Strucne receno bude zapletka spocivat v tom, ze kazda strana bude mit jednu letadlovou lod a umysl potopit tu protivnikovu.
Akce se poleti jako serie coopu, ktere na sebe budou navazovat - ve vhodnou dobu mise skonci s tim, ze ti, kdo jsou v te dobe nekde ve vzduchu, budou ve stejnem miste vzduchu zacinat i v dalsim kole. Mise NEBUDE mit predem pripraveny scenar, uspech ci neuspech bude zalezet pouze na umeni pilotu a planovacich schopnostech velitelu. Bude to takove 'vyplouvate odnekud z tohoto prostoru a snazte se, je to na vas'.
Zucastnene osoby muzeme rozdelit do trech skupin:
- velici admiralove - admiral veli jedne strane a nese konecnou zodpovednost. Je to on, kdo planuje trasu lodi, pruzkumnych letadel, kdy a kam vyslat bombardery a jak nejlepe vyuzit svoje stihacky. Nikam neleti, sedi na lodi u vysilacky a premysli, az se mu z hlavicky kouri.
- piloti stihacek a bombarderu - ti co poslouchaji rozkazy a ridi stihacku ci bombarder
- strelci/navigatori - s durazem na tu navigaci. Prvni cast mise nevyhnutelne zacne pruzkumem, coz znamena nejen protivnika najit, ale take zahlasit jeho polohu (...spravnou polohu...) a pak se vratit na svou lod, ktera mezitim odplula nekam jinam. To neni zadna sranda, verte nam. Piloti stihacek a bombarderu bez strelce to budou mit o to tezsi, hehehe.
Jak nejlepe vyuzit kapacitu svoji lode (pocet nahradnich stroju a kapacitu startovaci plochy na zacatku kazdeho kola) a lidske zdroje (pocet svych pilotu a navigatoru a limit 16 lidi jedne strany coopu) bude asi nejdulezitejsim strategickym oriskem admirala.
Poleti se v Zerech, Valech, F4F a SBD. Pocet lidi neni vlastne omezen, ale najednou leti maximalne 32 lidi, coz je 16 na jednu stranu. To znamena, ze sedmnactemu se muze stat, ze bude celou akci sedet na lodi az do doby, nez ji nepritel potopi i s nim. Pro zacatek pocitejme se ctyriceti az padesati lidmi leticiho personalu celkem, neco jako rezerva kdyz nekdo nebude mit cas, neco jako posila z podpalubi az par lidi popada do vody.
V zajmu realisticnosti a vybalancovani budou pravidla a omezeni jako treba velikost bomb pro SBD, srovnani poctu lidi na obou stranach a podobne.
Da se predpokladat, ze se poleti asi tri kola, coz se vzhledem k nutnosti prestaveni mapy za jeden vecer nestihne. Spis pocitejme jedno kolo za vecer. Nejak se dohodneme.
Na celou hru budou omezená letadla a piloti. Např. se řekne, že každá letadlovka nese 14 bomberů a 8 stihačů. Nemá smysl rozlišovat kdo je kdo, akorát by to komlikovalo vyhodnocení. Prostě generál má 36 lidí pro letadla komplet (dohromady piloti bomberů, navigátoři, stíhači). Bombery budou mít povoleno vzlet jen s 1x250kg/1x500lb bombou. To je stejná nálož. Dále bude řečeno, že generál má 14 osádek bomberů a 8 osádek stihačů. Kdo zhebne, nastupuje jako nový pilot. Ale pozor, pokud generál vyčerpá počet lidí/letadel. Pak bude muset generál rozhodnout kdo poletí a kdo ne.
Budou 3 prostory 200x200km (red prostor 200x200km, neutrální středový prostor 200x200km a blue prostor 200x200km). Takže celkem hrací pole cca 600x200km. Generálové na úplném začátku umístí své lodě ke vzdálenějším krajům od sebe, libovolně kam a naplánují trasu lodí. Bude pevně dáno kam mají za jak dlouho dojet (za 10 až 12 hodin do středu toho prostředního čtverce 200x200km a do subčtverce 100x100km). Loď musí jet neměnnou rychlostí v rozmezí 30 až 50km/h a zákaz zastavení lodě. Lodě by měly aspoň jednou změnit kurz, max. třikrát a maximálně o 20 stupňů v otočném bodě. Neměly by ve finále dojet do úplného středu, ale spíš někam ke kraji toho 100x100km čtverce, aby se vysloveně nepotkaly ve 3tím kole.
První kolo, průzkum
*******************
V tomto kole jde o to, že generálové mají za úkol najít nepřítele a zvolit správnou taktiku. Z vlastní letadlovky vzletí asi 7 průzkumáků a na vlastní letadlovce by měl sedět 1 stihač na obranu. Průzkumáci vzletí, rozletí se do vějíře a poletí na výchozí pozici na otočný bod. Tam otočí a poletí přímo daným kurzem. Cílem je, aby prozkoumali celý sektor 200x200km kde by se mohl nepřítel vyskytovat. Po doletění do daného bodu (přeletění celého prostoru) se průzkum otočí a poletí zpět na svou letadlovku. Tohle celé by nemělo přesáhnout 5h, spíše kolem 4h.
Pokud se cestou průzkumáci potkají, mají za úkol zahlásit že někoho vidí kam a jak letí (vzburcovat zkrátka obranu letadlovky) a pokračovat. Zákaz boje, prioritou je průzkum. Také můžete ze směru letu usuzovat kde asi by mohla být jejich mateřská loď.
V případě nalezení nepřátelského svazu jedním z letounů je potřeba určit polohu, kurz a aspoň odhadnout rychlost kterou jede. Nejdelší čas pro nalezení nepřítele v nejvzdálenější konstelaci lodí a letadel mi vychází na cca 2,5h. Ale pozor, průzkum si musí si dávat majzla. Sice bude staženej flak na lodích aby moc nestřílel (rokie a ROF takových 30), ale na palubě letadlovky, nebo případně ve vzduchu, je stihač, který má za úkol hlídat před průzkumem. Po zahlášení polohy nepřátelské lodě je třeba, aby generál rozhodl co dál. Může nechat toho jednoho průzkumáka tam hlídkovat a hlásit pohyby nepřítele (měl by mít šťávu ještě na alespoň 3h letu) a ostatní vrátit domů pro přezbrojení, nebo jestli pošle na ověření polohy dalšího a zbytek stáhne, nebo jestli stáhne všechny... Věc generála.
Po té co generálovi sedne poslední průzkumák (z těch co stáhne) se zaznamená čas ve hře a vyhlásí se konec kola je TEĎ a teď je 1,5h na návrat druhé strany. Tak zvaná přistávací fáze. Přistávací fáze je jen na to, aby se vrátila i protistrana a mohla naskákat do letadel znova. Zákaz boje! Ať už najdou nebo nenajdou nepřítele. Kdo po skončení přistávací fáze bude ještě ve vzduchu, narodí se v příštím kole ve vzduchu NA MÍSTĚ, KDE BYL V OKAMŽIKU ZAHLÁŠENÍ ZAČÁTKU PŘISTÁVACÍ FÁZE. Stejně tak letadlovky budou znova na místě, kde byly.
V okamžiku zahlášení KONEC KOLA, ZAČÁTEK PŘISTÁVACÍ FÁZE musí všechna letadla strany která vyhlásila ten konec kola odejít ze hry. Jde o situaci, že admirál nechá průzkumáka ve vzduchu, tak i ten musí odejít. Při startu dalšího kola bude vrácen do vzduchu přesně na tento čas a toto místo a bude pokračovat. Jde o to, aby neměl výhodu dvojitého průzkumu...
Letadla protistrany si musí okamžitě po přistání zapsat čas přistání, nebo dobu od uplynutí začátku přistávací fáze - jedná se o časovou penalizaci kterou pak budou muset od začátku dalšího kola sedět na palubě...
První bojové kolo
*****************
Generál si řekne jak chce, aby se mu letadla narodila. Zkontrolují se stavy strojů a pilotů. Musí zvážit zda zná pozici nepřítele, jestli asi nepřítel ví nebo ne kde je jeho loď, jak naplánovat útok/obranu... Kolo začíná v okamžiku, kdy byl vyhlášen konec průzkumného kola a začátek přistávací fáze. To znamená, že letouny jsou nasázeny do vzduchu na místa kde v ten okamžik byly (pokud byly ve vzduchu v okamžiku konce přistávací fáze), lodě na svá místa... Protože ale letadlovky mají omezenou kapacitu na COOPu na jedno kolo, lze připustit požadavek na 2 vlny. To znamená, že za 15 min. se kolo stopne a narodí se další vlna na palubě a kdo byl ve vzduchu je nasázen zase do vzduchu a dostane zahlášenou vejšku, rychlost, palivo. Pokud nám to nezahlásíte (vejšku rychlost a palivo), provedeme fundovaný pesimistický odhad!
Pokud někdo přistával v minulém kole PO ZAČÁTKU PŘISTÁVACÍ FÁZE, tak BUDE MUSET SEDĚT PŘÍSLUŠNÝ ČAS NA PALUBĚ! Prostě protistrana sedla a přezbrojila dřív, tak má příslušnou časovou výhodu!
Tohle kolo je už čistě v režii generála. Opět ten kdo posedá jako první zahlásí požadavek na konec kola a pokud to schválí i protistrana, tak zase přistávací fáze, tentokrát 1h. Pokud protistrana neschválí, má půl hodiny na dokončení své akce a pak je natvrdo přistávací fáze. Ale předpokládáme, že k této kolizi snad nedojde.
Druhé bojové kolo
*****************
....
Třetí bojové kolo
*****************
....
ale to by bylo že za 2 kola to nepotopíte, nebo nedojdou letadla/lidi...
Upravil/a AH_Cutora dne 05-10-2007 13:03
Mimochodem, v rosteru (ten úplně na začátku vlákna) jsem uveden jako náhradník, který se nezúčastnil žádného ze čtyř tréninků. Byl jsme na dvou (minulý a předminulý týden).
Rád bych utvořil posádku s Krakenem, se kterým jsem oba tréninky absolvovali.
Při letu moc nežvaní, nevadí mu, že neudržím kurs, výšku ani rychlost. A výborně se bavil, když nás při prvním tréninku rozšmelcovala nepřátelská ponorka a při druhém jsem dauntlesse dokonale sešrotoval při přistání. Je to dobrý navigátor.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
PRO VELÍCÍ ADMIRÁLY:
Bod 1, lodě:
Hrací plán: BO 21 az CH 80 (600*200km)
Start akce: 05:00 mistniho casu
Jedná se v IL2 Full Mission Builderu o mapu Coral Sea.
[img]http://www.aholubi.org/specialky/koralove_more/herni_mapa.jpg[/img] is not a valid Image.
Pravidla:
* Herní čas začíná v 05:00 ráno! (nebojte, než se setkáte s nepřítelem, už se rozední )
* Lodi nastavte neměnnou rychlost pro celou dobu akce.
* Rychlost lodi smíte nastavit mezi 30 a 50km/h v kroku 5km/h. To znamená rychlosti 30, 35, 40, 45, nebo 50 km/h.
* Nejpozději za 9 hodin herního času (tedy ve 14:00 herního času) musíte dojet do té střední oblasti, BO41 - BO60 - CH60 - CH41
* V té střední oblasti musíte setrvat do 22:00 herního času
* Počet otočných bodů není omezen, pouze nesmíte změnit kurz prvních 5 hodin (tedy od 05:00 do 10:00), jinak není šance se najít a zaútočit...
Za RED je letadlovka Lexington
Za BLUE je letadlovka Shokaku
Tady jsou ke stažení věci pro IJN a pro USN: http://lesnihu.wz...admIJN.zip http://lesnihu.wz...admUSN.zip
Admirálové ať prosím přeplánují trasu lodí podle výše uvedených pokynů a pošlou mi ji mailem nebo nějak jinak, LesníHU je pak spojí do jedné, na které poletíme. Měňte jenom trasu lodí, na zbytek prosím nesahejte.
Bod dva, letadla:
s mapou je v archivu jeden textovy soubor se seznamem dostupných letadel. Je tam 12 bombardérů a 8 stíhaček (a víc jich už nebude).
Formát každého řádku je následující:
PLANESTATUS IJN_C_Shokaku_FS_VB000 D3A1(?,?) ? reserve Akagi Bomber Hikotai
význam polí:
PLANESTATUS - to je tu z technickych duvodu
IJN_C_Shokaku_FS_VB000 - identifikacni string v souboru s misi
D3A1(?,?) - typ(vyzbroj,palivo)
? - jmeno pilota, pokud bylo v rezerve nebo ho ridilo AI (o AI viz dale), tak ?
reserve - co letadlo dela/delalo/bude delat, tomuhle policku rikejme treba 'akce'
Shokaku Bomber Hikotai - zbytek radku je jmeno, pod kterym se bude zobrazovat pri vyberu letadel
Strucne receno bude vasim ukolem prepsat policko akce, ve kterem je popis, co delalo letadlo minule kolo, na akci, co ma delat pristi kolo, a pripadne dopsat vyzbroj a palivo. Potom muzete prohazet radky v souboru a tim urcit poradi na palube. Nic jineho nemente.
Co muzete videt v policku akci:
reserve - letadlo v podpalubi, nebylo ve hre v minulem kole
landed - letadlo uspesne pristalo a pujde opet nasadit (viz dale)
tyto dva predchozi typy muzete prepsat na "ready" (bez uvozovek), pak bude letadlo nasazeno na palubu. Nezapomente dopsat vyzbroj a palivo, viz dale.
bailed nebo killed - proste spatna zprava, letadlo je ztraceno. Nemenit.
flying - letadlo pokracuje ve vzduchu, nemenit
Priklad zaznamu ze zivota:
PLANESTATUS USN_VB_4A000 SBD3(3x500,75%) LesniHU landed T+3.0 VB-4, USS Essex CV-9
znamena ze SBD, co jsem ridil, startovalo se tremi 500lb bombami a 75% paliva a pristalo tri minuty po konci mise. S tim muzete:
-prepsat landed na reserve a tim ho uklidit do podpalubi
-prepsat landed na ready a tim ho pouzit v pristim kole. Mejte na pameti, ze kdyz pristalo tri minuty po konci kola, nemelo by startovat driv nez tri minuty po zacatku kola dalsiho. Mozna je proto vhodne pouzit jine letadlo a tohle nechat v rezerve nebo seradit letadla na palube tak, aby neprekazelo ostatnim ve startu.
Vyzbroj: moznosti jsou 'default' pro vsechny,'1x500' pro SBD,'1x250' pro Val,'2x58dt' pro F4F a '1xdt' pro Zero, vse bez '' ) a palivo (0-100%, vcetne procentitka). To dt u stihacek jsou droptanky.
AI: v teto akci nebudou. Pokud se vsak stane, ze nejake nasazene letadlo nebude mit kvuli chybe v organizaci pilota, AIcko s nim poleti nekam dozadu.
-------------------------------------------------------------------------------- PRO VSECHNY:
Zkontrolujte si, jestli jste zaznamenani ve vlakne "Korálové moře - nový roster". Predpokladam, ze ho admiralove budou pouzivat jako seznam svych lidi, kdyz tam nebudete, jako byste neexistovali.
Par dalsich organizacnich veci:
meli byste mit pristup do planovacich vlaken red/blue, tedy alespon ti z vas, co se prihlasili uz pred prazdninami. Pokud nemate, kontaktujte Fuciho.
Ja samozrejme nemuzu mluvit do prace admiralum, ale predpokladam, ze po naplanovani trasy lode nejakym zpusobem daji vedet svym pilotum, co po nich budou chtit :-).
--------------------------------------------------------------------------------
Limit je 16 lidi, 12bombarderu , 8stihacek.
Clovek, co se skoncil misi zivy na lodi nebo pokracuje ve vzduchu se povazuje za ziveho, ostatni (zabit, ve vode apod., i kdyby to bylo hned vedle lodi) jsou vyrazeni z boje a pri dalsim letu nastupuji jako novy clovek z tech sestnacti.
Letadlo zustava v poradku, pokud pokracuje ve vzduchu nebo skonci na lodi a nic si pritom neurazi (a uz vubec ne podvozek, obe kridla i konec trupu :-)).
Upravil/a AH_Cutora dne 07-10-2007 21:58
PRO VSECHNY:
Zkontrolujte si, jestli jste zaznamenani ve vlakne "Korálové moře - nový roster". Predpokladam, ze ho admiralove budou pouzivat jako seznam svych lidi, kdyz tam nebudete, jako byste neexistovali.
Jedno mi tu nesedí. V původních pravidlech byl počet otočných bodů lodí omezen na 3 a ještě maximálně 20°. Teď tohle omezené není, ale pro změnu jsou omezeny časy.
Počítám-li, že platí nastavení hodin, ruší se platnost zatáčky o max. 20°?
Navratovy patch zpet na 4.08m to same. Stahnout: http://www.aholub...o_408m.zip
rozbalit, nakopirovat do ILa (prepsat pres soubory ILa CoralSea).
Upravil/a AH_Cutora dne 08-10-2007 16:38
Admirálové, založte si vlákna ke své straně pro informování pilotů o naplánované trase své vlastní lodi + jak bude proveden průzkum. Zde vám dávám pomůcku, 3 předpřipravené schémata průzkumu.
Varianta A je pilotně nejjednodušší (on už samotný ten let bude dost záhul), ale letadla jsou na hraně vzájemného vizuálního pokrytí prostoru a při sebemenší chybě kohokoli budou slepé pásy....
Varianta B eliminuje většinu slepých slepé pásů a nechává úmyslně pouze 2, ale na krajích je nenulové riziko, že letadlovka proklouzne.
Varianta C je bez slepého prostoru, ale navigačně totálně nejsložitější při už tak dost složitém letu.
Nebo si vymyslete vlastní schéma pro 5 letadel. Původně jsem to plánoval pro 7 letadel a to by dostačovalo schéma A s rozestupy 30km, ale při pouze 5ti průzkumácích je to problém....
INFO PRO LETAJICI PERSONAL
takove opacko, jak to funguje
Akce se poleti na nekolik kol, ktere na sebe budou hernim casem navazovat. To znamena, ze kdyz jedno kolo skonci v deset patnact, dalsi v deset patnact zacne. Jedno kolo bude koncit (a druhe zacinat) zhruba v dobe, kdy bude nejaka strana potrebovat nasadit stroje na palubu (protoze v coopu se nikdo nemuze pripojit v pulce). Aby byla zachovana kontinuita, mohou letadla na konci kola zustat ve vzduchu a v pristim pak budou pokracovat ze stejneho mista.
A ted co je to 'bojova faze' a 'pristavaci faze'. To je takova berlicka, abychom nemuseli vytvaret vice chaosu neustalym koncenim a zacinanim kol. Popisu to na prikladu prvniho (pruzkumneho) kola.
Strana A i strana B nasly nepratelskou lod a jejich pruzkumy se vraceji domu. Strana A ma mirne rychlejsi letadla, takze prileta ke sve lodi driv a jeji posledni letadlo pristava v devet deset. V tuto chvili se vyhlasi konec bojove faze. V teto chvili zacina faze pristavaci a kazdy, kdo je ve vzduchu, se rozhodne, jestli
1) chce pokracovat v pristim kole ve vzduchu z mista, kde je. V tom pripade se okamzite odpoji (disconnect).
2) chce pristat, v tom pripade pokracuje v letu az do pristani. V zadnem pripade nebojuje a vraci se primo domu.
V nasem prikladu bude skupina B pokracovat v letu a pristane v devet dvacet, pak se mise stopne.
Zatimco letajici personal odpociva, admiral zvoli, ktera letadla nasadit do dalsiho kola. To zacne v devet deset a strana A muze okamzite startovat, zatimco u B musi ti, co pristali az v 9:20, cekat na palube, dokud devet dvacet nebude (tedy dokud nebude cas, kdy pristali v predchozi pristavaci fazi). Tohle je pointa pribehu, cas, co jste stravili pristavanim po konci bojoveho kola, musite stat na palube na zacatku kola nasledujiciho (*). Diky pristavaci fazi se v nasem prikladu usetrilo jedno desetiminutove kolo.
Omezujici podminka pro volbu, jestli pristat nebo pokracovat v letu:
Pokud je letadlo v boji nebo ocekava stretnuti s nepritelem behem navratu, musi pokracovat ve vzduchu a nesmi vyuzit pristavaci faze. Je to proto, ze v pristavaci fazi se nebojuje, takze by dotycny mel pristavaci fazi zarucen bezpecny odlet.
Pokud je letadlo tezce poskozeno, musi pokracovat do pristavaci faze. Jedine tak se da zjistit, jestli se dotycny s unikajicim palivem, kouricim motorem, velkou dirou v pridle apod. dokaze vratit na lod a zachranit sebe, pripadne i letadlo.
Tyhle dve podminky jdou primo proti sobe, zavisi na rozhodnuti pilota, co povazuje za vetsi nebezpeci a zvolit pro nej horsi pripad. Bude snaha minimalizovat podobne situace, nejspis tak, ze kola budou koncit az po boji.
Zodpovednosti pilotu:
-Pamatovat si, ve kterem letadle leti. Letadlo jim bude bud prideleno admiralem, nebo si jedno vyberou po pripojeni do hry. Je nutne, aby si ho kazdy zapamatoval nebo zapsal, protoze kdyz bude pokracovat ve vzduchu, musi byt schopen vybrat si stejne letadlo. Vsechna letadla ve hre maji unikatni jednotku, podle toho se to da poznat.
-Pamatovat si, jak na tom byl s munici. Pokud uz nemel bombu, ujistit se, ze ji nema i na zacatku dalsiho kola (=ihned odhodit), to same s pridavnou nadrzi. Problem je s naboji do zbrani a s mnozstvim paliva v pridavne nadrzi(*2), ty budou v dalsim kole doplneny, takze je treba, aby se v tomto ohledu kazdy choval rozumne - z pridavne nadrze spotrebovat to, co v ni tak asi mohlo zbyt, to same s munici.
(*) to samozrejme pouze v pripade, ze je pilot ci stroj v dalsim kole nasazen. Pokud je v rezerve, tak se na hernim planu vubec nevyskytuje.
(*2) jde tu jen o pridavne nadrze, mnozstvi paliva v internich nadrzich je automaticky nastaveno
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.