůže s BoSkem příliš porovnávat. Jednoduše vykresluje příliš malé mapy a i samotná fyzika bude mnohem jednodušší. Je to jak porovnávat Operaci Flashpoint a Unreal.
Tak to je docela sranda protoze na Xeona sem prechazel prave z core i5 3570 na 4ghz(menil jsem proste z nudy platformu na Haswell,o tom ze tam nebude nejak velkej vykonostni skok jsem vedel),a Xeon s boostem na 3,5 ghz je diky Haswell architekture vykonejsi i na nisi frekvenci,konkretne v Bos sem mel cca stejny FPS ale jeste ve starym DCS 1,2 byly na Haswelu lepsi minimalni FPS kdyz sem to bechmarkoval pres Fraps konkretne 37 pro i5 4ghz a 43 pro Xeon.Jinak to video co jsem postoval je z novy letni kampane konkretne z mise Evading the blow start z letiste Rynok...kazdej ma moznost to otestovat kazdopadne silne pochybuju ze to pojede nekomu v tak narocny scene nejak lip,protoze ten engine to proste nedava.
To, to že někdy dojde k propadu FPS by mě až tolik nevadilo, ale v kombinaci se zmršenou implementací vertikální synchronizace, se to stává nehratelné.
Vertikální synchronizace neumí plynule regulovat FPS, takže se to chová takto: neudržím 60, padnu na 30, neudržím 30, padnu na 15, 15 -> 7, 7 -> 4, atd.
1. i když ti komp drží stabilně 55 fps, tak pojedeš stejně 30
2. pokud ti fps kolísají mezi zmíněnými hranicemi, tak se to začne sekat, že je to nehratelné.
Každopádně existuje řešení, při kterém je možné vypnout vertikální synchronizaci a zároveň se nebude trhat obraz (nebude docházet k tzv. tearingu) a stačí konfigurace přímo ve hře.
- vypnout vertikální synchronizaci
- zapnout fps limiter
- vypnout fullscreen (hra nebude v okně, nebo alespoň u mě není jelikož hraji na stejné rozlišení co mám ve windowsech)
- možná bude potřeba zapnout nějaký prográmek typu caffeine, jelikož mě při nějakém delším letu (kdy kvrdlám jen joystickem, bez použití klávesnice či myšky) počítadlo usne pravděpodobně to dělá právě ten vypnutý fullscreen.
Pozn. řešení je to asi jenom pro uživatele n-vidie, ATI to bude mít asi jinak.
Shadow, to co popisuješ, je princip vertikální synchronizace. Pokud to neudrží frekvenci monitoru, spadne to na polovinu této frekvence. Nejedná se tedy o zmršení, ale o řešení, který je kompromis. Vertikální synchronizace sice zamezuje trhání obrazu, ale reálně vnáší do hry další problémy, který byly popsaný leckde a mnohokrát, takže je nebudu opakovat.
Jediné skutečné řešení je proměnlivá zobrazovací frekvence monitoru, která se přizpůsobuje GK. Dnes tedy technologie G-Sync a FreeSync.
Máš pravdu, je to princip. Každopádně u jiných her s vertikální synchronizací nemám ty šílené skokové 60/30/15 změny, takže vývojář zřejmě má možnost toto "principiální zmršění" upravit, aby to bylo hratelné :-)
Každopádně po shlédnutí Fishbedova videa v tomto problém není... Danou missi jsem si také pustil a cca kolem 30fps, na max detaily (1080p, ultra, 4xAA, SSAO, HRD), zkusil jsem detaily i trochu snížit (high, bez AA, bez SSAO, bez HDR) a pořád cca 30 fps :-) Akorát na ty max detaily, se mě zdálo, že to občas tak nějak poškubávalo, ale možná jenom pocit.
HW: i5 2500K@4Ghz, 8GbRAM, gtx770
"Když umřeš, tak o tom nevíš, ale pro ostatní je to těžké. To samé platí, když jsi debil." ~ autor neznámý
Fucido - co ti na to říct. Nastuduj si prvně základy.... (render engine, physical engine, render distance)....
Jasně, když má někdo odlišnej názor, tak ho pošlu zpátky do školy, nebo se ho pokusím nějak jinak urazit. Jenže já, můj milej chlapče, jsem na tomhle fóru už víc jak 10 let a už jsem tu potkal jinačí diskutující kabrňáky, mě tímhle fakt nevytočíš, Zdenku .
Pravděpodobně chceš říct, že nezáleží ani tak na komplexnosti a velikosti celkové scény, ale pouze na aktuálně renderovaných objektech? Sranda, že zrovna z 3D renderování jsem shodou okolností částečně státnicoval . Ale vážněji: Rozdíly v praxi byly vidět například u starého Šturma na velkých a malých mapách. Okolo roku 2006 s příchodem velkých map, jako byl Leningrad. Krásné srovnání teorie na jednom enginu. Faktem zůstává, že to, co vykresluje WT, je miniaturní ve srovnání s BoS. A to, co fyzikální část enginu dle všeho počítá, také nebude tak hluboké. A jestli jedna část enginu neovlivní druhou? To těžko říct.
Fishbed, to máš tedy ideální srovnání. Stejně mi ale přijde jako hloupé přecházet z IB na Haswell z jiného důvodu, než je úspora energie. To už byl větší rozdíl svýho času mezi SB a IB. Je pravda, že já svůj CPU provozuji přeci jen na poněkud vyšším taktu, ale i tak...nemůže to být u tebe přeci jen z větší části placebo efekt? Víceméně bys tím popřel snad bez výjimky všechny benchmarky, které jsem viděl. Mám doma i Haswella, ale ne na úplně porovnatelný sestavě (na úsporný ), tak to neodkoukám, nezbývá mi, než ti věřit.
Jak přesně najdu tu misi, na kterou odkazuješ? V té letní kampani Stalingradu? Zkus mě nějak co možná nejpřesněji odnavigovat a udělám srovnatelný test, ať víme.
Máš pravdu, je to princip. Každopádně u jiných her s vertikální synchronizací nemám ty šílené skokové 60/30/15 změny, takže vývojář zřejmě má možnost toto "principiální zmršění" upravit, aby to bylo hratelné :-)
Ve věcích HW a SW se Rumcajsovi dá imho celkem věřit .
V tomhle článku je hodně pěkně popsané (i názorně), co přesně se děje na trase GPU -> CPU. Mrkni na to.
Každopádně po shlédnutí Fishbedova videa v tomto problém není... Danou missi jsem si také pustil a cca kolem 30fps, na max detaily (1080p, ultra, 4xAA, SSAO, HRD), zkusil jsem detaily i trochu snížit (high, bez AA, bez SSAO, bez HDR) a pořád cca 30 fps :-) Akorát na ty max detaily, se mě zdálo, že to občas tak nějak poškubávalo, ale možná jenom pocit.
HW: i5 2500K@4Ghz, 8GbRAM, gtx770
Průbni to. Ty mapy nejsou sami o sobě dynamické - nepřecházejí plynule zima - jaro - léto - podzim. Předpokládám, že nastavení datumu a času v mission builderu bude mít vliv spíš na atmosféru (tlak, teplota) a například polohu slunce, ale na mapě pořád zůstane sníh. Chce to vybrat přímo "zimní mapu", tak jako ve starým Šturmovi. Nicméně spekuluju . Prostě průbni a uvidíš .
@Shadowdeath-jo dik zes to taky otestoval,to nahravani videa pres MSi afterburner me ubira asi 5 fps,cili to mame ocividne cca na stejno,jinak jasny nastaveni grafiky vubec nepomaha coz potvrzuje ze CPU je v Bos nehoraznej bottleneck,ne GPU...na ofiko foru jsou lidi co upgradovali z GTX660ti na GTX970 a nevideli v podstate zadnej rozdil v fps.
Btw jedna věc se mi na CLOD líbila, že průlet formací 120 bombardérů (offline) mi běželo kolem 35-40 fps. Zkuste to v BOSku.
(vtip byl v tom že při větších počtech letadel na scéně se měnilo i počítání lods, nebylo to statické)
na ofiko foru jsou lidi co upgradovali z GTX660ti na GTX970 a nevideli v podstate zadnej rozdil v fps.
To, že je BoS žrout výkonu CPU je jasný, nicméně já při přechodu z nataktovaný 560 Ti na 970 pozoroval podstatnej rozdíl (1920*1200). Předtím jsem nebyl zcela plynulej ani na střední nastavení detailů, teď jsem na ultra nastavení v pohodě. Tedy krom zmíněného stutteringu.
Shadowdeath napsal:
Máš pravdu, je to princip. Každopádně u jiných her s vertikální synchronizací nemám ty šílené skokové 60/30/15 změny, takže vývojář zřejmě má možnost toto "principiální zmršění" upravit, aby to bylo hratelné :-)
Každopádně po shlédnutí Fishbedova videa v tomto problém není... Danou missi jsem si také pustil a cca kolem 30fps, na max detaily (1080p, ultra, 4xAA, SSAO, HRD), zkusil jsem detaily i trochu snížit (high, bez AA, bez SSAO, bez HDR) a pořád cca 30 fps :-) Akorát na ty max detaily, se mě zdálo, že to občas tak nějak poškubávalo, ale možná jenom pocit.
HW: i5 2500K@4Ghz, 8GbRAM, gtx770
Víš co, vertikální synchro v principu znamená, že FPS je frekvence monitoru dělená celým číslem. To číslo může být 1, 2, 3, 4 ... Pokud máš 60Hz monitor a grafika/CPU neutáhne 60 FPS, padá to na 30, nic jiného mezitím není. Částečné řešení je
- Použít třeba 120/144Hz monitor, tam máš přeci jen těch frekvencí víc k dispozici.
- Snížit nastavení natolik, aby se to udrželo dostatečně vysoko.
Osobně tyhle řešení nemám rád. Zvykl jsem si na G-sync a už se mi blbě dívá na cokoli, kde tyhle principy váznou. Ona ta problematika microstutteringu, tearingu, phantom frames. atd je docela zajímavá. Tedy je zajímavé, kolik je toho blbě, pokud je řešení, kde monitor není sychronizován na skutečné FPS jdoucí ven z grafiky, nebo pokud hra není přesně synchronizovaná na frekvenci monitoru.
Hele, řeknu to úplně jednoduše. Jestli chceš dojem plynulosti, zabij prasátko a kup si G-sync monitor. Na full HD ti postačí GTX 960. Na 1440p GTX 970. No a i5 nebo i7 na frekvenci blížící se 4GHz. Mám dva takové stroje, jeden i7 4790/GTX970 a druhej již postarší i7 3770/GTX 960 a na obou chodí BOS/BOM jak po másle. Na tom slabším stroji nemám G-sync, tedy používám FPS limiter bez v-sync. V-sync mi nějak tahal za oči a jemnocit.
Rumcajsi, do jakého G-Sync jsi nakonec šel? Ten 27" IPS Acer?
No já mám už docela dlouho ten ASUS ROG Swift PG270Q. Byl to vlastně první g-sync monitor s 144Hz a 1440p. Mám to už dýl jak rok.
Jinak ten IPS Acer má Deschain a je z toho nadšenej. Předpokládám, že to bude ještě lepší zážitek než ten ASUS. Přeci jen je to IPS, zatímco ten ASUS je TN. Tedy barevné podání bude u ACERu na vyšší úrovni.
Mám s IPS právě od Aceru celkem pozitivní zkušenost, tak se na to dost těším. Navíc se u něj prej daří vychytávat původní dětský nemoci. Jen bych si ho představoval tak o 5 litrů levnější, ale co se dá dělat .
Máš pravdu, je to princip. Každopádně u jiných her s vertikální synchronizací nemám ty šílené skokové 60/30/15 změny, takže vývojář zřejmě má možnost toto "principiální zmršění" upravit, aby to bylo hratelné :-)
Ve věcích HW a SW se Rumcajsovi dá imho celkem věřit .
V tomhle článku je hodně pěkně popsané (i názorně), co přesně se děje na trase GPU -> CPU. Mrkni na to.
Každopádně po shlédnutí Fishbedova videa v tomto problém není... Danou missi jsem si také pustil a cca kolem 30fps, na max detaily (1080p, ultra, 4xAA, SSAO, HRD), zkusil jsem detaily i trochu snížit (high, bez AA, bez SSAO, bez HDR) a pořád cca 30 fps :-) Akorát na ty max detaily, se mě zdálo, že to občas tak nějak poškubávalo, ale možná jenom pocit.
HW: i5 2500K@4Ghz, 8GbRAM, gtx770
Kde ji dopekla najdu?
Já Rumcajsovi věřím, o tom žádná, i v tom článku je to moc pěkně popsané a souhlasí s tím co říká. Ale jak píši, určitě má vývojář nějakou možnost si to poladit, aby to nebylo 60/30/15. Hraju/hrál jsem spousty her, vždy se zaplou v-sync, protože trhání obrazu nesnáším a fps se regulovali plynule. Jistě nějaké kompromisy tam budou, ale pořád to asi bude lepší než ta surová v-sync. Taky je možné, že v jiných hrách si ten v-sync implementují úplně po svém. Nevím to už jsou jenom domněnky :-)
Tu misi mám tady:
Campaign -> Battle fo Stalingrad: part 1 -> Chapter 1: Advance to Volga -> Letiště Rynok -> START
"Když umřeš, tak o tom nevíš, ale pro ostatní je to těžké. To samé platí, když jsi debil." ~ autor neznámý
Průbni to. Ty mapy nejsou sami o sobě dynamické - nepřecházejí plynule zima - jaro - léto - podzim. Předpokládám, že nastavení datumu a času v mission builderu bude mít vliv spíš na atmosféru (tlak, teplota) a například polohu slunce, ale na mapě pořád zůstane sníh. Chce to vybrat přímo "zimní mapu", tak jako ve starým Šturmovi. Nicméně spekuluju . Prostě průbni a uvidíš .
Máš recht. Takto tam je. A pokud řešíš která že to mapa byla, tak Ti musí říci, kterou si dali, protože jde asi o to, které letiště si vybereš. Já vybral Stalingrad a narodil jsem se ve vzduchu.
Shadowdeath napsal:
Tu misi mám tady:
Campaign -> Battle fo Stalingrad: part 1 -> Chapter 1: Advance to Volga -> Letiště Rynok -> START
Díky, průbnul jsem to. Můj první pobyt v Jaku v rámci BoS . Na startu to opravdu nebyla žádná slast, chvilkama jen 35 FPS. Pak už ale v pohodě na těch obligátních 60. Za mě celkem ještě v pohodě, ale moc výkonostní rezervy u téhle konkrétní mise nezbylo .
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.