Co si člověk neudělá sám, to nemá. Na postrčení LEONa jsem se rozhodl zjistit stav věcí osobně, nikoliv kvůli Vám, ale kvůli sobě. Rozhodně bych nikomu nevěřil co nakoupit bez podložení daty. I když by letadlo lítalo pěkně, mohl by z něj být špatný výhled, byla by v něm zima a různé jiné nepříjemnosti. Pomineme-li zimu a výhled, tak tak se vrátím k těm objektivním zjištěním, které vychází ze statistik NewWings.
Otázka peněz je irelevantní páč je to prakticky zadarmo.
Pokud někdo nemá 2 dolary na letadlo a investuje to radši do dvou plzeňských pak je to jen otázka jeho chuti na pivo
Na druhou stranu by možná nebylo na škodu udělat pro nově příchozí do ROF nějaký seznam MUST HAVE letounů, ze kterých se vyplatí složit si planeset pro New Wings, aby člověk nekoupil letadla, která na online stejně téměř nevyužije a naopak mu nechyběla často frekventovaná. Co já bych za nějaký takový seznam dal, když jsem přecházel ze Šturma a vůbec nic o letounech z 1. světový nevěděl... Klidně by se to dalo rozdělit na základní stíhací planeset pro skrblíky, rozšířený stíhací planeset a planeset pro piloty bombardérů (tam vzhledem k cenám bombardérů stejně asi žádný skrblík nebude )
Je to přesně tak. Řešilo se to tu deset a tisíckrát, ale vetšinou chybělo zdůvodnění proč, s ohledem na n variací od serveu, planesetu a bojující strany.
Možná bude must have Headtracking, možná polní módy, než letadla samotná.
HeadTracking určitě, hra je tak navržená, že bez něj ani na určitý budíky a páčky v kokpitu není téměř vidět, pokud se nevykloníš přes 6DOF, nemluvě o spoustě překážejících vzpěr a spoustě křídel... Znám sice asi dva excelentní piloty, kteří dodnes létají bez TIRu, ale to je spíš jen ta vyjímka potvrzující pravidlo. V ROF lze většinou po několika manévrech v souboji velice snadno poznat, když soupeř TIR nemá.
Polní modifikace podle mě spíš jen zlepšují pilotovo pohodlí, je pohodlnější odečíst hodnoty z budíků, než je odhadovat, je pohodlnější mířit skrz Aldis, než být shrbený nad hledím a honit TIRem mušku, ale lítali jsme roky bez modifikací a šlo to taky. Osobně si myslím, že třeba kolimátory, Aldisy apod. nemají na hodnotu accuracy ve statech téměř žádný vliv, protože střelbu prostě musí člověk umět. Když ji zvládne, trefuje stejně snadno i přes železná mířidla, když střílet neumí, žádnej Aldis mu už accuracy ve statech nezvedne... Ale když jsou ty modifikace relativně za babku, tak samozřejmě proč je nemít...
Pokud Ti jde Clone o objektivní zhodnocení jednotlivých letadel, mají k tomu nejblíž ty tabulky se statistickými daty, co jsi udělal, ta čísla prostě mluví jasně. Ale nakonec si ta letadla stejně prostě musíš osahat sám vlastníma rukama a zhodnotit jak Ti sedí a k jakému stylu boje na nich budeš tíhnout, tohle nic nenahradí...
Ten kdo by chtěl vyhodit větší sumu peněz za letadla a jejich modifikace a chtěl by létat hlavně online, tomu bych radil si nejdřív zjistit, co létá nebo nelétá na posledním frekventovaném serveru New Wings Wargrounds, aby si nepořídil třeba Sikorskyho letouny nebo mapu Kanálu a pak nebyl zklamanej, že tohle tam vůbec nevyužije.
Ty statistiky je třeba brát s odstupem a rozmyslem. Především nemusí být úplně jasné, v jakém vztahu je číslo ve statistice k mému potenciálnímu úspěchu s daným letadlem. Jednoduchá by samozřejmě byla statistika četnosti na mapách. Tam není co řešit. Ale už statistika Air kills/time může být zavádějící. Různá letadla se vyskytují na různých mapách. Jsou lítaná s různou četností. A taky různými lidmi.
Dám příklad.
Třeba Albík DVa. je letadlo zdarma a je na kdejaké mapě. Takže
- je lítáno často
- je lítáno často lidmi, kteří nemají v ROFku nic než ty dvě free letadla a tedy nemají vůbec žádné zkušenosti (říkáme jim vařiči párků, páčto ani neumějí otevřít chladič)
Statistika Albíka DVa je tedy ovlivněna hodně tím, že to často lítaj lidi bez zkušeností.
Dál třeba, jak si vysvětlit statistiku Air kills/Death (Relieve)? Proč vede Albík DIIlt a je o tolik míst napřed před lepším Albíkem DIII? Znamená ta statistika, že to je nějak lepší letadlo? Myslím, že se to tak nedá vykládat. Že to je výsledek toho, že D II lt je nasazován vyjímečně a lítá proti slabším strojům.
Dál, proč je Fokker Dr 1 ve statistice Air Kills / Sortie tolik lepší než výborná Se 5a? Je to o tolik lepší letadlo? Nebo je to důsledek toho, že lidi, co si berou Drka, si je berou s účelem svádět nekonečné zatáčkové souboje těsně nad zemí nejlépe přesně na půli cesty od německého k spojeneckému letišti? V jakém vztahu je to k člověkovi, který si chce třeba hrát alespoň trochu na WW1? Který chce lítat a hledat kontakt, který překvapí a má dobrý pocit, že za večer má jeden dva hezké sestřely.
Jak už jsem řekl, jediná statistika, která nemá problém s interpretací, je ta s počty Sorties. Ta celkem jasně vypovídá o tom, jak moc je daný typ používaný/populární a tedy jak velká je šance, že koupí toho typu člověk úplně neprohloupí. Ostatní statistiky se podle mě nedají vykládat bez kontextu a než by ten někdo popsal, to se rychleji získá svůj vlastní pohled na věc lítáním na New Wings.
Rumcajs napsal:
Jak už jsem řekl, jediná statistika, která nemá problém s interpretací, je ta s počty Sorties. Ta celkem jasně vypovídá o tom, jak moc je daný typ používaný/populární a tedy jak velká je šance, že koupí toho typu člověk úplně neprohloupí. Ostatní statistiky se podle mě nedají vykládat bez kontextu a než by ten někdo popsal, to se rychleji získá svůj vlastní pohled na věc lítáním na New Wings.
Taky bych řekl. Vzpomeň si, Clone, ve WWIIOL jsme měli nejvíc sorties s obyč puškou co má každej začátečník - a proč? Protože to konec konců je dobrá volba.
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Ano, K98 je dobrá volba na vhodnou vzdálenost, kdy se ještě někdo nemusí trefit na první.
Nemyslel jsem tím v RoF vybrat nejlepší, ale z lepší poloviny.
Třeba Halberstadt se neukázal ve výsledcích jako perspektivní, ale stačilo by posunout měřítka a byl by třeba jinde.
Já jsem rád, že když už dali do ROF možnost létat s myší, tak že tam nepřidali žádnýho asistenta pro řízení jako ve War Thunderu Myšoidní hráče jsem potkal asi 3x, to cik cak létání mi bylo podezřelé a když jsem se jich zeptal, tak mi to potvrdili Jen víc hráčů s myší do online, ať je po čem střílet ...
To Burnes: To by bylo super, i kdyby měli jen Free Albatrosa D.Va, tak se s tím na New Wings vyblbnou. Případně hledáme i osádky do střelců bombardérů, koho by nebavilo ani tak lítání jako střílení. I mizernej lidskej střelec je v ROF daleko lepší, než defaultní AI střelec
Dr 1, Camel, Nieuporty .. prostě lítadla s rotačním motorem jsou dost náročný na pilotáž. Musí se s tím umět točit a musí se opatrně s motorem. Já třeba skoro vždy motor zničím, jakmile zkusím trochu dajvnout. Neuhlídám blip switch a je hotovo. Navíc to rádo a snadno padá do vývrtky, snadno se to zničí při přistání atd.
Na německý straně je fajn mít všechny Albatrosy a Fokkera EIII. Jakmile má člověk tohle, není mapa, na který by si nezalítal. Bonus jsou pak pozdní letadla Fokker DVII a DVII F. Zejména F je asi nejlepší německá stihačna, co je k dispozici a fakticky byla i nejlepší masově používaná. Pfalz DXII je pro fajnšmekry, kteří chtějí mít pocit, že něco dosáhli s letadlem, který vlastně není na ty zatáčkové souboje z WW1 stavěný. Lítá to tak trochu jako cihla, není to sice pomalé, ale ani ne extra rychlé a zejména v menších výškách si to spojenci docela snadno podaj. Pfalz DIII je sice velmi příjemné letadlo, ale pomalé a celkem zbytné, když má člověk Albatrosy. Dr 1 je bestie. Ale asi to bude chtít hodně trénovat, než z toho něco dostaneš.
Spojenecná strana je vlastně trochu bohatší. Určitě to chce Spada VII (XIII je zdarma), S.E.5a, Nieuporty 11 a 17, Camela a do začátku války F.E.2b. Jako ne úplně důležité vidím Pupa, Triplana, Nieuporta 28, Dolphina.
Ne snad že bych proti mnou nedoporučeným letadlům něco měl, ale buď nejsou tak často na mapách, nebo jejich shopnosti nevyniknou ve srovnání s konkurencí, nebo se složitě pilotují, nebo ... prostě můj názor, nic víc.
Na začátek
Roland CIIa (rychlejší) nebo Fokker E.III Podzim 1916
Albatros D.II (rychlejší) nebo Halberstadt D.II Dále léto 1917
Albatros D.Va (stejně rychlé, ale zdarma) nebo Halberstadt CL.II nebo Pfalz D.IIIa pak přesedlat na
Fokker D.VIIF (rychlejší) nebo Fokker D.VII nebo Pfalz D.XII a zavřít to s
... těžko říci.
Za mě, aniž bych je zkoušel, to vidím na Albíky, jak píše Rimcajs.
Roland CIIa má lepší sortie a Air kills než Fokker E.III
Fokker D.VIIF a Fokker D.VII je jasná volba
Fokker D.VIII se nevešel do statů Air kills, protože má málo sorties.
.. vlastně ani ten Fokker D.VIII s Pfalz D.XII není třeba, když má člověk Fokker D.VII nebo Fokker D.VIIF
Vesměs staty netvrdí nic významně odlišného.
Místo Fokker D.VIII s Pfalz D.XII bych pořídil spíš Fokker Dr.I (když to člověk nevyzkouší, tak se s tím lítat ani nenaučí - bude záležet více na volném čase) Pfalz D.XII je na tom bídně v Air kills/Flight time oproti Fokker D.VIII
Rozhodně ale modifikace s kolimátory na všechny zakoupená éra, než více letadel jen tak pro potěchu.
Albatros D.II $1.99
Albatros D.II Aircraft Mod $1.59
Albatros D.III $1.99
Albatros D.III Aircraft Mod $1.19
Fokker Dr.I $1.99
Fokker Dr.I. Aircraft Mod $1.19
Fokker D.VII $1.99
Fokker D.VII Aircraft Mod $1.19
Fokker D.VIIF $1.99
Fokker D.VIIF Aircraft Mod $1.19
Roland CIIa $2.39
Roland C.IIa Aircraft Mod $1.99
----------------------------------------
Total sum: $20.68
EDIT: Kdo nemá PC, joystick a headtracking, tak to sou vyhozený prachy
Upravil/a clone9cz dne 01-11-2015 18:47
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.