Palba 1938 - ČSL vs. Luftwaffe
|
313_Vity |
Přidané 20-08-2010 14:08
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 399
Založený: 12.08.07
|
Stíhací letouny
Arado-65 - dvouplošník smíšené konstrukce, dva kulomety, šest 10kg pum. Letoun druhé kategorie, pouze jako bitevní
Arado-68 - dvouplošník smíšené konstrukce, dva kulomety, šest 10kg pum. Stále letoun první linie, B-534 jej překonával ve všech ohledech
Messerschmitt Bf-109 - pouze verze B, C a D, maximální rychlost 450-515 km/h, dolet 550-650 km, dostup 8100-8900 m. Výzbrojen dvěma až čtyřmi kulomety. Bez pumových závěsníků.
Messerschmitt Bf-110 - první dodávky až na jaře 1939.
Fiat CR-32 – zařazeny do služby po anšlusu Rakouska, výzbroj dva kulomety, rychlost 376 km/h dolet 850 km. Ke střetnutí s B-534 došlo v březnu 1939 v konfliktu s Maďarskem, zde si vedl úspěšně.
Heinkel He-51 - dvouplošník smíšené konstrukce, dva kulomety, šest 10kg pum. Stále letoun první linie. B-534 jej deklasovala ještě více než Ar-68.
Heinkel He-112 – celokovový dolnoplošník, vyzbrojen dvěma kulomety a dvěma kanony, rychlost 510 km/h, vyzbrojena jedna letka. Zřejmě nejlepší německá stíhačka té doby.
Bombardovací letouny
Kromě moderních typů (Do-17 E, F, P, He-111B, D, E) byly všechny ostatní typy v pohodlném dosahu B-534.
Bitevní letouny
Henschel Hs-123, Junkers Ju-87 A, B
a hele :
Slabiny Luftwaffe v roce 1938:
Nedostatek munice a pohonných hmot. Operační jednotky na letištích dostaly pouze 100 tun pum (jen trhavé SC-10, SC-50 a SC-250). Zápalné pumy, kulometné střelivo, paliva a maziva stačily na týdenní provoz. Luftwaffe v té době neměla téměř žádné strategické zásoby pohonných hmot a pumy se začaly narychlo vyrábět až po Mnichovu.
Katastrofální nedostatek náhradních dílů, zejména pro nové letouny a motory, chybělo i speciální nářadí.
Nedostatek posádek. Je sice pravda, že Luftwaffe měla celkem vysoký počet moderních strojů, často pro ně však chyběl personál. Jak pozemní, tak letecký. Kádry ze Španělska se zkušenostmi na Bf-109, respektive na moderních strojích vůbec, se ještě nestihly vrátit.
Upravil/a 313_Vity dne 20-08-2010 14:11
|
|
|
|
WT_Horrido |
Přidané 20-08-2010 14:12
|
Fusioner
Příspěvek: 10264
Založený: 30.09.05
|
Když alternativní historie tak pořádně:
http://althistory...Gr%C3%BCn)
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
|
|
|
|
1stCL_pbarry |
Přidané 20-08-2010 14:14
|
Uživatel
Příspěvek: 1688
Založený: 30.09.05
|
606_Tempik napsal:
To tedy LW neměla moc Befek. Může tu sem někdo hodit početní stavy na rok 38? Odpadli by tu tyhle debaty
Proti 110kám nic nemám. Těch ale asi taky nebylo zas tak moc, ne?
Fučida už by mohl hodit alespoň nějaký předběžný planeset. Všude po netu se jen debatuj co asi tak, ale od vršku to spí.
ale kouty mluvil právě o 110kách ...
viz http://cs.wikiped...itt_Bf_110
Tady máš počty pro Bf
http://cs.wikiped...itt_Bf_109
Upravil/a 1stCL_pbarry dne 20-08-2010 14:17
Není důležité vyhrát, ale přežít.
I když vyhrát je taky fajn.
Obzvlášť, když vyhraju já!
|
|
|
|
606_Temp |
Přidané 20-08-2010 14:58
|
Stařešina
Příspěvek: 5502
Založený: 19.08.07
|
tam jsou počty vyrobených bez dat. Těch 340 Béček je v poho, ale těch 60 Céček1 bylo vyrobených do kdy? A počty dalších Céček tam nejsou
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
|
|
|
|
Stoupa |
Přidané 20-08-2010 15:16
|
Uživatel
Příspěvek: 709
Založený: 18.06.09
|
Párek skinů:
Avia B-71 od 312_StrycekFido
Avia B-71
Avia B-534 od Roba mnou upraven
Avia B-534
Skiny nejsou vhodné pro použití označení "Czechoslovakia". Neseděly by znaky na křídlech...pro nějaký filmeček, který by pak mohl vzniknout by to nebylo hezký.
Stáhnutí: Standartně právé tlačítko a uložit jako.
Upravil/a Stoupa dne 21-08-2010 02:25
|
|
|
|
Bobo |
Přidané 20-08-2010 15:20
|
Nováček
Příspěvek: 69
Založený: 14.07.10
|
606_Tempik napsal:
Miku, nesmíš se moc divit. Oni kluci zjistili, že Berty jsou moc náchylné na motor a jejich výzbroj je dokonce horší než Avií. Očekává se od nich, že zvítězí na plné čáře, tak si to přece musí pojistit :
ale no, stymi 2 gulometmi(resp. 3) nema nikto problem, lenze stym motorom sa fakt neda lietat, mozno sa mylim a niekto moze spracovat prirucku ako lietat s Bf109B-2 a neznicit motor do 5 minut |
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 20-08-2010 15:30
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10828
Založený: 26.01.13
|
K počtu Bf 109 u Luftwaffe asi tolik:
již na podzim 1938 se jednalo již o páteřní stroj Luftwaffe. Pokud je mi známo, tak do konce roku zůstala na dvouplošných stíhačkách pouze jediná (!) Gruppe. Popravdě řečeno pochybuji, že by v listopadu 1938 bylo dvouplošníků u stíhačů více. Oblíbený argument při diskusích na téma "Ubránili bychom se?" tkví v nízkém počtu Bf 109 a vysokém počtu dvouplošníků podřadných v porovnání s B.534. Jenže situace již na podzim 1938 byla odlišná, stíhací dvouplošníky u Luftwaffe de facto skončily.
Nosným typem byl na podzim 1938 Bf 109 verze D, která zůstala ve výzbroji až někam do počátku roku 1940. Verze C byla z prvních Bf 109 nejvýkonnější díky motoru Jumo 210 Ga (s přímým vstřikováním paliva), nicméně výroba byla poměrně brzy ukončena ve prospěch varianty D se starším, ale za to snadno dostupný a "přemnoženým" motorem Jumo 210 Da (stejný měly i Bf 109 . Rozdíly mezi verzemi B, C a D nebyly moc velké, především zesilovaná výzbroj a pak už jen detaily (pomineme-li fakt, že u B-1 byla ještě pevná nestavitelná vrtule).
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 20-08-2010 15:32
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10828
Založený: 26.01.13
|
Bobo, neni to tak těžký Zkus stáhnout vrtuli na 90% otáček a před delšími lety střemhlav ji stahuj ještě na míň. Jen na to nesmíš zapomenout..
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
606_Temp |
Přidané 20-08-2010 15:52
|
Stařešina
Příspěvek: 5502
Založený: 19.08.07
|
Bobo napsal:
606_Tempik napsal:
Miku, nesmíš se moc divit. Oni kluci zjistili, že Berty jsou moc náchylné na motor a jejich výzbroj je dokonce horší než Avií. Očekává se od nich, že zvítězí na plné čáře, tak si to přece musí pojistit :
ale no, stymi 2 gulometmi(resp. 3) nema nikto problem, lenze stym motorom sa fakt neda lietat, mozno sa mylim a niekto moze spracovat prirucku ako lietat s Bf109B-2 a neznicit motor do 5 minut
Včera po té co jste odešli jsem dělal "toho zlého" a vzal si Bertu. Stačilo v dajvu stahovat vrtuly a nepouštět motor přes 100%, když je přehřátej. Nebylo to uplně jednoduché, ale svůj první let v Béčku jsem absolvoval výrazně déle než 5 minut a honil se se dvěma Aviemi.
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
|
|
|
|
Bobo |
Přidané 20-08-2010 16:12
|
Nováček
Příspěvek: 69
Založený: 14.07.10
|
vrtula bola v dive stiahnuta na 0, plyn tiez, ale po vyrovnani sa to zacalo prehrievat, potial to berem(este som mal dost rychlost a som to asi prehnal trocha), znova som stiahol, tvarilo sa to ok ale po chvili sa znova zacal prehrievat a v podstate okamzite zhasol, predpokladam, ze to nebolo sposobene gulometom v ose vrtule ktory v reale sposoboval prehriatie, to tam asi namodovane nieje |
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 20-08-2010 16:15
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10828
Založený: 26.01.13
|
Nejspíš jsi ten motor přetočil, otáčky by neměly jít nad 2700. Schválně sleduj otáčkoměr
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
olda Olde maly |
Přidané 20-08-2010 17:02
|
Diskutující
Příspěvek: 2022
Založený: 22.01.07
|
1stCL_Fucida napsal:
Nosným typem byl na podzim 1938 Bf 109 verze D
Fuči z čeho prosím Tě čerpáš o stavech a vyzbrojenosti LW? Podle M. Murawskiho varianty Bf-109C-2 až C-4 existovaly pouze v prototypových exemplářích a nebyla zahájena jejich sériová výroba. Verze Bf-109D měly stejnou výzbroj jako Bf-109C1 (čtyři kulomety). Podle Frause bylo do července 1938 vyrobeno na 200 ks Bf-109D. Že něco bylo v určitém počtu vyrobeno do určitého data, ještě neznamená, že to bylo u útvarů v takovém počtu. Přesné stavy jednotek k danému datu by mě zajímaly. Nejsem odborník na LW, přeci jenom to není můj oblíbený šálek čaje
Co se týče BF-110B-1, tak první opouštěly výrobní linku v červenci 1938 (Murawski). Kolik se jich dostalo do listopadu k jednotkám a s jejich operačním zprovozněním toť otázka.
LW už tak bude mít výhodu v He-111P2 a Ju-87B-2, které na podzim 1938 neexistovaly. |
|
|
|
Ajvn |
Přidané 20-08-2010 17:36
|
Diskutující
Příspěvek: 2485
Založený: 30.05.07
|
Pánové
Nešla by aspoň tady dát do Avie správná munice tj zápalná atd. Nechci to dál rozvíjet, jak to měli namixováno před válkou a nebo jak v Rusku.
Do beefek POCHOPITELNĚ taky.
Nešlo by to nějak převexlovat s išakú sem?
Střílet s těchto kurevsky špatně nasimulovaných vzduchovek je děs.
PS
Vyhýbám se VŠEM spojeneckým letadlum vyzbrojeným pouze kulomety jako čert křížu.
Je to škoda i když v tandráku jsou možná už místo vzduchovek perkusní pistole, možná.
Ale jak to tak pozoruju s touto fatální degradací západní spojenecké výzbroje nepočítá žádný ofis či neofis patch kdo ví v čem je zakopaný pes?!
Ale tohle patří do jiného vlákna tohle je specialka. Takže jindy jinde...
|
|
|
|
LesniHU |
Přidané 20-08-2010 18:52
|
Stařešina
Příspěvek: 5855
Založený: 30.09.05
|
57_OTU ajvn napsal:
Nešla by aspoň tady dát do Avie správná munice tj zápalná atd. Nechci to dál rozvíjet, jak to měli namixováno před válkou a nebo jak v Rusku. Avie ma paskovani normalni-AP-zapalny. Jestli mas dokumentaci o nejake jine sekvenci, klidne to rozved. |
|
|
|
TozziFan |
Přidané 20-08-2010 19:08
|
Uživatel
Příspěvek: 1431
Založený: 05.05.08
|
... Pak zapnout pomocí jsgme mod CsvsGermany1938 (pozor trvá to dlouho, mod má necelý 1G . ...
Pardon, že nequotuju komplet, ale chci se zeptat, proč v tom balíku je tolik letadel. Stačilo by jen to co bude schváleno v planesetu a hned by to bylo menší. Sry za OT. |
|
|
|
Robo |
Přidané 20-08-2010 19:21
|
Uživatel
Příspěvek: 1836
Založený: 01.10.05
|
Bobo napsal:
vrtula bola v dive stiahnuta na 0, plyn tiez, ale po vyrovnani sa to zacalo prehrievat, potial to berem(este som mal dost rychlost a som to asi prehnal trocha), znova som stiahol, tvarilo sa to ok ale po chvili sa znova zacal prehrievat a v podstate okamzite zhasol, predpokladam, ze to nebolo sposobene gulometom v ose vrtule ktory v reale sposoboval prehriatie, to tam asi namodovane nieje
Pretocil si motor a nasledne prehrial a uvaril. Ta Berta je podla mna dost zle namodelovana v UP, kedze budiky neukazuju spravne teplotu oleja ani chladiacej kvapaliny. |
|
|
|
MaP |
Přidané 20-08-2010 20:28
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 190
Založený: 07.09.09
|
Tak teď snad na dlouhou dobu poslední iterace (Holt jsem zvyklej na ten spirálový životní cyklus projektu ).
Takže sosejte a zkoušejte:
http://ulozto.cz/...8-beta.exe
http://ulozto.cz/...-patch.exe
Pozor, bez patche je nutné mít aktivovaný mod warbirdsofprey.
Změny:
-zmenšení na třetinu (vyházení nepotřebných kokpitů)
-úprava air.ini podle abecedy
-samorozbalovací archív
Teď si myslím, že všechno by mělo být tak jak má, takže nějaké změny budou jen v případe chyb, či přidávání (či spíše ubírání) vlastností.
Instalace:
-smazat v v adresáři jsgme starý mod CSvsGermany1938 (nejsřív samozdřejmě deaktivovat).
-spustit soubor a nastavit adresář ila
Odpovědi:
kokpity jsou samozřejmě "low res" - původní jsou cca 3x větší. Každý má ale jiný názor co to "low res" znamená. Zmenšit by šli zmenšením textur, ale to není práce pro mě.
Pro zajímavost jaké jednotlivé části zabírají místo:
-cz voicepack - 9MB
-vozidla - 89 MB
-bf 109 - 61 MB + 59 MB kokpit
- He-51 - 26MB
- Ju-52 - 14MB
- Avia B-534 early - 30 MB
- BK-534 - 0,06 MB
-Letov - 5,5 MB
- Skiny - 50MB
Teď záleží na vás, o čem se dohodnete, že tam má v konečné verzi.
Teď práce pro vás:
-otestovat (já jsem testování zjistil tyhle mušky - Avia B-534 early nemá bombovou výzbroj, JU-52 nemá pumovnici - bomby se z něj sypou jen tak)
-vytvořit vhodné skiny
-domluvit se, co tam má být a co ne
Upravil/a MaP dne 22-08-2010 22:23
|
|
|
|
Ajvn |
Přidané 20-08-2010 20:37
|
Diskutující
Příspěvek: 2485
Založený: 30.05.07
|
Nikde jsem nic nehledal, zápalnou munici měli už v 1 světové válce.
Měli ji rusové v čajkách a išacích.
Prvorepublikové Československo vyrabělo dobré zbraně.
Prostě nemužu uvěřit že Avia B-534 která byla na urovni polikarpovú gladiatorů, fiatů, a všech ostatních dvouplošníků te doby NEMĚLA zapalnuo munici!
NEVĚŘIM.
Že by jim s 1. světové nezbyla? |
|
|
|
LesniHU |
Přidané 20-08-2010 20:47
|
Stařešina
Příspěvek: 5855
Založený: 30.09.05
|
Ale vzdyt to prece pisu, ze ma v pasech sekvenci normalni-AP-zapalny. |
|
|
|
1stCL_pbarry |
Přidané 20-08-2010 20:59
|
Uživatel
Příspěvek: 1688
Založený: 30.09.05
|
Díky MaPe, vyzkoušeno. Instalace bez problémů!
Stěžejní jsou především Š.328 a He-51 jako bitevníci.
Není důležité vyhrát, ale přežít.
I když vyhrát je taky fajn.
Obzvlášť, když vyhraju já!
|
|
|